Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Uno 1,4 1996 kłopot z odpalaniem rano

16 Lip 2011 09:01 2601 10
  • Poziom 9  
    Witam posiadam Fiata jak w temacie, i pewien problem.Otóż rano muszę kręcić po kilka razy żeby odpalił(dzisiaj 6).Później już nie ma żadnych problemów, może stać kilka godzin i jest ok.Narazie nic nie sprawdzałem nie bardzo się znam,czy ktoś ma pojęcie co to może być?
  • Poziom 40  
    Opisz dokładniej silnik jaki masz. Coś sprawdzałeś, ciśnienie paliwa lub czujniki temperatury?
  • Poziom 9  
    Nic nie sprawdzałem.Nie znam sie za dobrze dlatego piszę tutaj może ktoś miał podobny problem.A co konkretnie o silniku?.
  • Poziom 16  
    Czy akumulator na pewno sprawny ??

    Samochód na benzyne, czy na gaz ??
  • Poziom 34  
    Przyczyn może być kilka. Opisał Pan problem dość wąsko. Z tego opisu podpowiem, że należy sprawdzić stan przewodów WN ( tych co idą do świec zapłonowych) czy nie ma przetarć i spękań izolacji, należy spradzić stan samych świec zapłonowych , należy też w przypadku zbytniego zabrudzenie wymienić filtr powietrza. Tyle mi narazie się nasuwa.
    Teraz pytanie , to jest auto na pojedynczym wtrysku centralnym ? Jezeli tak to można dodać jeszcze do paliwa uszlachetniacza np. Nitrox-a aby trochę przeczyścił wtryskiwacz.
    Proszę też podociskać wszystkie fajki( czapki) na przewodach WN , te na świecach i na cewkach też, nie pamiętam czy w tym aucie jest rozdzielacz czy podwójna cewka , wiec na rozdzielaczu też dociskać. NaładoWać dobrze akumulator , może obroty są przy kręceniu rozrusznikiem za niskie i nie może zaskoczyć zapłon? Te auta są bardzo proste, ma być paliwo , powietrze i iskra ze świecy i silnik ma "gadać".
    A i jeszcze jedna sprawa, właściwie najważniejsza- kiedy i czy w ogóle wymieniany był w tym aucie filtr paliwa, bo to właśnie też może być przyczyną.
  • Moderator Samochody
    ...a może tak paliwo schodzi z układu? Spróbuj włączyć zapłon i poczekać tak z 10s zanim uruchomisz rozrusznik.
  • Poziom 34  
    tzok napisał:
    ...a może tak paliwo schodzi z układu? Spróbuj włączyć zapłon i poczekać tak z 10s zanim uruchomisz rozrusznik.
    Dlatego napisałem o filtrze, też podejrzewam za mało paliwa. Na poczatku przy rozruchu potrzeba więcej paliwa a jak filtr ma zapchany to przepuszcza za mało dlatego musi kilka razy zapłon przekręcać bo przy kazdym przekręceniu kluczyka pompka pcha paliwo do wtrysku, jak już auto zapali to wtedy chodzi.
  • Poziom 1  
    witam,
    mam taki sam samochod i taki sam problem:/ i nei ma znaczenia czy na zimnym silniku z rana czy na cieplym po przejechaniu 30km, czasem pali czasem nie. trzeba pokrecic go 3-5 razy i wtedy lapie.
    i tez filtr paliwa przeszedl mi przez mysl, co ile powinien byc wymieniany taki filtr?? byl wymieniany z 5 lat temu
    juz troche czytam te wszystkie fora i malo kto daje konkretna odpowiedz, generalnie przewija sie ze uszkodzony czujnik polozenia walu lub modul zaplonowy. czujnik sprawdzalem, ma 826 ohm wiec chyba w porzadku (podobno dobry gdy miedzy 750-850 ohm), a co do modulu... nie wiem jak przetestowac a podmiana na uzywany- i nie wiadomo czy do konca sprawny - to ok 100zl,
    aha i jeszcze jedna rzecz. gdzies przeczytalem ze jak kupuje sie bylejakie kable WN to ona maja inna opornosc i to tez ma wplyw. wymienialem kable pare lat temu na dedykowane pod uno1,4 firmy bosch ale ta opornosci nei dala mi spokoju, sprawdzilem to wczoraj i porownalem ze starymi bo nadal je trzymam i .. okazuje sie ze te "nowe" maja 10krotnie wieksza opornosc!! przykladowo stary ma 500ohm a nowy (ten sam ) ma 5K ohm!! chyba zaloze te stare w najblizszych dniach i zobacze co sie bedize dziac
    poradzcie cos Panowie bo powoli wariuje z tym autem :) wstyd dziewczyne wozic..:)
  • Poziom 34  
    marian3838 napisał:
    tez filtr paliwa przeszedl mi przez mysl, co ile powinien byc wymieniany taki filtr?? byl wymieniany z 5 lat temu
    juz troche czytam te wszystkie fora i malo kto daje konkretna odpowiedz
    Kolego , ja objeżdżam już 3 -go fiata ( nie licząc podwójnie bo mam teraz dwa Fiaty Punto III i Seicen to 1.1 Van) i filtr paliwa Fiat zaleca wymieniać co 15 tyś .km przeliczając to na lata czyli średnio 12 do 15 tyś. km rocznie to daje wymianę co roku prawie.
    marian3838 napisał:
    wymienialem kable pare lat temu na dedykowane pod uno1,4 firmy bosch
    Czy na opakowaniu pisało wyraźnie że są dedykowane do tego auta? Bo wiesz czego ci sprzedawcy dziś nie wymyślą! Ja też kiedyś wymeniłem kable WN z Magneti Marelli na Boscha w Seicento 900 i auto hulało jak złoto. Wymiana modułu , którego modułu bo jak myślisz o komputerze sterującym to nie ma sensu. Zgodnie z tym ci Fiat podaje każdy moduł komputera po podłączeniu do instalacji programuje Epromy na wartości czujników z tego konkretnego auta. Jak go przerzucisz do innego nie będzie dobrze. Wymiana komputera to jedynie na nowy , który zaraz podłączeniu się też zaprogramuje automatycznie na ten egzemplarz auta. Nie wiem ile w tym prawdy ale tak piszą. Natomiast sama wymiana cewek zapłonowych nie ma sensu, bo auto jak zapali to pracuje dobrze. Te kable stare możesz sprawdzć na aucie , to nic nie kosztuje.
  • Poziom 21  
    Jak nie chce odpalić to zdjąć klemę z aku, odczekać chwilkę i spróbować odpalić. Auto ma lpg-gaz zamontowany?
  • Poziom 9  
    Sprawdź luzy zaworowe, w tej jednostce są regulowane płytkami nie ma popychaczy hydraulicznych.