Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stratus 2.5 dziwny problem z obrotami

14 Jul 2011 08:50 1402 2
  • Level 2  
    Witam mam problem!
    Wczoraj stałem sie "szczęśliwym?" posiadaczem stratusa 96 2,5 w cabriówce. Autko ładnie pracowało pokonałem nim traskę 350 km na początku, i wszystko wyśmienicie, bardzo przyjemne autko.
    Problem pojawił się po powrocie gdy jeżdziłem po mieście. JAde autem wszystko ok, i nagle jakby nie dostawał paliwa czy coś w tym rodzaju, gubi wyższe obroty i spada do 600 obrotów na minute, po zatrzymaniu auto cieżko wkręca się na obroty, tak jakby nie pracowało na wszystkie gary, dodam, że żadna kontrolka check engine itp. się nie zapala, gaszę autko odpalam i dalej to samo. Auto postało jakieś 2 godziny, odpalam i wszystko ok, zrobiłem rundkę po okolicy, wszystko bez najmniejszego problemu, ponownie jade do centrum i sytuacja się powtarza.... Możliwe, żeby wina tkwiła w filtrze paliwa?

    Kody z kluczyka

    12 Niedawno odłączono akumulator lub komputer, lub zbyt niskie napięcie z akumulatora.
    42 Otwarty lub zwarty obwód przekaźnika automatycznego wyłączania (główny przekaźnik). Obwód sterowania przekaźnika pompy paliwa. Zespół poziomu paliwa - bez zmian w miarę przebywania odległości.
    21 Sygnał czujnika tlenu nie zmienia się (pozostaje na 4.3 - 4.5V).
    55 Koniec kodów.

    12 Jak kupowałem auto był rozładowany aku, odpaliliśmy z przewodów,
    42 Kontrolka paliwa działa prawidłowo,

    Dodam, że teraz po nocy jak odpalam auto wszystko wydaje się ok, nie mniej jednak boję się jechać nim gdzie kolwiek z uwagi, że nie wiem czy sytuacja z w/w pominionego postu się nie pojawi.
    POMÓŻCIE
  • Level 14  
    Kolego , czy te opisy kodów to sam "przetłumaczyłeś " czy jakiś komputer ? Bo jest tam sporo fantazji .
    Nie mam teraz pod ręką dokumentacji do Stratusa - ale przy kodzie 42 chodzi pewnie o przekaznik ASD - ktory zasila wtryskiwacze , komputer oraz układ zapłonowy - jak pamietam to wszystkie Chryslery z tamtych lat miały zasilanie z przekaznika ASD na przewodzie zielono-pomaranczowym .Wydaje mi sie ,że zasilanie grzałek sond to także wyjście z ASD - kolor zielono-pomarańczowy.
    Jak masz czym sprawdz co dzieje sie z tym napieciem ...Jak nie masz nic do sprawdzenia - to maska w góre ..obok akumulatora jest kaseta z bezpiecznikami i przekaznikami . Na pokrywce od dolu zobaczysz , ktory z nich jest ASD .. Zobacz czy np. przekaznik od sygnału (horn) nie jest taki sam - takie samo oznaczenie .. Jeżeli tak - zamień je miejscami - sygnał dzwiekowy używasz b. rzadko a tamten pracuje non stop... I zobacz co sie bedzie działo ...Kod 21 - niewłasciwy sygnał sondy - to może być sprawa wtórna od przekaznika ASD ..
  • Level 2  
    Kody zostały rozszyfrowane przez znajomego z forum chryslera. Zresztą po podpięciu przez obd wyszły te same błędy co z kluczyka.
    Wymieniłem sonde przed katalizatorem i póki co problem sie nie pojawia.
    Dzięki za informacje.
    Pozdrawiam,
    Adam.