Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki dobrać kompresor do malowania auta?

areczus 17 Jul 2011 14:10 88026 26
  • #1
    areczus
    Level 10  
    Witam.
    Jestem nowy i chcę się dowiedzieć jaki będzie najlepszy kompresor do lakierowania samochodów chodzi mi o garażowe prace.
    Chciałbym kupić coś z allegro ale mogą też być inne sklepy.
    Przeznaczam na to wydatek ok 700-800zl może być używany.:)
    Dodatkowo sprzęt do lakierowania tzn pistolet itp może być w zestawie lub osobno dokupię.
    Jakie parametry musi spełniać dobra sprężarka?
  • #2
    ciasteczkowypotwor
    Level 41  
    1. Do malowania musisz mieć ciągłego ciśnienia około 1,5 do 2,2atm Zależy od dyszy.
    2. Kompresor musi posiadać odwadniacz i filtr powietrza.
  • #3
    areczus
    Level 10  
    a możesz coś poszukać na allegro i wstawić linka??
  • #5
    areczus
    Level 10  
    i to starczy do malowania samochodu? Nie będzie problemu z ciśnieniem? A coś innego??
  • #6
    rubens
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kompresor ( te poniżej 1000pln) jest bezpośrednio powiązany z pistoletem do malowania.
    Nie tylko ciśnienie jest ważne, ale i "wydatek powietrza".
    I tak - jak kupisz kompresor o wydajności np. 130 ltr/min - to musisz szukać pistoletu o zapotrzebowaniu < 130 ltr/min, chyba że kompresor będzie miał wieelki zbiornik.
    Popularne pistolety są HVLP, LVLPi ich mieszanka.
    Do tego ważna jest wielkość dyszy jaka jest w pistolecie.
    Poczytaj parametry pistoletów i kompresorów i wyciągnij wnioski.
  • #7
    areczus
    Level 10  
    a jakieś linki możesz zapodać? Jaki ty byś wybrał?
  • #8
    Jarosx9
    Level 35  
    W tej cenie do 500 zł wszystkie kompresory będą podobne, made in china, jeden dwa elementy polakierujesz, jak masz praktykę to i całe auto, ale tego pistoletu co tam jest w zestawie to naprawdę nie polecam, bo on się nawet do podkładu słabo nadaje. Można nim ławki w parku malować.
    Za około 100 zł - 150 zł kupisz sobie już chińskie wynalazki HP,HVLP itp., które są o niebo lepsze. Bez regulacji ciśnienia w pistolecie też ciężko się lakieruje a ten nie posiada. Ten wąż elastyczny też można o kant d... rozbić, tylko do pompowania kół jest dobry.
    Do pistoletu HP z dyszą 1.4 to musisz mieć około 4-4.5 bar ciśnienia na pistolecie, żeby polakierować na jedną warstwę np. drzwi od auta, to potrzebujesz 10-15 sek. więc 24L to jest bardzo nieoptymalne. Do sprawnego lakierowania to szukaj chociaż 50L a najlepiej to 100L i wydajność realna min. 200L/min na wyjściu.
  • #9
    areczus
    Level 10  
    Dlatego czekam na innych użytkowników którzy podpowiedzą i wkleją linki. Za tą cenę co podałem chciałbym mieć już cały zestaw do malowania więc czekam na propozycje;p
  • #10
    ciasteczkowypotwor
    Level 41  
    areczus, Kolega nie napisał, że chce tym malować samochód, sądziłem, po kwocie przeznaczonej na zakup, że ma być to urządzenie do pomalowania co jakiś czas jakiejś małej powierzchni.

    Za 800zł nie kupisz zestawu do pomalowania dobrze samochodu. Tu faktycznie jak Jarosx9 napisał potrzeba wydajnego kompresora. Musi być to 2 lub więcej tłokowy kompresor o wydajności minimum 200l/min i dużym zbiorniku 150l wzwyż. Z silnikiem 3 fazowym, bo lakierując kompresor będzie pompował praktycznie cały czas.

    4-4,5bar to trochę za dużo mi się wydaje, lakier wyschnie zanim doleci do powierzchni lakierowanej i mnóstwo mgły się narobi.
  • #11
    areczus
    Level 10  
    całego samochodu nie będę malował a jakieś elementy np błotnik czy zderzak może kompresor być używany
  • #12
    ciasteczkowypotwor
    Level 41  
    areczus, to w takim razie do zaprawek mały kompresor 50 litrów wzwyż o wydajności 120l/m powinien wystarczyć. Czy może samemu złożyć kompresor?
  • #13
    Jarosx9
    Level 35  
    ciasteczkowypotwor wrote:

    4-4,5bar to trochę za dużo mi się wydaje, lakier wyschnie zanim doleci do powierzchni lakierowanej i mnóstwo mgły się narobi.

    Obawiam się że dla HP to w sam raz, ale dla HVLP to już za mało. Tu nie chodzi żeby lakier psikał (bo zrobisz firany do ziemi) tylko żeby cząsteczki lakieru miał odpowiednią energię kinetyczną przy zderzeniu z powłoką.
  • #14
    areczus
    Level 10  
    A może coś używanego do malowania może są inne strony z takim sprzętem. Albo nawet sam silnik bo posiadam stary kompresor ale nie ma w nim silnika ma pojemność ok 150l
  • #15
    kw95s
    Level 15  
    podepnę się pod temat:
    czy taki kompresor podany powyżej wystarczy do pomalowania maluszka,
    albo może taki:
    http://allegro.pl/kompresor-olejowy-sprezarka-50l-206l-min-8-bar-i1701727850.html

    3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. Proszę poprawić treść posta, następnym razem ostrzeżenie. Ciasteczkowypotwor.
  • #16
    areczus
    Level 10  
    a zna się ktoś na budowie kompresora bo mam w domu butle ok 150l, silnik na siłę ale nie mam pojęcia o budowie. Czytałem trochę na forum i wiem że potrzebne są złączki zawory itp. Jutro wstawię zdjęcia i opis może ktoś pomoże:)

    3.1.17. (10.9, 16) Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji, wynikających z lenistwa lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.
    3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

    Proszę poprawić posta. Ciasteczkowypotwor.
  • #17
    Jarosx9
    Level 35  
    Areczus, jak nie masz pojęcia to zrobisz sobie krzywdę i po co ci to.
    Kw95s, znasz się na lakierowaniu to polakierujesz, nie znasz się to i 500l/min nie pomoże.
  • #18
    wezuwiusz3
    Level 12  
    Mam pytanie odnośnie właśnie kompresora.Mam mocno podrobiony kompresor samoróbkę .Zastanawiam się nad kupnem nowego w rozsądnej cenie.Co radzicie pod pistolety HVLP?,chodzi mi o to żeby ciśnienie w przypadku włączenia się kompresora nie spadało poniżej wymaganego przy lakierowaniu.Czasami się zdarzy że trzeba skończyć element ,a to moje ścier.o włącza się i nie nadąża z nabiciem.Efekt?? Dupa a nie efekt.Najgorzej jak trzeba przy busie dach psikać,bo wtedy na lustro nie zrobi jak nie ma czym dmuchnąć.Poradżcie może co by można było wykombinować.Nie mam zbytnio miejsca na duuuuży kompresor.Zastanawiam się nad zastosowaniem do jakiegoś małego kompresora zbiornik hydroforowy,albo do tego co mam jakąś nową sprężarkę od sam.ciężarowego.Widziałem gdzieś na forum że goście mieli sprężarki ze skota.Takie cacko i mnie by interesowało,tylko skąd to wziąść ,a jak by było to za ile??Poradzicie coś??

    3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. Proszę poprawić posta! Ciasteczkowypotwor.
  • #19
    yunivers
    Level 11  
    Koledzy, a jaki kompresor kupić do malowania felg samochodowych?
  • #20
    zibi900
    Level 2  
    Do malowania felg starczy Ci pojemność 50l. chociaż wiem z własnego doświadczenia że lepiej kupić większy bo często przydaje się w przypadku malowania nieco większych powierzchni niż felgi. Ja preferuje niemiecka jakość więc polecam firmę Blitz, zobacz sobie taki kompresor

    Moderated By Krzysztof Reszka:

    3.1.10. Nie reklamuj stron internetowych lub usług w jakiejkolwiek formie.

  • #21
    Aldik
    Level 11  
    Odnowię temat. Mam teraz chiński kompresor 60 l i nie wyrabia mi jak używam np. tzw. bączka czy też zwykłego klucza pneumatycznego. Zastanawiam się co wybrać, na allegro dziwnie opisywane są wydajności jedni opisują ją jako efektywną a inni podają dwa razy większą. Która prawdziwa i jak to rozumieć?
    Budżet ok 2 tys. Myślę, że najlepsza butla to 200 l. Pistolety jakie mam to mała dysza 1,0/1.2 i duża 1,4, marki Iwata - chłonie powietrze jak głupi. Błotnik ciężko pomalować przy kompresorze jaki teraz mam.
  • #23
    Aldik
    Level 11  
    Nadal nie wiem jaką firmę wybrać, na markowe typu METABO mi szkoda kasy, a taki Kraft&Dele podobno mega kiepski.
    Może coś doradzicie?
    A drugie pytanko, to czym się w zasadzie różnią te na 400 V od tych na 230 V?
  • #24
    wojtek1234321
    Level 35  
    Aldik wrote:
    A drugie pytanko, to czym się w zasadzie różnią te na 400 V od tych na 230 V?
    Na pewno mocą silnika. Jak mocniejszy silnik to jednocześnie powinna być pompa wydajniejsza, to i do tego też powinna być większa butla/zbiornik. Jak mocny silnik i pompa wydajniejsza, duży zbiornik to i lepszy cały kompresor, stabilniejsze ciśnienie i wszystkie inne "zależności".
  • #25
    bearq
    Level 38  
    Za 2 tys nie kupisz nawet dobrej nowej pompy chyba że jakąś po remoncie. Z chińczyków to wszystko z jednej fabryki tylko inne napisy. Bierz to co tańsze, na "dodatkowe" oprzyrządowanie w stylu odwadniaczy czy jakiś przewodów nie patrz.
  • #27
    vitz
    Level 6  
    Aldik wrote:
    Nadal nie wiem jaką firmę wybrać, na markowe typu METABO mi szkoda kasy, a taki Kraft&Dele podobno mega kiepski.
    Może coś doradzicie?



    Jeśli chińczyk to szukaj czegoś popularnego i z dostępem do części. I dbaj o poprawny cykl pracy.
    Jakiś czas temu kupiłem kompresor KUPCZYK i pękła blaszka zaworowa. Efekt taki, że nie ma do tego żadnych części i zrobił się problem. Popatrz do jakich marek (albo konkretnego kompresora) są chińskie części na rynku.

    Poza tym nikt nikogo nie zmusza do zakupu nowego sprzętu. Polecam rynek wtórny. Bardzo odradzam marketówki.