Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

GOLF MK2 1.6 TD - licznik z 1 kostki na 2 kostki z obrotomierzem jak podłączyć

AlexMK 17 Jul 2011 11:23 11434 15
  • #1
    AlexMK
    Level 9  
    witam serdecznie,

    Mam problem, mianowicie posiadam w swoim Golfiku DIESEL 1.6 TD licznik na jedna kostkę autko po roku 89', a zakupiłem licznik z dwiema kostkami z obrotomierzem i mimo kilku tematów na forum.vwgolf.pl nadal nie wiem jak ogarnąć temat ;/

    opis moich kabli (kolory) z jednej kostki obecenie w aucie, w nawiasach opis pinów z linka poniżej):

    PINY:

    1
    2 - czerwono biały ( Czujnik braku plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym w komorze silnika. )
    3 - brązowy ( Masa ze styku 31 przelacznika swiatel )
    4
    5
    6
    7 - filotetowy (Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow - wyjscie (brak jesli jest linka) | ja mam linke |
    8 - zółty (Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara )
    9- czerwono biały ( Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara )
    10 - zielony (Syngal obrotomierza - z cewki (benzyna) lub z wyjscia W alternatora (diesel)
    11 - czerwony (+12V - zacisk 30 - plus z akumulatora. )
    12 - szary ( +12V - zacisk 58b z wylacznika swiatel - do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel. )
    13 - czarny ( +12V - zacisk 15 - plus pojawiajacy sie po przekreceniu stacyjki w pozycje wlacz. )
    14
    15
    16 - niebieski ( Lampka kontrolna ladowania alternatora - zacisk d+ altetnatora lub pin 61 w panelu sterowania. )
    17
    18
    19
    20 - zielono biały (Wskaznik nagrzania swiec zarowych (tylko w przypadku diesla) )
    21 - niebieski ( Wskaznik poziomu paliwa w baku )
    22
    23 - zółto czerwony (Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej )
    24 - zielony ( Kierunkowskaz prawy )
    25 - biało niebieski ( Kontrolka swiatel drogowych (dlugich) )
    26
    27
    28

    według opisu z forum vw golf kabelki to: OPIS PINÓW KOSTKA 1 NA 28 pinów

    dodatkowy link o pinout liczników takze z forum golfa - OPIS pinout na dwie kostki

    nie wiem gdzie jest wyjscie W alternatora ??

    OPIS KABLI Z ZAKUPONEGO LICZNIKA 2 kostki

    KOSTKA biała strona D

    1
    2
    3 - czerwony
    4 - czerwono czarny
    5 - brązowy
    6 - zółto czarny
    7 - niebiesko zółty

    strona A

    1 - niebiesko biały
    2 -
    3
    4
    5 - fioletowo czarny
    6 - szaro niebieski
    7 - niebiesko czerwony

    KOSTKA CZARNA STrona D



    1
    2
    3
    4 - niebiesko czarny
    5
    6
    7 - czarny

    kostka czarna strona B

    1
    2
    3 - niebiesko zielony
    4
    5 - niebieski
    6
    7


    przeszukałem fora i nie moge zlaesc jak to przerobic i popodlączać,

    zdjęcia mojego licznika:

    GOLF MK2 1.6 TD - licznik z 1 kostki na 2 kostki z obrotomierzem jak podłączyć

    Zdjęcia nowego licznika:


    GOLF MK2 1.6 TD - licznik z 1 kostki na 2 kostki z obrotomierzem jak podłączyć

    GOLF MK2 1.6 TD - licznik z 1 kostki na 2 kostki z obrotomierzem jak podłączyć


    GOLF MK2 1.6 TD - licznik z 1 kostki na 2 kostki z obrotomierzem jak podłączyć

    GOLF MK2 1.6 TD - licznik z 1 kostki na 2 kostki z obrotomierzem jak podłączyć

    GOLF MK2 1.6 TD - licznik z 1 kostki na 2 kostki z obrotomierzem jak podłączyć

    GOLF MK2 1.6 TD - licznik z 1 kostki na 2 kostki z obrotomierzem jak podłączyć

    GOLF MK2 1.6 TD - licznik z 1 kostki na 2 kostki z obrotomierzem jak podłączyć

    Bardzo proszę o pomoc.]Link[/url]
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    kwok
    Level 39  
    Masz opis kostki 28 pin, drugi opis (2 kostki) masz na liczniku (wytrawione na folii po niemiecku) i łączysz tak aby pasowało. Jeśli przepiszesz to co jest na liczniku to mogę pomóc.
  • #3
    AlexMK
    Level 9  
    ok, wieczorkiem podesle opis, a moze i szybciej... dzieki.

    Dodano po 58 [minuty]:

    zdjęcia:


    GOLF MK2 1.6 TD - licznik z 1 kostki na 2 kostki z obrotomierzem jak podłączyć




    KOSTKA BIAŁA:


    GOLF MK2 1.6 TD - licznik z 1 kostki na 2 kostki z obrotomierzem jak podłączyć

    KOSKA CZARNA:

    GOLF MK2 1.6 TD - licznik z 1 kostki na 2 kostki z obrotomierzem jak podłączyć
  • Helpful post
    #4
    kwok
    Level 39  
    blinker - kierunkowskaz (na pewno masz tylko jeden kabelek bez rozróżnienia strony)

    kl 58 - +12V - zacisk 58b z wylacznika swiatel - do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel.

    temp - Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej

    tank - Wskaznik poziomu paliwa w baku

    masse - Masa ze styku 31 przelacznika swiatel ( w każdym razie minus obojętnie skąd bedzie)

    kl 1 - Syngal obrotomierza - z cewki (benzyna) lub z wyjscia W alternatora (diesel)

    UHR - +12V - zacisk 30 - plus z akumulatora. (zasila zegarek)

    kl 56a - Kontrolka swiatel drogowych (dlugich)

    kl 15 - +12V - zacisk 15 - plus pojawiajacy sie po przekreceniu stacyjki w pozycje wlacz.

    gurt anl. - nie wiem ale z dodatkowego opisu wychodzi że zapięcie pasów

    led frei - nie wiem
    led frei - nie wiem

    handbrems - kontrolka hamulca ręcznego (pewnie masz ją pomiędzy włącznikami z prawej strony)

    kl 61 - Lampka kontrolna ladowania alternatora - zacisk d+ altetnatora lub pin 61 w panelu sterowania.

    oel 0.3 - Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara

    oel 1.8 - Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara

    choke - ssanie albo kontrolka świec (nie jestem pewien) możesz polecieć po ścieżce i sprawdzić dokąd dochodzi

    vorgl. cat oxs - kontrolka MIL silnika albo świec zarowych, też nie jestem pewien możesz polecieć po ścieżce i sprawdzić dokąd dochodzi

    hall geber - wyjście z czujnika prędkości do ecu silnika
  • #5
    AlexMK
    Level 9  
    dzieki za pomoc, wszytko podlaczylem licznik dziala,

    kontrolki ok,




    po podlaczniu wszystkich kabelków odpalilem auto i działa, prawie wszystko tzn.

    nie dziala mi kontrolka od kierunków nie wiem czemu ale sie nie świeci, sprawdziłem miernikiem diode i nie wiem o co chodzi, napięcie na licznik jest podawane.

    Kolejna sprawa to taka ze moj licznik oryginalny bez obrotka mial podlączenie pod olej 1.8 bara, ja w nowym ktory zamontowalem nie mialem kabla wiec zostawilem ten styk pusty bez podpiecia.

    - jaka jest roznica miedzy pinem 2 (Czujnik braku plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym w komorze silnika.)

    a


    23 Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej

    w nowym liczniku mam tylko jeden kabel i pin do tego i podpiolem go pod pin 23 starego licznika czy dobrze ??

    NAJWIEKSZY PROBLEM:

    Po przekreseniu kluczyka po chwili zaczyna bzyczen przekaznik 6 - wedlug schematu od kierunków i awaryjnych, jak tylko wloncze prawy czy lewy kier to dziala normalnie a jak sa wylonczone kierunki to stale bzyczy, co moze byc tego powodem i jak to rozwiazac.

    Po wypieciu calkowice licznika wszystko powarca do normy, co jest prowodem ?




    Pomocy prosze...
  • #6
    kwok
    Level 39  
    Temp silnika - jeśli pokazuje to podpiąłeś dobrze

    Bzyczenie przerywacza kierunków - zrób porządek z kontrolką jeśli nie działa albo jest problem z przełącznikiem kierunków.
  • #7
    AlexMK
    Level 9  
    ogarnołem kierunki wypinajac pin z kostki :) i sie uspokoiło,

    a teraz nie wiem czemu po krótkiej chwili od odpalenia auta i przekroczeniu 2.1 tys obrotów wlancza sie kontrolka oleju i bzyczy... czy moze to miec zwiazek z podpieciem wylacznie 0.3 bara ? czy podpiac tez 1.8 bara pod jedna z kostek ? mimo ze nie ma kabla ale jest mozliwosc dopiecia ? w oryginalnym jest podpiete 1.8 bara.

    Krótko i na temat - poprawiasz pisownię swojej twórczości, używając funkcji PISOWNIA albo całość leci do kosza, a ty otrzymujesz ostrzeżenie. [Błażej]
  • #8
    kwok
    Level 39  
    Musisz podpiąć 1,8 bara - to takie "zabezpieczenie" że masz np mało oleju i jedziesz a smarowanie jest za małe, to ci zacznie bzyczeć i zapali się kontrolka.
  • #9
    ociz
    Moderator of Cars
    Jak masz czujnik ciśnienia przy filtrze to go podłączasz jak nie to do masy.
  • #10
    AlexMK
    Level 9  
    dobra zrobilem olej, podłączyłem do czarnej kostki 1.8 bara którego oryginalnie nie było i po próbach już nie bzyczy i nie włącza się kontrolka także tu jest GIT,

    sprawdziłem jeszcze raz podłączenie kierunków i jednak to ja źle wpiąłem kabelek... po ponownym poprawnym wpięciu kierunki zadziałały, ALE !!! kontrolka sie stale świeci nie mocno jasnym światłem ale słabym, jak załączy się kierunek + awaria to miga normalnie, po wyłączeniu świeci sie stale.. co jest powodem ???


    no i zegarek, załącza sie wyłącznie po włączeniu świateł i... po zamknięciu drzwi :) nie wiem o co chodzi??... ale z tego co mi sie wydaje to on powinien caly czas chodzić... a tak nie jest... po zgaszeniu świateł zegarek sie wyłącza...

    BŁAŻEJ - specjalnie dla Ciebie :) edit :)
  • #11
    kwok
    Level 39  
    Zegarek chodzi cały czas, światła jedynie go podświetlają - pewnie znowu coś poputałeś. UHR - stały plus, MASSE - minus na licznik.
    Kierunki - pewnie przełącznik.
  • #12
    AlexMK
    Level 9  
    kurcze, wszystko sprawdziłem i jest dobrze podłączone... także nie wiem co się może dziać z tym zegarkiem.... no i te kierunki, dlaczego świeci się stale kontrolka.. tego nie mogę rozwiązać na razie mam wypięty pin do kierunków...
  • #13
    kwok
    Level 39  
    a lampka oświetlenia wnętrza działa normalnie?
  • #14
    AlexMK
    Level 9  
    oswietlenia na podsufitce, czy podswietlenia zegarka, czy nawiewu ?

    pierwsza sie spalila... kolejne dwie swieca.
  • #15
    kwok
    Level 39  
    na suficie - napraw, podejrzewam problemy z zasilaniem tej lampki (z tego jest chyba jeszcze zegarek i gniazdo zapalniczki)
    Weź ten licznik na stół i podłącz mu MASSE, UHR i KL. 58 i zobacz co będzie.
    Ma chodzić zegarek i ma się pojawić podświetlenie licznika.
  • #16
    AlexMK
    Level 9  
    ok, posprawdzam to. :) rezultat opisze.