Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Kangoo 1.5 DCI nie odpala

lukasbrod 09 Lip 2011 16:23 25613 16
  • #1 09 Lip 2011 16:23
    lukasbrod
    Poziom 10  

    Witam kolegów :
    Trafił do mnie samochód jak w temacie. Pompa Delphi Problem przedstawia się następująco:
    W samochodzie waliły wtryski przelewały totalnie. Klient stwierdził ze tylko je poczyści i do sprzedaży autko.Na powrocie z pompy wychodziła piana. Na chwile pomogło ale trochę kopcił. To klient zaczął bawić się siłownikiem niskiego ciśnienia na pompie. Wyjechał z domu i po kilku km auto zgasło nie dało się zapalić. Trafiło do mnie. 3 wtryski zapieczone jeden przelewał niemiłosiernie. Wtryski poszły do regeneracji. Pompa wymieniona bo taniej niż regenerować podobno to pompa mieszała paliwo i je pieniła. Wszystko powstawiane a silnik nie chce zapalić. Po włączeniu na zapłon kontrolka immo gaśnie i zapala się kontrolka świec. Pali się ciągle. Komp podłączony błędów immo brak a jedyne co to wychodzi błąd DF 117. Obwód wysokiego ciśnienia. Czy ktoś z was ma porządnie kody rozpisane bo może zła interpretacja kodu. Paliwo jak się poluźni nakrętkę wtrysku idzie. Jak sprawdzić czujnik wysokiego ciśnienia na listwie (3 piny 1i3 siwe kable 2 ma masę od strony przewodów ) może można jakieś oporniki podstawić żeby oszukać czujnik.
    Jakieś pomysły? Pomocy i z góry dzięki.

    2 16
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 09 Lip 2011 17:23
    zy.byszek
    Poziom 9  

    nic nie kombinuj bo znowu wtryski uszkodzisz.do diagnostyki najpierw potrzebna głowa ,tester i schemat.na początku wtryski po regeneracji trzeba zaprogramować,1 jest od skrzyni .potem wejdż w parametry i zobacz przy starcie jakie jest ciśnienie paliwa.a błędy dobry tester dokładnie opisuje. pozdrawiam

    1
  • #3 09 Lip 2011 19:47
    lukasbrod
    Poziom 10  

    wtryski zakodowane. To na pewno a co do ciśnień diagnoskop pokazuje dwie wartości ale nie opisane niestety to nie wiem która jest która ( wg opisu jest to ciśnienie programowane i rzeczywiste bynajmniej tak mi wychodzi z tłumaczenia) jedna wartość to 200 a druga to 3000 ale nie ma nawet jednostek to nie wiele informacji ;( ale nikt w okolicy do reni nie ma lepszego kompa

    2
  • Metal Work Pneumatic
  • #4 09 Lip 2011 19:53
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No to jak mamy Ci pomóc skoro nawet nie masz czym parametrów odczytać? Mamy sobotni wieczór, czas się znajdzie, tak więc zapraszam do lektury naszego forum gdzie usterki i problemy w silniku 1.5 DCI są opisane setki razy.

    2
  • #5 09 Lip 2011 22:26
    lukasbrod
    Poziom 10  

    podpięliśmy launcha ( wiem ze to nie jest może zbyt cenione narzędzie ale odczytało nam parametry ) na listwie wykazuje stale 2000.0 bar (powinno dochodzić do 1600 bar ) nieważne czy kostka podpięta pod czujnik czy nie (podobno na odpiętej kostce powinien zapalić i twardo chodzić). Podczas kręcenia też pokazuje to samo parametr ten nie ulega zmianie. Podejrzenie pada na sterownik. Z czujnika wysokiego ciśnienia wychodzą 3 piny na 2 jest ciągle masa to biały przewód z kolei 1i3 to siwe przewody ale nic tam nie ma (ani prądu ani masy ). Zaworek na pompie pracuje to wykluczyłbym raczej zacięcie zaworu. Wie ktoś może jak sprawa czujnika na listwie wygląda ? Czy tylko masa powinna się pokazać na którymś z siwych kabli czy może + gdzieś ma przyjść? Jutro dobiorę się do ECU może coś jest spalone ale wolał bym wiedzieć mniej więcej czego szukać. A co do forum to nie znalazłem nic poza ciekawym artykułem dotyczącym tych układów :
    http://renault.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=108509&sid=e6ad97d8e40429cef7b5daf61cff19ae

    1
  • #6 09 Lip 2011 23:34
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Szukaj na początek zasilania i masy ECU ale mam wrażenie, że nic to nie da i masz komputer do naprawy.

    0
  • #7 10 Lip 2011 10:11
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wtryski wymieniłeś, przed wymianą silnik chodził, a po wymianie skończył się komputer wtrysku?

    Albo podepniesz pod coś normalnego (2000 bar :cry:) albo będziesz się bujał i pruł wszystko po kolei.

    0
  • #8 10 Lip 2011 11:26
    lukasbrod
    Poziom 10  

    przemo przeczytaj dokładnie. Auto zgasło podczas jazdy i już nie zapaliło. A jeżeli launch podaje błędne dane ( co biorę pod uwagę ) to dlaczego ciągle wisi błąd DF 117 Rail pressure sensor circuit, Permanent high level czy kostka pod czujnik podpięta czy nie.

    1
  • Pomocny post
    #9 10 Lip 2011 13:06
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Wiązka albo komputer, już Ci pisałem!

    0
  • #10 10 Lip 2011 15:25
    lukasbrod
    Poziom 10  

    Napisze co udało mi się ustalić. Jutro postaram się skombinować czujnik wysokiego ciśnienia. Po zmostkowaniu przez różne opory ustaliłem ze silnik można odpalić (co prawda kuleje z powodu braku płynnej regulacji ) przy oporach od 520 do 760 ohm z kolei czujnik nie ma przejścia całkowicie nie wiem czy kwestia czujnika czy kompa jutro jak dorwę czujnik pomierzę go i porównam ze sprawnym jeżeli okaże się ze to czujnik to po robocie a jak oba wykażą podobne wartości to komputer. Poinformuje na forum jak postępy. Na czujniku 1 i 2 brak przejścia 2 i 3 brak przejścia 1 i 3 560 ohm. Na kostce 1 i 3 brak sygnału 2 masa. po zmostkowaniu 1 i 2 możliwe odpalenie silnika na twardo. Co do kompa to ciężko będzie się do niego dobrać bo jest zanitowany. Jeżeli sprawny czujnik pokaże te same parametry to zostanie komputer.

    1
  • #11 10 Lip 2011 15:46
    adam7009
    Poziom 38  

    A co daje odpięcie uszkodzonego czujnika?dlatego nic ci się nie zmienia,czy byś go podpiął,czy nie.Błąd pozostaje taki sam.

    0
  • #12 10 Lip 2011 15:54
    lukasbrod
    Poziom 10  

    Adam nie we wszystkich przypadkach ale podobno odpięcie czujnika (co raczej wynika ze sposobu sterowania czujnika bynajmniej tak myślę ) skutkuje podaniem dawki paliwa na wtryski ale bez kontroli ciśnienia na listwie i przez to silnik można odpalić ale chodzi twardo. Podejrzewam że dłuższa praca w takich warunkach może uszkodzić pompę albo wtryski ale pozwala to na diagnozę. Z tego co się zorientowałem to zadanie tego czujnika ogranicza się do zabezpieczenia pompy i wtrysków bo gdy ciśnienie jest za wysokie to elektrozawór na pompie przepuszcza paliwo bezpośrednio do układu zwrotnego a nie na listwę. a co do czujnika to niestety nie wiem jakie wartości ma na niskim ciśnieniu a jakie na wysokim nigdzie nie mogę znaleźć opisu. Może ktoś ma opis czujnika wysokiego ciśnienia DELPHI 9307Z502A.

    2
  • #13 10 Lip 2011 16:02
    adam7009
    Poziom 38  

    Widziałem,że 1.9 chodził na wolnych po wypięciu czujnka jak już odpalił,ale 1.5 to inna bajka.

    0
  • #14 10 Lip 2011 16:10
    lukasbrod
    Poziom 10  

    Adam 1.9 ile pinów ma na czujniku ? Może inaczej zachowuje się czujnik odpięcie to zanik sygnału i może brak sygnału lub niski sygnał odpowiada za niskie ciśnienie na listwie a w 1.5 z kolei może wymaga powiedzmy średniej wartości ( oporu ) bo jeżeli czujnik będzie walnięty i wykazuje 2000 bar czyli brak przejścia to odpięcie kostki to to samo ( powiedzmy przerwa w obwodzie ) czyli sygnał maksymalnego ciśnienia.

    0
  • #15 10 Lip 2011 16:38
    adam7009
    Poziom 38  

    Ilośc pinów tu nie ma znaczenia,chyba nie myślisz ,że wkręcisz pierwszy lepszy czujnik gdzie pasuje gwint i kostka i odpalisz.Nie mam 100% pewności ,ale w 1.5 jest chyba tak,że brak czujnika to max cisnienie i logiczne ,że nie odezwie się nawet na chwilę.

    1
  • #16 10 Lip 2011 18:46
    lukasbrod
    Poziom 10  

    Nie myślę o podmiance z innego silnika z ciekawości po prostu spytałem bo interesuje mnie ta kwestia. Jutro się wszystko wyjaśni. Mam nadzieję. Wiem że czujniki pasują z citroena c3 1.5 dci i nie mam pewności ale focus 1.8 dci wywala ten sam numer czujnika może będzie pasować ( 9307Z502A ) i tego numeru będę się trzymał myślę.

    0
  • #17 11 Lip 2011 22:09
    lukasbrod
    Poziom 10  

    Zgodnie z zapowiedzią uzupełniam dane dotyczące listwy. Po pierwsze przetarty kabel czujnika w plastikowej rurze na skrzyni ( dzięki Paweł ). Po drugie Czujnik padł. Czekam na kompletna listwę z czujnikiem. Bardzo gorąco odradzam wymianę czujnika. Nie trzyma już parametrów po wymianie sprawdzone doświadczalnie przez innego właściciela kangura.Podłożyłem inną pożyczoną do sprawdzenia listwę autko cudownie ożyło. Czekam na zamówione części poskładać i gotowe.
    Dzięki za pomoc zainteresowanie i sugestie.
    Problem uznaje za rozwiązany a temat zamykam. Ewentualne pytania dotyczące tej kwestii proszę kierować na priv.

    3
  Szukaj w 5mln produktów