Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wypadanie zapłonów Honda Civic '02 [D16V1]

14 Jul 2011 08:19 8288 6
  • Level 10  
    Witam,
    od jakiegoś czasu świeci mi się kontrolka silnika (check engine) w samochodzie Honda Civic (2002r D16V1). Po podłączeniu do komputera pokazuje błąd P0303,"Cylinder nr 3 - wykryte wypadanie zapłonów" i P0304 "Cylinder nr 4 - wykryte wypadanie zapłonów". Wymieniłem świece na nowe, pojechałem na ustawienie zaworów, zamieniałem cewki miejscami, wyczyściłem przepustnice i nie mam pojęcia co jeszcze może być nie tak i co mógł bym sprawdzić. Samochód zaprowadziłem do znajomego mechanika ale ten niestety nie potrafił zdiagnozować co jest nie tak :/ Dodam że samochód dziwnie pracuje i w okolicy 2000 obrotów tak trochę nim "telepie" oraz jak się pokręci go do ok 3500 - 4000 obr to ta kontrolka zaczyna migać i po jakimś czasie przestaje i cały czas świeci. Resetowanie nic nie daje i zaraz po przejechaniu ok 300m zapala się znowu :/ Wcześniej też był ten błąd ale lampka się nie paliła a po podłączeniu komputera i tak pisało że wykryto sporadyczne wypadanie zapłonów tylko na 3 cylindrze no a teraz już na dwóch i lampka pali się cały czas.
    Jakieś sugestie co można by jeszcze sprawdzić i zrobić ?
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 29  
    A czy podmieniałeś cewki z 3 na 4? Jeśli tak, to dlatego masz wypadanie na 4.
  • Level 10  
    Zamieniłem cewki nr 3 i 4 na 1 i 2, zresetowałem komputer oraz skasowałem błąd i po jeździe próbnej dalej było wypadanie w 3 i 4 cylindrze.
  • Level 31  
    Bo ten ELM , którym diagnozowałeś to kicha. Sprawdź ciśnienie paliwa.
  • Level 10  
    Czy ja wiem czy taka "kicha".. fakt że nie zdiagnozuje tak jak sprzęt w ASO, ale znajomy mechanik u którego byłem ma dużo lepszy sprzęt do diagnostyki i pokazuje te same błędy.
    Ciśnienie sprawdzę jutro i co ewentualnie mógł bym powiedzieć żebym mi sprawdził mechanik jak już u niego będę ?
  • Level 10  
    Witam a wiec tak po dłuższej nie obecności już wszystko wyjaśniam.
    Mój Mechanik nie bardzo potrafił zdiagnozować co jest bo sprawdził co mógł i było ok, tak wiec nie pozostało mi nic innego jak wybrać sie do ASO Hondy.
    Auto stało u nich na warsztacie od 11 do 15:30 bo sami dokładnie nie wiedzieli co jest i sprawdzali wszystko po kolei. Jak się okazało problem leżał po stronie wtrysków i listwy na której są umocowane. Rozebrali je, wyczyścili i póki co śmiga, ale Panowie od razu zaznaczyli że nie wiadomo jak długo na tym się pojeździ bo jedne wtrysk jest trochę uszkodzony i doradzili zakup (o dziwo nie u siebie lecz na Allegro :E) całej listwy z wtryskami i jak znowu pojawi się problem po prostu wywalić starą i założyć nową. Listwa wraz z 4 wtryskami już zakupiłem i leży sobie grzecznie w garażu jeśli problem zacznie się znowu, po prostu ją założę i tyle.