Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

(bascom) Menu - porady dla początkującego

14 Lip 2011 14:55 2120 14
  • Poziom 9  
    Witam
    ostatnio zainteresowałem się programowaniem, diody i te sprawy mam już za sobą.
    teraz interesuje mnie menu z obsługą trzech przycisków, wyświetlane na lcd.
    i bardzo spodobał mi się pomysł kolegi Mictronic z tematu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1731484.html . tylko nie mogę rozgryźć tego kodu, po prostu jak go zastosować, próbowałem na kilka sposobów ale zawsze na lcd pojawia mi się sam kursor i śmiga po całym lcd.
    proszę o pomoc, może nie od razu o gotowca ale o wyjaśnienie mi tego i nakierowanie na dobrą drogę.
  • Poziom 9  
    kod był zmieniany kilka razy i teraz jest on taki tylko do sprawdzenia o co w ogóle chodzi z tym programem ale i tak mi nie wyszło. proszę się nie śmiać bo jestem początkujący i wiem że najlepiej to nie wygląda:[code]
    Kod: basic4gl
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod
  • Poziom 9  
    no więć dalej to samo, to znaczy doszedłem do tego jak wyświetlić coś na LCD ale wciąż mam problem z tym programem. Ma to być menu gdzie poruszam się kursorem i zmieniam zmienną na której się znajduję (tak zrozumiałem to na stronie gdzie autor udostępnił ten kod).
    Cytat:
    Ja to rozwiązałem poprzez zastosowanie zmiennej głównej nazwanej np Ekran,w której przechowywana jest wartość odpowiednia dla wyświetlania zawartości na lcd np programowanie zegara,wyświetlanie daty,zmiana jasności podświetlenia.

tych słów autora również nie rozumiem, jak wykorzystać tą zmienną i o co tu chodzi .W swoich projektach autor używa tego samego kodu i działa mu to świetnie np.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1867596.html#8945710
    czy ktoś bawił się tym kodem albo może go rozumie?
  • Poziom 9