Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Carnival ; KIA ; CRDI ; check zapala sie na chwile

zig_priv 10 Lip 2011 18:19 11891 23
  • #1 10 Lip 2011 18:19
    zig_priv
    Poziom 11  

    witam, mam identyczny problem tj gdy silnik ma obciazenie na chwile zapala sie check a pozniej gasnie.
    BOSCH wykazal za niskie cisnienie na listwie - niestety blad ten moze oznaczac w KIA
    a) uszk pompa wysokiego cisnienia
    b) nieszczelny powrot wtryskiwasza
    c) zawor wysokiego uszkodzony

    mam pytanie do kolegow elektronikow moze informatykow
    czy jest szansa z tego ukladu sterowania sie czegos dowiedziec?

    nie jestem specem od elektroniki motoryzacyjnej ale wg mnie sterowanie przekaznikiem we wtryskiwaczu to nic innego jak zmiana wypelnienia impulsu ( w CRDI jest wiele czujnikow ksztaltujacych dlugosc i czestotliwosc tych impulsow ) jednak jak wytlumaczyc KODOWANIE charakterystyki wtryskiwacza? Z jednej strony gdyby wrzucic taki wykres do pamieci i do niego dopasowywac stałe czasowe ????? Może i tak to działa ????

    Ale aby dysputy teoretyczne zakonczyc wygeneruje pytanie:

    czy jest sposob na sprawdzenie czy uszkodzona jest pompa czy zawor ?

    dodam , ze w moim silniku auto nie odcina przy jakims poziomie obrotow , po prostu wkrecanie na wyzsze obroty idzie wolniej gdy check sie zapala

    serdecznie pozdrawiam
    zig_priv

    1 23
  • #2 10 Lip 2011 18:45
    decybel91
    Poziom 39  

    Gdy check się zapala odcina moc, aby nie uszkodzić elementów układu wtryskowego.
    Kolego patrzysz na to ze strony elektoniki, ale u siebie masz uszkodzenia mechniczne, w 80-85% padają napierw wtryski (nie utrzymują stałego potrzebnego ciśnienia), potem pompa itp.
    Pompę najlepiej sprawdzić manometrem do 2000barów, zawór tylko podmiana.

    0
  • #3 10 Lip 2011 20:54
    zig_priv
    Poziom 11  

    Byc moze zbyt selektywnie do tego podchodze ale w riposcie powiem tak:

    napisales ze CHECK odcina moc - ja sie z tym zgadzam
    tylko ze odciecie mocy = zmniejszenie stalej czasowej impulsow sterujacych otwieranie przekazniczkow czyli nasz komputerek sam sie zapetla bo nie jest idealny
    napisales uszkodzenie mechaniczne - byc moze masz racje
    chcialbym tylko powiedziec (informacji zrodla niestety nie moge zdradzic ) ze w Polsce normy paliwa przewidziane zarowno dla pompowtryskiwaczy jak i wtryskow bezposrednich spelniaja domieszki paliw stosowane przez stacje STADTOIL ( chyba tak to sie pisze ).
    Wlosi rozpatrujac reklamacje gwarancyjne aut z CRDI zycza sobie od serwisow probki paliwa i niestety opinie sa takie , ze polskie paliwo zawiera zbyt wiele zwiazkow kwasowych przez co struktury pomp wysokich cisnien ulegaja zluszczeniom a te z kolei niszcza wtryski ( taka jest wlasnie kolejnosc wg opinii specow z Italii - tworcow CR )

    ale wracajac do mego autka:
    jak ogolnie wiadomo zawor ERG to ustrojstwo czesto wymieniane z powodu , jak wiemy , zabrudzen ktore je blokuja.
    Czy trzeba od razu wymieniac? Jesli ktos lubi prace reczne mozna wyczyscic , odpowiednim preparatem wysokotemp nasmarowac i bedzie dalej otwieral-zamykal . A kupowanie nowych ? To dla zamoznych .

    Chcialbym ponownie postawic pytanie:

    czy ktos z Panow ma wiedze jak zdiagnozowac usterke o ktorej wczesniej pisalem tj chwilowe zapalanie sie kontrolki CHECK

    Dziekuje bardzo koledze ktory podpowiedzial mi o sprawdzeniu pompy wysokiego cisnienia - ale niestety nie mam takiego manometru co by 2 tys atm mogl wskazac
    a chcialbym ze zwyklego ciagu do wiedzy zdiagnozowac ten przypadek.

    Dla uscislenia dodam jeszcze , ze gdy auto dluzej postoi to nie ma szans aby zapalilo bez SAMOSTARTU . Ale z tym sprayem po trzech obrotach walu ( tyle CR potrzebuje do szczytania wszystkich danych z czujnikow ) autko odpala i rowniutko pracuje .

    Tylko jako ciekawostke dodam , ze uslyszalem , ze gdy na 100% auto samo nie zapala mozna sprawdzic czy z powrotow ktorys wtryskiwacz nie "leje"

    w ten sposob mamy diagnostyke po 160zl /szt zminimalizowaną.

    Oczywiscie gdy "leje" tylko warsztat specjalistyczny nam zostaje.
    Ale pozostaje pytanie co z tym kodowaniem charakterystyk wtryskiwaczy.

    Moze ktos podzieli sie swoimi doswiadczeniami w tej materii.
    Albo obali mit , ze wiekszosc warsztatow w tej materii dziala na zasadzie "kolejnych przyblizen" :)

    Byc moze zbyt pochopnie wyciagam wniosek ze to ktorys wtryskiwacz utracil szczelnosc ( stad wynik z BOSCH-a ) i brak mozliwosci uruchomienia bez SAMOSTARTU.

    Gdyby uszkodzeniu ulegla pompa to chyba nie wkrecilby 4 tys obr/min i wiecej ?

    Ale jesli to wtryskiwacz to czy rzeczywiscie charakterystyki sie koduje dla CPU ?

    1
  • #4 16 Lip 2011 18:17
    jurekk55
    Poziom 35  

    zig_priv napisał:

    *tylko ze odciecie mocy = zmniejszenie stalej czasowej impulsow sterujacych otwieranie przekazniczkow czyli nasz komputerek sam sie zapetla bo nie jest idealny


    **Wlosi rozpatrujac reklamacje gwarancyjne aut z CRDI zycza sobie od serwisow probki paliwa i niestety opinie sa takie , ze polskie paliwo zawiera zbyt wiele zwiazkow kwasowych przez co struktury pomp wysokich cisnien ulegaja zluszczeniom a te z kolei niszcza wtryski ( taka jest wlasnie kolejnosc wg opinii specow z Italii - tworcow CR )



    ***Dziekuje bardzo koledze ktory podpowiedzial mi o sprawdzeniu pompy wysokiego cisnienia - ale niestety nie mam takiego manometru co by 2 tys atm mogl wskazac
    a chcialbym ze zwyklego ciagu do wiedzy zdiagnozowac ten przypadek.

    ****Dla uscislenia dodam jeszcze , ze gdy auto dluzej postoi to nie ma szans aby zapalilo bez SAMOSTARTU . Ale z tym sprayem po trzech obrotach walu ( tyle CR potrzebuje do szczytania wszystkich danych z czujnikow ) autko odpala i rowniutko pracuje .

    *****Tylko jako ciekawostke dodam , ze uslyszalem , ze gdy na 100% auto samo nie zapala mozna sprawdzic czy z powrotow ktorys wtryskiwacz nie "leje"

    w ten sposob mamy diagnostyke po 160zl /szt zminimalizowaną.

    Oczywiscie gdy "leje" tylko warsztat specjalistyczny nam zostaje.
    Ale pozostaje pytanie co z tym kodowaniem charakterystyk wtryskiwaczy.

    Moze ktos podzieli sie swoimi doswiadczeniami w tej materii.
    Albo obali mit , ze wiekszosc warsztatow w tej materii dziala na zasadzie "kolejnych przyblizen" :)


    *:D Tam nie ma "przekaźniczków", wtryski są zasilane z tranzystorów ....
    "Zapętlić się" tam nie ma co,układ mechatroniczny funkcjonuje w/g zaprogramowanych procedur,podstawą jest przejście w awaryjny tryb pracy ,w wypadku wykrycia anomalii by nie dopuścić do zniszczenia silnika

    **Tu masz rację,ale...Nie tylko polskie paliwo jest wadliwe ,z importowanym też są kwiatki

    ***Fantastyka ,pojemność ciśnieniomierza mechanicznego i zwłoka we wskazaniach tego wynalazku -ciśnieniomierza paliwa w badaniu CR ,no cóż:|

    ****
    1-zapowietrzanie układu
    2-nie wydajny akumulator
    3-niesprawny rozrusznik
    4-niedostateczne odpowietrzenie zbiornika(kiedy ciepłe paliwo wystygnie.........:D)
    5-w autach wyposażonych w elektryczną pompę wstępną -niedostateczna wydajność
    6-zanieczyszczony filtr paliwa (zwłaszcza woda)
    7-nieszczelny zawór regulacji ciśnienia paliwa(przepuszczający paliwo nie tylko powietrze)

    *****Dlatego prawidłowa i rzetelna diagnostyka układu paliwowego kosztuje(wiedza + czas ,a trochę to trwa)

    Ps.Co do zaworów EGR ,polecam rozpracowanie problemu przez fachowców z firmy Pieburg ,w połączeniu z zamieszczonymi fotkami ,daje do myślenia

    0
  • #5 16 Lip 2011 23:33
    zig_priv
    Poziom 11  

    Daleki jestem od nietworczej polemiki jednak dla mnie czy elektrozawor sterowany jest
    tyrystorem,tranzystorem to naprawde nie jest istotne chyba , ze otwieranie otworka z paliwem nie jest realizowane przez elektrozawor ?

    Tam nie ma "przekaźniczków", wtryski są zasilane z tranzystorów ....
    "Zapętlić się" tam nie ma co,układ mechatroniczny funkcjonuje w/g zaprogramowanych procedur,podstawą jest przejście w awaryjny tryb pracy ,w wypadku wykrycia anomalii by nie dopuścić do zniszczenia silnika

    **Tu masz rację,ale...Nie tylko polskie paliwo jest wadliwe ,z importowanym też są kwiatki

    ***Fantastyka ,pojemność ciśnieniomierza mechanicznego i zwłoka we wskazaniach tego wynalazku -ciśnieniomierza paliwa w badaniu CR ,no cóż

    ****
    1-zapowietrzanie układu
    2-nie wydajny akumulator
    3-niesprawny rozrusznik
    4-niedostateczne odpowietrzenie zbiornika(kiedy ciepłe paliwo wystygnie.........)
    5-w autach wyposażonych w elektryczną pompę wstępną -niedostateczna wydajność
    6-zanieczyszczony filtr paliwa (zwłaszcza woda)
    7-nieszczelny zawór regulacji ciśnienia paliwa(przepuszczający paliwo nie tylko powietrze)

    Ja naprawde szanuje Italiancow za ich mnogosc maszyn cyfrowych pracujacych na calym swiecie. Ale pamietam ze szkoly ,ze aby jakikolwiek procek mogl cos sobie "porownac"
    musi miec dane ktore co by nie powiedziec z postaci sygnalow elektrycznych musza zostac przetworzone na "0" ; "1".
    Tak wiec bedac przy czujnikach ( bo chyba to forum takie kwestie powinno rozwijać"
    Jak w KIA rozpoznawane jest zapowietrzenie ukladu - jaki czujnik to "widzi" ?
    i tak kolejno " jaki prad rozruchu musi miec akumulator aby w trakcie zapalania komputer "pozwolil uruchomic silnik"? czy chodzi w tym przypadku o min napiecie zasilania w obwodzie a moze czestotliwosc sygnalow z czujnika na wale ?

    Obawiam sie , ze nasza dyskusja zakonczy sie podobnie jak rozmowa na temat programatora do pralki AMICA tj jesli elementy wykonawcze ( czesto robione specjalnie dla danego urzadzenia np triaki ) sa ok to jedyne co mozemy zrobic to wgrac SOFT od nowa do EPROM-a i powinno dzialac.

    W tej biednej KIA tez pewnie pozostanie mi wyjecie wtryskiwaczy i ich przebadanie.



    *****Dlatego prawidłowa i rzetelna diagnostyka układu paliwowego kosztuje(wiedza + czas ,a trochę to trwa)

    Ps.Co do zaworów EGR ,polecam rozpracowanie problemu przez fachowców z firmy Pieburg ,w połączeniu z zamieszczonymi fotkami ,daje do myślenia

    Dodano po 11 [minuty]:

    PS

    byłem bliski "zorganizowania" sobie softu diagnostycznego do "KIA"
    ale znajomy obslugujacy duze wloskie auta powiedzial , ze naprawde trzeba troche nad tymi danymi posiedziec aby zrozumiec ile CR musi sobie przetworzyc aby silnik pracowal jak PROGRAMISTA to sobie ułożył.

    Tak więc pozostając na doświadczenia użytkowników otwarty proszę o kolejne rady w końcu na podstawie informacji od użytkowników programiści MUSZĄ poprawiać swoje sofciki i to nader czesto jak sie okazuje :)

    A pytanie brzmi : czy można mając trochę pojęcia o elektronice dojść dlaczego CHECK na chwile zapala się gdy silnik dostaje obciążenie (CRDI z automat transmision) ?

    0
  • #6 17 Lip 2011 07:58
    mperlak
    Poziom 11  

    Na twoim miejscu sprawdzil bym wtryski na przelewy. U mnie w sprinterze mialem podobny problem, tyle ze pod obciazeniem zapalal sie check engine i auto gaslo. A odpalalo po dluzszym postoju tylko z plaka.
    Test zrobilem sam
    Link

    0
  • #7 17 Lip 2011 09:47
    jurekk55
    Poziom 35  

    zig_priv napisał:

    *Daleki jestem od nietworczej polemiki jednak dla mnie czy elektrozawor sterowany jest
    tyrystorem,tranzystorem to naprawde nie jest istotne chyba , ze otwieranie otworka z paliwem nie jest realizowane przez elektrozawor

    **Ja naprawde szanuje Italiancow za ich mnogosc maszyn cyfrowych pracujacych na calym swiecie. Ale pamietam ze szkoly ,ze aby jakikolwiek procek mogl cos sobie "porownac"
    musi miec dane ktore co by nie powiedziec z postaci sygnalow elektrycznych musza zostac przetworzone na "0" ; "1".
    Tak wiec bedac przy czujnikach ( bo chyba to forum takie kwestie powinno rozwijać"
    ***
    -Jak w KIA rozpoznawane jest zapowietrzenie ukladu - jaki czujnik to "widzi" ?
    -i tak kolejno " jaki prad rozruchu musi miec akumulator aby w trakcie zapalania komputer "pozwolil uruchomic silnik"? czy chodzi w tym przypadku o min napiecie zasilania w obwodzie a moze czestotliwosc sygnalow z czujnika na wale ?

    ****Obawiam sie , ze nasza dyskusja zakonczy sie podobnie jak rozmowa na temat programatora do pralki AMICA tj jesli elementy wykonawcze ( czesto robione specjalnie dla danego urzadzenia np triaki ) sa ok to jedyne co mozemy zrobic to wgrac SOFT od nowa do EPROM-a i powinno dzialac.

    *****W tej biednej KIA tez pewnie pozostanie mi wyjecie wtryskiwaczy i ich przebadanie.

    byłem bliski "zorganizowania" sobie softu diagnostycznego do "KIA"
    ale znajomy obslugujacy duze wloskie auta powiedzial , ze naprawde trzeba troche nad tymi danymi posiedziec aby zrozumiec ile CR musi sobie przetworzyc

    A pytanie brzmi : czy można mając trochę pojęcia o elektronice dojść dlaczego CHECK na chwile zapala się gdy silnik dostaje obciążenie (CRDI z automat transmision) ?


    *Polemika może służyć też odświeżaniu wiadomości,często nie wykorzystywanych z braku praktycznej potrzeby np.rozwiązywanie problemów innego typu
    **Tiaa,"italiance" najpierw popisali się przerostem formy nad treścią (przykład Alfy),a potem marginalizują osiągnięcia wytworami Fiata
    ***
    -Kłaniają się podstawowe wiadomości z zakresu fizyki(dotyczą również układów bez kontroli ciśnienia paliwa)-zmiana objętości pod wpływem ciśnienia:D
    -akumulator musi zapewnić minimalny prąd dla elementów wykonawczych i minimalne wymagane napięcie dla elementów pomiarowych,czy czujników jak wolisz

    ****Każdy z producentów dba o swoje interesy ,a nie o kieszeń klienta czy komfort serwisanta:D

    *****Są na forum osoby zajmujące się motoryzacją amatorsko,natomiast chęci spowodowały że zdobyli wiedzę której pozazdrościć by mógł nie jeden pracownik autoryzowanego serwisu,szkoda że z podobnych źródeł nie korzystają osoby pracujące przy deskach kreślarskich-nie wszystko co stworzone w formie eksperymentu sprawdza się w eksploatacji.

    Można zrozumieć zasadę pracy układu CR potrzebne tylko chęci do nauki i szukania informacji ,ta wkrętka zboczy zaraz zapewne w kierunku modyfikacji map:D

    0
  • #8 17 Lip 2011 10:14
    robokop
    Moderator Samochody

    zig_priv napisał:


    A pytanie brzmi : czy można mając trochę pojęcia o elektronice dojść dlaczego CHECK na chwile zapala się gdy silnik dostaje obciążenie (CRDI z automat transmision) ?

    Można - eliminując w drodze sukcesywnego sprawdzenia wszystkie elementy mające wpływ na zarejestrowaną usterkę.

    1
  • #9 17 Lip 2011 10:48
    bobik12
    Poziom 14  

    Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie,nawet ludzie zajmujący się tym na codzień mają problemy.Po prostu tak jak robokop napisał.

    0
  • #10 17 Lip 2011 21:47
    zig_priv
    Poziom 11  

    chyba tak, zrobilem 400km z STP do czyszczenia ukladow wtryskowych
    poprawa taka ze od zimnego zapalił sam bez SAMOSTARTU - niestety na cieplym zero szans
    w trakcie jazdy zapala sie gdy w czasie gdy przyspieszam a pozniej gasnie
    niestety nie wiem dokladnie ktory z nich leje - moze ktos zna prosty domowy sposob ?

    Dodano po 8 [minuty]:

    koledze ktory podeslal filmik raz jeszcze dziekuje
    prosze tylko aby , jesli zechce, napisal co dalej uczynil z tym lejacym wtryskiem i jak sie ma dzisiaj?

    1
  • #11 17 Lip 2011 21:51
    robokop
    Moderator Samochody

    Test przelewów, ile razy można pisać?

    0
  • #12 17 Lip 2011 22:03
    zig_priv
    Poziom 11  

    kolego po co tyle dynamiki w twych odpowiedziach
    dopatrzylem sie filmiku , podziekowalem i punkty podarowalem , a Ty niepotrzebnie brew zmarszczyles. Ale skoro przed kompem siedzisz i doswiadczeniem swym sluzysz , to czy mozesz potwierdzic , ze wtrysk ktory "leje" moze wydawac podobny odglos jak hydroregulator zaworow ktory sie podcina?

    Dzisiaj jadac bardzo spokojnie zauwazylem ze w okolicach 1500-2000 obr cos wydaje delikatny stukocik ( w kabinie stukocik to w komorze stukot ) - czy opcja pojezdzenia z MIXOLEm dala komus pozytywny rezultat?

    0
  • #13 17 Lip 2011 22:05
    manta
    Poziom 39  

    zig_priv napisał:
    BOSCH wykazal za niskie cisnienie na listwie - niestety blad ten moze oznaczac w KIA


    W KTS, masz możliwość wykonania testu zaworu wysokiego ciśnienia, w parametrach bieżących masz ciśnienie żądane i ciśnienie na listwie. Do tego test przelewu i masz komplet danych.

    0
  • #14 17 Lip 2011 23:09
    zig_priv
    Poziom 11  

    wielkie dzieki,
    rozpoczne "pojedynek" od tych przelewow .
    Mam jeszcze pytanie o to kodowanie .
    Czy mozesz mi powiedziec co i gdzie sie koduje? Wprawdzie w szkole mialem kody transmisyjne na zajeciach ale po tych wszystkich filmikach z koreanskich warsztatow nie wiele widac aby cokolwiek "kodowali"
    A moze to po prostu sciema warsztatow?

    0
  • #15 23 Lip 2011 21:53
    mperlak
    Poziom 11  

    zig_priv napisał:


    koledze ktory podeslal filmik raz jeszcze dziekuje
    prosze tylko aby , jesli zechce, napisal co dalej uczynil z tym lejacym wtryskiem i jak sie ma dzisiaj?


    wymienilem na inny

    0
  • #17 24 Lip 2011 07:59
    mperlak
    Poziom 11  

    wymienilem na uzywany o tych samych numerach, nic nie kodowalem,

    0
  • #19 25 Lip 2011 20:55
    mperlak
    Poziom 11  

    kupilem najtanszy naallegro z gwarancja rozruchowa 7 dni za 150pln, za 350 masz po regeneracji

    0
  • #20 25 Lip 2011 22:37
    tzok
    Moderator Samochody

    Wtryskiwacze nie są idealne, każdy ma nieco inną charakterystykę (czas pełnego otwarcia i zamknięcia, stałą wtrysku). Ze względu na wymaganą precyzję wtryski są fabrycznie badane (fabryczna kalibracja o wymaganej precyzji byłaby trudna i droższa) i "kodowane", ten kod wprowadza się do ECU i na jego podstawie ECU może wprowadzić drobne korekty momentu otwierania i zamykania tego wtryskiwacza względem mapy referencyjnej.

    Nie wszyscy producenci stosują kodowanie wtryskiwaczy.

    0
  • #21 16 Sie 2011 00:00
    zig_priv
    Poziom 11  

    Po kilku tygodniach mam dla zainteresowanych kilka przemyśleń.
    Wtryskiwacz , nawet bardzo zapieczony można wyjąć , tylko trzeba dać sobie trochę czasu aby w dobrym odrdzewiaczu kilka dni "ponamiękał". Potam samoróbką ( opis podeślę zainteresowanym którzy nie chcą wydawać kilkaset złotych na przyrząd ) wybić wtryskiwacz .
    W moim przypadku udało się bez kosztów doprowadzić auto do użytku.
    Po rozmowie z pewnym Panem inżynierem parającym się od kilku lat obsługą urządzeń diagnostycznych BOSCH postanowiłem rozebrać wtryskiwacz ( tak jak na youtube robil to Koreanczyk ) wrzuciłem wszystkie elementy do myjki ultradzwiekowej po czym złożyłem wszystko i caly proces "naprawy" zakończony. Dodam Wam że wymiana jednego wtryskiwacza zajmuje mi obecnie ok 3 min ( doszedłem do wprawy gdy zaprzyjaźniony mechanik dał mi do przetestowania 5 szt wtryskiwaczy DELPHI .
    Mam pytanie do kolegów mających do czynienia z kodowaniem wtryskiwaczy.
    Jak sądzicie jaki parametr wtryskiwacza stanowi daną bazową dla CPU?
    W KIA Carnival nie ma opcji "rozpoznawania" wtryskiwacza. Istnieje wyłącznie dopasowanie do zakodowanego parametru danego wtryskiwacza.
    Być może się mylę ale wg mnie takim parametrem może być przeplyw/czasie
    gdzie czas jest w ms .
    Czyli po kilku minutach pracy mamy N = ilosc impulsow ms V=objetosc wydatkowanego paliwa.
    A to nic innego jak sprawnosc wtryskiwacza - nieprawdaz?
    Gdy diagnosta otrzymuje wynik w postaci KODU to tak naprawde jest to zakodowana sprawnosc naszego wtryskiwacza dla ktorej CPU z tabeli kodowej bedzie do wtrysku dostarczal takie stale czasowe impulsow aby wtryskiwacz mogl calosc paliwa "przerobic"
    Ciekaw jestem czy ktos pokusil sie o zlamanie tabu KODOW w tych wtryskiwaczach?
    Panowie , tylko proszę nie zagrzebujcie tematu tekstami , ze to mechatronika czy specjalistyczne serwisowe porady muszą być płatne.
    Nikt nikogo nie zmusza do samodzielnej naprawy ale pomyśleć jak projektanci sobie wykoncypowali to przecież naprawdę ciekawe.
    PS
    moja praca mgr polegała na dynamicznym badaniu powierzchni stykowych przekaźników telekomunikacyjnych tak więc temat jakby mi bliski .
    Niestety nie mam zaplecza aby zbudowac sobie stanowisko testowe do badania wtryskiwaczy ale moze jakis emulator ktos wymyślił ?

    1
  • #22 16 Sie 2011 09:53
    mperlak
    Poziom 11  

    podeslij mi prosze linka do tego filmu z youtube z czyszczeniem wtryskiwacza

    0
  • #23 16 Sie 2011 18:40
    zig_priv
    Poziom 11  

    witam,
    niestety nie mam go zapisanego ale poszukaj uzywajac slow/kluczy camon rail
    na tym filmiku koreanczyk pokazuje jak rozebrac i zlozyc wtryskiwacz
    jak go sam rozbiezesz ,to zobaczysz ,ze jest tak skonstruowany ze nie da sie inaczej zlozyc anizeli fabryka to zrobila. Jak cos zgubisz to po temacie 400 eur w plecy !

    0