Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Clasic - Zbyt duże zużycie gazu

Albertos2008 14 Lip 2011 22:58 15745 63
  • #31
    kidu22
    Poziom 35  
    A ja pisze że najpierw była uwalona Benzynka, czarodziej nie mógł się zestroić więc cuda nawyczyniał.
    Jeżdże tym paściem dokładnie.

    Metalowy kolektor, brak przepływki, po co sekwencja?
    Niedługo zaczną montować sekwencje do monowtrysku lub gaźnika.

    Spalanie ma ok 10l na instalacji mieszalnikowej, a nie żałuje pedału.
  • Texa PolandTexa Poland
  • #32
    Albertos2008
    Poziom 10  
    Z tego, co widzę, sugerujecie Panowie, że winą jest instalacja benzynowa. To moja druga meganka, poprzednia była identyczna jak obecna, z tą różnicą, że była w lepszym stanie technicznym. Niestety jej elementy jeżdżą obecnie w wielu innych megankach . Obecna była w kiepskim stanie, ale doprowadziłem ją do używalności i obecnie prócz kilku drobnych mankamentów, sprawuje się dobrze. Obie meganki, stara i obecna, miały podobne zużycie paliwa tj. w granicach 9l/100km. Niestety w obecnej jakieś 2 miesiące temu padł komputer (dostał zimnego luta i zaczął wariować). „Nowy” sterownik różni się nieco numerem (jest wyższy), ale poprzedni sterownik najprawdopodobniej też nie był oryginalny (elektryk stwierdził, że ktoś przeprogramowywał immobilajzer i nie zabezpieczył należycie wyciętego z gumy otworu (stąd pewnie korozja i zimny lut). Po zmianie sterownika, zużycie paliwa nieznacznie wzrosło (o około 0,5 l/ 100) ale pozostałe parametry, przynajmniej w moim odczuciu, pozostały bez zmian (przyspieszenie, zachowanie na trasie). Nie, nie mam ciężkiej nogi. Nie rozpędzam się do niebotycznych prędkości wdeptując pedał gazu w podłogę. 3000obr/min przekraczam naprawdę sporadycznie. Staram się utrzymywać prędkość obrotową w granicach 2000 – 3000obr/min i hamować silnikiem. Jeżdżę samochodem do pracy 7km, w weekendy za miasto 70km. Unikam korków, na szczęście na mojej codziennej trasie nie są częstym zjawiskiem. Przy takich warunkach spalanie na benzynie jest po niżej 10l/100km (na nowym sterowniku). Czym więcej jeżdżę po mieście, tym bardziej zbliżam się do 10l/100km stąd uważam, że 12 i więcej przy instalacji gazowej to trochę za dużo. Gdyby udało mi się ograniczyć zużycie do 10,5 – 11l/100 to byłby to poziom zadowalający. Być może faktycznie, sterownik nie jest prawidłowo dobrany (choć chyba by wtedy źle działał) ale też nie sposób się dowiedzieć jaki numer prawidłowy sterownik powinien posiadać.
  • #33
    manio123
    Poziom 34  
    kidu22 napisał:
    A ja pisze że najpierw była uwalona Benzynka, czarodziej nie mógł się zestroić więc cuda nawyczyniał.

    I to jak widać po pełnych zeznaniach Właściciela jest chyba prawda objawiona. Nie da się ustawić lpg jak bena nie teges :cry: Ale czarodziej menda bo chyba widział że jest katafalk a nie zestrojenie lpg.
  • #34
    przemek25l
    Poziom 29  
    witam szkoda sie klócic, Posiadacz tego pojazdu musi zrobic tak jak manio mówi cisnienie do 1 bara zrobic autokalibracje i zobaczyc jaki bedzie mnoznik jezeli dalej ponizej 1 ustawic w zakładce półsekwencje zrobic ponownie autokalibracje i zobaczyc jak wyglada mnoznik. najlepiej jak nie bedzie przekraczal 1.4. Pozdrawiam reszte bedziemy rozwiazywac jak kolega to wykona.
  • #35
    Albertos2008
    Poziom 10  
    A jak zmiejszyć mu ciśnienie? Na zakładce "ustawienia sterownika gazu" w sekcji "ciśnienie" "robocze"?
  • #36
    manio123
    Poziom 34  
    nie , tu się tylko wpisuje robocze od którego sterownik nalicza korekty . Cśnienienie reguluje się imbusem w centralnej części reduktora, ale wszelkie regulacje nie maja sensu jeśli nie ma porządku na benzynie. Instalacja lpg zawsze spali więcej gazu bo ma on mniejszą energię chemiczną . Zanim nie zacznie po ludzku palić na benie nić nie da regulacja lpg. Cudów nie ma.
  • #37
    tzok
    Moderator Samochody
    Pozostaje więc autorowi zadać proste pytanie - czy spalanie benzyny zmieniło się po założeniu instalacji LPG?
  • Texa PolandTexa Poland
  • #38
    manio123
    Poziom 34  
    W każdym bądź razie nic sie nie ryzykuje obniżając ciśnienie np. do 1 bara i zrobić autokalibrację. Na razie zostawić zakładkę sewencja bez zmian. Po uzyskaniu mnożnika ~ 1 przy maksymalnych czasach wtrysku , można wyciągać dalsze wnioski, rónież co do stanu ECU benzynki.
  • #39
    tzok
    Moderator Samochody
    Albertos2008 napisał:
    Jeżdżę samochodem do pracy 7km, w weekendy za miasto 70km. Unikam korków, na szczęście na mojej codziennej trasie nie są częstym zjawiskiem. Przy takich warunkach spalanie na benzynie jest po niżej 10l/100km (na nowym sterowniku). Czym więcej jeżdżę po mieście, tym bardziej zbliżam się do 10l/100km stąd uważam, że 12 i więcej przy instalacji gazowej to trochę za dużo. Gdyby udało mi się ograniczyć zużycie do 10,5 – 11l/100 to byłby to poziom zadowalający.
    Spalanie LPG musi być min. 25% wyższe od spalania benzyny, wynika to z różnicy wartości opałowej obydwu paliw i daj temu spokój. Jak benzyny pali 10l/100km to LPG musi palić 12-13l/100km to jest absolutnie prawidłowe.

    Jest wtrysk MPI to ma być instalacja IV generacji - wszystko jest zrobione zgodnie ze sztuką (może poza doborem wtrysków LPG):
    http://archiwum.automotoserwis.com.pl/artyk/2004-03/wtrysk.htm
  • #40
    Albertos2008
    Poziom 10  
    W załączniku skan z analizy spalin. Diagnosta był na tyle uprzejmy, że zrobił mi 4 badania:
    - benzyna ~2800obr/min,
    - benzyna 700obr/min (bieg jałowy)
    - LPG ~2800obr/min
    - LPG 700obr/min (bieg jałowy)
    Na wydrukach diagnosta wpisał 2500 bo tyle kazał mi ustawić. W rzeczywistości podkręcałem do około 2800- 2900obr/min

    Szczerzę mówiąc wyniki jak dla laika są .... ciekawe.
    Z wyników dotychczasowej dyskusji spodziewałem się czegoś zupełnie przeciwnego.
    Renault Megane Clasic - Zbyt duże zużycie gazu
  • #41
    tzok
    Moderator Samochody
    Na wolnych obrotach masz za bogato na LPG, a na wyższych - za ubogo, to Ci rozjeżdża adaptacje sterownika wtrysku benzyny, czyli niezawodny manio123 znów miał rację, wtryski są za wolne i przy krótkich czasach wtrysku ich bezwładność powoduje zwiększenie dawki...
  • #42
    manio123
    Poziom 34  
    Te wtryski obrobią ten silniczek , pod warunkiem zmniejszenia ciśnienia gazu i prawidłowej kalibracji. Czasy lpg się też nieco wydłużą. Dopiero jeśli nie będzie zadowalającej poprawy można zmieniać terowanie na sekwencyjnie ( w zakładce sterowanie wybrać półsekwencyjne) . Silnik został zaprojektowany na półsekwencję i tak ma najlepsze osiągi. Przyczyną nadmiernego wzbogacenia mieszanki jest niespotykanie niski mnożnik, i sterownik lpg zgłupiał. Wysokie ciśnienie dodatkowo upośledza precyzję wtrysków. Te badanie potwierdza co napisałem wczoraj. Może jestem jaki prorok ?
    :D:D:D
  • #43
    Albertos2008
    Poziom 10  
    Gwoli ścisłości manio123, między innymi sugerowałeś, że to benzyna jest padnięta tymczasem, jak wynika z pomiaru, wartości dla benzyny są niemal wzorcowe (co jest też dla mnie niespodzianką). Co do reszty, faktycznie miałeś rację.
    Reasumując:
    Po pierwsze mam zmniejszyć ciśnienie gazu do 1bara. Z tego, co mówiłeś, regulacja znajduje się na parowniku i dokonuje się tego imbusem. Mam to zrobić na wyłączonym silniku czy na benzynie, bo chyba nie na gazie?
    Po drugie dokonać powtórnej kalibracji układu. Przed przystąpieniem do tej czynności muszę chyba usunąć wszystkie modyfikacje map czy tak?
    Jak już tego dokonam to, jakie są następne czynności? Zostawić jak jest czy coś zmieniać?
  • #44
    manio123
    Poziom 34  
    Sugerowałem , że wadliwa instalacja lpg rozregulowała komputer benzynowy.
    Ciśnienie reguluje się przy włączonym gazie , a zmiany ciśnienia widzisz na monitorze - jak chcesz regulować gaz przy wyłączonym gazie :D
    Nic nie musisz kombinować , uruchom autokalibrację i wykonuj polecenia wyświetlane na ekranie . Poczytaj też instrukcję bo to zawsze warto , większość gazowników jej nie zna , więc już na starcie zdobędziesz przewagę :D
  • #45
    Albertos2008
    Poziom 10  
    Pierwszy problem. Nie udało mi się obniżyć ciśnienia poniżej 1,67 bara mim, że śrubę praktycznie wykręciłem w całości. Próba autokalibracji na tym ciśnieniu zakończył się porażką, próbowałem kilkukrotnie (silnik zgasł). Faktem jest, że silnik był już rozgrzany a temperatura parownika doszła w ostatniej próbie do 80C. ???

    Dodano po 3 [godziny]:

    Chyba jest gorzej nisz myślałem.
    Autokalibracja kończy się błędem za każdym razem. Nie ma znaczenia czy jest ustawiona sekwencja czy półsekwencja. Nie ma znaczenia również ciśnienie. Przywróciłem ciśnienie do początkowego 1, 85 Bara a autokalibracja i tak się wywala. Zwykle błędem zgłaszanym jest zbyt niska wartość obrotów, raz było to za niskie ciśnienie kolektora 0, 7 Bara.
    Podczas kalibracji (sekwencja) włączany jest jeden wtrysk, który pracuje z czasem około 3-3,5 ms tyle, co benzynowy. Po włączeniu drugiego, czasy zwiększają się do 4-4,2 ms i są już wyższe od benzynowych. Gdy w trzecim kroku dołączają kolejne 2 wtryski, czasy rosną do 18-20ms, po czym silnik zatrzymuje się. Od włączenia pierwszego wtrysku, silnik zaczyna ciężko i mało stabilnie pracować. Gdy są cztery, ta niestabilność jest już duża i zanim silnik zatrzyma się, przez krótką chwilę strasznie się dusi.
    Chyba czegoś nie zepsułem?

    Dodano po 1 [godziny] 39 [minuty]:

    Przywróciłem parametry sterownika do stanu z przed moich dzisiejszych modyfikacji.
    Dodatkowo zmodyfikowałem korektę 3D w punktach < -10 podwyższając je o 5%. W tej chwili wykres gazu w części dolnej i środkowej, niemal pokrywa się z wykresem paliwa.
    Proszę o sugestie gdzie instalator dał ciała a jak tylko wróci z urlopu to nie dam mu żyć do póki do póty nie doprowadzi instalacji do stanu używalności.
    Na pewno ciśnienie 1, 85 Bara jest nieprawidłowe. Powinno być 1 – 1.1 Bara. Dlaczego nie mogę obniżyć ciśnienia parownika? Dla czego nie mogę przeprowadzić autokalibacji?
  • #46
    manio123
    Poziom 34  
    Reduktor jest uszkodzony , albo uszkodzony/zerwany/pęknięty jest przewód ( taki cienki) łączący reduktor z podciśnieniem ( wprost do kolektora ssącego lub czujnika ciśnienia). Jeśli wszystko jest OK w podłączeniu to uszkodzona jest membrana reduktora .
    Gaśnie Ci bo jak zmniejszysz ciśnienie to przy tych nastawach jest wtedy z kolei za ubogo - nie przemyślałem tego , że kalibrację zacznie jednak od tego co jest - trzeba ustawić mnożnik ręcznie tak aby silnik pracował dość płynnie na gazie i dopiero wtedy włączyć kalibrację. Podnieś mnożnik powyżej 1 i wtedy zmniejsz ciśnienie ( i ile dojdziesz do ładu z reduktorem)
    Zmień gazownika bo ten co Ci tak to skonfigurował nie ma bladego pojęcia i tylko bardziej popsuje.
    Wygląda na to , że to jednak awaria instalacji jest przyczyną wysokiego spalania na benzynie i gazie. Zacznij od reduktora - musi precyzyjnie regulować ciśnienie.
  • #48
    Albertos2008
    Poziom 10  
    przemek25l napisał:
    Wazna rzecz podcisnienie podłaczamy od króćca reduktora tam gdzie jest sruba regulacyjna cisnienie. Czasem montazysci podłaczaja do zaworu bezpieczenstwa zboku i jest problem.


    8-O Dobra. Teraz to nie wiem, o czym do mnie mówisz. Załączam fotki sami zobaczcie czy jest dobrze podłączony. Sorki za kiepską, jakość. Zdjęcia wykonane z komórki.

    Renault Megane Clasic - Zbyt duże zużycie gazu
    Renault Megane Clasic - Zbyt duże zużycie gazu Renault Megane Clasic - Zbyt duże zużycie gazu

    Jeśli zaś chodzi o ten cienki przewód z boku, to po jakichś 15 centymetrach kończy się niezbyt starannie zabezpieczonym złączem (zawiniątko taśmą izolacyjną) a dalej idzie już przewodem elektrycznym chyba do sterownika.

    Chociaż, nic z reduktorem nie zrobiłem (niedziela, poza tym instalator przez tydzień jest na urlopie), to ponownie spróbowałem przeprowadzić autokalibrację. Na wszelki wypadek wczytałem domyślne ustawienia sterownika i oczywiście zmieniłem ustawienia dotyczące osprzętu (te, które miałem nie różniły się dużo od domyślnych). Za radą manio123, ustawiłem domyślny mnożnik, na wartość, przy której silnik działał stabilnie (przy wartości 1 od razu zdychał). Mnożnikiem tym było 0,76 (wartość stała dla wszystkich czasów).Przeprowadziłem trzy próby. Pierwsze dwie zakończyły się błędem prędkości obrotowej (tak jak to było w sobotę, po włączeniu ostatnich dwóch wtryskiwaczy silnik zdechł). Trzecia próba zakończyła się błędem ciśnienia kolektora (przy dwóch wtryskiwaczach włączył się wentylator chłodnicy, co spowodowało zwiększenie obrotów na biegu jałowym do 800. Ta podwyższona prędkość spowodowała, że po włączeniu się ostatnich dwóch wtryskiwaczy, silnik nie zdechł od razu, ale parę sekund pochodził a potem wspomniany błąd ciśnienia kolektora.
  • #49
    manio123
    Poziom 34  
    Pisałem wszak , że autokalibracja przy idiotycznym ciśnieniu nie może się udać . Na szczęście zdjęcia wyjaśniają dlaczego : okazuje się że paprak , który próbował to zainstalować wcale nie podłączył podciśnienia do reduktora ! Wiele już rzeczy widziałem i zawsze się jeszcze znajdzie zadziwiający dureń.Omijaj proszę go z daleka jeśli Ci życie miłe ! Ten króciec zaznaczony na zdjęciu należy podłączyć do kolektora ssącego. Możesz to zrobić włączając trójnik na przewodzie który prowadzi do czujnika podciśnienia.
    Ten przewód , który jest podłączony do drugiego króćca to wyjście zaworu bezpieczeństwa i może tak zostać, choć instrukcja też zaleca podłączenie go do kolektora ( ale nie praktykuję tego bo zavolak lubi przez ten zawór puszczać bąki gazu w kolektor). Poczytaj sobie sam http://www.zavoli.com/upload/manuali/en_file_4.pdf
    Renault Megane Clasic - Zbyt duże zużycie gazu
  • #50
    Albertos2008
    Poziom 10  
    Dzięki za link do instrukcji angielskiej. Znalazłem tłumaczenie, ale z tej wersji ciężko wnioskować, które wyprowadzenie jest, od czego, choć nawet tu są podłączone dwa wyprowadzenia do kolektora.
    Szkoda, że ten przewód u mnie jest taki krótki, bo sam był go przepiął. Musze czekać :(
  • #51
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Albertos2008 napisał:
    Musze czekać


    Na co chcesz czekać? Chcesz jechać tam gdzie montowali? Mi by było wstyd w oczy klientowi spojrzeć który przyjeżdża z instrukcjami z forum, zmień warsztat.
  • #52
    Albertos2008
    Poziom 10  
    Też mi to średnio pasuje, ale instalacja jest na gwarancji. Z drugiej strony zainwestowałem już sporo pieniędzy i mam dalej płacić? Spieprzył niech poprawia aż będzie dobrze.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Całe szćzęście, że ma Was. Gość mi nie będzie kitu wciskał, że tak musi być.
  • #53
    manio123
    Poziom 34  
    Nie wiem gdzie ty widzisz jakieś wątpliwości ? Na rysunkach wszystko widać co do czego , jakie wątpliwości budzi załączony rysunek ? Gazownik , który nie umie podłączyć nawet reduktora nie ma najmniejszego pojęcia o swojej robocie , to już szczyt bezczelności z jego strony. Chcesz do niego iść po 0,5m przewodu i trójnik? A jak powie że jego zdaniem jest OK? Dzięki tak cierpliwym klientom i tacy poparańcy mogą zarabiać kasę :cry: Instrukcji nie ma co tłumaczyć bo dotyczy innej instalacji, ale zasady montażu reduktora są uniwersalne .
    Renault Megane Clasic - Zbyt duże zużycie gazu
    Renault Megane Clasic - Zbyt duże zużycie gazu
    Jest foto i opis króćca zawory bezpieczeństwa i do puszczenia tego przewodu pod podwozie zamiast do kolektora nie mam uwag. Mam zavoli N w aucie żony więc nie nabieram Cię na teorię :D . Dać fotki ? :D
    Popatrz też na instrukcję staga, gaziarz ma ewidentny wstręt do pisanego
    http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/fil...%20ISA2%2CSTAG-300%20PREMIUM%20instrukcja.pdf
    wydrukuj schemat instalacji i zanieś mu , jeśli już musisz . Trójnik pomiarowy służy też do połączenia reduktora , mapsensora i kolektora - nie da się tego inaczej zinterpretować. Jak to zrobił Twój cudak ?
    :|
  • #55
    manio123
    Poziom 34  
    Są takie instalacje gdzie się tak podłącza, ale wtedy zaznacza się opcję odniesienia ciśnienia gazu do atmosfery, choć nie wiem po kiego taki cymes skoro odniesienie do warunków wtrysku jest logiczne. Tu instrukcja nie budzi wątpliwości, chyba gazownik nie czytał . Albo zapomniał dokończyć ?
  • #56
    Albertos2008
    Poziom 10  
    Pewnie stwierdził, że jest taki "boski", że nie musi czytać czegoś tak plugawego jak instrukcja. Takie rzeczy są dla amatorów.
  • #58
    Albertos2008
    Poziom 10  
    Do soboty nic nie jestem w stanie zrobić :( , zatem w weekend wszystko się okaże.
  • #59
    Albertos2008
    Poziom 10  
    Witam ponownie.
    Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, byłem dzisiaj u gazownika. Niestety monter był jeszcze na urlopie, ale za to był jego szef. Wcześniej, z szefem, umawiałem się telefonicznie i przedstawiałem mu sprawę, więc nie był zaskoczony moją wizytą i problemem. Oczywiście, bronił jak mógł swojego pracownika, wmawiając, że niepodłączone wyprowadzenie to właśnie zawór bezpieczeństwa. Po przedstawieniu mu dokumentacji już nie był tego taki pewien i zgodził się podłączyć je do kolektora (przez trójnik do już istniejącego podłączenia, choć na dal nie był przekonany. Myślę, że zgodził się na zasadzie, podłączę mu niech zobaczy, że nie ma racji to da mi spokój). Po podłączeniu przewodu i włączeniu silnika było już pozamiatane. Ciśnienie od razu spadło do 1, 2 Bara. Aby się przekonać, odłączył przewód, ciśnienie z powrotem skoczyło do 1,85 Bara. W sumie nie pozostało mu już nic innego jak tylko przepraszać w imieniu swojego pracownika. Przeprowadziłem na miejscu autokalibrację i tym razem przeszła bez problemu. Niezależnie ile wtryskiwaczy pracowało, silnik pracował równo i bez wysiłku. Na koniec procesu, została wyświetlona informacja o zbyt dużej średnicy dysz wtryskiwaczy co widać zresztą na załączonej mapie. Mapa ta przedstawia stan po autokalibracji i po zakończonym procesie autoadaptacji dla prędkości obrotowych do około 3000obr/min (to normalny dla mnie zakres użytkowania samochodu). Jakie będzie zużycie paliwa? To się okaże. Natomiast jak uważacie: należy zmniejszyć średnicę dyszy czy pozostawić jak jest? Gość coś mówił o zalutowaniu ich a następnie nawiercaniu ich średnicami mniejszymi metodą prób i błędów. Nie wiem czy to normalna praktyka dla wtryskiwaczy Hana.


    Renault Megane Clasic - Zbyt duże zużycie gazu
  • #60
    manio123
    Poziom 34  
    dysze są za duże i spalanie nie spadnie. Piszesz ,że masz wtryskiwacze hana2000 - nie mają wkręcanych dysz więc nie ma co zalutować. Trzeba je wymienić na stosowne do wielkości mocy na gar. Jaki jest kolor Twoich wtryskiwaczy lub jakie mają oznaczenie ? Do Twojego silniczka powinny być najmniejsze , czarne ( lub inaczej typ C) o wydajności 20KM na cylinder przy ciśnieniu 0,8 bara
    Tego wtryskiwacza nie da się zalutować , a Pan Szef miał na myśli czerwone valteki co też jest druciarstwem bo dysze do nich kosztują grosze.
    Inna sprawa to ciekawe , że nawet szef nie zna podstawowych zasad instalowania lpg.
    Jeśli masz typ C to skręć ciśnienie do możliwie najniższej wartości o zrób autokalibrację .