Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Samsung SyncMaster 931ew, szwankuje

sniper512 09 Jul 2011 14:18 2307 6
    sniper512
    Level 9  
    Pisałem już o moim pierwszym objawie usterki monitora, o piszczeniu w trybie stand-by. Jest to cichy ultradźwięk wydobywający się z tylnej części monitora.
    Gdyby to był ekran crt, stwierdziłbym że to wilgotny trafopowielacz :P
    Na moje nieszczęście pojawiła się nowa wada, muszę czekać około pół minuty po włączeniu monitora, aż pojawi się obraz.
    Doradzano mi wymianę zasilacza. Czy ktoś orientuje się, czy ten prosty sposób zlikwiduje usterkę? Może Przyczyna tkwi gdzieś indziej?
    Elektroniką/elektryką zajmuję się na co dzień, montując oświetlenie led, lecz w sprawach monitorów lcd jestem początkującym.
    Proszę o poradę, nie jak, co i gdzie rozkręcić, tylko którą cześć monitora LCD mam wymienić.
    Dziękuje. Pozdrawiam.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
    sunlux

Level 20  
    Sprawdź stan (wzrokowo i miernikiem) kondensatorów elektrolitycznych z części zasilacza tego monitora (zakładam, że zasilacz jest wmontowany do środka monitora).
    Miałem ostatnio podobny przypadek z monitorem LCD firmy LG - podobne objawy a po kilku miesiącach przestał działać. W moim przypadku kondensatory elektrolityczne w zasilaczu były wyraźnie spęczniałem (2 szt.) - po ich wymianie (a na wszelki wypadek 4 pozostałych sztuk) monitor działa idealnie jak nowy.
    pudzianowski
    Level 28  
    Witam.
    Na chwilę obecną cała sprawa rozbija się o ustalenie, czy uszkodzenie tkwi w rejonie podświetlenia czy gałęziach zasilania płytki MAIN.