Tak się złożyło, że żona ma dłuższy samochód ... i od pewnego czasu mnie męczyło, żeby wspomóc parkowanie w garażu.
Założenia:
* Ma sygnalizować całkowite wjechanie do garażu, tak żeby się brama garażowa (czyli takie opuszczane drzwi) zamknęła. Z przodu kawałek styropianu przykleiłem
* Minimalny czas konstrukcji, porównywalny z czasem przykręcenia deski do podłogi - bo jestem zajętym człowiekiem (wszak to też jest rozwiązanie)
* Ciekawe dla laika, coś na kształt sygnalizacji wjazdu do myjni.
Realizacja:
* Sygnalizacja całkowitego wjechania do garażu przy wykorzystaniu 3 diód LED czerwonych i 3 zielonych (duże, jasne, fi 10mm, prąd 20mA).
* Fotokomórkę (barierę podczerwieni) w końcu kupiłem gotową na allegro (ok. 45pln), szkoda mi było samemu czasu inwestować.
* Fotokomórka/bariera IR przykręcona jest przy wykorzystaniu 2 płaskowników (200mmx50mmx2mm) z nawierceniami fabrycznymi. Akurat rozstaw otworów płaskownika (prawie) pasował do otworów w prowadnicy bramy (w okolicach bolca zamka - wysokość trzeba dobrać do zderzaka samochodu - wszak to najbardziej wystający element pojazdu).
* Sygnalizacja zmontowana w puszce natynkowej 110x110x50
* Zasilacz od wzmacniacza antenowego 12V 100mA (wystarczy, pobór prądu fotokomórki nadajnik + odbiornik to max. 27mA).
* Diody podłączone do wejść NO/NC odbiornika fotokomórki. Rezystor jest dobrany tak, aby prąd był prawie 20mA (żeby świeciły długo i jasno).
Schematu nie będę załączał, to trywialne było.
Podsumowując - cel osiągnięty, ok. 3 godzin realizacji, jak ja to zrobiłem, to każdy też potrafi.
Jedno tylko pytanko, czy ktoś ma dobry patent jak zrobić, żeby zasilanie się włączało tylko podczas podniesionej bramy/drzwi, bo tak na oko (a raczej rękę) to ten zasilacz antenowy się grzeje jakby brał min. 5W a nie 1W.
PS. Krzywo, tak krzywo. Ale te puszki pękają podczas nawiercania. Dopiero się udało, gdy rozwiercałem do mniejszego wiertła do większego, a wcześniej zmiękczyłem wieczko opalarką do plastiku. To pierwsze wieczko, które nie pękło. Może jeszcze kiedyś poprawię ...
Założenia:
* Ma sygnalizować całkowite wjechanie do garażu, tak żeby się brama garażowa (czyli takie opuszczane drzwi) zamknęła. Z przodu kawałek styropianu przykleiłem

* Minimalny czas konstrukcji, porównywalny z czasem przykręcenia deski do podłogi - bo jestem zajętym człowiekiem (wszak to też jest rozwiązanie)
* Ciekawe dla laika, coś na kształt sygnalizacji wjazdu do myjni.
Realizacja:
* Sygnalizacja całkowitego wjechania do garażu przy wykorzystaniu 3 diód LED czerwonych i 3 zielonych (duże, jasne, fi 10mm, prąd 20mA).
* Fotokomórkę (barierę podczerwieni) w końcu kupiłem gotową na allegro (ok. 45pln), szkoda mi było samemu czasu inwestować.
* Fotokomórka/bariera IR przykręcona jest przy wykorzystaniu 2 płaskowników (200mmx50mmx2mm) z nawierceniami fabrycznymi. Akurat rozstaw otworów płaskownika (prawie) pasował do otworów w prowadnicy bramy (w okolicach bolca zamka - wysokość trzeba dobrać do zderzaka samochodu - wszak to najbardziej wystający element pojazdu).
* Sygnalizacja zmontowana w puszce natynkowej 110x110x50


* Zasilacz od wzmacniacza antenowego 12V 100mA (wystarczy, pobór prądu fotokomórki nadajnik + odbiornik to max. 27mA).
* Diody podłączone do wejść NO/NC odbiornika fotokomórki. Rezystor jest dobrany tak, aby prąd był prawie 20mA (żeby świeciły długo i jasno).
Schematu nie będę załączał, to trywialne było.
Podsumowując - cel osiągnięty, ok. 3 godzin realizacji, jak ja to zrobiłem, to każdy też potrafi.
Jedno tylko pytanko, czy ktoś ma dobry patent jak zrobić, żeby zasilanie się włączało tylko podczas podniesionej bramy/drzwi, bo tak na oko (a raczej rękę) to ten zasilacz antenowy się grzeje jakby brał min. 5W a nie 1W.
PS. Krzywo, tak krzywo. Ale te puszki pękają podczas nawiercania. Dopiero się udało, gdy rozwiercałem do mniejszego wiertła do większego, a wcześniej zmiękczyłem wieczko opalarką do plastiku. To pierwsze wieczko, które nie pękło. Może jeszcze kiedyś poprawię ...
Cool? Ranking DIY