Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Autoalarm własnej produkcji na czym ATMEGA czy TEXAS INSTRUMENTS

ODYN_86 11 Lip 2011 10:39 1691 3
  • #1 11 Lip 2011 10:39
    ODYN_86
    Poziom 17  

    Dzień dobry forumowicze.
    Przeglądałem oferty fabrycznych autoalarmów i powiem szczerze, że oferowane ceny za ten sprzęt nie są zadowalające co do jakości zabezpieczenia jakie mają. SEO wydaje się najbardziej rozsądną budową zabezpieczoną przed zwarciem z wbudowanymi przekaźnikami i kodem kroczącym, ale cena. Dlaczego mam płacić za montaż jak mogę sam to podłączyć. Tanie produkty innych marek nadają się tylko do sygnalizacji że coś dzieje się z autem bo o zab. to nie ma tu mowy.
    Dlatego pomyślałem nad zbudowaniem czegoś własnego umożliwiającego dodanie czujek i zabezpieczeń zupełnie nie standardowych.
    Cały układ ma być odseparowany od każdej z linii oraz zasilania.
    Zastanawiałem się nad zastosowaniem komunikacji szyfrowanej 256 bitowym kodem, dodatkowym immo z tą samą ilością bitów na kartę zbliżeniową taką jak ma się w biurach by wejść do pomieszczenia.. Zastanawiam się również nad zastosowaniem odpowiedniej komunikacji typu GSM z AT, a do niej 256bitowy PMR lub jakaś 5GHz do powiadomienia przez buzer i wibrację w pilocie. Można by zastosować aplikację na MS mobile i sterować autem z poziomu telefonu.
    Wpadł mi na pomysł zastosowania jakiś czujek laserowych do pomiaru odległości od podłoża lub czy ktoś nie zdjął felgi uniknąć w ten sposób chcę problemów z wyciem alarmu jak śnieg spadnie przy złym wysterowaniu standardowej czujki.
    Nie wiem jeszcze jak zabezpieczyć zamki gdyby ktoś do nich coś wsadził czyli wkłada kluczyk lub łamak i wyje alarm.
    Sterowanie jak pisałem z telefonu lub pilota i tu też mnie nurtują problemy. Radio da się szybko namierzyć i zeskanować tym bardziej jeżeli jest możliwość sterowania z dużej odległości więc min to 256bitów, może podczerwień ma wąskie pasmo i nie da się skanować stojąc byle gdzie, a może jakaś inna komunikacja np laserowa w odpowiednie pole pojazdu.
    Z taką ilością pomysłów nie wiem co lepsze do obsługi tego Atmega czy sygnałowy TEXAS.
    Napiszcie jakie są wasze pomysły i co sadzicie o moich? Zapraszam do dyskusji.
    Gdyby to zły dział to poproszę o przeniesienie.

    0 3
  • #2 11 Lip 2011 14:02
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    ODYN_86 napisał:
    co lepsze do obsługi tego Atmega

    Wybierz PIC'a,
    ODYN_86 napisał:
    czujek laserowych do pomiaru odległości od podłoża lub czy ktoś nie zdjął felgi

    do tego cyfrowy czujnik położenia, który umożliwia wykrycie ruchu pojazdu w trzech osiach

    Nie wyważaj otwartych drzwi, chyba że chcesz zabezpieczyć Maybacha ojca dyrektora ;)
    Twoja konstrukcja DIY na pewno nie będzie tańsza od dobrego alarmu firmy SEO lub STER, które w dodatku posiadają homologację i uprawniają do zniżki AC.
    Jeżeli chcesz dobrze zabezpieczyć pojazd, to załóż proste "odcięcie" w odpowiednim miejscu instalacji - sterowane pilotem (bez wyłącznika wewnątrz pojazdu) a do tego dobry alarm.
    Będzie taniej niż DIY, chociaż satysfakcja nie ta sama ;)

    0
  • #3 11 Lip 2011 14:41
    carrier
    Specjalista - Alarmy Samochodowe

    Gdybym chciał być złośliwy to bym ci powiedział "że masz nieźle zryty beret". Cieszę się że jeszcze komuś się chce. Myślę że stabilniejszy będzie TEXAS. Jeżeli robisz to dla siebie to ok jak coś się będzie działo to dasz sobie radę. Co do wyboru czujników to pewnie wytestujesz wszystko zrobisz mnóstwo testów i cena urządzenia przekroczy koszt zakupu kompletu alarmu.

    0
  • #4 11 Lip 2011 17:08
    ODYN_86
    Poziom 17  

    Będzinem działać pozdrawiam serdecznie :) PS przyda się to tez jako projekt przejściowy i praca dyplomowa może nawet więc nie ma co narzekać :D

    0
  Szukaj w 5mln produktów