Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Punto II nawiew,dmuchawa awaria

08 Jul 2011 22:18 14682 8
  • Level 10  
    Witam,jestem nowy na forum i wiem że tematy nawiewu w tych samochodach były już przerabiane ale nie trafiłem na odpowiedź likwidującą mój problem i proszę o wyrozumiałość. A zatem W moim wynalazku( gdyż jest to hgt ale nawiew taki sam jak w 1.2) zaniemogła wentylacja. Odpaliłem dziś autko by wyruszyć do wcześniej obranego celu, włączyłem nawiew na 4 bieg i zanim ruszyłem dmuchawa zamilkła:(. Mój Elektryk jest zawalony robotą i kazał podjechać w przyszłym tygodniu a przy obecnej pogodzie bez nawiewu jeździć się nie da bo albo się piekę w słońcu albo będę parował w deszczu. Jako że trochę kapuje się na elektryce dobrałem się do tej dmuchawki, sterowanie z włącznika działa gdyż po podłączeniu próbówki pod + a drugim końcem do poszczególnych styków w kostce na każdym biegu lampka w próbówce zapalała się. Zastanawia mnie druga kostka z dwoma kablami bo nie jestem pewien jak tam jest, czy tam są dwa plusy??? czy tylko jeden a drugi jest od czegoś innego? i jak tak to od czego? Pytam ponieważ w jednym z tych kabli jest zasilanie plusowe a w drugim nie ma nic, podejrzewam że to może być przyczyną mojej awarii. No i jak oba powinny być + to gdzie szukać przerwy w zasilaniu? które bezpieczniki za nie odpowiadają? Z góry dzięki i pozdrawiam wszystkich
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 41  
    luki276 wrote:
    po podłączeniu próbówki pod + a drugim końcem do poszczególnych styków w kostce na każdym biegu lampka w próbówce zapalała się.


    Wentylator na krótko to działa?
  • Level 10  
    Właśnie się rozchodzi o to że nie, tyle że być może ja źle się zabrałem do jego sprawdzenia. Gdyż w nim nie ma wyjścia na masę. Z tego co jeszcze podpatrzyłem to te dwa kable o których pisałem idą od szczotek silnika, jeden od jednej i drugi od drugiej a minus gdzie jest to nie wiem. próbowałem w ten sposób że włożyłem wszystko na swoje miejsce( czyli masę powinien mieć od włącznika) a + dawałem bezpośrednio na z mostkowane wyjście od tych szczotek, może coś źle robię? albo silniczek padł:(

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jeszcze wspomnę że kostka która idzie od włącznika( czyli z masą) ma nad sobą,czyli już w obudowie takie coś jakby jakieś uzwojenie czy...sam nie wiem co to jest. ma prostokątny kształt i jest w coś owinięnte. Na mój głupi rozum to coś odpowiada za masę ale może się mylę, A i ponowie jedno z moich pytań: gdzie szukać bezpiecznika od nawiewu i który to jest??? jak jest ktoś kto jest w stanie odpowiedzieć na te zagadki to będę wdzięczny

    Dodano po 25 [minuty]:

    Poszperałem troche w necie i odkryłem że owy zagadkowy dla mnie prostokątny element do którego wpięta jest kostka to opornik rezystor dmuchawy, a może to padło? Już więcej nic sam nie wymyśle. Mam nadzieje że wystarczająco jasno opisałem problem
  • Helpful post
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Chłopie, zasilanie po stacyjce jest stałe na silnik, na 4 biegu nie działa? Sprawdzasz zasilanie na silnik, żarówką, nie miernikiem, jeśli jest to sprawdzasz silnik, jeśli nie ma, sprawdzasz dalej zasilanie w kierunku wyłącznika. czy wchodzi na wyłącznik, czy wychodzi na rezystor na poszczególne biegi. Jeśli nawiew działa na najwyższym biegu, padł bezpiecznik termiczny w rezystorze albo sam rezystor.
  • Helpful post
    Moderator of Cars
    luki276 wrote:
    Jako że trochę kapuje się na elektryce
    (...)
    Z tego co jeszcze podpatrzyłem to te dwa kable o których pisałem idą od szczotek silnika, jeden od jednej i drugi od drugiej a minus gdzie jest to nie wiem. próbowałem w ten sposób że włożyłem wszystko na swoje miejsce( czyli masę powinien mieć od włącznika) a + dawałem bezpośrednio na z mostkowane wyjście od tych szczotek, może coś źle robię


    Silnik jest zwykły, komutatorowy prądu stałego - ma 2 szczotki, na jedną masa na druga plus... a Tobie to się niestety tylko wydaje, że znasz się na elektryce :/
  • Level 10  
    Kolego" tzok" napisałem że trochę kapuje się na elektryce a nie że się znam(fachowcem nie jestem bo gdybm był to bym o nic nie pytał). Co do silnika to nigdy takowego nie rozbierałem wiec nie wiedziałem jak to jest z tymi szczotkami (w większości silników + i - jest wyprowadzony po za obudowę więc nie miałem potrzeby zaglądania do środka). Za informację dziękuje ale krytyka z oceną moich umiejętności nie jest potrzebna bo chyba nie od tego jest te forum. Ale wychodzi na to że mi silnik zdechł:( bo pod plus i minus też to podłączałem i była cisza:[
  • User under supervision
    Folguj chłopie, Paweł ci wyłożył jak na tacy a Tzok miał prawo wyrazić swoją opinię. Znasz się tyle, co dwa gile na budowie mostów, bo kiedyś przypadkiem im z patyczków kratownica wyszła.
    Nie od tego jest forum, żeby pyskującym ciemniakom pomagać.
  • User removed account  
  • Level 10  
    Kolego "mute_source" ja o Pawle nic nie mówiłem to raz a dwa w twoim wpisie nie widzę żadnej rady tylko komentarz, Ja nie pyskuje tylko zwróciłem uwagę. A Twoja opinia o moim zachowaniu jest tu chyba zbędna, komentujesz moje umiejętności a sam nic na temat nie napisałeś.

    A wracając do tematu usterkę usunąłem. Okazało się że jedna szczotka miała przerwany drucik łączący ją z zasilaniem. Dotykał do wirnika i się o niego przetarł. Naprawiłem zerwane połączenie i dmuchawka śmiga aż miło. Dzięki za rady:):):)