Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

uszkodzona intsalcja omvlcdream xxiREG pali bezpiecznik- wtryskiwacz spuchniety

adamfastdriver 14 Lip 2011 22:48 3156 19
  • #1 14 Lip 2011 22:48
    adamfastdriver
    Poziom 7  

    Witam - potrzebuje pomocy
    Kupiłem auto mazdę 626 115 kM 97" z uszkodzoną instalacją jak w temacie.
    Uszkodzenie polega na tym ze instalacja nie działa wcale - po włożeniu bezpiecznika pali go .
    Na zdjęciu widać uszkodzenie wtryskiwacza - spuchnięty
    poprzedni właściciel był u gazownika i ten powiedział mu że jeśli pali bezpiecznik to nie można stwierdzić rodzaju uszkodzenia komputerem. W grę wchodzi naprawa - Poprzedni właściciel nie chciał jej naprawiać bo koszt był dla niego zbyt wysoki chciałbym określić wielkość uszkodzeń i może spróbować sam naprawić jeśli to będzie możliwe
    Moje pytania są takie :

    1) Czy można wypiąć wtykę z uszkodzonego wtryskiwacza ? bez skutków ubocznych i sprawdzić czy wtedy dalej będzie palił bezpiecznik ?
    2) Jak sprawdzić komputer czy jest sprawny ?
    3) Może jakieś sugestie jak ugryźć temat ?

    Dodam że poprzedni właściciel używał instalacji już uszkodzonej do pewnego stopnia - tylko w trasie udawało mu się włączyć gaz - i wtedy sobie jechał :) ale od pewnego momentu zaczął palić bezpiecznik i już nie mógł jeździć.

    0 19
  • Pomocny post
    #2 14 Lip 2011 22:53
    manio123
    Poziom 34  

    Jeśli wtryskiwacz ma spuchniętą cewkę to pewnie ma ona zwarcie i wali bezpiecznik, albo upaliła już element ją załączający i też j.w.
    Odłącz wszystkie wtryskiwacze i przy okazji cewki zaworów ( jeden przed reduktorem ,drugi na butki) jeśli wtedy też wywali bezpiecznik to masz uszkodzony sterownik lub zwarcie w wiązce. Jeśli nie to warto poszukać co powoduje zwarcie :D

    0
  • Pomocny post
    #3 14 Lip 2011 22:58
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    Mała uwaga - zwarty wtryskiwacz (a może być, bo mu spuchła cewka :cry:) często powoduje zniszczenie tranzystora wyjściowego w sterowniku. Najpierw odłącz wtryskiwacz i zobacz co to dało - brak zwarcia czy nie?
    PS. Ad 1 Można.

    0
  • #4 15 Lip 2011 23:51
    adamfastdriver
    Poziom 7  

    Dziękuję za rady - zastosowałem:

    1-zawór na butli był zakręcony,
    2-przy reduktorze nie mogłem znaleźć zaworu,
    3-odłączyłem przewód od cewki ,
    4-włożyłem bezpiecznik 25A,
    5-włączyłem zapłon - i bezpiecznik się nie spalił,
    6-kontrolka na wskaźniku instalacji pokazywała diodę czerwoną - wskazującą, używanie paliwa.

    Moje pytanie: co dalej z tym fantem ?
    Czy mam próbować uruchamiać silnik z podpiętymi trzema cewkami ?
    Czy nic się nie uszkodzi prócz nierównej pracy silnika tudzież mniejszej mocy ?

    0
  • Pomocny post
    #5 16 Lip 2011 00:26
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    Nie, wymień bezzwłocznie wtryskiwacz, a PRZED wymianą podłącz w miejsce cewki małą żarówkę np 12V/5W , przełącz na gaz i SPRAWDŹ (!) tranzystor wyjściowy sterownika ! Jeżeli żarówka zaswieci światłem ciągłym, wiadomo - przebity tranzystor tego kanału w sterowniku (do naprawy). Skąd Ci do łba strzeliło na trzech cylindrach jeździć ??!! :cry:

    0
  • #6 16 Lip 2011 07:15
    adamfastdriver
    Poziom 7  

    " przełącz na gaz i SPRAWDŹ (!)"

    1) Jak dokładnie mam sprawdzić ?
    2) Czy wystarczy na włączonym zapłonie kliknąć przycisk od zmiany rodzaju paliwa ?
    3) Czy mam uruchomić silnik i wtedy ?

    ps : Nigdy nie miałem instalacji sekwencyjnej i nie wiem co można a co nie... stąd te głupie pytania:)
    Bardzo dziękuję za szybka odpowiedź

    "wymień bezzwłocznie wtryskiwacz"

    4) Czy można wymienić pojedynczy wtryskiwacz ?
    5) Czy całą listwę ?

    Z tego co się orientuję to instalacja ma przejechanie 50 000 km i listwa była regenerowana ... samochodem będę jechał za granice na rok i wolałbym mieć pewność że nie rozkraczy się - gdzieś na forum czytałem że te listwy fast mają mniejszą wytrzymałość -
    6) Może po prostu wymienię całą listwę ? a nie tylko wtryskiwacz ?
    7) Jaki model listwy mógłbym wstawić ?
    8) Czy poradzę sobie z wymianą sam ? Czy zlecić to gazownikom ? Wiem że będę musiał ustawić na kompie - chyba że zmieniłbym na tren sam model listwy ?hmmm

    0
  • Pomocny post
    #7 16 Lip 2011 08:49
    manio123
    Poziom 34  

    Można wymienić samą cewkę , nie widzę też problemu z uruchomieniem w celu badawczym instalacji z odłączoną podejrzaną cewką, ale wtedy nie dowiesz się czy kanał nią sterujący jest sprawny. Pomysł z żarówką fajny - jeśli będzie mrugać to jest OK. Możesz też od razu kupić tylko cewkę ( ok 30 zł u gazownika lub na allegro) i sprawdzić całość. Odpalasz na benie, czekasz aż się nagrzeje i przełączy na gaz. Jest duża szansa , że sterownik jest sprawny.
    Nie przesadzaj z bezpiecznikiem , wystarczy 10A bo usmażysz sterownik jakby faktycznie coś nie teges było - bezpiecznik ma zabezpieczać przed poborem nadmiernego prądu, nominalnie wystarcza 7,5A więc 10 to już nadmiarowy :D
    Można też rozkręcić obudowę sterownika - jeśli jest upalony to będzie to z pewnością widoczne już na pierwszy rzut oka.

    0
  • #8 16 Lip 2011 13:40
    adamfastdriver
    Poziom 7  

    C1 ORYGINALNA CEWKA LISTWY DREAM REG FAST OMVL

    http://moto.allegro.pl/c1-oryginalna-cewka-listwy-dream-reg-fast-omvl-i1706854534.html

    1 Czy to jest dobra cewka ?

    2 Jeśli chodzi o pomysł z żarówka to oczywiście muszę odpalić silnik ? Poczekać aż się nagrzeje i wtedy przełączyć na gaz -i wtedy zaobserwować czy jest światło ciągłe czy mruga ? Czy dobrze rozumiem ?
    Czy w tej instalacji przełączanie na gaz jest ręczne ?

    0
  • Pomocny post
    #9 16 Lip 2011 14:07
    manio123
    Poziom 34  

    1. Tak to o taką cewkę chodzi.
    2. Tak , uruchom na benzynie i niech się samo przełączy na gaz. Będzie kulał bo bez jednego cylindra , a żarówka powinna przygasać bo jest zasilana w cyklu cylindra , na którym odłączyłeś cewkę. Cewkę i tak trzeba wymienić więc możesz sobie odpuścić próbę z żarówką jeśli masz wątpliwości. Nie przesadzaj z mocą żarówki bo też może uszkodzić sterownik, uważaj abyś nie spowodował zwarcia , zastosuj żarówkę w oprawce i zaizoluj przewody.
    3. Jeśli ręcznie przełączysz na gaz zanim instalacja osiągnie temperaturę przełączania to natychmiast powróci na benzynę.

    0
  • #10 16 Lip 2011 18:56
    adamfastdriver
    Poziom 7  

    Witam ponownie

    A wiec tak:
    po przekręceniu zapłonu kontrolka świeci na czerwono - w momencie uruchamiania rozrusznika bezpiecznik pali się i kontrolka gaśnie .
    gdy odpiąłem wszystkie cewki efekt jest ten sam.


    1) Czy mogę wyjąć komputer w celu sprawdzenia płytki czy nie są popalone elementy ?

    2) Jakieś sugestie ?

    0
  • #11 16 Lip 2011 19:02
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    Sterownik LPG do naprawy. Tu mogło sie wydarzyć, że sterownik podał prąd stały a nie impulsy na cewke wtryskiwacza, i efekt wiadomy. To nie od cewki wtrysku się zaczęło.:cry:

    0
  • #12 16 Lip 2011 20:52
    adamfastdriver
    Poziom 7  

    Czy warto naprawiać ? wykręcę i zrobię zdjęcie płytce ..
    - może kupić zamiennik ?

    http://allegro.pl/show_item.php?item=1662987381

    Tylko nie wiem czy ten jest odpowiedni ?

    Czy będę potrzebował nowego map sensora ?

    Czy może ten:?

    http://allegro.pl/komputer-sterownik-king-reg-omvl-dream-xxi-i1708258546.html

    Wydaje mi się że ten king będzie bardziej odpowiedni?
    ...po raz kolejny dziękuję za szybką odpowiedź ...

    Dodano po 1 [godziny] 2 [minuty]:

    Pożar sterownika - i co dalej ?
    Ynalazłem kilkanaście spalonych bezpieczników po poprzednim właścicielu auta - mówił ze gdy sprawdzał to wkładał kolejne.
    dawno nie widziałem takiego pożaru elektroniki :)
    - sterownik był posklejany silikonem...

    0
  • Pomocny post
    #13 16 Lip 2011 21:56
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  
  • #14 16 Lip 2011 22:32
    adamfastdriver
    Poziom 7  

    Zdjęcie pożaru

    Raczej wątpię że sobie poradzę samodzielnie - może powinienem podjechać z tym do gazownika ?

    We wtorek środę ma przyjść komp - ten tańszy...

    ...tymczasem soft ściągnąłem
    Dream XXI-P Diagnostic - czy będzie dobry ?
    - zainstalowałem
    Nie mam kabla ale zakupię.

    Czy mam przygotować się na wymianę map sensora ? pod ten komputer ? czy one są kompatybilne ?
    Ładne ognisko nieprawdaż ? :)

    Dodaję zdjęcie map sensora jaki aktualnie mam u siebie - chyba że to nie map sensor ?:)

    0
  • Pomocny post
    #15 16 Lip 2011 22:58
    manio123
    Poziom 34  

    Do sterownika elpigazu potrzebny soft elpigazu :D ,ale sprzętowo jest kompatybilny, czujniki i mapsensor pasują , chyba że masz starego typu bez odczytu podciśnienia.
    Soft znajdziesz tu w ogłoszeniu u góry strony

    0
  • #16 17 Lip 2011 08:31
    adamfastdriver
    Poziom 7  

    Mam soft :
    ELPIGAZ 6.0.2.0 IC
    Czy będzie dobry ?

    No i w jakiej kolejności wymieniać i naprawiać :
    1 komputer,
    2 cewka,
    3 podłączenie pod komputer i regulacja ?

    4 czy jakieś dodatkowe rzeczy powinienem zrobić przed montażem ?

    5 czy można sprawdzić czy coś jeszcze się nie spaliło czy uszkodziło co nie spowodowało by dodatkowych uszkodzeń ?

    Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych. Dotyczy wszystkich wcześniejszych wypowiedzi.[P]

    0
  • #18 17 Lip 2011 16:36
    adamfastdriver
    Poziom 7  

    Udało mi się odczytać coś takiego:

    0025 30-08-05 26/5/3
    10R-026151

    MP 01
    ....216

    110R-000023

    Coś jest jeszcze pod nalepką...


    czyli 0025 ? to dobrze czy źle ?

    0
  • #19 17 Lip 2011 20:45
    manio123
    Poziom 34  

    Tak to ten z pomiarem ciśnienie i podciśnienia :D

    0
  • #20 24 Lip 2011 00:39
    adamfastdriver
    Poziom 7  

    Instalacja po zmianie komputera i cewki śmiga aż miło !!! jadę właście do norwegii - przejechałem 800 km bez najmniejszych problemów - bardzo przyzwoite spalanie - z dużym boxem 600 litrów - małą przyczepką 10 l /100 km - lpg.
    Jak dotrę zdam relację dokładniejszą...
    pozdrawiam

    0