Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sterowanie minusem - suzuki swift?

13 Lip 2011 20:30 2532 16
  • Poziom 10  
    Choć jestem "lajkonikiem" w tej dziedzinie to dzis dokonalem wiekopomnego odkrycia - suzuki swift ma na reflektorach + na stale, a steruje sie minusem. Choc z punktu widzenia elektronika jest to logiczne (open colector, dren) to do tej pory spotykałem odwrotna sytuacje (VW, fiat, skoda, nissan).
    Może ktos dysponuje wiedza jakie jeszcze rodzynki maja takie rozwiazanie tzn. + na stale na reflektorach, a steruje sie minusem? Pozwoli mi to na przyszlosc zaoszczedzic czasu i rozczarowan :)
    Pozdro
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Moderator Samochody
    grzegorz568 napisał:
    jakie jeszcze rodzynki maja takie rozwiazanie

    Opel Frontera
    Daewoo Tico
  • Poziom 39  
    Japońce do 2000r produkowane w Japoni.
  • Poziom 22  
    Japońce tak mają, bynajmniej Mitsubishi i Nissan, wydaje mi się, że reszta też tak ma - Toyota, Honda i coś tam się pewnie jeszcze znajdzie :-)
  • Poziom 10  
    DZIEKI ZA INFO!
    Almera tak nie miala - moze byla bardziej europejska niz japonska :)
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 13  
    Żaden Nissan tak nie ma.
  • Poziom 35  
    pavvell napisał:
    Żaden Nissan tak nie ma.

    Właśnie że ma. I idąc tym tropem mozna łątwo zainstalowac PWM i elektroniczne sterowanie.
  • Poziom 43  
    Yaris tez tak ma.I micra i 200sx
  • Poziom 13  
    200SX: W S13 przełącznikiem podajemy plus na żarówki, masa pojawia się po otwarciu reflektorów. W S14 standardowe sterowanie plusem.
    Micra: Wszystkie, od K10 do K13 mają sterowanie plusem.

    Żaden Nissan nie ma sterowania masą żarówek reflektorów. Pokażcie schematy jeżeli twierdzicie że jest inaczej.
  • Poziom 39  
    Nissan Sunny 1.4b rocznik ok 93-94. 3x plus na zarówkach H4, sterowanie masą, robiłem takiego w zeszłym tygodniu.
  • Poziom 13  
    Sunny N14, czyli z lat 90-94 ma masę na stałe i sterowanie + bezpośrednio z przełącznika pod kierownicą. Oddzielny styk dla każdego włókna żarówek H4.
  • Poziom 33  
    grzegorz568 napisał:
    Choć jestem "lajkonikiem" w tej dziedzinie to dzis dokonalem wiekopomnego odkrycia - suzuki swift ma na reflektorach + na stale, a steruje sie minusem. Choc z punktu widzenia elektronika jest to logiczne (open colector, dren) to do tej pory spotykałem odwrotna sytuacje (VW, fiat, skoda, nissan).
    Może ktos dysponuje wiedza jakie jeszcze rodzynki maja takie rozwiazanie tzn. + na stale na reflektorach, a steruje sie minusem? Pozwoli mi to na przyszlosc zaoszczedzic czasu i rozczarowan :)
    Pozdro
    Koledzy ja mam wrażenie, że to nie zależy wcale od marki. To zależy koledzy od konstruktora i obwodu elektrycznego jaki jest projektowany, niektóre rozowiązania konstrukcyjne są po prostu wygodniejsze. Kolega pisze (to co wyboldowałem ) o Fiatach, kolego sprawdź sobie np. obwód klaksonu w Seicento z 2000 r. też sterowanie masą , ja wiem bo to sprawdzałem, całą elektrykę tego auta. Podejrzewam ale to łatwo sprawdzić Ze obwody klaksonu w innych Fiatach podobnie będą rozwiązane. Wiekopomne odkrycie to by było jak by to twoje Suzuki miało Plus (+) na karoserii auta :D.
  • Poziom 37  
    Takie rozwiązanie (plus na odbiorniku, włączanie przez dołączanie do masy) nie jest niczym dziwnym i częste w samochodach (oświetlenie kabiny prawie zawsze jest tak łączone); natomiast taki układ przy reflektorach głównych jest już sporadycznie spotykany, i o to chodziło Autorowi tematu.
    Gdy ma się do czynienia ze "zwyczajnie" podłączonymi reflektorami, taki rodzynek jak Swift czy Tico może sprawić niespodziankę nowicjuszom w branży :D i to było chyba impulsem do powstania tematu.
  • Poziom 33  
    Zico63 napisał:
    Takie rozwiązanie (plus na odbiorniku, włączanie przez dołączanie do masy) nie jest niczym dziwnym i częste w samochodach (oświetlenie kabiny prawie zawsze jest tak łączone); natomiast taki układ przy reflektorach głównych jest już sporadycznie spotykany, i o to chodziło Autorowi tematu.
    Wiesz, faktycznie oświetlenie też takie widziałem. Co do tematu - no właśnie jest to niezbyt fortunnie dobrane, jak tylko pierwszy raz przeczytałem to myślałem, że chodzi o całą instalację i o plus na karoserii auta. A wiesz, że istnieją pojazdy o instalacji z plusem na karoserii?
    Autor powinien raczej zatytułować wątek "Sterowanie minusem reflektorów w Suzuki Swift"
  • Poziom 13  
    A ja się zastanawiam jak niektórzy dłubią w instalacji elektrycznej nie wiedząc jak to działa.
    Tak się składa że naprawiłem setki (dosłownie) Micr, Sunnych, Almer i innych Nissanów. Wiem na 101% jak w nich są podłączone żarówki.
  • Poziom 37  
    Novile napisał:
    A wiesz, że istnieją pojazdy o instalacji z plusem na karoserii?

    Tak jest, np. nasza Warszawa; także są pojazdy specjalne z instalacją dwuprzewodową (masa doprowadzana osobnym przewodem do kazdego odbiornika) i inne jeszcze rozwiązania - ale to bardzo rozszerza dyskusję a praktycznie niewiele wnosi.
    Jak Kolega Pavvell napisał, zadziwiające jest zdziwienie tym faktem...
  • Poziom 10  
    Dzięki koledzy za wsparcie.