Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF 105.410 problem z ad blue

kryś184 22 Lut 2012 21:27 35122 58
  • Relpol przekaźniki
  • #32
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks
    wątpie czy texa dobrze przetłumaczyła gdzie widzi niskie napiecie zasilania.Wydaje mi się, że chodzi o niskie napięcie zasilania Głównego modułu AdBlue, a nie modulu miksującego ( przy resorze).Ten ostatni jako taki nie jest " zasilany", ale jest sterowany sygnałem typu Duty Cycle- czyli sygnałem przemiennym miedzy 0 a 12 V " zero-jedynkowym", o przebiegu kwadratowym ( sygnał binarny ).
    Natomiast niskie napięcie zasilania do głównego modułu AdBlue to częsty przypadek- trzeba sprawdzić jakie napięcia jest na zasilaniu i porównać z napięciem akumulatora.
    Pin 1 oraz pin 2 - 24V zasilanie z akumulatora ;
    pin 3 oraz pin 4 - masa
    pin 9 - 24V zasilanie po zapłonie
  • #33
    gucio~1
    Poziom 22  
    Po pierwsze dzięki za pomoc.
    Co do tłumaczeń texy to faktycznie można mieć sporo do zarzucenia producentowi ale w opisach stosuje oznaczenia błędów funkcjonujące w literaturze dafa np dla eas w 95 xf błąd 80 to: Napięcie zasilania czujnika ciśnienia płynu NOxCare lub czujników ciśnienia powietrza (w układzie EAS) zbyt wysokie lub zbyt niskie. Niestety nie posiadam opisów dla 105 tki a błąd o którym piszę w 95 tce nie występuje. Tranzystor który wysterowuje sygnał jest zasilany stałym napięciem i być może spadek tego napięcia jest zgłaszany jako błąd. Myślę, że może to być spowodowane zarówno dużym upływem prądu na zewnątrz (w obwodzie dozownika płynu) jak i uszkodzeniem tranzystora lub obwodu zasilania. Napięcie zewnętrzne przychodzące do EAS-a niestety jest ok. Zarówno dwa stałe jak i 15 po kluczu. Masy też. Wszystko sprawdzone pod obciążeniem. Czasami EAS-a nie ma na Canie a jak już jest to wywala ten błąd o którym pisałem.
  • Relpol przekaźniki
  • #34
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks
    gucio~1 napisał:
    np dla eas w 95 xf błąd 80 to:

    XF95, a tymbardziej 95XF to są auta generacji Euro 2 i Euro 3 i nie mają systemu EAS.
    XF105 ma system EAS żeby spełniał wymogi normy emisji spalin Euro 4 i 5.

    Czesto zdarzają się usterki w sieci CAN do głównego modułu EAS powodowane usterkami/ korozją w wiązce od złączy kabinowych aż do samego modułu.Trzeba przedzwonić CAN low i CAN High aż do modułu EAS.
    Główny moduł jest połączony z resztą auta za pomocą V-CAN1, czyli czerwony i oczywiście żółty.
    Trochę nie ozumiem toku rozumowania, jaki przyjąłeś a'propos obecności lub braku sygnału CAN względem zasilania głównego modułu EAS2.
    To jest trochę na odwrót, to znaczy istnieje taki związek przyczynowo-skutkowy: nie będzie sygnału CAN- jeśli nie będzie zasilania do głównego modulu EAS, a nie na odwrót.Sygnał CAN nie "zasila" modułu- główny moduł EAS używa informacji zawartej w sygnale CAN i vice versa- emituje różne informacje zwrotnie do magistrali CAN.
    Bez zasilania główny moduł EAS nie będzie mógł komunikować się za pośrednictwem V-CAN1.
    Taki eksperyment poznawczy dla Ciebie:Wyjmij bezpiecznik od głównego modułu EAS (po lewej stronie tablicy- nad bezpiecznikami EBS przyczepy), a zobaczysz jaki błąd w DMCI czy w VIC-u zostanie wygenerowany- właśnie brak komunikacji sygnałem CAN z głównym modułem sterującym.
    Sprawdź V-CAN1.często korodują piny i przewody w okolicach tych płaskich kostek za zbiornikiem AdBlue - ale to tylko sugestia, bowiem usterka w wiązce może być praktycznie wszędzie.
  • #35
    gucio~1
    Poziom 22  
    Sorki. Pisałem o XF95. Zerknij na dokument DW 33284502. To jest opis usterek układów EAS i DMCI dla tego dafa.
  • #36
    kryś184
    Poziom 14  
    Witam
    EAS 2 i EAS to jest dwa do wyboru sterowniki systemu ad blue w dafie 105 według TEXY w wersji 25 oprogramowania jest to objaśnione poprostu EAS to jest bez czujników NOX w EAS 2 z czujnikami NOX czyli jakby generacja układów pierwsza EURO 4 i druga EURO 5
    Pozdrowienia
  • #37
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks
    EAS może być w postaciach:
    EAS
    1.Bez nawet jednego czujnika NOX (wczesne modele) jest to oczywiście Euro 4 i spełnia wymogi standardów OBD1.
    2.Z dwoma czujnikami NOX, też jest to Euro 4 ale spełnia wymogi standartów OBD 1+

    EAS-2
    Z jednym czujnikiem NOX (downstream), w specyfikacji Euro 5 i jest to pełne OBD2.

    Gwoli ścisłości.
    I nie dotyczy to tylko XF105, czy nawet wogóle DAFa,
    Tylko jest to Ogólnoeuropejska norma obowiązująca producentów samochodów ciężarowych z silnikiem Diesla.

    A specyfikację najnowszej normy EURO 6 znasz?
    Słyszałeś o kombinacji układów systemu dozowania AdBlue +katalizator trójfazowy i systemu recyrkulacji spalin z chłodzeniem spalin poddanych recyrkulacji?
    Widziałem silnik MX w speku Euro 6.
    Do naprawy usterki w systemie redukcji składników spalin w aucie Euro 6 potrzebne chyba będą ludziom wyższe studia.Kosmos.
  • #38
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks
    Wczoraj miałem przypadek, który zdarza się bardzo rzadko, i wprawia w osłupienie niejednego mechanika.
    Auto to XF105, 510 hp, dosłownie roczny (pierwszy raz zarejestrowany w lutym 2011r), przebieg to 96 tysięcy kilometrów.Eksploatowany głównie na autostradach.
    Problem: kierowca zgłasza iż często lampka MIL zaświeca się w czasie jazdy by po chwili zgasnąć.
    Zostało mi zlecone zbadanie problemu przy okazji jej 6-cio tygodniowego przeglądu+servisu.
    Podłączam DAVIE. Sprawdzam system EAS2 pod kątem błędów.Oczywiście aktywnych nie znajduję- tylko jakieś 10 nieaktywnych.Sprawdzam je.
    Weryfikuję błędy pod kątem dat powstania i zakończenia występowania błędów (additional information każdego błędu rejestruje takie daty).
    Z tych dziesięciu błędów, 8 wystąpiło tylko raz, i to zaraz po wyprodukowaniu tzn. data zakończenia błędu w lutym 2011roku.Do kosza.
    Dwa wystąpiły tego samego dnia (tzn. wczoraj, i to o 6 rano- zaraz po odpaleniu auta.)-jako ostatni raz .
    Sprawdzam te dwa błędy.

    120-7 Emission detected
    (long time error)

    74-5 Air pressure after orifice
    Value tt high during start up.

    Analizuję błędy.Pierwszy to po prostu wykryto przekroczenie emisji spalin.Czyli- Albo coś powoduje, że AdBlue nie jest dozowane, lub dozowane nie prawidłowo, lub katalizator nie spełnia swojej funkcji.Ten błąd jest dosyć nagminny.Występuje bardzo często przy jakichkolwiek malfunkcjach układu kontroli emisji spalin.Słowem- cokolweiek nie tak powoduje ten błąd.
    Drugi błąd, well...
    Zwykle ten błąd występuje przy zabl;okowanym kryształkami adblue module miksującym, który jako że jest zatkany powoduje dławienie przepływu powietrza dmuchanego z głównego modułu Adblue, poprzez moduł miksujący, aż do dyszy Adblue.
    Patrzę na moduł dozujący-kurczę, pozmianowy.Te się nie zapychają kryształkami jak te poprzednie.Robię test obwodu sprężonego powietrza w systemie EAS przy pomocy DAVIE.
    Kurczę, wszystko jest OK, nie ma prawa coś być przytkane, skoro mam za orifice cały czas 3.5 bara, i ani kszty więcej.Skąd on zobaczył wyższe ciśnienie za orifice?
    Informacje dodatkowe w Błędzie 74-5 mówią mi, że za orifice w momencie występowania błędu było nawet i 7.2 bary.Za dużo. coś spowodowało wzrost ciśnienia.
    Sobie znanymi sposobami analizuję system, by znaleźć TO: ( patrz zdjęcia załączone do posta)

    Co powoduje TAKIE zjawisko?
    Z buletinów servisowych DAF-a wiemy, że takie rzeczy występują.Ale co powoduje takie zjawisko?

    Wykruszam całą bryłę i odkurzaczem odciągam wszystkie drobinki.
    Auto ma najnowszą wersję softa w systemie EAS2, tak więc ma najnowszą wersję, która ma rzekomo zapobiega takim zjawiskom.
    Jakieś pomysły co to powoduje?
  • #39
    polder300
    Poziom 2  
    Witam.Krisbrumm może spotkałeś się z przypadkiem kiedy ciśnienie powietrza za kryzą jest niskie,przy diagnozie aktywnej jest max 1,5 bara.A powinno dochodzić do 3,5 bara.Również po zakończeniu testu kiedy przedmuchuje układ sprężonym powietrzem wzrośnie do około 2 barów.Powoduje to zatykanie modułu dozującego i pozostałego układu do dyszy. Ciśnienie powietrza dochodzące do pompy jest normalne i wynosi 9 barów.Układ posiada dwa czujniki temperatury w wydechu oraz na końcu czujnik NOX.Pojazd jest nowy ma dopiero 20 tys kilometrów.Problem występuje od początku eksploatacji.Ciśnienie przed kryzą podczas testu również jest niskie nie przekroczyło 3 barów.Po zakończeniu diagnozy wyświetla się komunikat że test zakończył się niewłaściwie ze względu za niskie ciśnienie powietrza.Dodam że ciśnienie ad blue w teście jest prawidłowe i wynosi około 3,9 bara.Czy przyczyna może leżeć w zaworze regulacji ciśnienie który jest wewnątrz pompy?Jak to sprawdzić?Pzdr.
  • #40
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks
    Kiedyś miałem taki przypadek,auto przyjechało z warsztatu, gdzie "fachowcy" chcieli naprawić system, ale nie bardzo wiedzieli co i jak działa.Ktoś im powiedział, żeby przepuścic obwód powietrza związkiem alkaicznym (w Polsce znanym jako Dimer), i mogli się pożegnać z głównym modułem sterującym- faktura na ponad £2000 była bolesna. Wówczas mieliśmy przypadek wewnętrznej blokady powodującej zdławienie przepływu i spadku ciśnienia na czujniku przed orifice.
    Pamiętaj, że głównie blokada obwodu sprężonego powietrza w układzie EAS2 jest domeną systemu Danfoss (LF45, LF55, CF65), a nie Bosh (CF75, CF85 oraz flagship DAF-a, czyli XF105), a to są dwa zupełnie inaczej pracujące systemy, chociażm obydwa dozują AdBlue, ale według innego schematu.

    Obwód sprężonego powietrza w układzie jest bardzo prosty, i przebiega kolejno jak poniżej:
    Zasilanie 10 bar z APU.
    Filtr powietrza eliminujący wilgoć i kropelki oleju (ten mały koło zbiornika AdBlue)
    wejście do głównego modułu sterującego Adblue:
    Elektrozawór sterujący ciśnieniem powietrza- ten zawór ustala ciśnienie powietrza, które jest przesyłane dalej.Wartość ciśnienia jakie opuszcza elektrozawór waha się w porzedziale od 4 do 8 barów, i zależy od ilości AdBlue jaka jest pompowana przez obwód AdBlue.
    Większe ciśnienie powietrza odpowiada mniejszej ilości AdBlue dozowanej przez system.
    Dzieje się tak dlatego, że przy większym zapotrzebowaniu na AdBlue elektrozaworek otwiera się więcej aby masowo większa ilość powietrza mogła zostać doprowadzona do AdBlue.A jeżeli więcej zaworek się otworzy, to ciśnienie automatycznie spada (pamiętasz ze szkoły- było na przedmiocie termodynamika, że pV=const, gdzie p-ciśnienie, V- prędkość.)
    Dla dawkowania AdBlue poniżej 500gram/godzinę ciśnienie powietrza wynosi około 4100mbar,
    Dla dawkowania AdBlue powyżej 500g/h ciśnienie powietrza wynosi około 7800mbar.

    Powietrze po elektrozaworze napotyka czujnik ciśnienia przed kryzą, gdzie właśnie można odczytać jakie jest jego ciśnienie.
    Następnie przepływa przez kryzę pomiarową,
    Napotyka czujnik ciśnienia za kryzą pomiarową (kolejny),
    Wychodzi z głównego modułu pod ciśnieniem około 3.5bara (powyżej 2 bary jako min).
    wchodzi do modułu miksującego, by tam zmieszać się z AdBlue i następnie wraz z AdBlue wejść do wtryskiwacza i tam dalej do spalin.
    Wielkość dawki AdBlue zależy od prędkości obrotowej silnika, momentu obrotowego silnika i wielkości NOX, jaki sczytuje z czujników NOX.
    Jeżeli wartość ciśnienia powietrza przed kryzą (pomiędzy 4 do 8 bar) zależy od wielkości dozowanej ilości AdBlue, a ta z kolei zależy od tak wielu czynników, to słowem- wielkość ciśnienia powietrza też może być naprawdę różna.
    Ważne jest tylko, żeby było pomiędzy 4 do 8 barów przy maksymalnym ciśnieniu na zegarach.

    Często ten błąd niskiego ciśnienia powietrza występuje zaraz po odpaleniu auta, gdzie zeszło powietrze przez noc i dopiero zaczyna nabijać powietrza.Może to trochę potrwać, bowiem ludzie w DAFie wiedzą, ze auto może mieć jakiś wyciek, może napełniać zbiorniki w przyczepie itd.
    Przy włączeniu silnika, jeżeli system ma sygnał o pracującym silniku z prędkością powyżej 300obr/min, system EAS wykonuje test plausability systemu.jednym z etapów testu jest test czujników ciśnienia za - i - przed kryzą.W tym celu otwiera na krótki okres czasu elektrozaworek w głównym module aby dopuścić na chwilę sprężone powietrze przez obwód i w tym czasie sprawdza spadek ciśnienia przed i za kryzą.Brak spadku ciśnienia oznacza blokadę w obwodzie (brak przepływu), natomiast za duży spadek ciśnienia oznacza że system ma jakąś dużą nieszczelność (np. odkręcona rurka z głównego modułu do modułu miksującego).
    Jeżeli ciśnienie przed kryzą jest poniżej 5.2 bara, system czeka jeszcze chwilę aby po chwili powtórzyć test.Jeżeli ciśnienie jest poprawne, system przechodzi do następnych faz pracy.
    Jeżeli masz coś podłączone do linii zasilającej system w sprężone powietrze, i to coś zabiera całe powietrze, to możesz mieć i tu przyczynę niskiego ciśnienia.
    Zdarzało się też załamanie rurki doprowadzającej sprężone powietrze do głównego modułu- to także ograniczy jego ciśnienie- sprawdź rurki pod kątem zagięć i załamań.
    Oczywiście powinieneś też sprawdzić manometrem z trójnikiem jakie masz ciśnienie na wejściu podczas testu, ale mniemam, że to już sprawdziłeś- musi być około 10 bar.
    W czasie testu, zanim DAVIE przerwie test z uwagi na niskie ciśnienie, musisz zwrócić uwagę jakie jest ciśnienie za i przed kryzą.Jeżeli spadek ciśnienia na kryzie jest nieznaczny- to znaczy że wyciek powietrza jest pomiędzy głównym modułem a dyszą ( za kryzą) wówczas spróbuj odkręcić tą rurkę z plecionką z dyszy i w czasie testu modułu miksującego przytkać wylot z rurki kciukiem tak, żeby spiętrzyć trochę ciśnienie w rurce.Obserwuj wartości ciśnień za i przed kryzą.Jeżeli przy przytykaniu kciukiem rurki ciśnienia rosną (szczególnie to przed kryzą), to problem może być i z dyszą.
    Jeżeli nie będzie różnicy, to, cóż...zostaje tylko sprawdzić, czy nie ma jakiegoś zatoru na wejściu powietrza do głównego modułu ( w złączce typu Voss i jej gnieździe w module).Jeżeli i to nie przyniesie odpowiedzi, to wygląda na to, że elektrozaworek w głównym module jest niesprawny.
    A jeżeli to jest tak jak piszesz nowe auto, to nic tylko warranty claim z Paccara i... nowy moduł główny.
    Aczkolwiek ciężko jest naprawić ciężarówkę przez internet czy przez telefon...
  • #41
    polder300
    Poziom 2  
    Bardzo dziękuje Ci Krisbrumm za szybką i wyczerpującą odpowiedz.Tak jak zalecałeś sprawdziłem cały układ powietrzny w samochodzie.Ciśnienie wejściowe do pompy 9 barów.Po odkręceniu przewodu powietrze z dużą siłą wylatuje aż do opróżnienia zbiornika.Przewody drożne filtr powietrza sprawdzony.A na wyjściu z pompy niecałe 2 bary.Po odłączeniu przewodu podającego powietrze z pompy do modułu dozującego i całkowitym go zatkaniu i po uruchomieniu diagnozy aktywnej ciśnienie za kryzą aby minimalnie się podniosło.Jest tak niskie że można jednym palcem je zatrzymać.Wychodzi na to że zaworek ciśnienia w pompie jest uszkodzony i zle reguluje.Dodam że ad blue jest Boscha a diagnozę wykonuję programem iveco easy bo pacjentem jest autobus Crossway.Pzdr.
  • #42
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks
    A czy od spodu głównego modułu nie ma jakiejś taśmy maskującej jaką używają lakiernicy lub cokolwiek innego co mogło by zatkać ten grzybek od spodu modułu? Ten grzybek to jest wlot do czujnika ciśnienia otoczenia.
  • #43
    polder300
    Poziom 2  
    W poniedziałek jak będę w pracy to sprawdzę całą pompę.Jeżeli nic nie znajdę to pompa do wymiany.Jak się coś wyjaśni to się odezwę.Na razie dziękuję za wszelką pomoc.Pzdr.
  • #44
    SNlEGU
    Poziom 9  
    Witam.

    Mam problem z AdBlue - ograniczona moc silnika

    Pacjent: DAF XF.105 460 - 2008r.

    Moduł AdBlue był już wymieniany jakieś 2 lata temu w ramach akcji serwisowej.
    Z odczytu błędów wynika, że jest zbyt niskie ciśnienie pompy AdBlue.

    Proszę o sugestie co można z tym zrobić...
    Pozdrawiam.

    DAF 105.410 problem z ad blue
  • #45
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks
    sprawdź mały filterek wkręcony wewnątrz portu wejściowego AdBlue do głównego modułu sterującego.
    Zlokalizuj port do którego dochodzi PLASTIKOWA (nie mosiężna) złączka.Port ma napis "AdBlue IN"
    Odłącz od tego portu rurkę.W tym celu trzeba wcisnąć ten biały plastikowy element- widełki rozginające zatrzaski.
    Po odłączeniu rurki weź płaski średniej wielkości śrubokręt i wykręć z wnętrza portu wejściowego taki mały filterek.Jeśli zatkany- to przedmuchać, oczyścić i wkręcić z powrotem.podłączyć rurkę z powrotem.Odpowietrzyć układ Adblue poprzez dwukrotne (lub więcej) wykonanie cyklu : odpalić silnik na minutę a następnie wyłączyć zapłon na kolejną minutę.
    Innym powodem zbyt niskiego ciśnienia adblue może być załamana/zagięta rurka doprowadzająca adblue do głównego modułu sterującego (ta sama którą odłączasz żeby oczyścić filterek).
  • #46
    SNlEGU
    Poziom 9  
    Dzięki za podpowiedź. Przedmuchałem ten filterek choć nie był prawie wcale zabrudzony i wyczyściłem gniazdo w środku. Przewód dolotowy nie jest zagięty i jest drożny.
    Odpowietrzyłem układ i wykasowałem błędy.
    Po przejechaniu 50km uruchomiło się ostrzeżenie ukł. wydechowego a po kolejnych 70km ograniczenie mocy.
    W testerze mam możliwość zrobienia testów AdBlue, wykonałem je ale nie wyświetlił raportu tylko był możliwy podgląd parametrów online (obroty pompy, ciśnienie za i przed etc.)
  • #47
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks
    Jezeli masz mozliwosc zrobic test wyciekow ukladu adblue, to go zrob.Podaj wartosci obrotow pompy i cisnienia adblue.powinno byc 3.5 bara (3500 mbar) przy 4000obr/min pompy
  • #48
    SNlEGU
    Poziom 9  
    Zrobiłem "test nieszczelności filtra AdBlue" oraz "test obwodu powietrza"
    wyniki poniżej...

    Testu "obwodu AdBlue z wtryskiem" nie udało się tym razem uruchomić. Ostatnio na zimnym silniku go zrobiłem, teraz silnik i ukł. wydechowy był jeszcze ciepły (jakieś 30 min po trasie) - nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.


    DAF 105.410 problem z ad blue DAF 105.410 problem z ad blue DAF 105.410 problem z ad blue
  • #49
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks
    Nie rób zrzutu ekranu w czasie testu szczelnoci filtra AdBlue, gdzie zawór odpowietrzania jest wciąż w 100% otwarty!
    Test szczelnoci filtra AdBlue poczátkowo ma zawór odpowietrzajácy otwarty aby usunąć resztki powietrza (właśnie faza przepłukiwania tak jak w screenshoocie), ale póżniej system zamyka go i uruchamia samą pompę adblue tak, że adblue nie wraca do baku zaworem odpowietrzającym (powrotnym).
    Mam wrażenie że za szybko nacisnąłeś przycisk PrtScrn w czasie testu, bo pod spodem niebieski status bar wskazuje, że system jest wciąż w początkowej fazie, gdzie zaworek odpowietrzający jest jeszcze otwarty.Wówczas wartość ciśnienia adblue nigdy nie będzie wysoka, bo co pompa zaśsie adblue ze zbiornika, to od razu wraca do baku.Dopiero w późniejszej fazie testu system zamknie zaworek powrotny i zacznie sprężać adblue do maksymalnie możliwej wartości.I taką właśnie należy "złapać" screenshotem.Spróbuj jeszcze raz, pod koniec testu
    testu obwodu powietrza i modułu dawkującego już nie musisz robić, bo on nic nie wnosi do sprawy w kwestii diagnozy ciśnienia adblue.To jest jak sama nazwa wskazuje test obwodu powietrza, a ty masz probklem z ciśnieniem AdBlue w systemie
  • #50
    SNlEGU
    Poziom 9  
    Przy teście nieszczelności najpierw robi fazę przepłukiwania a później wydaje się, że odrazu przechodzi w fazę "wypuszczania ciśnienia" czyli obroty 0 i zawór odpowietrzający 100%. Jeżeli jest faza działania pompy przy zamkniętym zaworze odpowietrzającym to jest ona znikomo krótka albo z jakiegoś powodu jej nie uruchamia.
    Dla pewności mogę sprawdzić jeszcze wieczorem.

    .....................................................

    Potwierdzam - wogóle nie rozpoczyna testu przy zamkniętym zaworze odpowietrzającym...

  • #51
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks
    nie powinien zatrzymywac pompy przy fazie z zamknietym zaworem zwrotnym.Na tym polega cały sens tego testu: Najpierw uruchomić pompę przy otwartym zaworze powrotnym aby wypchnąć jakiekolwiek powietrze do powrotu do zbiorniku, a następnie po prostu powinien zamknąć zawór powrotny i zacząć sprężać adblue aby wykryć wycieki.
    Czasami przy zapowietrzeniu układu zasilania adblue lub pompy, pompa zaczyna pracować bez ociążenia i za szybko pracować, co jest wykryte przez system.Aby zapobiec jej usterki system zatrzymuje pompę oraz generuje kod błędu : za duże obroty pompy.
    Tłoczenie adblue lekko zwalnia obroty pompy do nowmalnego poziomu, natomiast praca "na sucho" powoduje, że pracuje bez obciążenia a więc za szybko.
    Sprawdź błędy aktywne czy nie masz takiego błędu i ewentualnie powtórz test.
    Dziwny ten test w filmiku, tak jak piszesz; jakby wogóle nie miał fazy z zamkniętym zaworkiem powrotnym ale swoją drogą obroty pompy są jak na fazę płukania i tak gdzieś za duże.To jest Texa?
  • #52
    SNlEGU
    Poziom 9  
    Tester to Autocom. Test wykonywałem kilkakrotnie.
    Bezpośrednio po testach nie wyskakuje żaden błąd natomiast po tych testach, które robiłem w południe teraz zauważyłem coś nowego....

    ....dodam, że auto cały czas stało ale robiłem też inne testy.

    Krisbrumm orientujesz się może jaki tam jest rodzaj pompy (zębata czy łopatkowa)?

    W weekend ściągnę auto na warsztat to zobaczę co tam się dzieje w tym module.
    Dzięki za pomoc.

    DAF 105.410 problem z ad blue
  • #53
    damiantucha
    Poziom 11  
    SNIEGU

    Wygląda na to że masz padniętą pompę. Spuść adblue ze zbiornika i zobacz czy nie ma ślaowych ilości ropy. Ja miałem przypadek że kierowca nalał adblue w bańkę po ropie.
  • #54
    pitool
    Poziom 30  
    SNlEGU napisał:
    Tester to Autocom. Test wykonywałem kilkakrotnie.

    Krisbrumm orientujesz się może jaki tam jest rodzaj pompy (zębata czy łopatkowa)?


    DAF 105.410 problem z ad blue

    Pompa jest tłoczkowa.
    W sprawnym układzie adblue w dafie nie widziałem większych obrotów pompy jak nie całe 3500obr/min wykonując test AutoComem.
  • #55
    damiantucha
    Poziom 11  
    pitool napisał:
    SNlEGU napisał:
    Tester to Autocom. Test wykonywałem kilkakrotnie.

    Krisbrumm orientujesz się może jaki tam jest rodzaj pompy (zębata czy łopatkowa)?


    DAF 105.410 problem z ad blue

    Pompa jest tłoczkowa.
    W sprawnym układzie adblue w dafie nie widziałem większych obrotów pompy jak nie całe 3500obr/min wykonując test AutoComem.


    Pompa nie jest tłoczkowa tylko membranowa.
    Może kręcić się 4000obr/min w zależności od szczelności zaworków zwrotnych.
    Robiąc test nalezy zwócić uwagę czy podczas odpowietrzania rośnie nieznacznie ciśnienie. Z filmiku widać iż pompa nie pompuje wcale, bo masz cały czas 38mbar.
  • #56
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks
    damiantucha napisał:
    Pompa nie jest tłoczkowa tylko membranowa.
    Może kręcić się 4000obr/min w zależności od szczelności zaworków zwrotnych.
    Robiąc test nalezy zwócić uwagę czy podczas odpowietrzania rośnie nieznacznie ciśnienie. Z filmiku widać iż pompa nie pompuje wcale, bo masz cały czas 38mbar.


    Good man!
    Wreszcie widać logiczne myślenie.
  • #57
    darek625
    Poziom 2  
    może mi ktoś pomoże :-)
    nie grzeją grzałki - oczywiście jedna się spaliła ta we filtrze
    wymieniona na przewodach są dobre
    czy jak się spaliła grzałka to mogło coś uszkodzić ?
    testy robione texą - przewód odmrażanie
    wiem że trzeba brać na nią poprawki ale temperatury nie rosną
    daf bez czujników NOX i bez ogranicznika mocy
    do tego miałem błędy
    - różnica między temperaturami - to u mnie był zapchany tłumik jak rozerwało harmonijkę to się dopiero połapałem
    testy po tych wszystkich pracach przechodzi ok
    aby temperatury nie rosną na module
    i jak jest ciepło to pobiera ad blu
  • #58
    SNlEGU
    Poziom 9  
    krisbrumm napisał:
    damiantucha napisał:
    Pompa nie jest tłoczkowa tylko membranowa.
    Może kręcić się 4000obr/min w zależności od szczelności zaworków zwrotnych.
    Robiąc test nalezy zwócić uwagę czy podczas odpowietrzania rośnie nieznacznie ciśnienie. Z filmiku widać iż pompa nie pompuje wcale, bo masz cały czas 38mbar.


    Good man!
    Wreszcie widać logiczne myślenie.


    Dzięki koledzy za pomoc.

    Wymieniłem membrany w pompie, pompa zaczęła dawać ciśnienie w okolicy 3bar jednak po przejechaniu 90km znowu ograniczył moc.
    System zapamiętał błąd "odmrażanie przewodów adblue" a podczas jednego z testów autocom wykrył "uszkodzony zawór odpowietrzania".
  • #59
    ernnnie
    Poziom 1  
    kryś184 napisał:
    Witam dzięki kolego za podpowiedz sorki że tak długo nie odpisywałem miałem problem z internetem ale jednak daf pojechał do serwisu. Gościu z serwisu powiedział że wymieniają gratis moduł dozujący w dafach tylko jest warunek tej wymiany auto nie może być starsze niż cztery lata i moduł musi być uszkodzony i że moduł zgon zaliczył , ale ja bym stawiał na te czujniki przed i po katalizatorze wybraliśmy się z kierowcą w jazdę próbną z naczepą tylko bez ładunku i parametry w Eas czujnika przed katalizatorem to -273 stopni i ta wartość jest zmian, a prametry czujnika po katalizatorze nie przekraczały 80 stopni . Zobaczymy jak wróci kierowca z serwisu coś wiencej będę wiedział ale jest jeszcze jedna lipa z testerem którym się posługuje nie moge wykasować błedów z Eas tych zapamiętanych nie aktywnych znaczy w EAS 2 są następujące usterki
    Dozowanie długo terminowe błędu nie można usunąć z powodów prawnych i musi pozostać przez 400dni w sterowniku , Monitorowanie emisji spalin i też musi pozostać przez 400dni może wiesz co za usterki?
    Pozdrowienia


    Na pewno tego nie usuniesz głownie jest to błąd z dozownika, zapchana dyszka itp. nawet davie nie da rady.
    Moderowany przez serwisantscani1:

    Pisownię poprawiłem.
    Zdania zaczynamy z wielkiej litery a kończymy kropką, używamy również znaków przestankowych.

    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.