Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna II 1,9dCi 120KM 2001r nie odpala

10 Jul 2011 13:43 10899 7
  • Level 11  
    Zauważyłem, że na różnych forach jest wiele tematów dotyczących tego samego problemu, jednakże żaden z nich nie sprawdził się u mnie. Może lepiej opiszę co się stało, co zauważyłem i co sprawdziłem.

    Jestem szczęśliwym posiadaczem Renatki Laguna II 1,9dCi 120KM 2001r. Do tej pory nie miałem z nią żadnych problemów związanych z odpalaniem. Niestety obecnie nie chce odpalić.
    Od jakiegoś czasu zauważyłem, że podczas jazdy delikatnie szarpie a przy wysokich obrotach traci choćby moc(wcześniej nawet przy większych wgniatała w fotel). Pewnego podczas jazdy zaczęła przerywać i zgasła. Próbowałem odpalić jednakże bez większego powodzenia. Żadne kontrolki nie wskazywały na jakąkolwiek awarię, jednakże wskaźnik paliwa spadł z połowy praktycznie do zera. Zaholowałem autko do domu i następnego dnia wziąłem się za szukanie usterki. Na dzień dobry sprawdziłem czy jest paliwo i stan przewodów paliwowych. Dodam, że przy podnoszeniu samochodu na lewarku wskaźnik paliwa się choćby odblokował i wrócił na swoją realną pozycję(do połowy).
    Sprawdziłem filtr paliwa a nawet założyłem nowy. I tak doszedłem do pompy wysokiego ciśnienia(CP3), do której paliwo dochodzi ale nie wychodzi dalej na rampę wtryskową. Pomyślałem, że może elektrozawór przy pompie się zawiesił i go wykręciłem. Otwór w pompie po zaworze przytkałem palcem i o dziwo przy próbie odpalenia paliwko pojawiło się na rampie i lalka odpaliła. Nie myśląc długo sprawdziłem, czy dochodzi napięcie do elektrozaworu- okazało się, że jest +12V po włączeniu zapłonu. Skoro napięcie było, autko odpaliło z "palca" kupiłem nowy elektrozawór, wmontowałem i buba. Renia nadal nie pali. Przy próbie odpalania wyciągałem i zakładałem wtyczkę zasilania elektrozaworu-autko chciało odpalić ale nie weszło na obroty a na dodatek zaczęła migać kontrolka w kształcie silnika z napisem STOP.
    Sprawdziłem pozostałe czujniki, zawór ERG, itd, itp i nadal nic. Napięcia dochodzące do czujników są takie jak powinny być. Rezystancje czujników różnią się o kilka Ohmów względem niektórych opisów serwisowych. Nie mam pojęcia co może być. Nie posiadam interfejsu diagnostycznego, żeby chociaż sprawdzić co to za błąd. Wymiękłem i nisko chyląc czoło proszę o poradę. Z góry dziękuję za poświęcony czas

    Popraw rocznik samochodu.
    Reg.:3.1.15. (11) Zabronione jest publikowanie wpisów przedstawiających problem, bez podania wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum. Tytuł wpisu powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.
    mod.[CameR]
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 1  
    wiatam miałem tak samo zobacz wtyczke która wchodzi do elektrozaworu ja miałem na kabelku lekko przetarte po poruszaniu kabelkow znowu nie chciała mi odpalac i wyskakiwały kontrolki stop
  • Level 25  
    Podepnij po interfejs, na chwilę obecną to trochę wróżenie z fusów.
  • Level 11  
    Komputer nie pokazuje błędów;(
    Zawlokłem autko do mechanika w zeszłym tygodniu ale też rozkłada ręce. sam już nie wiem.
    Panowie a może mierzyliście napięcie na wtyczce włożonej w elektrozawór. Jakie tam jest napięcie po włączeniu zapłonu?
  • Level 29  
    sprawdź przelewy na wtryskach i ciśnienie paliwa podczas startu. Diagnostyka a nie czytanie błędów
  • Level 25  
    Sprawdź masy, odepnij wtyczkę EGR, sprawdź czy na wtyczce czujnika ciśnienia doładowania jest napięcie, sprawdź bezpieczniki.
  • Level 29  
    Wszystkie napięcia na wysterowaniu są od 0 do5 v tak samo jak czujników . Nie jesteś w stanie sprawdzić normalnym miernikiem, Potrzebujesz oscyloskop, tam są takie piki od 0 do 5 w różnych częstotliwościach. pozdrawiam
  • Level 11  
    Witam. Samochód naprawiony. Uszkodzeniu uległa pompa wysokiego ciśnienia. Udało mi się taką dostać za 350zł z przesyłką. Po wymianie wszystko śmiga jak dawniej.
    Koszt całej zabawy 350zł pompa+350 wymiana

    Dziękuję za zainteresowanie.
    Pozdrawiam

    Temat uważam za zamknięty.