Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Automatyka bramy panelowej Crawford poszukuję instrukcji

16 Lip 2011 13:46 11264 21

  • Poziom 25  
    Witam specjalistów od bram. :)
    Poszukuję polskiej instrukcji - właściwie doradztwa co do automatyki tej bramy
    Brama nie domyka się do samego dołu. Zatrzymuje się 10cm przed podłogą.
    Czy są programowe ustawienia sterownika bramy?
    Czy może krańcówki, których nie mogę dojrzeć.
    Proszę o poradę...
  • Poziom 24  
    Nie znam tej bramy ale są podstawowe zasady.Jeżeli masz napęd podsufitowy to na łańcuchu masz ograniczniki do krańcówek.Przestaw tą na dojeżdżanie.Jeżeli dalej nie dojeżdża to musisz wydłużyć czas pracy zamykania na potencjometrze w sterowniku.pozdrawiam.jomek
  • Poziom 23  
    Napędy z przed 10 lat miały krańcówki na łańcuchu lub pasku ,obecne napędy są wyposażone w Enkoder i on liczy obroty wałka napędowego,więc trzeba przeprogramować napęd.
  • Poziom 14  
    Podaj typ elektroniki i przekładni, wczoraj "bawiłem "się podobnym napędem Crawford. Może będę w stanie pomóc.

  • Poziom 19  
    Myślę, że mowa jest o napędzie nakładanym na oś bo crawford raczej nie produkuje napędów szynowych. Krańcówki zwykle ustawiane są tam przy siłowniku, na krzywkach lub na gwincie, przy nowszych enkoder. Ogolnie y instrukcjami do crawforda to raczej bieda

  • Poziom 25  
    Oto rysunek napędu sterownik też jak na rysunku.
    Automatyka bramy panelowej Crawford poszukuję instrukcji
    W samym sterowniku brak jakichkolwiek regulacji.
    Proszę o pomoc
  • Poziom 14  
    Przy przekładni powinny być trzy białe krzywki, które sa regulowane.
    górna jest od otwarcia połowicznego, środkowa od pozycji zamknięcia, dolna od otwarcia. Dane dotyczą napędu 3-faz. z 2000 roku i sterownika CDM6.

  • Poziom 25  
    Kolega ma na myśli ten plastykowy element na którym wiszą sznurki do odblokowania napędu w razie awarii ?

  • Poziom 25  
    Odświeżam prośbę.
    Proszę o poradę w ustawieniach bramy tzn samych krańcówek o ile są w tym napędzie lub jakąkolwiek instrukcję w której jest coś sensownego na ten temat.
  • Poziom 18  
    Ciężki temat!! Z tego co ja wiem to aby ustawić krańcówki trzeba mieć specjalny programator. Podpina się pod centralę dopiero można zmieniać parametry.

  • Poziom 19  
    Słyszeliście coś na temat programatora, który trzeba podpiąć, żeby wyzerować licznik cykli do przeglądu? Jak wtedy zachowuje się brama?
  • Poziom 12  
    to naped m1 mozna go parametryzowac przez otwarcie bramy do 1 m otwarciu sterownika jest tam taki maly przelacznik czarny trzeba go wlaczyc i zamykajac brame nacisnac na uszczelke brama powinna sama ruszyc do dolu poczym do w pozycje otwarta wtedy wylaczamy ten przelacznik i tyle co do kasowania inspekcji da sie z panelu i po wlaczeniu odpowiednich dip ale to zbyt skomplikowane by to opisac i jest kilka modeli sterowan , w slilniku sa 2 plyty jedna to falownik 2 logika a instrukcji nikt z serwisantow nie udostepni takie maja zasady sami robia ich produkty
  • Poziom 2  
    Mam problem z podobnym automatem firmy Crawford. Co pewien czas centrala wymaga ręcznego ( przez przyciski) uruchomienia kilkakrotnie w górę i w dół. I wtedy zaczyna działać normalnie. A właściwie zaczynała, bo ostatnio nie mam pojęcia w jaki sposób brama ma zaczęła działać odwrotnie. Przycisk w dół podnosi bramę, przecięcie fotokomórek opuszcza bramę itd. Czy jest możliwe, że z kasetki przycisków w jakiś sposób zmieniłem kierunki działania silnika? W jaki sposób można to odwrócić do poprawnego działania?

    3.1.10. Zabronione jest rozpowszechnianie, bez zgody Usługodawcy, reklamy w każdej postaci, w tym kryptoreklamy. [retrofood]

  • Poziom 19  
    Być może ktoś zmienił kolejność faz. Jeśli tak to pomoże przełożenie ich jeszcze raz. (O ile to silnik 3-fazowy)
  • Poziom 11  
    Witam,

    To napęd CDM9, egzemplarze z początku produkcji często gubiły program. Tak właśnie jest w powyższych przypadkach.
    Rozprogramowywanie napędu może być również powodem uszkodzenia elektroniki. W tym przypadku wymienia się dwie płyty w komplecie zasilającą i sterującą z uwagi na ich od siebie zależność.
  • Poziom 2  
    Silnik jest zasilany 230V, wymiana płyt ( dwóch w silniku i dwóch w panelu sterującym ) skutkowała zaprzestaniem działania. Prawdopodobnie trzeba je zaprogramować specjalnym programatorem. Prawdopodobnie mniejszy koszt to wymiana tego zestawu napędu na bardziej dostępny i mniej awaryjny. Jest to chyba najlepsze i najszybsze rozwiązanie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Całe szczęście miałem płyty z innej bramy, gdzie uszkodzeniu uległ mechanizm a nie elektronika.
  • Poziom 2  
    Odświeżę temat.

    Bramę należy ustawić 1,5 m nad posadzką. W centrali przełączamy dolny suwak zapali nam się czerwona dioda. Po czym naciskamy przycisk zamykanie bramy i trzymamy aż brama zamknie się do ok 1 m nad posadzką. Następnie naciskamy uszczelkę dolną, w centrali zgasną żółte diody i za chwilę ponownie się zapalą. Teraz pozostaje nacisnąć krótko przycisk zamykanie bramy.

    Brama powinna się sama zamknąć, po czym odbić od posadzki i zatrzymać się w pozycji otwartej. Jeśli tak się stało przełączamy z powrotem suwak w centrali. Czerwona dioda gaśnie a brama została zaprogramowana.
  • Poziom 10  
    Witam,

    mam pytanie dotyczące tego napędu CDM9. W obudowie napędu , w egzempalarzu który posiadam, uległa destrukcji płytka falownika (zasilająca) - gołym okiem widac uszkodzenia tranzystorów, diód i układu IR2130J.... itp. Z jednego z wpisów powyżej wynika, że w takim przypadku należy wymienić dwie płytki - tą o której wspominam i sterującą - pytanie moje : Czy zawsze tak jest ? Czy te płytki zawsze idą w parze ? Rozumiem, że sterująca zawiera układ z programem - ale czy ktoś może próbował reanimować tylko płytkę zasilającą i udało mu się napęd uruchomić ze "starą" płytką sterującą ?

    Pytanie kolejne - jeżeli odpuścić sobie naprawę tej płytki zasilającej i kupić zestaw dwóch płytek (nowych bądź używanych) to czy wówczas konieczne jest wgranie jakiegoś oprogramowania ?

    Pytam bo wymiana płytek na nowe jest bardzo kosztowna a co do naprawy układu zasilania silnika napędu nie mam pewności, że ustrojstwo zadziała....
    Z góry dziękuję za każdą podpowiedź.
  • Poziom 2  
    Witam

    Wiele razy wymieniałem tylko płytkę falownika i było ok. Odnośnie drugiej płytki logiki nie ma potrzeby wgrywania oprogramowania, płytka jest zaprogramowana fabrycznie. Jedynie należy zaprogramować bramę po wymianie, ewentualnie ustawić czas automatycznego zamykania jeśli był ustawiony na starej płycie, ale to z poziomu sterownika obsługi bramy ( potencjometry, dipy wewnątrz skrzynki i klawiatury góra, dół).

    Posiadam komplet płyt silnika 1M z demontażu sprawnego napędu.
  • Poziom 10  
    Dzięki za podpowiedź - jestem zainteresowany tym sprzętem z demontażu - szczegóły na PW.
  • Poziom 1  
    witam potrzebuje shemat płyty sterujące 920 do crouford cdm9. z guru dziękuję za pomoc
  • Poziom 2  
    Witam . Potrzebuje pomocy o ile taka istnieje . Mam centrale ecs950 na 230v i poszukuje instrukcji w j.polskim jeśli Taja istnieje. Brama zatrzymała się w poz.otwarta. Swieci się pomarańczowy kluczyk i przestała reagować na przyciski góra, dół? Jakieś rady?