Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna II 1,9dCi 120KM 2001r nie odpala

ganmpr 10 Jul 2011 13:43 11604 7
NDN
  • #1
    ganmpr
    Level 12  
    Zauważyłem, że na różnych forach jest wiele tematów dotyczących tego samego problemu, jednakże żaden z nich nie sprawdził się u mnie. Może lepiej opiszę co się stało, co zauważyłem i co sprawdziłem.

    Jestem szczęśliwym posiadaczem Renatki Laguna II 1,9dCi 120KM 2001r. Do tej pory nie miałem z nią żadnych problemów związanych z odpalaniem. Niestety obecnie nie chce odpalić.
    Od jakiegoś czasu zauważyłem, że podczas jazdy delikatnie szarpie a przy wysokich obrotach traci choćby moc(wcześniej nawet przy większych wgniatała w fotel). Pewnego podczas jazdy zaczęła przerywać i zgasła. Próbowałem odpalić jednakże bez większego powodzenia. Żadne kontrolki nie wskazywały na jakąkolwiek awarię, jednakże wskaźnik paliwa spadł z połowy praktycznie do zera. Zaholowałem autko do domu i następnego dnia wziąłem się za szukanie usterki. Na dzień dobry sprawdziłem czy jest paliwo i stan przewodów paliwowych. Dodam, że przy podnoszeniu samochodu na lewarku wskaźnik paliwa się choćby odblokował i wrócił na swoją realną pozycję(do połowy).
    Sprawdziłem filtr paliwa a nawet założyłem nowy. I tak doszedłem do pompy wysokiego ciśnienia(CP3), do której paliwo dochodzi ale nie wychodzi dalej na rampę wtryskową. Pomyślałem, że może elektrozawór przy pompie się zawiesił i go wykręciłem. Otwór w pompie po zaworze przytkałem palcem i o dziwo przy próbie odpalenia paliwko pojawiło się na rampie i lalka odpaliła. Nie myśląc długo sprawdziłem, czy dochodzi napięcie do elektrozaworu- okazało się, że jest +12V po włączeniu zapłonu. Skoro napięcie było, autko odpaliło z "palca" kupiłem nowy elektrozawór, wmontowałem i buba. Renia nadal nie pali. Przy próbie odpalania wyciągałem i zakładałem wtyczkę zasilania elektrozaworu-autko chciało odpalić ale nie weszło na obroty a na dodatek zaczęła migać kontrolka w kształcie silnika z napisem STOP.
    Sprawdziłem pozostałe czujniki, zawór ERG, itd, itp i nadal nic. Napięcia dochodzące do czujników są takie jak powinny być. Rezystancje czujników różnią się o kilka Ohmów względem niektórych opisów serwisowych. Nie mam pojęcia co może być. Nie posiadam interfejsu diagnostycznego, żeby chociaż sprawdzić co to za błąd. Wymiękłem i nisko chyląc czoło proszę o poradę. Z góry dziękuję za poświęcony czas

    Popraw rocznik samochodu.
    Reg.:3.1.15. (11) Zabronione jest publikowanie wpisów przedstawiających problem, bez podania wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum. Tytuł wpisu powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.
    mod.[CameR]
  • NDN
  • #2
    Grzes76541
    Level 1  
    wiatam miałem tak samo zobacz wtyczke która wchodzi do elektrozaworu ja miałem na kabelku lekko przetarte po poruszaniu kabelkow znowu nie chciała mi odpalac i wyskakiwały kontrolki stop
  • NDN
  • #3
    Werewolf
    Level 25  
    Podepnij po interfejs, na chwilę obecną to trochę wróżenie z fusów.
  • #4
    ganmpr
    Level 12  
    Komputer nie pokazuje błędów;(
    Zawlokłem autko do mechanika w zeszłym tygodniu ale też rozkłada ręce. sam już nie wiem.
    Panowie a może mierzyliście napięcie na wtyczce włożonej w elektrozawór. Jakie tam jest napięcie po włączeniu zapłonu?
  • #5
    panam
    Level 29  
    sprawdź przelewy na wtryskach i ciśnienie paliwa podczas startu. Diagnostyka a nie czytanie błędów
  • #6
    Werewolf
    Level 25  
    Sprawdź masy, odepnij wtyczkę EGR, sprawdź czy na wtyczce czujnika ciśnienia doładowania jest napięcie, sprawdź bezpieczniki.
  • #7
    panam
    Level 29  
    Wszystkie napięcia na wysterowaniu są od 0 do5 v tak samo jak czujników . Nie jesteś w stanie sprawdzić normalnym miernikiem, Potrzebujesz oscyloskop, tam są takie piki od 0 do 5 w różnych częstotliwościach. pozdrawiam
  • #8
    ganmpr
    Level 12  
    Witam. Samochód naprawiony. Uszkodzeniu uległa pompa wysokiego ciśnienia. Udało mi się taką dostać za 350zł z przesyłką. Po wymianie wszystko śmiga jak dawniej.
    Koszt całej zabawy 350zł pompa+350 wymiana

    Dziękuję za zainteresowanie.
    Pozdrawiam

    Temat uważam za zamknięty.