Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez problem z obrotami.

Tomekob 19 Lis 2004 16:32 1655 6
  • #1 19 Lis 2004 16:32
    Tomekob
    Poziom 14  

    Witam
    Już parę razy mi ktoś pomógł na forum z moim nieszczęsnym poldkiem, więc pytam znowu. Dzieje się taka dziwna rzecz, Kiedy zapalam silnik obroty wskakują na dobre 3000 od razu przełącza się na gaz i wtedy obroty spadają do bardzo nieregularnych myślę, że ok. 600 czasem zapala się kontrolka wtrysku. Nie wiem skąd to się bierze i jakie są tego przyczyny, ale silnik zachowuję się bardzo dziwnie raz dzieje się tak jak opisałem by za chwilę było wszystko w porządku (chwilowo). W ramach wyjaśnienia jest to silnik 1.6 GLI gaz ma na automacie, (czyli przełącza się po osiągnięciu 2000 obrotów a zapala na benzynie). Próbowałem różnych opcji jazda tylko na benzynie lub zapalanie tylko na gazie i nic. Jedyne, co zauważyłem to chyba ma problemy z pracą na wolnych obrotach na gazie na benzynie jest raczej ok., Kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach i przełączę go na benzynę to obroty gwałtownie rosną do ok. 3000 i przez jakieś pół minuty utrzymują się na tym poziomie a następnie powoli spadają do normalnych tj. 800-900. Gdy przełączę znowu na gaz obroty spadają do nienaturalnie niskich 500-600 i po przełączeniu na benzynę cykl się powtarza.
    Ja wiem, że wtrysk w polonezie to porażka, ale może ma ktoś jakieś pomysły, co to może być.
    Pozdrawiam i dzięki z zainteresowanie.

    0 6
  • #2 19 Lis 2004 19:39
    Hirek2
    Poziom 25  

    Witam.
    Ja mam Caro+ ale miałem podobny objaw, obroty skakały jak szalone i okazało się że padła cewka wysokiego napięcia. Po podmianie wszystko jest o.k. Może Ci to coś pomoże. Pożycz cewkę od jakiegoś kumpla i sprawdź.

    0
  • #3 19 Lis 2004 20:19
    marwis1
    Poziom 16  

    Podstawową zasadą jest-nawet jeśli masz automatyczny przełącznik-żeby odpalać auto na benzynie(przełącznik od gazu w pozycji:"tylko benzyna"), a dopiero jak wskazówka od temperatury wody "drgnie" to przełączasz na gaz(gaz do prawidłowego działania potrzebuje nieco wyższej temperatury.

    0
  • #4 19 Lis 2004 20:29
    ger56
    Poziom 18  

    czy jezeli rozgrzejesz auto na benz do 50 stopni to na gazie spadaja obroty?

    0
  • #5 20 Lis 2004 22:53
    Tomekob
    Poziom 14  

    Tak nawet po rozgrzaniu silnika obroty spadają i objawy są jak napisałem wcześniej tak, więc „marwis1” to nic nie pomoże próbowałem tego, czyli odpalania na benzynie i czekałem do dobrego rozgrzania silnika i wtedy na gaz. Natomiast „Hirek2” na benzynie jest ok., więc myślę, że to nie cewka, ale to tylko takie moje myślenie. Jeśli nie będę miał niczego innego to spróbuję twojego sposobu. Dodam jeszcze, że to się dzieje od niedawna wcześniej tego nie było, więc chyba coś nagle padło.
    Dzięki za chęci pomocy.

    0
  • #6 21 Lis 2004 19:30
    andi34
    Poziom 19  

    Witam. miałem również taki sam problem i pomogła regulacja parownika. Rozgrzej silnik do temp. 70 st.
    śrubą dopuszczajacą gaz do silnika (tą na rurce) przykręć tak aby silnik pracował jak najwolniej ale równo. Potem śrubą przy parowniku pokręć tak abyś miał jak najlżejszą pracę silnika, obroty będą wyższe i silnik cichutko pracuje. Jak już to ustawisz to zwiększ dopływ gazu do śilnika tą śrubką na rurce,tak abyś jak dodasz gazu czuł że silnik ma moc. Jesli obroty bedą za wysokie troszeczkę przykręć śrubkę przy parowniku. Pozdrawiam

    0
  • #7 22 Lis 2004 00:03
    staszekk7
    Poziom 18  

    Czasem przyczyną takich obiawów jest zatkany fiłtr gazu przy parowniku lub przytkana dysza wolnych obrotów w samym parowniku i tą ostatnią usterkę musi naprawić gazownik w stacji diagnostycznej

    0
  Szukaj w 5mln produktów