Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Quad 126p. 650ccm 24KM

carot 10 Lip 2011 01:18 79472 99
  • Quad 126p. 650ccm 24KM

    Witam. Takiej zabawki na forum jeszcze nie widziałem, więc zaprezentuję :)
    Wszystko zaczęło się od wybetonowania dużego i długiego podjazdu do domu. Po kilku zimach i bólu pleców postanowiłem zrobić małego "pomocnika". Poszukiwany był diesel, ale bezowocnie, więc stanęło na maluszku. Silnik został pozbawiony wentylatora, założony elektryczny. Dorobiłem termostat. Wentylator włącza się dopiero po nagrzaniu silnika i wyłącza po ostudzeniu go. Napęd na tył jest przekazywany łańcuchem, w skrzyni jest zablokowany mechanizm różnicowy przez wspawanie wałka na przestrzał i dospawanie zębatki. Natomiast w wahaczu jest drugi mechanizm różnicowy, który rozdziela napęd na koła. Jest to oryginalny mechanizm z malucha. Resztę widać na zdjęciach. Przełożenie bardzo dobre, w terenie aż za szybki, spokojnie można ruszać z dwójki. Koła 13" z przodu zdaje się 165, z tyłu też 13" 185. Z tyłu jest tez miejsce na hak i gniazdo przyczepy, na razie zdemontowane. Quad celowo nie jest dokończony, bo wychodzą różne drobiazgi wymagające poprawy. Tyle pisania, a teraz czas na zdjęcia. Oczywiście quad będzie zarejestrowany, stąd całe to oświetlenie.


    Quad 126p. 650ccm 24KM Quad 126p. 650ccm 24KM Quad 126p. 650ccm 24KM Quad 126p. 650ccm 24KM Quad 126p. 650ccm 24KM Quad 126p. 650ccm 24KM Quad 126p. 650ccm 24KM Quad 126p. 650ccm 24KM Quad 126p. 650ccm 24KM Quad 126p. 650ccm 24KM
    Quad 126p. 650ccm 24KM Quad 126p. 650ccm 24KM Quad 126p. 650ccm 24KM

    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
  • #2
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  
    Koła i opony też z ,,dawcy F126p", prawda ? Sądzę, że średnica za duża i za wąskie. Przy typowo ,,quadowych" kołach był by bardziej ,,rasowy :D . Brawa za olbrzymią pracę włożoną w tą konstrukcje. Tylko jeszcze osłona łańcucha i tego nieszczęsnego dyfra z tyłu, bo jak się zapiaszczy, to po nim.
    Pozdrawiam
  • #3
    carot
    Poziom 26  
    Krzysztof Kamienski napisał:
    Koła i opony też z ,,dawcy F126p", prawda ?

    A nie :D
    _lemon_ napisał:
    Koła 13" z przodu zdaje się 165 z tyłu tez 13" 185.

    Robiony na asfalt, lekki teren Narazie te opony wystarczają, jak skończą żywot pomyślimy nad czymś innym :P Osłona dyfra bedzie, tylko z czasem :P
  • #4
    Paolo1976
    Poziom 24  
    Konstrukcja wspaniała. Pierwsze co mi przyszło na myśl, to chęć wypróbowania tego "diabełka". Ile czasu zajęła budowa?

    Mógłby kolega wytłumaczyć, bo nie rozumiem?
    _lemon_ napisał:
    Wszystko zaczęło się od wybetonowania dużego i długiego podjazdu do domu. Po kilku zimach i bólu pleców postanowiliśmy z Tatą zrobić małego "pomocnika".
  • #5
    arek431
    Poziom 18  
    Paolo1976 napisał:
    Mógłby kolega wytłumaczyć, bo nie rozumiem?
    _lemon_ napisał:
    Wszystko zaczęło się od wybetonowania dużego i długiego podjazdu do domu. Po kilku zimach i bólu pleców postanowiliśmy z Tatą zrobić małego "pomocnika".

    Koledze chodzi o to że ma długi podjazd i słabe chęci do chodzenia więc zrobił sobie maluszka w wersji mini ;D
    A tak poza tym ładna konstrukcja.
  • #6
    gabik001
    Poziom 37  
    arek431 napisał:
    Paolo1976 napisał:
    Mógłby kolega wytłumaczyć, bo nie rozumiem?
    _lemon_ napisał:
    Wszystko zaczęło się od wybetonowania dużego i długiego podjazdu do domu. Po kilku zimach i bólu pleców postanowiliśmy z Tatą zrobić małego "pomocnika".

    Koledze chodzi o to że ma długi podjazd i słabe chęci do chodzenia więc zrobił sobie maluszka w wersji mini ;D
    A tak poza tym ładna konstrukcja.

    Wydaje mi się że chodzi o odśnieżanie...

    Brawo za pomysł i chęci ;)
  • #8
    redliniak1996
    Poziom 15  
    Czy zębatka została przyspawana do wału skrzyni?
  • #10
    KokiX
    Poziom 20  
    Ładnie wygląda, konstrukcja zwarta, na pewno dobrze się prowadzi :). Zrób tylko osłonę na łańcuch, bo w przypadku pęknięcia potrafi zabić.
  • #11
    romulus73
    Poziom 19  
    saly napisał:
    Przeniosłeś napęd zębatką z wyjścia prawej półosi. Co z mechanizmem różnicowym, w skrzyni, zblokowałeś caly mechanizm różnicowy wewnątrz skrzyni czy zblokowałeś lewe wyjście na pół oś.

    czytaj całość ze zrozumieniem
    "Napęd na tył jest przekazywany łańcuchem, w skrzyni jest zablokowany mechanizm różnicowy, przez wspawanie wałka na przestrzał i dospawanie zębatki. Natomiast w wahaczu jest drugi mechanizm różnicowy, który rozdziela napęd na koła"
    Na czarne jest krótki
  • #12
    nowy225
    Poziom 10  
    Witam. Super konstrukcja ,jakie jest przełożenie na łańcuchu i jaki to łańcuch?
    Pozdrawiam.
  • #13
    carot
    Poziom 26  
    nowy225 napisał:
    jakie jest przełożenie na łańcuchu i jaki to łańcuch?

    Z przodu zębatka 17z, z tyłu 35z. Łańcuch DID. Cały zestaw napędowy od yamahy 130KM. Łańcuch jest wzmacniany.
  • #14
    parafka
    Poziom 20  
    Patrzę i patrzę, i nie rozumiem jednego;
    Piszesz, że można ruszać z dwójki ale jak skoro silnik jest tyłem do przodu?
    Zdradzisz sekret?
    Sprawa druga;
    W maluszku siły poruszające samochód obciążają wahacze a u Ciebie bezpośrednio
    obciążone są łożyska w skrzyni biegów jak w motocyklu bo łańcuch trzeba mocno ciągnąć.
    Nie obawiasz się, że siły prostopadłe do osi łożyska są zbyt duże i zniszczę je?
  • #15
    krzycho123
    Poziom 31  
    Nie wiem czy dobrze widzę ale czy tył nie jest amortyzowany wogóle ?
  • #16
    pawelz2910
    Poziom 9  
    Nie za wysoko się siedzi ? Nie będzie wywrotny na zakrętach ? Chciałbym zobaczyć jaką postawę trzeba przyjąć by tym jechać. Kierownica wydaje się być dość daleko. Chyba, że to tylko tak na zdjęciach wygląda.
  • #17
    borki2000
    Poziom 1  
    krzycho123 napisał:
    Nie wiem czy dobrze widzę ale czy tył nie jest amortyzowany wogóle ?


    Ja tam widze z tylu jeden amortyzator centralny a reszta jest na wahaczu
  • #18
    carot
    Poziom 26  
    parafka napisał:
    Piszesz, że można ruszać z dwójki ale jak skoro silnik jest tyłem do przodu?
    Zdradzisz sekret?

    Wystarczy obrócić mechanizm różnicowy w obudowie :) Wymaga to lekkiego podpiłowania jej, ale są wtedy 4 biegi do przodu, a nie do tyłu.
    pawelz2910 napisał:

    Nie za wysoko się siedzi ?

    Nie, ja mam 1.90m, Tato podobnie, więc robiliśmy pod siebie.
    parafka napisał:
    W maluszku siły poruszające samochód obciążają wahacze a u Ciebie bezpośrednio
    obciążone są łożyska w skrzyni biegów jak w motocyklu bo łańcuch trzeba mocno ciągnąć.
    Nie obawiasz się, że siły prostopadłe do osi łożyska są zbyt duże i zniszczę je?

    Nie, ponieważ siły nie są aż tak wielkie, łańcuch ma własny napinacz, jest tylko tak naciągnięty, żeby nie przeskakiwał, na obecnych łożyskach jeżdżę juz prawie 5 miesięcy, a wcześniej były w aucie i nic im nie jest.
    pawelz2910 napisał:
    Nie będzie wywrotny na zakrętach ?

    Ani trochę. Może kiedyś dojdą dystanse na koła?
    pawelz2910 napisał:
    Chciałbym zobaczyć jaką postawę trzeba przyjąć by tym jechać.

    Spróbuję zrobić zdjęcie.
    pawelz2910 napisał:
    Kierownica wydaje się być dość daleko. Chyba, że to tylko tak na zdjęciach wygląda.

    Jak na mój wzrost, jest w sam raz, ktoś niższy mógłby mieć mały kłopot, ale wiadomo, jest robiony dla siebie :)
    krzycho123 napisał:
    Nie wiem czy dobrze widzę ale czy tył nie jest amortyzowany wogóle ?

    Jest amortyzator centralny.
  • #19
    Rafraf
    Poziom 16  
    Krzysztof Kamienski napisał:
    Koła i opony też z ,,dawcy F126p", prawda ?


    koła są ze stajni FSO ;) z Poloneza/125p.

    Na taką felgę jodełek czy innych opon terenowych chyba nie ma (na pewno są na 15'' stosowane w żuku/nysie/syrenie ale to już zdecydowanie za duże kola).

    Bardzo ladny sprzet.
  • #20
    carot
    Poziom 26  
    Tak jest, a dokładniej LADA 2107 :D W sumie to to samo co 125p.
  • #21
    Rafraf
    Poziom 16  
    O to przepraszam ;P ale cala owczesna licencja fiata uzywala 13'' 4x98, rozniacymi sie najczesciej tyko ksztaltem/wielokoscia otworkow ;) i do tej pory niektore fiaty maja taki rozstaw.

    Cytat:
    Maluchów jest już coraz mniej, te legendy trzeba już zacząć szanować i ratować przed hutą.


    Niestety nie kazde auto nadaje sie do... odpicowania czy wrecz czasem odrestaurowania... poruszam sie polonezem z 1996, mechanicznie jeszcze przyzwoity, ledwie 90kkm ale za 800zl nikt go nie chcial (gazu brak, nie jest garazowany wiec korozji tez troche, byl bity przez pierwszego wlasciciela - niegroznie bo nic sie z nim zlego nie dzieje do dzis ale przod sie odznacza od reszty), wiec jak juz kupie inne auto to ten niestety dostanie w leb i na zlom. Fdybym mial gdzie, to pewnie jakis monster na ramie by z jego mechaniki powstal. Auto za mlode na klasyka, a powoli robi sie za stare i za drogie w eksploatacji do jazdy na co dzien.

    Jaka jest oczekiwana maksymalna predkosc tego quada?
  • #22
    sonne2
    Poziom 21  
    Mi się ten SAM bardzo podoba. Dla siebie musiałbym zrobić nieco szerszego i z lepszymi amortyzatorami. Szkoda, że nie jest to diesel np: z jakiegoś Golfa 2 lub starego Citroena. Malczan na 1, 2 i 3 (a wyższych biegów pewnie nie wrzucasz) sporo spali, a diesle nawet na niższych biegach są oszczędne, gdyż są to wolnoobrotowe silniki. Jednak zawsze możesz zrobić sobie 2 autko.
  • #23
    carot
    Poziom 26  
    Rafraf napisał:
    Auto za mlode na klasyka, a powoli robi sie za stare i za drogie w eksploatacji do jazdy na co dzien.

    No i tak jest z większością starszych aut. Za tyle benzyny co on spali, to nawet starą B3 VW można ekonomiczniej jeździć.
    Rafraf napisał:

    Jaka jest oczekiwana maksymalna predkosc tego quada?

    Około 30-40 na godzinę, nie trzeba wyższej prędkości, jest zrobiony na moc do pługa, jakiejś przyczepki itd.

    Dodano po 1 [minuty]:

    sonne2 napisał:
    Malczan na 1, 2 i 3 (a wyższych biegów pewnie nie wrzucasz) sporo spali.

    W sumie używam tylko 2,3 i 4. Jedynka jest za wolna. Staram się jeździć na 4, więc w miarę ekonomicznie :D

    Dodano po 1 [minuty]:

    sonne2 napisał:
    Szkoda, że nie jest to diesel np: z jakiegoś Golfa 2 lub starego Citroena

    No, szukaliśmy i były za 500-600zł, ale na drugim końcu polski :(
  • #24
    parafka
    Poziom 20  
    Jak już uda Ci się zarejestrować to cudo to opisz Swoją drogę przez mękę w tym temacie.
    Ciekawy jestem jak teraz wygląda rejestracja SAMa.
  • #25
    M. S.
    Poziom 34  
    Fajna rzecz. Widziałbym jedną zmianę. Pozostawienie mechanizmu różnicowego w skrzyni biegów i zastosowanie 2 łańcuchów, dla każdego koła osobno. Byłoby chyba dużo łatwiej, bo nieosłonięty i niesmarowany mechanizm na osi sprawi wkrótce problem. 2 Łańcuchy jednostkowo byłyby mniej obciążone.
  • #26
    lukas1121
    Poziom 18  
    konstrukcja niczego sobie ja składam coś ala kart połączony z bugym, innymi słowy mini maluch dosłownie,

    Polecam koła z siewnika np amazone tylko szukaj ze zbrojoną oponą.
  • #27
    r47bseba
    Poziom 11  
    Fajna konstrukcja, a jakiś hak z tyłu jest zeby np jakąś przyczepke podpiąć, do wywozu np skoszonej trawy....

    Pamiętam podobny projekt zrobili uczniowie na prace dyplomową z mechaniki.....wyglądał niczym bolid F1
  • #28
    carot
    Poziom 26  
    M. S. napisał:
    Byłoby chyba dużo łatwiej, bo nieosłonięty i niesmarowany mechanizm na osi sprawi wkrótce problem.

    Będzie dorobiona osłona, zapewniająca warunki jak w skrzyni.
    parafka napisał:
    Jak już uda Ci się zarejestrować to cudo to opisz Swoją drogę przez mękę w tym temacie.

    Kilka lat temu Tato rejestrował lawetę do przewozu aut, którą sam zrobił i nie było aż tak ciężko :D
    maliniak80 napisał:
    Wielkie brawa, zdolnego masz tate.

    A ja to co. :lol:
    r47bseba napisał:

    Fajna konstrukcja, a jakiś hak z tyłu jest zeby np jakąś przyczepke podpiąć, do wywozu np skoszonej trawy....

    Kolega odwiedzi ostatni link w pierwszym poście i wszystko się wyjaśni :D
  • #29
    daro1233
    Poziom 11  
    A ona ma taki udźwig, że w zime też nie zostanie zakopany w tej górce?
  • #30
    carot
    Poziom 26  
    daro1233 napisał:
    A ona ma taki udźwig, że w zime też nie zostanie zakopany w tej górce?

    Kto ona?
    scooba napisał:
    jak trochę pojeździsz to Ci zabraknie mechanizmu różnicowego:)

    I znowu kolega nie doczytał :D Drugi mechanizm jest na wahaczu :D