Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vaillant Turbi Tec plus F.33

09 Lip 2011 14:28 4036 8
  • Poziom 23  
    Po roku pracy zaczął się zawieszać . Sygnalizował problem z wentylacją lub powietrzem . Ciąg kominowy dobry , nawiew powietrza dobry . Nawiew z fasady domu ( 2m rury) komin 10 metro - wszystko w nierdzewce .
    Nie zapala gazu . Otwieram komorę spalania i piec startuje - tak jakby brakowało tlenu . Wymontowałem czujnik ciśnienia - sprawny , kontaktuje tylko wychodzi z niego jedna rurka a serwisant powiedział , że mają być dwie ? Nie widzę drugiej rurki wychodzącej z Huba Control - już nie wiem co mam robić . Może trzeba przemyć wymiennik lub przedmuchać palniki - było dużo białego pyłu , ale odkurzyłem .
    Może ktoś coś podpowie ?

    ps Zapomniałem dodać , że kiedy pierwszy raz kocioł zgłosił problem i go otwarłem w kotle było pełno małych kuleczek styropianowych , które zaciągnął kocioł zasysając powietrze i wyrwał je ocieplenia domu . Montażysta źle zamontował rurę zasysającą powietrze . Gdzie mogły się dostać te drobinki i może coś pozapychały - czujnik ciśnienia spalin ? ( jest on rozbieralny - ten Huba Control) lub może w komorze wylotu spalin coś jest ?
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    W tym kotle jest jeden wężyk.
    Jeśli czujnik ciśnienia sprawny i całkowicie czyste rury powietrzno spalinowe, to prawdopodobnie zanieczyszczona rurka Pitota. Jest w wentylatorze -podłączony wężyk do niej. Wężyk też ma być czysty i bez załamań.
  • Poziom 23  
    Rozmontowałem komorę spalania , wyczyściłem wymiennik , przedmuchałem czujnik ciśnienia , zdjąłem rurkę - w środku jest plastykowa mufą przecinająca wężyk ,nie widziałem - może ma dziurkę w celu odprowadzenia wody lub wpadli na pomysł ułatwienia naprawy.
    Kocioł na razie funkcjonuje .
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Ten plastikowy element trzeba wyczyścić (przedmuchać) w kier. pionowym i poziomym - od wężyka.
  • Poziom 23  
    Jeszcze jedno pytanie : Na pokrywie z komory spalania są dwa otwory zaślepione gumami - czy to są dwie takie same gumy czy jedna z nich jest z otworem - bo spadło mi to coś i nie mam tego .... na koniec roboty taka wpadka , chyba ,że nie miałem tego od początku naprawy , bo otwarty otwór po lewej stronie powodował zakłócanie pracy płomienia i zaciąganie powietrza..
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Wszystkie otwory komory zamkniętej powinny być zaślepione.
  • Poziom 23  
    Tak myślałem , tylko po co wychodzi z kolektora spalin taka gumowa rurka prosto w stronę lewego otworu płyty zamykającej komorę spalania ?
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Do pomiaru parametrów spalin.
  • Poziom 23  
    Myślę , że wyczerpująco uzyskałem odpowiedzi na wszystkie moje pytanie .
    Kocioł działa od 3 dni bez problemów .
    Dzięki serdeczne wszystkim uczestnikom tego tematu .
    Cyferblat