Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wypadanie zapłonów Honda Civic '02 [D16V1]

xadrian 14 Lip 2011 08:19 6317 6
  • #1 14 Lip 2011 08:19
    xadrian
    Poziom 9  

    Witam,
    od jakiegoś czasu świeci mi się kontrolka silnika (check engine) w samochodzie Honda Civic (2002r D16V1). Po podłączeniu do komputera pokazuje błąd P0303,"Cylinder nr 3 - wykryte wypadanie zapłonów" i P0304 "Cylinder nr 4 - wykryte wypadanie zapłonów". Wymieniłem świece na nowe, pojechałem na ustawienie zaworów, zamieniałem cewki miejscami, wyczyściłem przepustnice i nie mam pojęcia co jeszcze może być nie tak i co mógł bym sprawdzić. Samochód zaprowadziłem do znajomego mechanika ale ten niestety nie potrafił zdiagnozować co jest nie tak :/ Dodam że samochód dziwnie pracuje i w okolicy 2000 obrotów tak trochę nim "telepie" oraz jak się pokręci go do ok 3500 - 4000 obr to ta kontrolka zaczyna migać i po jakimś czasie przestaje i cały czas świeci. Resetowanie nic nie daje i zaraz po przejechaniu ok 300m zapala się znowu :/ Wcześniej też był ten błąd ale lampka się nie paliła a po podłączeniu komputera i tak pisało że wykryto sporadyczne wypadanie zapłonów tylko na 3 cylindrze no a teraz już na dwóch i lampka pali się cały czas.
    Jakieś sugestie co można by jeszcze sprawdzić i zrobić ?

    0 6
  • #2 14 Lip 2011 09:16
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    A czy podmieniałeś cewki z 3 na 4? Jeśli tak, to dlatego masz wypadanie na 4.

    1
  • #3 14 Lip 2011 09:20
    xadrian
    Poziom 9  

    Zamieniłem cewki nr 3 i 4 na 1 i 2, zresetowałem komputer oraz skasowałem błąd i po jeździe próbnej dalej było wypadanie w 3 i 4 cylindrze.

    0
  • #4 14 Lip 2011 09:32
    brandy-p
    Poziom 31  

    Bo ten ELM , którym diagnozowałeś to kicha. Sprawdź ciśnienie paliwa.

    1
  • #5 14 Lip 2011 09:50
    xadrian
    Poziom 9  

    Czy ja wiem czy taka "kicha".. fakt że nie zdiagnozuje tak jak sprzęt w ASO, ale znajomy mechanik u którego byłem ma dużo lepszy sprzęt do diagnostyki i pokazuje te same błędy.
    Ciśnienie sprawdzę jutro i co ewentualnie mógł bym powiedzieć żebym mi sprawdził mechanik jak już u niego będę ?

    0
  • #7 26 Lip 2011 13:07
    xadrian
    Poziom 9  

    Witam a wiec tak po dłuższej nie obecności już wszystko wyjaśniam.
    Mój Mechanik nie bardzo potrafił zdiagnozować co jest bo sprawdził co mógł i było ok, tak wiec nie pozostało mi nic innego jak wybrać sie do ASO Hondy.
    Auto stało u nich na warsztacie od 11 do 15:30 bo sami dokładnie nie wiedzieli co jest i sprawdzali wszystko po kolei. Jak się okazało problem leżał po stronie wtrysków i listwy na której są umocowane. Rozebrali je, wyczyścili i póki co śmiga, ale Panowie od razu zaznaczyli że nie wiadomo jak długo na tym się pojeździ bo jedne wtrysk jest trochę uszkodzony i doradzili zakup (o dziwo nie u siebie lecz na Allegro :E) całej listwy z wtryskami i jak znowu pojawi się problem po prostu wywalić starą i założyć nową. Listwa wraz z 4 wtryskami już zakupiłem i leży sobie grzecznie w garażu jeśli problem zacznie się znowu, po prostu ją założę i tyle.

    1