Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zetor 6718 - biegi zgrzytają, trzeszczą

Bayern M 17 Jul 2011 21:11 8095 10
  • #1
    Bayern M
    Level 9  
    Witam. Mam taki problem z włączaniem biegu u ciągnika zetor 6718:
    Po włączeniu sprzęgła trudno zmienić bieg; biegi zgrzytają, trzeszczą muszę użyć duzo siły przy zmianie biegów. Po dłuższym czasie zgrzytania, trzeszczenia włączam dopiero bieg. Czy mam wyregulować sprzęgło ? Czy wymienić tarczę sprzęgłową ? Lub jest uszkodzone coś innego ? Proszę o podpowiedzi
    Pozd c
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    artko334
    Level 19  
    Tutaj raczej uszkodzona jest skrzynia biegów i wymiana sprzęgła nie wiele zdziała, ale dla pewności sprawdź stan tarczy sprzęgłowej.
    Moderated By robokop:

    Idź doradzać gdzie indziej, bo bzdury piszesz.

  • #3
    bazanrm
    Level 11  
    Myślę, że najpierw wyreguluj cięgno , na którym jest kawałek gumowej tulejki. Cięgno to służy do hamowania dolnego wałka w skrzyni biegów! No i sprzęgło , pedał powinien wyłączać tylko I stopień i po wysprzęgleniu ma "spłaszczyć" gumową tulejkę hamującą dolny wałek w skrzyni . Do II stopnia służy dźwignia ręczna
  • #5
    Bayern M
    Level 9  
    Miałem podobny problem przy Ursus C-360 w którym było zgrzytanie,trzeszczenie dlatego trudno było wżucić nawet jeden bieg ciągnik ten naprawiany był przez mechanika który założył tarczę sprzęgłową starego typu co miało wpływ na ciężkie przesuwnie się tarczy po frezach wałka sprzęgłowego. Po wymianie oryginalnej tarczy biegi wchodziły normalnie. Natomiast tym Zetorem przejechałem 80 KM przejeżdzając przez centrum miast. Podczas jazdy żaden bieg mi nie wyłączył się. @artko334 dlazcego miała by być uszkodzona skrzynia biegów???
  • #6
    bazanrm
    Level 11  
    Skrzynia w tym Zetorze jest bardzo podobna do skrzyni Ursusa 4011, różni się właśnie hamulcem dolnego wałka i dodatkowo jest w niej zmiana obrotów WOM 540 / 1000 lub bardzo rzadko spotykany wzmacniacz momentu sterowany powietrzem i raczej w Zetorze 69xx .
    No i oczywiście sprzęgło ma dwa łożyska wyciskowe , które muszą być odpowiednio wyregulowane , inaczej niż w Ursusie.
  • #7
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Sprzęgło zdaje się sterowane hydraulicznie. Jeśli to taki patent jak w 5340 tzn. pompka i wyprzęgnik to sprawdz czy się nie zapowietrza, czy pompka tłoczy olej. To troche nieszczęśliwy paten szczególnie gdy już oryginał założony w fabryce został wymieniany.
  • #8
    bazanrm
    Level 11  
    Nie mieszaj w głowie w tym Zetorze hydrauliczne to tylko hamulce ,do sprzęgła idą dwa sztywne cięgna i trzecie do hamowania skrzyni !
  • #9
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Dla tego napisałem "jeśli" To nie widzę problemu jak jest mechanicznie sterowane. Zobaczyć łapy, podkładki pod nimi bo lubią się sypać, ustawienie sprawdzić a nie zepsutej skrzyni szukać. Jeśli nie pomoże trafia się pęknięty docisk lub zwichrowana tarcza. Koło Może podnieśc do góry sprawdzić czy dobrze wysprzęgla a wy tu o połówkach i womie piszecie. A hamulec wałka przydaje się gdy na postoju pierwszy raz włączasz bieg. W czasie jazdy do zmiany biegów jest bezużyteczny. I też nic z niego jeśli główne niewysprzęgla.
  • #10
    bazanrm
    Level 11  
    O WOMie i półbiegach pisałem żeby przybliżyc bydowę tego traktora, a źle wyregulowany hamulec skrzyni uniemożliwi dobre wysprzęglanie
  • #11
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Jeżeli jest tak skonstruowany że jego awaria lub zła regulacja uniemożliwia np. pełne wciśnięcie pedału sprzęgła i pełne wysprzęglenie sprzęgła głównego ta tak. Bo poza tym to nie ma ono na to wpływu.