Witam,
problem w zasadzie jak w tytule. Powyżej 3000 obrotów/min zaczyna kopcić, a przy 4000-5000 zostawia zasłonę dymną. Prawdopodobnie spala olej - turbina uszkodzona. Ze względu na to, że mechanika samochodowa, to raczej nie moja działka (bardziej elektronika), chciałbym się dowiedzieć nieco szczegółów na temat tego zjawiska. Wedle mojej wiedzy turbina jest napędzana gazami z kolektora wydechowego, aby tłoczyć powietrze do kolektora dolotowego. Skąd więc tam olej.
Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ew. może jest inny powód tego kopcenia?
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
problem w zasadzie jak w tytule. Powyżej 3000 obrotów/min zaczyna kopcić, a przy 4000-5000 zostawia zasłonę dymną. Prawdopodobnie spala olej - turbina uszkodzona. Ze względu na to, że mechanika samochodowa, to raczej nie moja działka (bardziej elektronika), chciałbym się dowiedzieć nieco szczegółów na temat tego zjawiska. Wedle mojej wiedzy turbina jest napędzana gazami z kolektora wydechowego, aby tłoczyć powietrze do kolektora dolotowego. Skąd więc tam olej.
Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ew. może jest inny powód tego kopcenia?
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.