Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alarm FOX F900 C/T - jak wkodować pilota do centralki?

mi_b 19 Lis 2004 12:17 6031 9
  • #1 19 Lis 2004 12:17
    mi_b
    Poziom 10  

    Witam wszystkich!

    Posiadam w samochodzie (Fiat Seicento) alarm FOX serii F900 C/T. Nie jestem w stanie dokładnie zidentyfikować tego alarmu ponieważ jestem 3 właścicielem samochodu a alarm był montowany przez pierwszego właściciela.

    Od jakiegoś czasu przestał działać jeden z pilotów alarmu. Myślałem, że może bateria się rozładowała, ale po wymianie na nową pilot nadal nie działa - po wciśnięciu przycisku włączenia/wyłączenia alarmu pali się dioda kontrolna ale alarm nie reaguje, tak samo w przypadku drugiego przycisku - panic. W chwili obecnej obsługuję alarm drugim pilotem, ale boję się, że gdy się on uszkodzi nie będę miał możliwości wyłączyć alarmu i tym samym uruchomić samochodu.

    Poczytałem wszystkie posty o alarmach FOX i wyczytałem, że trzeba dostroić pilota trymerkiem. Wszystko ładnie pięknie, tylko, że u mnie w pilocie nie ma trymerka... Pilot jest na HCS200. Na tym układzie jest naklejka z kodem: 9A962EF1. Z innych układów to jest jeszcze jakiś: KYOCERA (chyba, bo niewyraźnie napisane) 433K, kilka R, C, dwie diody, tranzystor i to wszystko. Z ciekawych zaobserwowanych sytuacji: podczas trzymania przycisku na zepsutym pilocie obraz w TV wariuje a na dobrym pilocie nie. Czy pozostało mi tylko kupienie nowego pilota czy da się jeszcze coś zrobić, żeby ten ożył?

    0 9
  • #2 19 Lis 2004 13:01
    mi_b
    Poziom 10  

    Dostałem maila od FOXa co z tym fantem zrobić:
    Witam

    Proszę najpierw odłączyć akumulator samochodu na 5 minut w celu wkodowania pilota. Jeżeli to nie pomoże to proszę przysłać go do nas w celu naprawy lub dorobienia nowego.
    Koszt naprawy 30zł brutto a dorobienie 80zł brutto +9.50 koszt przesyłki.

    Pozdrawiam
    Zbigniew T.

    No dobra, tylko jak wkodować pilota do tej centralki??? Samo odłączenie zasilania przecież chyba nie pomoże...

    0
  • #3 19 Lis 2004 20:34
    mi_b
    Poziom 10  

    Nikt nie pomoże???

    0
  • #4 19 Lis 2004 22:06
    autoel
    Poziom 25  

    Witam.
    Obawiam sie że problem nie polega na "wkodowaniu" pilota, tylko na usterce polegającej na uszkodzeniu któregoś (tylko którego) elementu w pilocie co spowodowało "rozjechanie" częstotliwości nadajnika, jest to bardzo często spotykany problem w Foxach, jeżeliza nowego pilota życzą sobie 80 zł, to wywalił bym to g..... i kupił na ALLEGRO centralkę np. za 90 zł. włożył do autka i po kłopocie masz dwa nowe pilociki i rok gwarancji za 10 zł. więcej , a jest bardzo prawdopodobne że i drugi pilot niedługo pociągnie.

    0
  • #5 19 Lis 2004 22:30
    mi_b
    Poziom 10  

    Wszystko możliwe, ale jednak chciałbym sprawdzić te "darmowe" sposoby. Jeżeli zawiodą to wtedy pomyślę nad innym alarmem.

    No więc proszę o podpowiedź jak spróbować "wkodować" tego pilota do centralki...

    0
  • #6 23 Lis 2004 00:03
    Samochodziarz
    Poziom 11  

    Witam.Najpierw musisz naprawic uszkodzonego pilota.Po naprawie jest duza szansa ze poprostu zadziala.

    0
  • #7 23 Lis 2004 00:13
    mi_b
    Poziom 10  

    Samochodziarz napisał:
    Witam.Najpierw musisz naprawic uszkodzonego pilota.Po naprawie jest duza szansa ze poprostu zadziala.

    OK, ale w tej chwili zakładam, że pilot jest sprawny a nie widzi go centralka. Jak wkodowanie się nie powiedzie to wtedy zacznę bawić się pilotem - bo będę na 100% pewien, że jest uszkodzony.

    No więc jak wkodować tego pilota? Przecież samo odłączenie zasilania na 5 minut nie pomoże, czy może się mylę?

    0
  • #8 24 Lis 2004 19:31
    Heroses
    Poziom 24  

    Rozkręcasz pilota powinien być w nim trymer. Bierzesz najlepiej jakiś nie magnetyczny śrubo kręcik i wykonujesz minimalny ruch w jedną stronę i sprawdzasz przez naciśniecie przycisku i tak do sqtq aż zaskoczy.
    Miałem kilka takich Fox'ów gdzie trzeba było dostroić pilota, ale były też takie w których pilota nie dało się odratować.

    Póki masz drugi jest jeszcze dobrze ale jak i koledzy wyżej pisali nie widze sensu kupowania pilota za80 zł jak za parę zło więcej możesz mieć dużo ciekawsze i sprawne zabezpieczenie.

    Pozdrawiam :)

    1
  • #9 24 Lis 2004 23:14
    mi_b
    Poziom 10  

    Heroses napisał:
    Rozkręcasz pilota powinien być w nim trymer. Bierzesz najlepiej jakiś nie magnetyczny śrubo kręcik i wykonujesz minimalny ruch w jedną stronę i sprawdzasz przez naciśniecie przycisku i tak do sqtq aż zaskoczy.

    Tak jak pisałem powyżej: w pilocie nie ma trymerka ani żadnego innego elementu regulującego.
    Heroses napisał:

    Póki masz drugi jest jeszcze dobrze ale jak i koledzy wyżej pisali nie widze sensu kupowania pilota za80 zł jak za parę zło więcej możesz mieć dużo ciekawsze i sprawne zabezpieczenie.

    Czekam tylko na wypłatę i walę zakładać blokadę skrzyni biegów. Potem wymiana aku i na alarm chyba nie styknie. Dopiero w styczniu. Mam nadzieję, że tyle wytrzyma, skoro wytrzymał już 5 lat...

    I ponawiam pytanie:Czy wkodowanie pilota do centralki polega na wyłączeniu zasilania alarmu na 5 minut a potem na ponownym jego załączeniu? Jeżeli tak to kiedy piloty "dogadują" się z centalką? Czy po włączeniu zasilania powinienem w ciągu np 30 sek nacisnąć przycisk włączający alarm najpierw na jednym a potem na drugim pilocie? Proszę o odpowiedź jak to dokładnie wygląda.

    Serdeczne dzięki za odpowiedź. Jak ktoś odpowie - +3 punkty :)

    Edit: Literówka

    0
  • #10 17 Mar 2006 19:59
    pilot_hsc
    Poziom 14  

    Wlasnie jak to jest z tym wkodowaniem pilota do centralki?? Wie ktos??

    2