Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sterowanie minusem - suzuki swift?

grzegorz568 13 Lip 2011 20:30 2436 16
  • #1 13 Lip 2011 20:30
    grzegorz568
    Poziom 10  

    Choć jestem "lajkonikiem" w tej dziedzinie to dzis dokonalem wiekopomnego odkrycia - suzuki swift ma na reflektorach + na stale, a steruje sie minusem. Choc z punktu widzenia elektronika jest to logiczne (open colector, dren) to do tej pory spotykałem odwrotna sytuacje (VW, fiat, skoda, nissan).
    Może ktos dysponuje wiedza jakie jeszcze rodzynki maja takie rozwiazanie tzn. + na stale na reflektorach, a steruje sie minusem? Pozwoli mi to na przyszlosc zaoszczedzic czasu i rozczarowan :)
    Pozdro

    0 16
  • #2 13 Lip 2011 20:38
    ociz
    Moderator Samochody

    grzegorz568 napisał:
    jakie jeszcze rodzynki maja takie rozwiazanie

    Opel Frontera
    Daewoo Tico

    0
  • #3 13 Lip 2011 20:38
    decybel91
    Poziom 39  

    Japońce do 2000r produkowane w Japoni.

    0
  • #4 13 Lip 2011 20:39
    robert_d_g
    Poziom 22  

    Japońce tak mają, bynajmniej Mitsubishi i Nissan, wydaje mi się, że reszta też tak ma - Toyota, Honda i coś tam się pewnie jeszcze znajdzie :-)

    0
  • #5 13 Lip 2011 20:42
    grzegorz568
    Poziom 10  

    DZIEKI ZA INFO!
    Almera tak nie miala - moze byla bardziej europejska niz japonska :)

    0
  • #6 14 Lip 2011 16:25
    pavvell
    Poziom 13  

    Żaden Nissan tak nie ma.

    0
  • #7 14 Lip 2011 17:31
    kidu22
    Poziom 35  

    pavvell napisał:
    Żaden Nissan tak nie ma.

    Właśnie że ma. I idąc tym tropem mozna łątwo zainstalowac PWM i elektroniczne sterowanie.

    0
  • #8 15 Lip 2011 14:14
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Yaris tez tak ma.I micra i 200sx

    0
  • #9 16 Lip 2011 21:10
    pavvell
    Poziom 13  

    200SX: W S13 przełącznikiem podajemy plus na żarówki, masa pojawia się po otwarciu reflektorów. W S14 standardowe sterowanie plusem.
    Micra: Wszystkie, od K10 do K13 mają sterowanie plusem.

    Żaden Nissan nie ma sterowania masą żarówek reflektorów. Pokażcie schematy jeżeli twierdzicie że jest inaczej.

    0
  • #10 17 Lip 2011 10:58
    decybel91
    Poziom 39  

    Nissan Sunny 1.4b rocznik ok 93-94. 3x plus na zarówkach H4, sterowanie masą, robiłem takiego w zeszłym tygodniu.

    0
  • #11 18 Lip 2011 10:54
    pavvell
    Poziom 13  

    Sunny N14, czyli z lat 90-94 ma masę na stałe i sterowanie + bezpośrednio z przełącznika pod kierownicą. Oddzielny styk dla każdego włókna żarówek H4.

    0
  • #12 18 Lip 2011 11:39
    Novile
    Poziom 32  

    grzegorz568 napisał:
    Choć jestem "lajkonikiem" w tej dziedzinie to dzis dokonalem wiekopomnego odkrycia - suzuki swift ma na reflektorach + na stale, a steruje sie minusem. Choc z punktu widzenia elektronika jest to logiczne (open colector, dren) to do tej pory spotykałem odwrotna sytuacje (VW, fiat, skoda, nissan).
    Może ktos dysponuje wiedza jakie jeszcze rodzynki maja takie rozwiazanie tzn. + na stale na reflektorach, a steruje sie minusem? Pozwoli mi to na przyszlosc zaoszczedzic czasu i rozczarowan :)
    Pozdro
    Koledzy ja mam wrażenie, że to nie zależy wcale od marki. To zależy koledzy od konstruktora i obwodu elektrycznego jaki jest projektowany, niektóre rozowiązania konstrukcyjne są po prostu wygodniejsze. Kolega pisze (to co wyboldowałem ) o Fiatach, kolego sprawdź sobie np. obwód klaksonu w Seicento z 2000 r. też sterowanie masą , ja wiem bo to sprawdzałem, całą elektrykę tego auta. Podejrzewam ale to łatwo sprawdzić Ze obwody klaksonu w innych Fiatach podobnie będą rozwiązane. Wiekopomne odkrycie to by było jak by to twoje Suzuki miało Plus (+) na karoserii auta :D.

    0
  • #13 18 Lip 2011 12:12
    Zico63
    Poziom 37  

    Takie rozwiązanie (plus na odbiorniku, włączanie przez dołączanie do masy) nie jest niczym dziwnym i częste w samochodach (oświetlenie kabiny prawie zawsze jest tak łączone); natomiast taki układ przy reflektorach głównych jest już sporadycznie spotykany, i o to chodziło Autorowi tematu.
    Gdy ma się do czynienia ze "zwyczajnie" podłączonymi reflektorami, taki rodzynek jak Swift czy Tico może sprawić niespodziankę nowicjuszom w branży :D i to było chyba impulsem do powstania tematu.

    0
  • #14 18 Lip 2011 12:25
    Novile
    Poziom 32  

    Zico63 napisał:
    Takie rozwiązanie (plus na odbiorniku, włączanie przez dołączanie do masy) nie jest niczym dziwnym i częste w samochodach (oświetlenie kabiny prawie zawsze jest tak łączone); natomiast taki układ przy reflektorach głównych jest już sporadycznie spotykany, i o to chodziło Autorowi tematu.
    Wiesz, faktycznie oświetlenie też takie widziałem. Co do tematu - no właśnie jest to niezbyt fortunnie dobrane, jak tylko pierwszy raz przeczytałem to myślałem, że chodzi o całą instalację i o plus na karoserii auta. A wiesz, że istnieją pojazdy o instalacji z plusem na karoserii?
    Autor powinien raczej zatytułować wątek "Sterowanie minusem reflektorów w Suzuki Swift"

    0
  • #15 18 Lip 2011 12:31
    pavvell
    Poziom 13  

    A ja się zastanawiam jak niektórzy dłubią w instalacji elektrycznej nie wiedząc jak to działa.
    Tak się składa że naprawiłem setki (dosłownie) Micr, Sunnych, Almer i innych Nissanów. Wiem na 101% jak w nich są podłączone żarówki.

    0
  • #16 18 Lip 2011 12:39
    Zico63
    Poziom 37  

    Novile napisał:
    A wiesz, że istnieją pojazdy o instalacji z plusem na karoserii?

    Tak jest, np. nasza Warszawa; także są pojazdy specjalne z instalacją dwuprzewodową (masa doprowadzana osobnym przewodem do kazdego odbiornika) i inne jeszcze rozwiązania - ale to bardzo rozszerza dyskusję a praktycznie niewiele wnosi.
    Jak Kolega Pavvell napisał, zadziwiające jest zdziwienie tym faktem...

    0
  • #17 19 Gru 2011 17:23
    grzegorz568
    Poziom 10  

    Dzięki koledzy za wsparcie.

    0