Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kolumna kierownicza w renault megane scenic 2.0 1997

13 Lip 2011 17:07 4306 14
  • Poziom 10  
    Witam mam pytanie czy można regulowac zaznaczoną nr.1 dlugośc kolumny kierowniczej?
    Kolumna kierownicza w renault megane scenic 2.0 1997
  • Poziom 17  
    Nie da się tej części regulować, ponieważ wówczas koło kierownicy będzie ocierać o przełącznik zespolony. Ponadto ta zaznaczona część ma stały wymiar i jest ograniczona na stałe ułożyskowaniem wałka głównego. Nie więc możliwości jej przesunięcia nawet siłą. A gdyby siłą ją przesunąć, to zostanie uszkodzone ułożyskowanie.
  • Poziom 10  
    Pytam się dlatego. ponieważ po wymianie sprzęgła gdy odebrałem samochód od mechanika zauważyłem że podczas włączenia kierunkowskazu a następnie wyprostowaniu kierownicy ,kierunkowskaz nie wyłącza się.Po demontażu koła kierownicy zauważyłem ze koło kierownicy jest w pewnej odległości od specjalnej tulei plastikowej z dwoma "cyckami" które wchodzą w kierownice i odpowiadają za w/w czynność.Tuleja ta znajduje się w włączniku zespolonym.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Wróć do mechanika, pewnie ramę zawieszania demontował wraz z przekładnią i podczas zakładania albo niechcący wepchnął kolumnę do środka albo źle złożył przegub na przekładni kierowniczej.
  • Poziom 17  
    bodzio1975 napisał:
    Pytam się dlatego. ponieważ po wymianie sprzęgła gdy odebrałem samochód od mechanika zauważyłem że podczas włączenia kierunkowskazu a następnie wyprostowaniu kierownicy ,kierunkowskaz nie wyłącza się.Po demontażu koła kierownicy zauważyłem ze koło kierownicy jest w pewnej odległości od specjalnej tulei plastikowej z dwoma "cyckami" które wchodzą w kierownice i odpowiadają za w/w czynność.Tuleja ta znajduje się w włączniku zespolonym.

    Luźno zamocowany na kolumnie kierownicy przełącznik zespolony opuścił się w dół kolumny i w ten sposób kierownica rozłączyła się od tej zapadki w przełączniku. A o ile chodzi o sprzęgło silnika, to taka operacja nie ma nic wspólnego z tą usterką. Te dwa podzespoły znajdują się przecież w rożnych miejscach a tutaj demontowana była skrzynia biegów w komorze silnika. Mam nadzieję,że coś pomogłem.

    Moderowany przez Przemo9826:

    Widziałeś skrzynię w tym samochodzie? Widziałeś jaki tam jest dostęp? Najwygodniej niestety jest zdemontować całe zawieszenie.

  • Poziom 17  
    Co dalej z tym problemem?

    P.S. Ponadto ta zaznaczona część ma stały wymiar i jest ograniczona na stałe ułożyskowaniem wałka głównego. Nie więc możliwości jej przesunięcia nawet siłą. A gdyby siłą ją przesunąć, to zostanie uszkodzone ułożyskowanie.
    Ja wyciągam skrzynię u siebie bez zbędnego demontażu całego zawieszenia.
    Zapraszam.
  • Poziom 13  
    Co prawda, to prawda. I niestety dla Ciebie Przemku to prawda. Tam już nic nie "pływa".
  • Poziom 29  
    Poprostu mechanik zapomniał odkręcić kolumnę od przekładni i opuścił sanki z zawieszeniem, skutkiem czego kolumna się wydłużyła. Jedyny sposób to ją wbić spowrotem( to jest taki specjalny machanizm anty crasch, tj. jak jest udeżenie z przodu to kolumna się składa, a tak nawiasem sprawdził bym pierścień do poduszek i klaksonu
  • Poziom 13  
    No to jednak jest fajnie. Wydłużyła się powiadasz? A wiesz na czym to polega? Na chowaniu się jednego elementu w drugi. A on o samą górę pyta, gdzie tam masz ten swój anti krasch.
  • Poziom 29  
    lakzop czy kiedukolwiek widziałeś na oczy tę kolumnę kierownicy i jak to odbywa się w tym samochodzi w takim przypadku? KIEROWNICA JEST WYŻEJ JAK POWINNA. CZYTAJ CO PISZE POSZKODOWANY!!!
  • Poziom 13  
    Idź, przykimaj. Na emigracji tak jest, wiem bo sam byłem.
    Rozumiem, że według ciebie się wydłuża. A fajera dokręcona jest. I fajnie.
    Gdzie ty masz poszkodowanego? Ogłoś białą księgę w sprawie kolumny kierowniczej...
    London albo Londyn, nie ma takiego miejsca jak london, wiesz?
  • Poziom 29  
    wiesz co ja nie jestem na emigracji jak ty tylko tu mieszkam i żyję , a co kolumny to ty chyba nigdy nie widziałeś jej i jak to działa
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Sam zrobiłem kiedyś taki błąd, sanki zakładałem, zapomniałem na krzyżak nacelować i wypchnąłem kolumnę do góry, tyle że ja zwijacz rozwaliłem
  • Poziom 10  
    Witam wszystko się wyjaśniło po poluzowaniu śruby na krzyżaku cała kierownica unosi się do góry około 2,5 cm lub schodzi w dół. W moim przypadku mechanik po zakładaniu sanek wysunął ją za bardzo do góry i kierownica nie zaczepiała o te "cycki" i nie wyłączało kierunkowskazów.
    Dziękuje wszystkim za podpowiedzi>
  • Poziom 29  
    Proszę zmknij temat, jest zbyt prosty