Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

sterowanie minusem - suzuki swift?

grzegorz568 13 Jul 2011 20:30 2862 16
Computer Controls
  • #1
    grzegorz568
    Level 10  
    Choć jestem "lajkonikiem" w tej dziedzinie to dzis dokonalem wiekopomnego odkrycia - suzuki swift ma na reflektorach + na stale, a steruje sie minusem. Choc z punktu widzenia elektronika jest to logiczne (open colector, dren) to do tej pory spotykałem odwrotna sytuacje (VW, fiat, skoda, nissan).
    Może ktos dysponuje wiedza jakie jeszcze rodzynki maja takie rozwiazanie tzn. + na stale na reflektorach, a steruje sie minusem? Pozwoli mi to na przyszlosc zaoszczedzic czasu i rozczarowan :)
    Pozdro
  • Computer Controls
  • #2
    ociz
    Moderator of Cars
    grzegorz568 wrote:
    jakie jeszcze rodzynki maja takie rozwiazanie

    Opel Frontera
    Daewoo Tico
  • Computer Controls
  • #3
    decybel91
    Level 42  
    Japońce do 2000r produkowane w Japoni.
  • #4
    robert_d_g
    Level 23  
    Japońce tak mają, bynajmniej Mitsubishi i Nissan, wydaje mi się, że reszta też tak ma - Toyota, Honda i coś tam się pewnie jeszcze znajdzie :-)
  • #5
    grzegorz568
    Level 10  
    DZIEKI ZA INFO!
    Almera tak nie miala - moze byla bardziej europejska niz japonska :)
  • #6
    pavvell
    Level 13  
    Żaden Nissan tak nie ma.
  • #8
    andrzej20001
    Level 43  
    Yaris tez tak ma.I micra i 200sx
  • #9
    pavvell
    Level 13  
    200SX: W S13 przełącznikiem podajemy plus na żarówki, masa pojawia się po otwarciu reflektorów. W S14 standardowe sterowanie plusem.
    Micra: Wszystkie, od K10 do K13 mają sterowanie plusem.

    Żaden Nissan nie ma sterowania masą żarówek reflektorów. Pokażcie schematy jeżeli twierdzicie że jest inaczej.
  • #10
    decybel91
    Level 42  
    Nissan Sunny 1.4b rocznik ok 93-94. 3x plus na zarówkach H4, sterowanie masą, robiłem takiego w zeszłym tygodniu.
  • #11
    pavvell
    Level 13  
    Sunny N14, czyli z lat 90-94 ma masę na stałe i sterowanie + bezpośrednio z przełącznika pod kierownicą. Oddzielny styk dla każdego włókna żarówek H4.
  • #12
    User removed account
    Level 1  
  • #13
    Zico63
    Level 37  
    Takie rozwiązanie (plus na odbiorniku, włączanie przez dołączanie do masy) nie jest niczym dziwnym i częste w samochodach (oświetlenie kabiny prawie zawsze jest tak łączone); natomiast taki układ przy reflektorach głównych jest już sporadycznie spotykany, i o to chodziło Autorowi tematu.
    Gdy ma się do czynienia ze "zwyczajnie" podłączonymi reflektorami, taki rodzynek jak Swift czy Tico może sprawić niespodziankę nowicjuszom w branży :D i to było chyba impulsem do powstania tematu.
  • #14
    User removed account
    Level 1  
  • #15
    pavvell
    Level 13  
    A ja się zastanawiam jak niektórzy dłubią w instalacji elektrycznej nie wiedząc jak to działa.
    Tak się składa że naprawiłem setki (dosłownie) Micr, Sunnych, Almer i innych Nissanów. Wiem na 101% jak w nich są podłączone żarówki.
  • #16
    Zico63
    Level 37  
    Novile wrote:
    A wiesz, że istnieją pojazdy o instalacji z plusem na karoserii?

    Tak jest, np. nasza Warszawa; także są pojazdy specjalne z instalacją dwuprzewodową (masa doprowadzana osobnym przewodem do kazdego odbiornika) i inne jeszcze rozwiązania - ale to bardzo rozszerza dyskusję a praktycznie niewiele wnosi.
    Jak Kolega Pavvell napisał, zadziwiające jest zdziwienie tym faktem...
  • #17
    grzegorz568
    Level 10  
    Dzięki koledzy za wsparcie.