Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206sw błąd silnika

11 Lip 2011 21:44 10527 15
  • Poziom 16  
    Witam.
    Mam na zakładzie autko j.w. 2003r ,1,124cm3 Marelli.
    Ostatnio klient był u mnie na diagnozie i wyszły mu dwa błędy:
    P0420-system katalizatora Bank1 wydajność poniżej progu
    P0202- obwód wtryskiwacza cyl.2 .
    Teraz doszły do tego jeszcze 3 błędy:
    P0203 sterowanie wtrysk.3 ,
    P0271 wtryskiwacz cyl.4 wysoki sygnał
    P0265wtryskiwacz cyl.2 wysoki sygnał
    Sonda za katalizatorem daje sygnał 89mV- do 130mV a sonda przed kat. pracuje ładnie i szybko.
    Wtryskiwacze mają po 16ohmów :shock: nie za dużo?
    Kabelki sprawdzane żarówką h4 i przewodność do wtrysków jest .
    Sonda zrobiona.
    Nieszczelność była na rurze a co do wtrysku numer dwa cały czas wyskakuje błąd P0202, P0265 ten błąd się pojawia przy wysokich obrotach silnika albo jak z miejsca ruszasz na zrywie, wtedy też się odezwie a żadnej różnicy w jeździe nie czuć.
    Zamieniłem wtryskiwacz drugi z pierwszym i jest to samo.
    Czym może być spowodowane to za wysokie napięcie?
    Wiązka sprawdzona nie ma śladów przetarć ani przerw.
    Czyli co czepiać się sterownika?
    Rozebrał bym go ale to hybryda a za dużo tam nie zrobię.
    KOLEDZY POMÓŻCIE.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 35  
    Co się dzieje w pracy silnika?
  • Relpol przekaźniki
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Bunny82 napisał:
    Zamieniłem wtryskiwacz drugi z pierwszym i jest to samo.

    To samo, czyli jak? Błąd pozostaje cały czas na 2 cylindrze?
  • Poziom 35  
    Skoro sie dzieje przy ruszaniu to coś niełaczy.
    Puść rówoległe kable do wtryskiwacza.
  • Poziom 35  
    Mialem kiedyś problem w małym silniku PSA że wtryskiwacze przerwy dostawały. Jakaś taka seria widać była.
    Ale po wywaleniu błedu obwodu wtryskiwacza silnik odłaczał ten wtryskiwacz i kontynuował pracę z wyłączonym tym cylindrem....
  • Poziom 16  
    grala1 napisał:
    Bunny82 napisał:
    Zamieniłem wtryskiwacz drugi z pierwszym i jest to samo.

    To samo, czyli jak? Błąd pozostaje cały czas na 2 cylindrze?


    Zamieniłem te wtryskiwacze miejscami ,pierwszy wtryskiwacz został wyjęty z gniazda i przełożony został w miejsce montażu drugiego wtryskiwacza ,i tak samo z drugim . Cały czas występuję ten błąd dotyczący wtryskiwacza 2 cylindra ( czyli usterka nie wędruje z wtryskiem cyl. 2 który został przełożony do gniazda montażu wtrysku cyl.1)
  • Poziom 16  
    a teraz po dorobieniu nowego odcinka kabli do wtrysków wyskakuje błąd dot. wtrysku cyl. 1 taki sam opis kodu jak dla drugiego wtryskiwacza . dziwne jest to że pojawia się ten błąd przy gwałtownych zrywacz gdy silnik osiągnie obroty > 4tyś/min a w czasie jazdy gdy na pierwszym biegu go przeciągne też powyżej 4 tyś/min to się usterka nie pojawia:cry::cry:

    Dodano po 1 [godziny] 46 [minuty]:

    przyczyną był zły styk pinów głownej kostki od wtryskiwaczy która łączy odcinek kabli od wtrysków do głównej wiązki silnika.
  • Poziom 16  
    To jeszcze nie jest to , kompa sprawdziłem miał cztery zimne luty ,poprawiłem ję i te podejrzane i złożyłem.Ale to jeszcze nie jest to ,chyba wymienię tą wiąchę od wtrysków tylko droga jak ....... a używkę ciężko dostać.
  • Poziom 15  
    Dołącz kondensator przeciwzakłóceniowy do "plusa" cewek zapłonowych i masy.
  • Poziom 13  
    Kolego miałem ten sam problem co u ciebie problem z wtryskiem długo z tym walczyłem a pomogło dopiero jak wymieniliśmy świece w aucie.
  • Poziom 15  
    No właśnie świece,mogłem się domyślić dlaczego elektronik kazał mi dołączyć ten kondensator.Pewnie duże przepięcia(wyładowania)przy wypalonych świecach.
  • Poziom 16  
    A czy przyczyną tych błędów mogą być wtryski zużyte i dla tego sterownik czepia się o wysoki sygnał prądowy wtryskiwaczy ? A jakiej pojemności miał by być ten kondensator do jakiego napięcia max. A pro po co do ukł. zapłonowego to też myślałem o tym że to on może wprowadzać zakłócenia bo+12V jest na tym samy styku w przekaźniku co +12V do wtrysków. Kable do wtrysków mam poprowadzone swoje na przełaj od sterownika( wiązka ominięta) ale gdy +12V wtrysków wziąłem bezpośrednio z klemy + aku to błąd nie wyskakiwał, natomiast gdy podłączyłem +12V do wtrysków z wtyczki od listwy elektrycznej wtrysków to błąd się pojawiał. Więc ukł zapłonowy też zdeczko jest podejrzany.
    . Jak mi się uda to załątwię drugi sterownik i zobaczymy a wtryski wyczyszczę w ropsztylu.
  • Poziom 15  
    Kondensator o ile pamiętam 220nF/400V,nie miałem typowo samochodowego.Można je spotkać w niektórych autach przy alternatorach i cewkach zapł.Sprawdź przerwy na świecach.
  • Poziom 16  
    Problem został rozwiązany przyczyną tych błędów były zakłócenia z ukł.zapłonowego wywoływane przez zużyte świece zapłonowe.Po wymianie tych świec wszystko wróciło do normy wielkie dzięki za pomoc za rozwiązanie problemu szczególnie dla artur3554 no i pozostałym którzy uczestniczyli w tym temacie też dziękuje. Temat zamykam:D