Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane Clasic - Zbyt duże zużycie gazu

Albertos2008 23 Jul 2011 18:31 17308 63
  • Helpful post
    #61
    przemek25l
    Level 29  
    Manio niech klient w ustawieniach zmieni na połsekwencje i bedzie po sprawie. Wtedy wszystko bedzie ok. Ten silnik i tak posiada półsekwencje. Oczywiscie po wszystkim trzeba zrobic autokalibracje.
    Pozdrawiam
  • #62
    Albertos2008
    Level 10  
    Zmniejszyć ciśnienia po niżej 0,96 Bara się nie da. Nawet przy tym ciśnieniu krzyczy, że za duża średnica dyszy. Coś czuję, że Zavoli lub Hana nie były dobrym pomysłem.
    Apropos wtryskiwaczy, posiadam oczywiście odmianę czarną o oznaczeniach (E4)67R010213 (E8)110R004686 (spisane z jednego z wtryskiwaczy). W zakładzie, w którym montowano mi instalację, standardowo wszystkim wciskają parownik Tomasetto i wtryskiwacze Walteka (nie wiem, jakie dokładnie modele).

    Grzebiąc się z autokalibracją nie omieszkałem wypróbować ustawienia „półsekwencja”, ale rezultaty były marne. Pominę fakt, że i tak krzyczał o za dużej średnicy dysz to czasy działania wtryskiwaczy były rzędu 3,8 - 4,0 ms, podczas gdy czasy benzyny około 2,8 - 3,0 ms. Mnożniki ustawił podobnie jak na sekwencji. Nie sprawdzałem, jak zachowuje się na trasie, ale na biegu jałowym podczas przełączania gaz - paliwo - gaz zawsze dostawał chwilową niestabilność obrotów (przeważnie gaz - paliwo). Powróciłem do sekwencji i mnożnika ciut większego niż z autoadaptacji. Zauważyłem tylko, że na ssaniu i biegu jałowym, silnik się dusi. Podwyższenie mnożnika dało pozytywny rezultat tylko obawiam się, że może odbić się to na zużyciu paliwa.
  • Helpful post
    #63
    manio123
    Level 34  
    nie da się zrobić tak małego silnika na czarnych hanach przy tak wysokim ciśnieniu, a wybór zakładki półsekwencja nie zmieni sytuacji. Trzeba wymienić wtryski na matrix hd344 - tańsze a wystarczająco szybkie i precyzyjne .
    Reduktor Tomasetto alaska do tego auta jak najbardziej wystarczający , ale wtryski valtek to już perwersja.
    Poproś o wymianę na matrixy hd344 lub na reduktor pracujący na niższych ciśnieniach , choćby wspomniana alaska at09 , która według producenta ma wyjście od 0,7 bara. Reduktor ma wbudowany zawór to i gratów będzie mniej, To dobry, stabilny i trwały reduktor , który doskonale obsłuży taki malutki silniczek
  • #64
    Albertos2008
    Level 10  
    Od poprawy montażu instalacji minął tydzień. Bawiłem się trochę autokalibracją i autoadaptacją. W tej chwili mam ustawienia, z autoadaptacji + drobne korekty pod kątem jakości spalin na biegu jałowym i podwyższonym biegu jałowym, choć te akurat korekty będę musiał sprawdzić na jeszcze jednym urządzeniu. Parametry ustawiałem na analizatorze gazownika, ale coś z tym analizatorem było chyba nie tak, ponieważ lambda wychodziła poza zakres 2.0. Nawet na benzynie wynosiła 1,8 podczas gdy dwa tygodnie temu na innym urządzeniu wynosiła 1. Korekty opierałem na wskazaniach CO i HC tak, aby CO było 0 a HC poniżej 100. W tej chwili, po przejechaniu 230km zatankowałem 22,9l gazu, co daje rzeczywiste zużycie około 10,5 litra, czyli nieźle w porównaniu z ponad 12l przed poprawką montażu. Poza tym silnik pracuje równo, nie ma wahnięć obrotów przy dohamowywaniu i co najważniejsze ma moc.
    Zapewne można by jeszcze obniżyć zużycie o jakieś 0,5l czy może 1l, idąc za radą manio123, tyle, że nowe wtryski to jakieś 500pln a nowy parownik to 200pln. Z ekonomicznego punktu widzenia zysk na poziomie 2,5pln / 100km zwyczajnie się nie opłaca.

    Natomiast, gdyby się ktoś zastanawiał czy zainstalować LPG w swojej Megance 1,6 8V z silnikiem K7M 720 to odpowiedź brzmi ma to sens i ten samochód jest w stanie jeździć na gazie. Proponowałbym tylko zastosować, za radą manio123, wtryskiwacze matrix HD344 oraz zastanowiłbym się nad reduktorem Tomasetto alaska gdyż ma większe możliwości regulacji ciśnienia (gdyby dysze matrixa okazały się za duże).

    W swojej instalacji na razie nie planuję zmian. Może za 3 – 4 lata, jeśli ten samochód nadal będzie żył.

    Na koniec serdeczne podziękowania dla wszystkich, którzy zechcieli poświęcić swój czas by mi pomóc a w szczególności dla: manio123, robokop, przemek25l, tzok, kidu22, przemo9826.