Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik temperatury parownika 6Q0907543 D

13 Lip 2011 10:17 9892 11
  • Poziom 10  
    Witam
    Uszkodzeniu uległ mi czujnik temperatury parownika w samochodzie Skoda Fabia. Po zczytaniu vagiem pojawił sie błąd:
    00818 - Sensor for evaporator Outlet Temperature (G263).
    Uszkodzeniu uległ wyżej wymieniony czujnik. W czujniku tym zamontowany jest napewno termistor. Tylko nie wiem jakiej wartości? Czy ktoś się orienuje jaki to jest?
    Czujnika jeszcze nie wymontowywałem więc nie dokonywałem żadnych pomiarów.
  • Poziom 10  
    Czy nikt nie próbował naprawiać tego czujnika?
  • Admin grupy Samochody
    Naprawiać nie.Ale kiedyś wymieniłem i klima i tak nie ruszyła.Kodowanie silnika zgubiło klimę -tak powiedział pan w serwisie.
  • Poziom 10  
    To bym generalnie omijał taki serwis szerokim łukiem.
  • Admin grupy Samochody
    To był VW w niemczech.
  • Poziom 14  
    Mam dokładnie ten sam problem, czy ktoś próbował wymiany termistora i wie na jaki? muszę pilnie uruchomić klimatyzację bo wyjeżdżam, dlatego chce spróbować nawet dać rezystor żeby oszukać układ tylko chodzi o wartość rezystancji.
  • Poziom 12  
    ruszył ktoś temat czy mam próbować sam ?
  • Poziom 9  
    Przerabiam temat z czujnikiem G263 nikt nie udzielił odpowiedzi jaki termistor zamontować w tym czujniku. nowy czujnik kosztuje ok 80PLN !!! Może ktoś z użytkowników forum przerobił temat i zna odpowiedź.
  • Poziom 12  
    W ubiegłym roku (lub dwa wstecz) na oryginalnym, nowym wykonałem trzy pomiary:
    Temp
    16'C - 3,3kΩ
    22'C - 3kΩ
    25'C - 2,8kΩ

    z racji że wydałem te 8 dych nie kombinowałem z podstawianiem NTC
  • Poziom 9  
    Wielkie dzięki za odpowiedź i za zainteresowanie. No niestety ja też nie mogłem już czekać więc zamówiłem zamiennik tego czujnika który niestety kosztował 74PLN!!! Oryginał kosztuje 130PLN!! Ale uparłem się że naprawię ten zepsuty. Co ciekawego zaobserwowałem, zamiennik ma przemyślaną bardziej budowę w każdej chwili można bez żadnej ingerencji w budowę czujnika zdemontować termistor. W oryginale niestety nie ma takiej możliwości trzeba go po prostu rozpruć. Zamiennik ma frez wzdłuż czujnika w którym idą przewody. Gdy tylko czas pozwoli będę informowało przebiegu prac. Oczywiście klima po wymianie czujnika ożyła od razu.
  • Poziom 2  
    Witam
    Przerabiam aktualnie temat i po wymontowaniu czujnika (przy nieocenionej pomocy forum https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2303965.html ),musiałem zakupić zamiennik . Ale co się okazało ze starym, że sam termister jest dobry a zawiodły połączenia we wtyczce. Po podłączeniu termistera kabelkami klima ruszyła i błąd udało sie wykasować .
    Pacjent to Audi A2
  • Poziom 1  
    Ja z tematem sobie poradziłem demontując czujnik temperatury parownika (znajduje się za modułem komfortu po prawej stronie nad nogami kierowcy, przewody zielony i żółtozielony) i miernikiem ustaliłem, że termistor jest OK jednak przerwane są przewody wewnątrz plastikowej lancy. Połączyłem ciągnąc nowe przewody na zewnątrz lancy i lutując. Klima śmiga jak nowa.