Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

magiczny błąd ABS/ESP BAS - CLK a208 (w208) - schemat

hypnoz 11 Lip 2011 18:15 7731 8
  • #1 11 Lip 2011 18:15
    hypnoz
    Poziom 8  

    Witam wszystkich.
    Mercedesa CLK A208 cabrio 2,3 kompresor w którym nie mogę rozszyfrować problemu z abs/esp.
    Po odpaleniu samochodu wszystko jest ok; jeśli jadę do 30 km na godzinę wszystko jest ok; ale jeśli przekroczę tą magiczną prędkość komputer wyłącza wszystkie systemy trakcji.
    Wymieniłem już pompę ze sterownikiem, sprawdzałem czujniki abs, czujnik pod pedałem hamulca i kąta skrętu, bezpieczniki, akumulator a problem jak był tek jest dalej. Po podłączeniu pod komputer ujawnia się jeden błąd:

    C1000-016 - sprawdź moduł za-sterujący N47-5 - sprawdź napięcie zasilania elementu N47-5

    i co dalej??? dwóch elektryków nie poddało się po kilku dniach walki.

    może ma ktoś jakiś pomył albo chociaż schemat ABS/ESP do pompy nr:

    003 431 70 12 Q06 i 170 545 01 32.

    Błagam o pomoc a osobie która odgadnie zagadkę obiecuje DUŻE PIWO - 1000% że dotrzymam słowa.

    0 8
  • #2 11 Lip 2011 21:50
    manta
    Poziom 39  

    Błędne sygnały z czujników.

    0
  • #3 11 Lip 2011 22:11
    hypnoz
    Poziom 8  

    przy podłączonym aucie pod komputer i kręceniu kołami czujniki ABS wskazują odpowiednie parametry tyle, że ręcznie za dużych prędkości nie da się osiągnąć a gniazdo jest pod maską i nie ma możliwości przejechać się z laptopem.

    chyba, że są jakieś inne sposoby żeby sprawdzić czy na pewno to czujniki??

    0
  • #4 11 Lip 2011 22:15
    trans-serwis
    Poziom 39  

    To że gniazdo jest pod maską wcale nie przeszkadza w wykonaniu jazdy próbnej z podłaczonym laptopem.

    0
  • #5 11 Lip 2011 22:39
    hypnoz
    Poziom 8  

    z tego co mi się wydaje to jeśli któryś czujnik by oszalał to komputer zapisał by jego błąd, a przy każdym podłączeniu ujawnia się tylko błąd ESP:

    C1000-016 - sprawdź napięcie zasilania elementu N47-5

    chyba, że się mylę??

    0
  • #6 11 Lip 2011 22:49
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Napięcie zasilania trzeba sprawdzić.
    Co do czujników to się mylisz.

    0
  • #7 11 Lip 2011 23:00
    hypnoz
    Poziom 8  

    ale gdzie mam sprawdzić to napięcie????? nigdzie nie ma schematu do abs/esp :(.
    co to jest ten element N47-5?????

    0
  • #8 11 Lip 2011 23:17
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Fachowiec siedzący w mercedesach będzie wiedział.

    0
  • #9 11 Lip 2011 23:28
    hypnoz
    Poziom 8  

    tyle, że jeszcze trzeba znaleźć takiego dobrego fachowca bo już kilku osiadło na laurach.
    z tego co widzę to chyba właśnie teraz znalazłem tylko szkoda, że tak daleko. może wybierasz się jakoś niedługo do Sopotu?? jeśli nie to chociaż powiedz mi co mam dalej zrobić. męczę się z tym problemem od 3 miesięcy i tylko jeżdżę od mechanika do mechanika.

    2