Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Scorpio brak sygnału na wtryskiwaczach EECV

prezes11 17 Lip 2011 12:11 2728 10
  • #1 17 Lip 2011 12:11
    prezes11
    Poziom 23  

    Jak w temacie.
    Brak sterowania wtrysków, zasilania są. Pompa pracuje tylko po włączeniu zapłonu, później podczas kręcenia rozrusznikiem już nie. Wiązki sprawne jest EDIS4, kontrolka pats gaśnie. Auto ma lpg i nawet po wyjęciu ECU EECV pracuje normalnie na gazie.
    Tutaj mam kilka pytań.
    Czy edis 4 odpowiada za pracę wtryskiwaczy?
    Czy może być tak, że pats podł, tak że rozrusznik kręci a nie zamyka wtryskiwaczy i pompy paliwa.
    Dodam, że ta się uruchamia ale przy pracy rozrusznika już nie pracuje jak i na odpalonym na gazie też nie, brak plusa.
    Dodam, że wszystko inne sprawdzone przekaźniki, kablomanią, sterownik nie zgłasza usterek.
    Wiem, że to wredny model ale ktoś pewnie miał taki przypadek i coś podpowie?


    3.1.15. (11) Zabronione jest publikowanie wpisów przedstawiających problem, bez podania wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum. Tytuł wpisu powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.
    Popraw tytuł.
    manta

    0 10
  • #2 17 Lip 2011 12:28
    emeryt2
    Poziom 42  

    Brak komunikacji pomiędzy modułem zapłonowym a sterownikiem!

    0
  • #3 17 Lip 2011 14:39
    prezes11
    Poziom 23  

    dzięki za odzew,w takim razie wygląda na podnięty sterownik albo edis choc to drugie nie bardzo ,pomiedzy nimi są tylko cztery przewody sprawdzone na ciągłosc żarówką 55w, nie wykazują zwarć miedzy sobą,trzy z nich są w ekranie jeden wolny za co one odpowiadają?
    Po odpięciu sterownika pats miga auto pali na gazie ,w którym miejscu pats odłącza wtryski i pompe?

    0
  • #4 17 Lip 2011 17:29
    emeryt2
    Poziom 42  

    PATS odłącza pompę i wtryski w ...... kole zapasowym! Może Łaskawco uzupełnisz temat sugestią moderatora?

    Proponuje poszukać schemat to tego wehikułu i przy pomocy oscyloskopu sprawdzić czy do sterownika trafia sygnał obrotów i jego wartość! Jeżeli będzie OK , to sterownik do roboty.

    0
  • #5 17 Lip 2011 19:15
    prezes11
    Poziom 23  

    prezes11 napisał:
    Jak w temacie.
    Brak sterowania wtrysków, zasilania są. Pompa pracuje tylko po włączeniu zapłonu, później podczas kręcenia rozrusznikiem już nie. Wiązki sprawne jest EDIS4, kontrolka pats gaśnie. Auto ma lpg i nawet po wyjęciu ECU EECV pracuje normalnie na gazie.
    Tutaj mam kilka pytań.
    Czy edis 4 odpowiada za pracę wtryskiwaczy?
    Czy może być tak, że pats podł, tak że rozrusznik kręci a nie zamyka wtryskiwaczy i pompy paliwa.
    Dodam, że ta się uruchamia ale przy pracy rozrusznika już nie pracuje jak i na odpalonym na gazie też nie, brak plusa.
    Dodam, że wszystko inne sprawdzone przekaźniki, kablomanią, sterownik nie zgłasza usterek.
    Wiem, że to wredny model ale ktoś pewnie miał taki przypadek i coś podpowie?


    3.1.15. (11) Zabronione jest publikowanie wpisów przedstawiających problem, bez podania wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum. Tytuł wpisu powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.
    Popraw tytuł.
    manta

    a co w tym tytule jest zle moderatorze Manta?

    Dodano po 10 [minuty]:

    emeryt2 napisał:
    PATS odłącza pompę i wtryski w ...... kole zapasowym! Może Łaskawco uzupełnisz temat sugestią moderatora?

    Proponuje poszukać schemat to tego wehikułu i przy pomocy oscyloskopu sprawdzić czy do sterownika trafia sygnał obrotów i jego wartość! Jeżeli będzie OK , to sterownik do roboty.

    widzę kolego że masz problemy z czytaniem albo rozpoznaniem systemu ,napisałem EEC-V i że ma pats ,to człowiekowi siedzącego w temacie powinno wystarczyć.

    0
  • #6 17 Lip 2011 19:43
    robokop
    Moderator Samochody

    prezes11 napisał:

    widzę kolego że masz problemy z czytaniem albo rozpoznaniem systemu ,napisałem EEC-V i że ma pats ,to człowiekowi siedzącego w temacie powinno wystarczyć.

    A ja widzę że jest dokładnie odwrotnie. Zostało Tobie podpowiedziane rozwiązanie, a mimo to próbujesz cwaniakować, tym "że siedzisz w temacie", a zadajesz dziwne pytania odnośnie PATS-a. Jeśli EEC nie widzi obrotów silnika to stąd brak sterowania pompy i wtryskiwaczy. Skoro twierdzisz że sterownik nie zgłasza błędów, to znaczy że masz czym diagnozować i nie powinno być z ustaleniem tego problemu. I bądź łaskaw w końcu wpisać z jakim silnikiem te Scorpio, bo to że EECV to zbyt wiele nie mówi.

    0
  • #7 17 Lip 2011 19:53
    prezes11
    Poziom 23  

    ok.wygraliscie -pozdrawiam

    0
  • #8 17 Lip 2011 20:09
    robokop
    Moderator Samochody

    Powiedz teraz w czym masz problem:
    - tematu nie poprawiłeś, nadal nie wiadomo jaki silnik - a w zależności od silnika instalacja się różniła, pomimo że siedział tam i EECV i PATS - analogicznie jak w przypadku EEC IV,
    - obraziłeś się na sugestię że sam cwaniakujesz, pomimo tego że Emeryt2 naprowadzał Ciebie na rozwiązanie.
    Może więc zastosujesz się do sugestii, zamiast grać skrzywdzonego?

    0
  • #9 17 Lip 2011 21:03
    prezes11
    Poziom 23  

    ok,nie obraziłem się,silnik 2,0 16v rocznik 96,właśnie sprawdziłem wyjscia z modułu zapłonu są to 1,3,4 w/g AD są one połączone z 9 czyli z masą interesuje mnie za co odpowiada pin nr 2 z edisa

    0
  • #10 18 Lip 2011 19:10
    emeryt2
    Poziom 42  

    Stary , nie pamiętam dobrze i nie mam schematu do tego ECU , na 80% wydaj mnie się ,że 2pin leci do obrotomierza! Nie wierzę ,że wymienione przez Ciebie piny łączą się z masą! Jeszcze raz proponuje poszukać schematu do Twojego ECU /pinologia/ i pomierz ten sygnał!

    0
  • #11 19 Lip 2011 07:48
    lukasz.1889
    Poziom 21  

    najlepiej posprawdzać zaasilenia ECU

    0