Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 2,0 hdi ubywa plyn chlodniczy

markooh 16 Lip 2011 14:09 9775 8
  • #1 16 Lip 2011 14:09
    markooh
    Poziom 2  

    Witam.

    Niestety ciągle ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym.


    1) wymieniono korek zbiorniczka na nowy
    2) wymieniono wkład termostatu
    3) konkretnie odpowietrzono układ
    4) auto pali ładnie, temp. max ~90 st., zawsze odpala
    5) nie ma "masła" pod korkiem od oleju
    6) nie ma białego dymu
    7) płyn chłodniczy jest delikatnie zabrudzony ale w serwisie wykluczyli, że to plamy od oleju
    8) olej ładny (czarniutki)

    Płyn chłodniczy generalnie po dłuższej jeździe się zasysa do układy (czasami zbiornik wyrównawczy jest zupełnie PUSTY), tak więc po takiej jeździe (jak już ostygnie - czyli po kilku godzinach) gdy próbuję autko odpalić, sygnalizuje mi za niski poziom, wówczas odkręcam korek zbiorniczka, robi sie "pssss" i płyn nagle pojawia się w zbiorniczku (ale głównie w mniejszej ilości).
    Zauwazylem ze w ukladzie chlodzacym tworzy sie wysokie cisnienie ktore powoduje ze z gornego przewodu zbiornika wyrownawczego wywala rownierz plyn
    jakis czas wczesniej wystepowal problem przy nagrzanym silniku obroty zaczely skakac i mialem pusty pedal gazu

    Dziękuję za wszelkie wskazówki.

    0 8
  • #2 16 Lip 2011 14:46
    LoLek85
    Poziom 28  

    Sprawdzali Ci czy przypadkiem nie masz spalin w płynie?
    Może któryś przewód puchnie. Ogrzewanie działa w porządku?

    1
  • #3 16 Lip 2011 15:19
    markooh
    Poziom 2  

    Spalin w ukladzie nie sprawdzalem ,przewod ktory dochodzi do termostatu ten gruby z racji cisnienia jest b twardy termostat byl wymieniony ogrzewanie dziala normalnie

    1
  • #4 16 Lip 2011 17:01
    chojinka
    Poziom 27  

    Po dłuższej trasie jak staniesz i pochwili zacznie kapać- skraplac się płyn na ziemie to oznaka że któryś przewód lub obejma jest do wymiany.

    0
  • #5 26 Lut 2012 13:23
    robinhood10
    Poziom 9  

    sprawdź wykładzinę pod dywanikiem kierowcy. Ja miałem tak samo jak piszesz że ubywało płynu a w oleju go nie było ani w spalinach ale za to była mokra cała wykładzina i to był właśnie płyn chłodniczy.Pierwsze założenie że to nagrzewnica. Mechanik powiedział że cały dzień roboty żeby wykręcić nagrzewnicę bo trzeba kokpit rozbierać. W domu posiedziałem trochę na forum, poczytałem co i jak. Cały zabieg trwał godzinę. Spuściłem płyn, odkręciłem parę śrubek i nagrzewnice miałem na kolanach ale okazało się że jest cała w wina była (jak w większości przypadkach) w oringach które są na rurkach które wchodzą w nagrzewnice. Oringi kopiłem po 0,50zł za szt, potem się jeszcze okazało że brakuje śrub ściągających złączkę (góra i dół) była tylko z boku gdzie. To też było przyczyną wylewania się płynu. Jak narazie płyn jest w zbiorniczku i jest ok.

    0
  • #6 26 Lut 2012 14:20
    Pójdę boso
    Poziom 20  

    Przecież napisał, że płyn mu się pojawia po odkręceniu korka więc o jakim wycieku z nagrzewnicy mowa?

    1
  • #7 21 Gru 2012 18:41
    daca92
    Poziom 2  

    No i jak ten problem został rozwiązany? Mam od kilku dni to samo w swoim aucie. Proszę o poradę.

    1
  • #8 22 Gru 2012 17:48
    Piotr Turski
    Poziom 8  

    Jeżeli nie widać ewidentnych wycieków i płyn nie przedostaje się do oleju, to być może przepuszcza pompa wody. Na postoju niekoniecznie musi to być widoczne, a w trasie przy większych obrotach silnika wycieka.

    1
  • #9 22 Gru 2012 17:51
    daca92
    Poziom 2  

    problem w tym że płyn pokazuje się pod maską gdy samochód nie pracuje np po nocy można zauważyć mokre miejsce. Gdy odpali się silnik do zbiorniczka wyrównawczego dostarczana jest jakby piana.

    2