Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kolumna kierownicza w renault megane scenic 2.0 1997

bodzio1975 13 Lip 2011 17:07 4021 14
  • #1 13 Lip 2011 17:07
    bodzio1975
    Poziom 10  

    Witam mam pytanie czy można regulowac zaznaczoną nr.1 dlugośc kolumny kierowniczej?
    Kolumna kierownicza w renault megane scenic 2.0 1997

    0 14
  • #2 13 Lip 2011 17:26
    vitorio
    Poziom 17  

    Nie da się tej części regulować, ponieważ wówczas koło kierownicy będzie ocierać o przełącznik zespolony. Ponadto ta zaznaczona część ma stały wymiar i jest ograniczona na stałe ułożyskowaniem wałka głównego. Nie więc możliwości jej przesunięcia nawet siłą. A gdyby siłą ją przesunąć, to zostanie uszkodzone ułożyskowanie.

    0
  • #3 13 Lip 2011 17:34
    bodzio1975
    Poziom 10  

    Pytam się dlatego. ponieważ po wymianie sprzęgła gdy odebrałem samochód od mechanika zauważyłem że podczas włączenia kierunkowskazu a następnie wyprostowaniu kierownicy ,kierunkowskaz nie wyłącza się.Po demontażu koła kierownicy zauważyłem ze koło kierownicy jest w pewnej odległości od specjalnej tulei plastikowej z dwoma "cyckami" które wchodzą w kierownice i odpowiadają za w/w czynność.Tuleja ta znajduje się w włączniku zespolonym.

    0
  • Pomocny post
    #4 13 Lip 2011 19:38
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wróć do mechanika, pewnie ramę zawieszania demontował wraz z przekładnią i podczas zakładania albo niechcący wepchnął kolumnę do środka albo źle złożył przegub na przekładni kierowniczej.

    0
  • #5 13 Lip 2011 22:09
    vitorio
    Poziom 17  

    bodzio1975 napisał:
    Pytam się dlatego. ponieważ po wymianie sprzęgła gdy odebrałem samochód od mechanika zauważyłem że podczas włączenia kierunkowskazu a następnie wyprostowaniu kierownicy ,kierunkowskaz nie wyłącza się.Po demontażu koła kierownicy zauważyłem ze koło kierownicy jest w pewnej odległości od specjalnej tulei plastikowej z dwoma "cyckami" które wchodzą w kierownice i odpowiadają za w/w czynność.Tuleja ta znajduje się w włączniku zespolonym.

    Luźno zamocowany na kolumnie kierownicy przełącznik zespolony opuścił się w dół kolumny i w ten sposób kierownica rozłączyła się od tej zapadki w przełączniku. A o ile chodzi o sprzęgło silnika, to taka operacja nie ma nic wspólnego z tą usterką. Te dwa podzespoły znajdują się przecież w rożnych miejscach a tutaj demontowana była skrzynia biegów w komorze silnika. Mam nadzieję,że coś pomogłem.

    Moderowany przez Przemo9826:

    Widziałeś skrzynię w tym samochodzie? Widziałeś jaki tam jest dostęp? Najwygodniej niestety jest zdemontować całe zawieszenie.

    0
  • #6 14 Lip 2011 23:27
    vitorio
    Poziom 17  

    Co dalej z tym problemem?

    P.S. Ponadto ta zaznaczona część ma stały wymiar i jest ograniczona na stałe ułożyskowaniem wałka głównego. Nie więc możliwości jej przesunięcia nawet siłą. A gdyby siłą ją przesunąć, to zostanie uszkodzone ułożyskowanie.
    Ja wyciągam skrzynię u siebie bez zbędnego demontażu całego zawieszenia.
    Zapraszam.

    0
  • #7 14 Lip 2011 23:35
    lakzop
    Poziom 13  

    Co prawda, to prawda. I niestety dla Ciebie Przemku to prawda. Tam już nic nie "pływa".

    0
  • #8 14 Lip 2011 23:56
    panam
    Poziom 29  

    Poprostu mechanik zapomniał odkręcić kolumnę od przekładni i opuścił sanki z zawieszeniem, skutkiem czego kolumna się wydłużyła. Jedyny sposób to ją wbić spowrotem( to jest taki specjalny machanizm anty crasch, tj. jak jest udeżenie z przodu to kolumna się składa, a tak nawiasem sprawdził bym pierścień do poduszek i klaksonu

    0
  • #9 15 Lip 2011 00:01
    lakzop
    Poziom 13  

    No to jednak jest fajnie. Wydłużyła się powiadasz? A wiesz na czym to polega? Na chowaniu się jednego elementu w drugi. A on o samą górę pyta, gdzie tam masz ten swój anti krasch.

    0
  • #10 15 Lip 2011 00:12
    panam
    Poziom 29  

    lakzop czy kiedukolwiek widziałeś na oczy tę kolumnę kierownicy i jak to odbywa się w tym samochodzi w takim przypadku? KIEROWNICA JEST WYŻEJ JAK POWINNA. CZYTAJ CO PISZE POSZKODOWANY!!!

    0
  • #11 15 Lip 2011 00:22
    lakzop
    Poziom 13  

    Idź, przykimaj. Na emigracji tak jest, wiem bo sam byłem.
    Rozumiem, że według ciebie się wydłuża. A fajera dokręcona jest. I fajnie.
    Gdzie ty masz poszkodowanego? Ogłoś białą księgę w sprawie kolumny kierowniczej...
    London albo Londyn, nie ma takiego miejsca jak london, wiesz?

    0
  • #12 15 Lip 2011 00:28
    panam
    Poziom 29  

    wiesz co ja nie jestem na emigracji jak ty tylko tu mieszkam i żyję , a co kolumny to ty chyba nigdy nie widziałeś jej i jak to działa

    0
  • Pomocny post
    #13 15 Lip 2011 17:43
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Sam zrobiłem kiedyś taki błąd, sanki zakładałem, zapomniałem na krzyżak nacelować i wypchnąłem kolumnę do góry, tyle że ja zwijacz rozwaliłem

    0
  • #14 17 Lip 2011 20:34
    bodzio1975
    Poziom 10  

    Witam wszystko się wyjaśniło po poluzowaniu śruby na krzyżaku cała kierownica unosi się do góry około 2,5 cm lub schodzi w dół. W moim przypadku mechanik po zakładaniu sanek wysunął ją za bardzo do góry i kierownica nie zaczepiała o te "cycki" i nie wyłączało kierunkowskazów.
    Dziękuje wszystkim za podpowiedzi>

    0
  • #15 18 Lip 2011 00:25
    panam
    Poziom 29  

    Proszę zmknij temat, jest zbyt prosty

    0