Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane Clasic - Zbyt duże zużycie gazu

13 Jul 2011 19:33 16135 63
  • Level 10  
    Witam wszystkich.

    Mam problem z instalacją gazową polegający na niepokojąco dużym zużyciu gazu sięgającym powyżej 12l / 100 km przy zużyciu benzyny na poziomie 9 - 10 l / 100km.
    Mój samochód to Renault Megane 1,6 8V rocznik ‘97, silnik K7M720
    Instalacja ma niespełna 2 m-ce i mechanikowi skończyły się pomysły. Dostałem oficjalne pozwolenie na samodzielne próby modyfikacji, ale cokolwiek bym nie robił, zużycie gazu pozostaje na niemal niezmiennym poziomie.

    Moja konfiguracja instalacji to:
    - Parownik / regulator ciśnienia: ZAVOLI
    - Układ sterujący: STAG 300 4 plus
    - Wtryskiwacze: Hana H2000
    Załączam zrzuty ekranu z aktualnej konfiguracji.
    Mapa 2D wygenerowana podczas moich jazd z gazownikiem. Obniżanie współczynników powoduje niestabilność pracy na niskich obrotach. Moje próby to korekta 3D i temperaturowa.

    Jeżdżę bardzo spokojnie, gwałtownie nie przyspieszam i tylko sporadycznie przekraczam 3000 obr/min. Obecne zużycie jest nieakceptowane, ale nie wiem, co mogę jeszcze zrobić.

    POMOCY!

    Renault Megane Clasic - Zbyt duże zużycie gazu Renault Megane Clasic - Zbyt duże zużycie gazu Renault Megane Clasic - Zbyt duże zużycie gazu Renault Megane Clasic - Zbyt duże zużycie gazu Renault Megane Clasic - Zbyt duże zużycie gazu Renault Megane Clasic - Zbyt duże zużycie gazu
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Texa PolandTexa Poland
  • User removed account  
  • Level 35  
    Pokaż zdjęcie montazu wtrysków. Do tego silnika sekwencja to przegięcie.

    Pozatym masz coś uszkodzone w silniku bo powinien palić 6-8l.
    Zacznij od instalacji PB bo gaz to tylko nakłądka na PB.
  • Level 10  
    degename wrote:
    I od początku tak jest czy spalanie wzrosło niedawno?


    Instalacje mam od około 2m-cy. Tankuję w jednym miejscu, więc różnica w ciśnieniu dystrybutorów raczej odpada. TAK : ( Zużycie jest mniej więcej takie samo od początku 11,5 - 12,5 l / 100 km przy czym nie mogę znaleźć korelacji po między konfiguracją a zużyciem gazu. Zacząłem przypuszczać, że może mam gdzieś wyciek i faktycznie jeden na połączeniu znalazłem (zaczęło syczeć). Po tym zdarzeniu, poodkręcałem wszystkie opaski, do których byłem w stanie dojść (zostały chyba tylko dwie w okolicach listwy), ale nie wpłynęło to zauważalnie na zużycie.
  • Helpful post
    Moderator of Cars
    Wybitnie za ciężka noga.
    Albertos2008 wrote:

    Mam problem z instalacją gazową polegający na niepokojąco dużym zużyciu gazu sięgającym powyżej 12l / 100 km przy zużyciu benzyny na poziomie 9 - 10 l / 100km.
    Tu akurat nie widzę nic dziwnego - gazu spali zawsze więcej niż benzyny. Analiza spalin na benzynie, będziemy mieli o czym rozmawiać.
  • Level 29  
    wrzuc jeszcze skana gdy auto pracuje na benzynie i na gazie abysmy zobaczyli ak wygladaja czasy wtryskiwaczy. Moznik jest bardzo niski. Niema teraz mozliwosci zobaczenia czy jest tam pełna sekwencja czy połsekwencja. Jezeli ktos ma schemat elekt. niech sprawdzi. (jak nie to na jutro sprawdze)
  • Level 10  
    przemek25l wrote:
    wrzuc jeszcze skana gdy auto pracuje na benzynie i na gazie abysmy zobaczyli ak wygladaja czasy wtryskiwaczy. Moznik jest bardzo niski. Niema teraz mozliwosci zobaczenia czy jest tam pełna sekwencja czy połsekwencja. Jezeli ktos ma schemat elekt. niech sprawdzi. (jak nie to na jutro sprawdze)


    Jutro wrzucę. Wtrysk jest półsekwencyjny.
    Czy mają być jakieś konkretne warunki pracy czy bieg jałowy?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 10  
    Ach. Jeszcze jedno. Ciśnienie gazu w trakcie pracy to około 1,8 Bara. Po wyłączeniu silnika przeważnie ma tę wartość. Z pracy wracam około godziny 16. Rano, kiedy wyjeżdżam, ciśnienie jest równe 0 lub bliskie 0. Czy to normalne?
  • Level 35  
    Czekamy na pomiary. Ja rozumiem prawie wszystko ale w tym silniku sekwencja.
    Przecież toż to kanibalizm w czystej postaci.

    Nie ma ani 1 przesłanki żeby ja montować. Chyba że mnie ktoś uświadomi inaczej w co powątpiewam.
  • Level 34  
    półsekwencja czyli krótkie czasy wtrysku ( 2x krótsze niż przy sekwencji) do tego niebotycznie wysokie ciśnienie gazu i przeciętnej jakości wtryski. Silnik jest zalewany gazem z powodu niskiej precyzji wtrysku. W celu poprawy należy w zakładce rodzaj wtrysku wpisać półsekwencja , wtedy czasy wtrysku wzrosną 2x a silnik na gazie będzie sterowany sekwencyjnie. Ponieważ czasy wtrysku się wydłużą, trzeba zmniejszyć ciśnienie. Najlepiej jeśli to będzie 1 bar , ale pewnie dysze będą za małe. Gazownik niedojda i paprak.
    Inny sposób to oczywiście wymiana wtrysków na szybsze i bardziej precyzyjne. Ale tu już są koszty
    Moderated By robokop:

  • Moderator of Cars
    manio123 wrote:
    półsekwencja czyli krótkie czasy wtrysku ( 2x krótsze niż przy sekwencji)

    A uświadom mnie proszę, skąd żeś wziął tę półsekwencję?
  • Level 10  
    Zrzuty ekranu z AC podczas pracy na postoju:
    - Gaz 3000obr/min
    - Gaz 3000obr/min
    - Benzyna 3000obr/min
    - Benzyna 3000obr/min
    - Gaz bieg jałowy 700obr/min

    Renault Megane Clasic - Zbyt duże zużycie gazu Renault Megane Clasic - Zbyt duże zużycie gazu Renault Megane Clasic - Zbyt duże zużycie gazu Renault Megane Clasic - Zbyt duże zużycie gazu Renault Megane Clasic - Zbyt duże zużycie gazu
  • Level 10  
    To znaczy co?
    Mam jachać do stacji obsługi aby podłączyli analizator spalin dla gazu i paliwa?
  • Moderator of Cars
    Tak... bo z map wynika jedno - są dopasowane w miarę dobrze, podany stosunek spalania LPG do benzyny też jest w normie (25-33% większe spalanie LPG od benzyny w tych samych warunkach), natomiast co do spalania benzyny to trudno powiedzieć ale w warunkach miejskich te 10l/100km dla silnika 1.6 też nie jest niczym niezwykłym.
  • Level 10  
    Analizy spalin nie udało się dzisiaj wykonać w rozsądnej cenie (35 PLN na jednej ze stacji - zdzierstwo). Jestem umówiony na jutro (18 PLN).
  • Level 10  
    Najtańszy 3900 netto – 19% = 3159 tyle kosztuje przedsiębiorcę.
    3159 / 20 =~ 158 badań. Tyle to badań średniej wielkości stacja obsługi robi w miesiąc a przecież analizatora nie kupuje się co miesiąc tylko co kilkanaście lat. Obie kwoty, które wymieniłem wcześniej pochodzą z dwóch znanych mi stacji kontroli pojazdów a nie z przydomowych warsztatów. Ale nie kłóćmy się
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie zapominaj o serwisie, eksploatacji i legalizacji.
  • Level 34  
    robokop wrote:
    manio123 wrote:
    półsekwencja czyli krótkie czasy wtrysku ( 2x krótsze niż przy sekwencji)

    A uświadom mnie proszę, skąd żeś wziął tę półsekwencję?

    A wynika to już na pierwszy rzut oka z map : stroma i krótkie czasy ( w sekwencji dochodzą do 15 ms). Analiza spalin pokaże bogatą mieszankę na wolnych obrotach (wyrzucone pieniądze) - bo takich krótkich czasów ( 2 ms i mniej) magiki nie obsługują precyzyjnie. Dowód na scerrenach : lambda 2 na jałowym , na gazie, na bogato właśnie z tego powodu . Francuzi bardzo lubią sterowanie półsekwencyjne . Można też zmniejszyć ciśnienie , wtedy czasy się wydłużą , ale będzie mulił u góry. Klasyczny przykład :D
  • Moderator of Cars
    manio123 wrote:
    . W celu poprawy należy w zakładce rodzaj wtrysku wpisać półsekwencja
    Taaak, i będzie to zgodne z systemem wtrysku tego silnika
    ,
    Quote:
    wtedy czasy wtrysku wzrosną 2x
    A nie prawda.
    Quote:
    a silnik na gazie będzie sterowany sekwencyjnie.

    Jak wyżej - również nieprawda. Jakim cudem ze sterowania półsekwencyjnego zrobisz sekwencyjne? Nie da się tak.
    Quote:
    Ponieważ czasy wtrysku się wydłużą,

    Chyba się skrócą, skro z sekwencji zrobisz półsekwencję.
    Generalnie z sekwencji zrobisz i pół sekwencję( sterownie z dwu kanałów) i sterowanie full group ( jeden kanał), z półsekwencji zrobisz tylko sterowanie grupowe, a w drugą stronę już nic z tego - jak rozbijesz jeden impuls na na dwa o dłuższym czasie trwania?
    Z czytaniem również masz problemy
    manio123 wrote:
    Analiza spalin pokaże bogatą mieszankę na wolnych obrotach (wyrzucone pieniądze) - bo takich krótkich czasów ( 2 ms i mniej) magiki nie obsługują precyzyjnie.

    Prosiłem o analizę na benzynie, w celu wykluczenia niesprawności podstawowego zasilania. Zobacz że mapy gazowa i benzynowa praktycznie się pokrywają. więc gaz jest w miarę - mniej niż benzyny palił nie będzie nigdy, pytanie tylko czemu tej benzyny tak dużo pali.
  • Level 34  
    Mapa o niczym nie świadczy i niepotrzebnie mnie pouczasz bo nie znasz się na lpg. Ten sterownik potrafi zmienić sterowanie półsekwencyjne na benzynie na sterownie sekwencyjne na lpg - to dość rzadkie , ale zostało zaimplementowane w celu zastosowania wolnych wtryskiwaczy nawet do obsługi fulgrupy.
    Mylisz się też co do ustawień zakładek konfiguracyjnych : wybranie zakładki sterownie sekwencyjne oznacza wyłącznie, że na lpg będzie sterownie identyczne ze sterowniem benzyny - jeśli dla silnika fulgroupowego ustawisz sekwencyjne to lpg będzie sterowany fulgrupowo - czyli bez zmian. Tak to właśnie działa . Zmiana zakładki na półsekwencję spowoduje w przybliżeniu podwojenie czasu wtrysku (sterownik wycina co drugi impuls i podwaja czas, ilość impulsów sterujących jest więc jak w sekwencji). Nie musisz mi wierzyć, doczytaj w instrukcji zanim mnie skrytykujesz bezpodstawnie bo wiem co piszę i dlaczego :cry:
  • Level 35  
    Jak koledze nie przeszkadza spalanie benzyny 10l/100km to dlaczego przeszkadza 12l LPG / 100km --- bo może kolegom mniej pali ?
  • Level 34  
    Trudno oceniać czyjeś oświadczenia co do zużycia paliwa, ja widzę tylko że, ktoś spierniczył instalację : wysokie ciśnienie , a mnożnik grubo poniżej 1 - to nie może dobrze działać co by tam mapy nie pokazywały . Można ustawić auto bez map , właśnie przy pomocy analizatora spalin . To robił ktoś bez elementarnej znajomości tematu i nie posiadający umiejętności czytania , bo dokumentacja staga jest wzorcowa. Żadne nastawy sterownika nie naprawią błędnej konfiguracji sprzętowej lub uszkodzeń .
    Zakładając ,że dane są prawdziwe to za wysokie spalanie na benie winię skopanie instalacji lpg i błędną autoadaptację sterownika benzynowego bo to on faktycznie steruje rónież na gazie i gaz błędnie przestawił korekty wzbogacenia. Aby to sprawdzić , faktycznie warto zbadać spaliny na benie i ewentualnie zrobić reset ECU. Ale to nie wyleczy problemu ...
  • Moderator of Cars
    Nie rozumiesz podstawowej rzeczy widzę. Benzyny pali 10l, gazu 12 - czyli różnica jest wręcz wzorcowo prawidłowa. Teraz albo włąściciel auta ma zbyt ciężką nogę i stąd te zużycie, albo wadliwy jest układ zasilania benzyną - a bez jego naprawienia żadnych cudów z gazem nie zrobisz, bo czasami wtrysku jako wzorcowymi dla sterowania gazem i mapą zapłonu rządzi oryginalne ECU - widzisz teraz w czym rzecz? Chyba że jesteś z gatunku tych czarodziejów co to nadsprawność przy zasilaniu LPG uzyskują i auto pali mniej gazu niż benzyny.
  • Level 34  
    Gdybyś widział choć raz prawidłowe mapy i mnożnik to byś tak nie pisał. Upierasz się , a faktycznie to różnica między nami polega na ustaleniu źródła : Ty twierdzisz że to instalacja benzyny, a ja dodaję : zgoda ale to gaz spowodował jej niesprawność. Gaz tylko powiela działanie ecu , ale też wpływa na jego autoadaptację i tu upatruję przyczyny. Można przy pomocy analizatora "naprawić" benę , ale praca na lpg zaraz to popsuje. Choć wcale nie wykluczone , że prawda jest jak zwykle gdzieś po środku ? Tego nie da się ustalić poprzez forum :D
    Nie jestem czarodziejem, niepotrzebnie mi dokuczasz bo piszę wyłącznie sprawdzone praktyką informacje .