Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.8 TDDI - dymi na czarno na wysokich obrotach

Pascalt 01 Gru 2011 21:53 68734 71
  • #61 01 Gru 2011 21:53
    Adek324
    Poziom 9  

    Mam takiego fokusa na warsztacie i ma takie same objawy i obstawiam że to są wtryski. Także nim wezmiesz się za turbinę to sprawdz wtryski. Pozdrawiam

  • #62 05 Gru 2011 02:44
    Ledyb
    Poziom 8  

    kurcze dzieki wielkie miales racje ale meka taka ze dajcie spokoj tyle objaw tyle podejrzen a jescze mechanik mnie w ch*ja zrobil bo mi wymienil pompe chyba o ile pamietam na taka od golfa frajer a tamta sprzedal

  • #63 30 Sty 2012 11:32
    budryks
    Poziom 1  

    Pozwolę podzielić sie swoim przypadkiem-chodzi o dymienie na czarno z wydechu
    nierówna praca silnika na jałowym biegu problem z odpalaniem Ford Fokus 1.8 TDCI 2003 r.225000tyś.Zaczeło sie od kłopotu z odpalaniem po odpaleniu silnikiem jakby rzucało.Podczas jazdy przy redukcji z trzeciego biegu na czwarty przy mocniejszym depnięciu zapalał się tryb awaryjny spręzynki świece żarowe.Też szukałem przyczyny na forum.Zaznaczam iz auto jest świeżo po wymianie wszystkich filtrów i świec.Pojechałem do warsztatu podłączenie pod komputer błąd P0251 uszkodzony zawór pompy wtryskowej.Po dotatkowej weryfikacji do wymiany pompa wtryskowa podobno sie łuszczyła koszt używanej około 1000zl.
    Wykonałem telefon do warsztatu przez telefon dowiedziałem sie iz moga to być wtryski co mnie podłamało -wymieniałem przy przebiegy 150000 na nowe.Nestety po wykonanie przelewów okoazało sie że wszystkie cztery wtryski do wymiany koszt reganeracji 600zł.za sztuke.Pmpa wtryskowa okazała sie dobra -do wymiany było tylko łożysko.Auto odebrałem po dwóch dniach chodzi i odpala a jest obecnie -14st.aż miło.Na moje pytanie o przyczyne tak krótkiej żywotności poprzednich wtrysków -usłyszałem że podstawowa przyczyną jest zła jakość tankowanego paliwa a zabójstwem woda.W Fokusach wtryski Delphi są bardzo czułe na wyżej wymienione czynniki.W moim przypadku okozało sie że ani pompa wtryskowa ani turbina ani czujniki walka rozrządu ani pedał gazu ani zawur EGR sam wyczysciłem -tylko wtryski.Trochę sie rozpisałem ale chciałem zobrazować w miare dokładnie problem.Pozdrawiam

  • #64 30 Sty 2012 19:58
    brandy-p
    Poziom 31  

    Ledyb napisał:
    kurcze dzieki wielkie miales racje ale meka taka ze dajcie spokoj tyle objaw tyle podejrzen a jescze mechanik mnie w ch*ja zrobil bo mi wymienil pompe chyba o ile pamietam na taka od golfa frajer a tamta sprzedal


    A w jakim golfie była montowana pompa VP44 ???


    budryks napisał:
    Pozwolę podzielić sie swoim przypadkiem-chodzi o dymienie na czarno z wydechu
    nierówna praca silnika na jałowym biegu problem z odpalaniem Ford Fokus 1.8 TDCI 2003 r.225000tyś.Zaczeło sie od kłopotu z odpalaniem po odpaleniu silnikiem jakby rzucało.Podczas jazdy przy redukcji z trzeciego biegu na czwarty przy mocniejszym depnięciu zapalał się tryb awaryjny spręzynki świece żarowe.Też szukałem przyczyny na forum.Zaznaczam iz auto jest świeżo po wymianie wszystkich filtrów i świec.Pojechałem do warsztatu podłączenie pod komputer błąd P0251 uszkodzony zawór pompy wtryskowej.Po dotatkowej weryfikacji do wymiany pompa wtryskowa podobno sie łuszczyła koszt używanej około 1000zl.
    Wykonałem telefon do warsztatu przez telefon dowiedziałem sie iz moga to być wtryski co mnie podłamało -wymieniałem przy przebiegy 150000 na nowe.Nestety po wykonanie przelewów okoazało sie że wszystkie cztery wtryski do wymiany koszt reganeracji 600zł.za sztuke.Pmpa wtryskowa okazała sie dobra -do wymiany było tylko łożysko.Auto odebrałem po dwóch dniach chodzi i odpala a jest obecnie -14st.aż miło.Na moje pytanie o przyczyne tak krótkiej żywotności poprzednich wtrysków -usłyszałem że podstawowa przyczyną jest zła jakość tankowanego paliwa a zabójstwem woda.W Fokusach wtryski Delphi są bardzo czułe na wyżej wymienione czynniki.W moim przypadku okozało sie że ani pompa wtryskowa ani turbina ani czujniki walka rozrządu ani pedał gazu ani zawur EGR sam wyczysciłem -tylko wtryski.Trochę sie rozpisałem ale chciałem zobrazować w miare dokładnie problem.Pozdrawiam


    W temacie jest mowa o silniku z pompą wtryskową VP44, a ty masz common rail.

  • #65 24 Maj 2012 19:37
    robofoka
    Poziom 10  

    Brandy-p ukradłeś mi to pytanko;) mój szanowny focus nadal zostawia ślad za sobą w postaci dymu jak z gagarina. Problem znam i wiem co go boli lecz niema chętnych mechników by z tym się pobawic.Jeden siępodjął i stwierdził że możliwość regulacji na kole pompy zakończyła się i musiałby zdjąć łańcuch i przesunąć o żeba. Mam błąd w pompie jak sie nie myle 52 jest to brak synchronizacji pompy z silnikiem a dokładnie z czujnikiem położenia wału. Cóż,narazie kopce i chyba kopcił będe :(

  • #66 01 Lip 2012 00:31
    Zloty01
    Poziom 1  

    Też miałem takowy problem z dymieniem. I nie ważne, czy na wysokich obrotach, czy na niskich. Czy zimny czy ciepły. Po prostu przydymiał, czasem mocniej, a czasem słabiej. Do tego doszło miganie kontrolki ciśnienia oleju. Więc wybrałem się do mechanika. Najpierw do pobliskiego, który stwierdził, że auto już swoje przejechało (w zeszłym tygodniu stukło mu 300 tyś. km) i zmienić olej na półsyntetyk. Jak się okazało nic to nie dało więc wybrałem się to specjalisty od diesli. Gość już przez telefon powiedział, jaki na 90% jaki powód migania kontrolki. Umówiłem się na dany dzień, zostawiłem auto i jeszcze w tym samym dniu go odebrałem. I co się okazało. Tak jak mówił wcześniej, kontrolka migała z powodu rozłączenia się kolanka i rurki z wysokim ciśnieniem oleju, które przechodzą przez miskę olejową. Z dymieniem była taka sprawa, że miałem zawalony katalizator. Po "zwiększeniu przepustowości" katalizatora dymienia brak :)

  • #67 14 Paź 2012 18:07
    manana
    Poziom 13  

    o widzę sporo tu fachowców,ale może zamiast się męczyć i zastanawiać nad tym co to może być to byłoby najlepiej się udać do serwisu samochodowego? Moim zdaniem bardzo dobry jest Franceserwis z Wrocławia, szybko, sprawnie i co najważniejsze tanio sprawdzą i zrobią.

  • #68 25 Paź 2012 21:22
    ramzes315
    Poziom 9  

    Miałem problem z foką 1.8TDDi

    Problem: Spadek mocy, v-max 140 km/h (z górki i przy dobrym wietrze od tylu samochodu), kopcenie na czarno w pelnym zakresie obrotomierza.

    sprawdzone: egr, turbina, wtryski, czujniki dolotu, podcisnienia - wszystko w porzadku

    przebieg diagnozowania:
    uszkodzony sterownik w pompie wtryskowej - naprawa (wymiana jednego tranzystora za 3 zł w elsemiku -jestem elektronikiem wiec zrobilem sobie sam) skutkująca poprawnym działaniem przez 3 mies i ponownie występujący problem po owych 3 mies.
    Ponowna naprawa sterownika - poprawna praca silnika przez tydzień i przyczyna występująca ponownie...
    Przyczyna: Zawór wysokiego ciśnienia w pompie paliwa VP30 -bo taka była stosowana w silniku 1.8 TDDi do 2001r. (przytarty tłoczek co powodowalo palenie się tranzystorka w sterowniku gdy tłoczek napotykał opór a co za tym idzie nie rozładowywał napięcia w tranzystorze)
    Przy okazji kazałem wymienić przestawiacz konta wtrysku, korpus pompy okazał się zdolny do dalszej pracy (pow. 400tys często trzeba wymianieać korpus pompy w tym silniku)
    Pompa oczywiście z nowymi elementami musiałą zostać wyregulowana na stole pobierczym a co za tym idzie u dobrego mechanika nie u takiego w stodole :P Dlatego naprawy tego silnika nie próbujcie sami bo jak kolega napisał wyżej można sporo wydać (11,5 tys xD), opisuje dokładnie co było robione bo jestem elektronikiem i lubie dociekać, a mechanicy trzymają wszytko dla siebie bo myślą że ludzie są głupi :P

    Efekt: Samochód nie do poznania tak dynamicznie jak i ekonomicznie, spalanie spadło, a krecił się do 170-180 km/h,

    około 8 mies spokoju od naprawy która pochłonęła ok. 2,5 tys zł i znowu zaczął kopcić, okazuje się że tym razem jednak nie traci mocy i nadal ciągnie do 180km/h
    od naprawy juz nieco bardziej kopcił gdyż wyrzuciłem katalizator natomiast teraz jest chmura pow. 3 tys obr. miałem nadzieję że kolega rozpoczynający temat dojdzie co z tym faktem ale sprzedał, postaram się rozwiązać temat dla rozwiązania zagadki tego silnika :D Dodam że tym razem słychać jakby przeskoki w pracy silnika na cylindrach, też nie zawsze, ale słychać, nie trzęsie przy tym budą ani nie chodzi jak traktor, sprężarka została uszczelniona przy dolocie oleju bo podciekała, ale nie przeszło, dolot szczelny, przelewy wymienione, komputer nie pokazuje błędów, czyli (mam nadzieję) nie pompa, zastanawia mnie fakt że przy sprawdzaniu wtrysków mechanik stwierdził że nie podobają mu się podkładki uszczelniające i założył cieńsze ale podwójne aluminiowe a była jedna miedziana, to może mieć wpływ? Dodam że po zrobieniu pompy nie kopcił? Macie jakieś pomysły? Ktoś jeszcze zasugerował mi że może to być odma, ale w tym silniku?

  • #69 31 Paź 2012 19:57
    ramzes315
    Poziom 9  

    Sprawa rozwiązana, dzięki jednemu z uzytkowników forum który wysłał do mnie prywatną wiadomość i dał mi do myślenia na przykłądzie innych samochodów, co prawda problemem nie było to co pisał ale rzecz podobna, do rzeczy:

    Jeden z użytkowników forum b*******2 napisał do mnie że naprawiał 2 samochody oparte na podobnej pompie do mojej mianowicie typ VP w audi i oplu i że przyczyną było niepoprawne wspawanie scalaka, sprawdziłem zalecenie u siebie ale niestety sterownik był wlutowany w miare poprawnie. Opadajace ręce od nieudanych pomysłów skłoniły moje oczki do patrzenia na silnik w świetle żarówki energooszczędnej w szarościach mojego skromnego garażu bez ogrzewania, dostrzegłem wtedy to co już kilka razy sprawdzałem i zacząłem to sprawdzać jeszcze raz, sprawdziłem turbinę czy nie rzuca olejem odkręcając przewód zaraz za turbiną i przygazowywując do 4 tys ale oleju 0, poskręcałem dolot, kolej na czujniki powietrza, i bingo! okazało się że uszczelka przy czujniku filtra powietrza przepuszczała powietrze,zatkałem i... poprawiło się ale tylko na chwile niestety... Grzebiąc dalej nic nie znalazłem i tak znowu siedząc i patrząc na te czujniki pomyślałem o przewodzeniu przewodów i że są stare a co za tym idzie mogły się przełamać i przy czujniku powietrza przy intelcoolerze leżał ten właśnie problem, mianowicie uszkodzona nie przewodząca do końca końcówka od czujnika powietrza intercoolera, co najlepsze komputer diagnostyczny tego nie pokazał (przyczyną mogło być domniewam nie przerwanie a naderwanie drutów w końcówce) a jednak po gruntownej naprawie (tu czyt. wymianie) samochód przestał kopcić :D Szukajcie aż znajdziecie zatem! taka pierdoła a tyle dymu o to :D Co więcej, dowiedziałem się że ten sam problem występuje m.in w światłach wstecznego i halogenach tylnych w tym samochodzie :D Ja swoją przygodę z TDDi puki co zakończyłem, jeśli będę miał jeszcze jakieś problemy, opiszę w tym temacie. Pozdrawiam! :D

  • #70 27 Lip 2013 12:35
    robofoka
    Poziom 10  

    Zaufany Elektryk sprawdzał CAŁĄ instalacje kluczową do mojego problemu,wszystkie końcówki okazały się chętne do współpracy więc odrzuciłem kwestkie połączeń elektrycznych,mimo to wymieniłem wszystkie czujniki...i nic,czarne bąki są nadal. Samochód ma swoją moc może nie do końca pełną ale można cieszyć się jazdą. Patrząc na drogach ja młodsze modele i marki różnych samochodów kopcą na czarno przechodzi mnie myśl że nie jestem samotny w tym klubie. Jedynie co zauważyłem to minimalne kopcenie gdy zatankuje SHELLA VIPOVER dla diesli...jest lepiej o dużo lepiej ale jak tankować za ponad 6 zeta paliwo???wąż w portfelu by umarł :)
    Spotkałem raz gościa który jeździł tylko starymi dieslami,mercedesy,ford scorpio itp...raz na 3 miesiące zawsze wlewał na zbiornik paliwa 50ml oleju do dwusuwów,twierdzi że u nas paliwo jest za suche i dlatego padają konstrukcje jakże delikatnych pomp. Nie daje gwarancji jak to się będzie miało do teraźniejszych diesli ale w starszych typach pomagało mechanicznej pompie jak i wtryskom. Wróce z urlopu to sprawdze...raz kozie śmierć,zostawie wam info tutaj. Co do kocenia obawiałem się że każdy kto mówił mi ma racie w sprawie czarnego dymu że bedzie palił jak szalony. Jechałem z krakowa 7-ką do Łeby na wczasy na 600-nym kilometrze(dokład.597km) tankowałem do pełna i...zaskoczenie 28,42 litra czyli około 4,73/100km, byłem naprawde w szoku. Niech kopci...ci którzy lubią siedzieć na tylnym zderzaku po redukcji zostają daleko w tyle :) pozdrawiam wszystkich mającyk czarny dym za sobą :)

  • #71 16 Maj 2014 00:09
    xneon
    Poziom 9  

    witam mam podobny problem jak koledzy ja dopiero od 2 tygodni mam foczkę jak przycisnę to zaczyna kopcić na czarno powyżej 2000-3000 obr byłem zdziwiony jak na szybko wbiłem się przed gościa a w lusterku czarna chmura ;-) zacznę najpierw od wymiany filtrów - powietrza i paliwa bo ktoś o tym pisał napisze potem co to dało silnik pali równo ma moc ogólnie jest ok tylko ten dym

    pozdrawiam wszystkich

    Dodano po 3 [minuty]:

    a morze ktoś zna dobrego mechanika od ropniaka w Katowicach lub okolicach ;-)

  • #72 21 Paź 2014 18:11
    artisu
    Poziom 9  

    Mój Focus tddi też kopcił na czarno przy mocniejszym dociśnięciu pedału przyspieszenia. Wycieków oleju zero, spalanie trasa 5, miasto 7,5. Przeczytałem, że problemem może być przytkany kolektor dolotowy powietrza oraz zawalony szlamem zawór ERG. (i w efekcie jest za mało powietrza do spalania na wysokich obrotach, dlatego kopci).
    Kupiłem płyn w spray-u Wynns Diesel ERG3 i zrobiłem czyszczenie dolotu.
    Najpierw zdemontowałem rurę łączącą intercooler z wlotem powietrza do ERG. Rura oraz wlot do zaworu były strasznie zawalone czarnym szlamem - co się dało oczyściłem szmatą bez demontażu erg a później użyłem płynu.W tym celu rozgrzałem silnik a Następnie przez ok 10 minut z krótkimi odstępami 10- sekundowymi wstrzykiwałem płyn do kolektora ssącego w erg - druga osoba trzymała samochód na obrotach ok. 2 tysiące. Płyn rozpuszcza cały syf i sam też ulega spaleniu na wysokich obrotach. Trzeba zużyć cały pojemnik z płynem. Po czyszczeniu zero czarnego dymu i jakieś 5-10 koni przybyło na wysokich obrotach :) Autko jeździ bez porównania szybciej na wysokich obrotach, wcześniej było mulaste. Koszt płynu 30 złotych. Jest filmik instruktarzowy na Youtube. Polecam !!!