Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF 105.410 problem z ad blue

kryś184 17 Lip 2011 22:36 33097 58
  • #1 17 Lip 2011 22:36
    kryś184
    Poziom 14  

    Witam

    Na wyświetlaczu pojawiły się dwa komunikaty układ wydechowy i moc silnika ograniczona, Zdiagnozowałem dafa testrem megenti marelli tester tech wersja oprogramowania 17 w wersji light tester jest w podobie texy. W EAS wystąpiły następujące usterki
    1.Temperatura wylotu spalin po katalizatorze numer błędu 63, 64
    Długi czas ogrzewania
    Wartość zbyt niska .W parametrach testera po ponad pól godziny pracy silnika wartość wyniosła max.80 stopni
    2.Temperatura wylotu przed katalizatorem
    Wartość zbyt niska.W parametrach testera wynosi -273 stopnie
    3.Błąd nieokreślony numer błędu 127

    Dodano po 16 [minuty]:

    Z błędem nieokreślonym myślałem że to przekażnik G0126 ale dalej jest usterka aktywna. Dodam tyle że układ wydechowy jest już uszkodzony ponad pól roku znaczy się ten czujnik temperatury przed katalizatorem wyświetlało układ wydechowy ale nie było komunikatu moc silnika ograniczona.Ale gdy wyskoczył komunikat ograniczona moc silnika to już nie da się tak jezdzić.
    Jeszcze w parametrach testera jest czujnik temperatury zewnętrznej wartość wynosi ponad 300 stopni też może być uszkodzony

    Pozdrowienia

    1 29
  • #2 17 Lip 2011 22:49
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    W kościele byłeś? Dzisiaj niedziela.
    Zajedź do serwisu, podłącz Davie i po zawodach.

    -1
  • #3 17 Lip 2011 23:12
    kryś184
    Poziom 14  

    Jak coś to byłem w kościele ale nawet jeśli nie to raczej o tej porze raczej się nie odprawia , pozatym jak bym tak robił z autami mojego szefa to nie wiem czy coś bym zarobił jako mechanik ale na 90% serwis czeka albo ktoś zechce się podzielić wiedzą
    Dzięki za podpowiedz

    0
  • Pomocny post
    #4 18 Lip 2011 19:35
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Na postoju temperatura spalin sięgnie najwyżej 160-180 stopni, a na pewno nie tak wysoko, żeby można cokolwiek powiedzieć o wiarygodności ich pomiarów.Zrob road test z tym urządzeniem diagnostycznym na kolanach.Postaraj się o jakiś cięższy ładunek, żeby nie jeźdźić solo, i wówczas zczytaj temperaryrę spalin za i przed katalizatorem.Powinieneś mieć w wyż/wym warunkach nawet 270 stopni celsjusza.
    możesz do celów diagnostycznych zamienić kostki czujników, żeby sprawdxić, czy błąd z wartością czujnika temp. za katalizatorem przeszedł po zamianie wtyczek do czujnika przed katalizatorem.czujnik temperatury zewnętrznej jest dosyć niezawodny, natomiast zawodna jest (i to bardzo) jego instalacja.CZujnik jest zlokalizowany na wsporniku dolnego stopnia kabiny- zaraz za zderzakiem.W brytyjskich ciężarówkach jest po lewej stronie, prawdopodobnie w tych z kierownicą po lewej stronie jest na odwrót-czyli po prawej.Dokładniej to jest zaraz w pobliżu przedniego modulatora EBS.
    System EAS (lub EAS-2) w przypadku otwartego obwodu czujnika pokazuje jako wartość domyślną właśnie 300 stopni celsjusza.
    Bląd nieokreślony to błąd, którego twoje urządzenie nie może przetłumaczyś, ale DAVIE poradzi sobie.

    1
  • #5 28 Lip 2011 22:35
    kryś184
    Poziom 14  

    Witam dzięki kolego za podpowiedz sorki że tak długo nie odpisywałem miałem problem z internetem ale jednak daf pojechał do serwisu. Gościu z serwisu powiedział że wymieniają gratis moduł dozujący w dafach tylko jest warunek tej wymiany auto nie może być starsze niż cztery lata i moduł musi być uszkodzony i że moduł zgon zaliczył , ale ja bym stawiał na te czujniki przed i po katalizatorze wybraliśmy się z kierowcą w jazdę próbną z naczepą tylko bez ładunku i parametry w Eas czujnika przed katalizatorem to -273 stopni i ta wartość jest zmian, a prametry czujnika po katalizatorze nie przekraczały 80 stopni . Zobaczymy jak wróci kierowca z serwisu coś wiencej będę wiedział ale jest jeszcze jedna lipa z testerem którym się posługuje nie moge wykasować błedów z Eas tych zapamiętanych nie aktywnych znaczy w EAS 2 są następujące usterki
    Dozowanie długo terminowe błędu nie można usunąć z powodów prawnych i musi pozostać przez 400dni w sterowniku , Monitorowanie emisji spalin i też musi pozostać przez 400dni może wiesz co za usterki?
    Pozdrowienia

    0
  • Pomocny post
    #6 29 Lip 2011 07:35
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    to nie jest wina twojego testera, że nie możesz wykasować błedów z systemu EAS.Panowie z Genewy tak troszczą się o środowisko,że skonstruowali normy legislacyjne Euro, które nakazują konstruktorom samochodów takie ich projektowanie i wytwarzanie, żeby niektórych błędów nie dało się wykasować jakimkolwiek urządzeniem diagnostyczym.Auto, po naprawieniu usterki, samo ma zgasić lampkę, jeżelimauto test wykaże mu, ze emisja spalin jest OK.
    My, jednak wiemy jak Panów z genewy przechytrzyć, i umiemy wykasować jednak te błędy.Po prostu trzeba przeprogramować EAS.Naprawdę nie wiem, dlaczego sterownik musi przechowywać błędy przez akurat 400, a nie np. 365 dni.Coś ma to wspólnego z przepisami EOBD

    1
  • #7 29 Lip 2011 22:49
    kryś184
    Poziom 14  

    Witam
    W moim testerze można wykonać regulacje w EAS 2 teoretycznie
    Gdy klikam na rubrykę regulacje to jest Kasowanie błędów dla ERO 5
    Ale gdy chce wykonać regulacje to wyskakuje mi komunikat użytkownik nie jest upoważniony do wykonania tej procedury. Podejrzewam że tak jest z braku aktualizacji oprogramowania na nowsze
    Pozatym też nie mogę wykonać żadnej aktywacji w EAS np. test wtrysku ad blue
    bo wyskakuje mi na pulpicie w centralce są obce błędy. Czyli ogólnie mogę podejrzeć parametry i błędy jak oczywiście objaśni tester.
    Pozatym co do przeskakiwania fachowców z genewy podczas drugiego przeglądu serwisowego od nowości gościu z serwisu powiedział że może tak zrobić że w razie problemów z ad blue daf nie będzie tracił mocy oczywiście za wiekszą dopłatą czy jest to możliwe ?. I myślałem że ten gościu to zrobił bo wyświetlało układ wydechowy ostrzeżnie prawie od roku ale moc miał i szef tak kazał jeżdzić

    Dodano po 14 [minuty]:

    Aż wyskoczył komunikat moc silnika ograniczona noi problem daf nie ma mocy.
    I właśnie prawie o roku czujnik temperatury przed katalizatorem w rubryce błędy istnieje nie wiem jak stym błędy nieokreślonym może i był wcześniej a gdy pojawił się błąd temperatura wylotu spalin po katalizatorze to właśnie silnik stracił moc
    W EAS 2 oprócz tych usterek prawnych były czujnik temperatury przed katalizatorem i temperatura wylotu spalin po katalizatorze.
    Ale ogólnie gdy się naprawi system ad blue to nie jest konieczne kasowanie błędów z EAS żeby system zaczął działać

    Pozdrowienia dzięki za zainteresowanie się tematem

    0
  • #8 30 Lip 2011 01:59
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Boże, widzisz to i nie grzmisz.
    Pewna grupa błedów, mająca bezpośredni wpływ na sklad spalin, powoduje tzw.power derate-czyli redukcję mocy.Robi tą redukcję stopniowo-aż do 40%.tak jest z przyczyn legislacyjbych EOBD Euro 5.
    Ponieważ było dużo przypadków, iż system EAS2 wykrywał usterkę w trakcie dalszej trasy auta, ciężarówka nagle, gdzieś daleko, na autostradzie dostawała ograniczenia mocy.
    Nie pytaj mnie ile razy miałem wezwania w środku nocy w ramach DAFaid-u (czyli takie brytyjskie 24h assistance dla ciężarówek), bo auto musiało zjechać nieoczekiwanie na najbliższy parking z autostrady, i kierowca załamany, bo auto załadowane na maxa, czasu ma mało, a nie ma czym jechać- bo ograniczenie mocy.
    Najczęściej był to zatkany kryształkami AdBlue modył miksujący powietrze z Adblue.jeśli tak, to jeszcze pal sześć- zawsze miałem nowy, ten pozmianowy w vanie servisowym, zakładałem, przeprogramować ECU żeby pozbyć się wszystkich błedów z ECU i naprzód.Gorzej, jak to była malfunkcja w systemie EAS, i nie był to modulik miksujący, np NoX sensor.A takowego w moim bombowcu już nie miałem...
    Aby uniknąć takich niespodzianek, fabryka wypuściła w ramach tzw. product recall, software do systemu EAS.Każde auto było wzywane do servisu DAF-a, na przeprogramowanie systemu EAS i DMCI.
    Tenże software daje 50-cio godzinne opóźnienie w redukcji mocy, w przypadku wykrycia malfunkcji w systemie.W takim przypadku, dalej zaświeca komunikat na desce o usterce w układzie wydechowym oraz zapala lampkę MIL, ale moc redukuje dopiero 50 godzin pracy silnika później.To po to, żeby dać czas na dojazd do servisu i usuniecie usterki.
    W wielkiej brytanii ten software był dla operatorów instalowany nakoszt DAFa, w ramach jak to się w Polsce nazywa-kampanii, czyli właśnie recall.
    Dziwi mnie postawa tego gościa z Servisu, który oferuje to za opłatą.Tymbardziej, że tenże software nie usuwa całkowicie redukcji mocy, tylko opóżnia ją.
    Znasz jez. ang. albo znasz kogoś, kto zna? Pisz maila do DAF-a, do Eindhoven, z zapytaniem, czy tenźe servis na pewno powinien ci oferować to za opłatą.Oni tam w sprawach finansowych szybko odpowiadają, a jeśli jest tak, jak wyżej napisałem- ty dostaniesz to za free, a pan z servisu DAFa dostanie prztyczka w nos.
    Szkoda tylko, że gościu w Eindhoven, odpowiedzialny za Aftermarket DAFa na Polske (polak ) to niemiłosierny dupek, i jak to już w wielu przypadkach bywało, nie potrafi sprowadzić do porządku nierzetelny servis dafa w Polsce.Ze szkodą dla polskich klientów servisów.

    Dodano po 10 [minuty]:

    kryś184 napisał:
    Czyli ogólnie mogę podejrzeć parametry i błędy jak oczywiście objaśni tester.

    powinieneś, bo servisowy komputer DAVIE ma taką opcję.Jest podgląd do ciśnień powietrza i AdBlue, jest test modułu dozującego, podgląd temperatur: powietrza (spręzonego), AdBlue, otoczenia, spalin za-i-przed katem, można w czasie jazdy sprawdzić sygnał z NOX sensorów.Można podejrzeć cały proces redukcji NOX w czasie jazdy, gdzie wyświetla co sie w danej chwili dzieje, jaki jest status pompy głównej adblue (ma ona parę "stanów" pracy).
    Tak, masz rację, po naprawie w systemie AdBlue, nie jest konieczne kasowanie błędów, system z uwagi na legislację EOBD sam powinien wykryć prawidłowość działania systemu i zgasić lampkę MIL. to sie nazywa driving cycle.
    Jeden driving cycle, to jest silnik pracuje przec co najmniej minutę a następnie zapłon jest wyłączony przez kolejną minutę.Całość to właśnie driving cycle.
    Niektóre błędy potrzebują jeden driving cycle, niektóre dwa, a niektóre potrzebują trzy driving cycles, żeby zgasić lamplkę MIL.
    Niektóre rodzaję błedów, czyli LONG time errors, i tak zostaną w pamięci przez wspomniane 400 dni.

    Dodano po 14 [minuty]:

    kryś184 napisał:
    w razie problemów z ad blue daf nie będzie tracił mocy oczywiście za wiekszą dopłatą czy jest to możliwe ?. I myślałem że ten gościu to zrobił bo wyświetlało układ wydechowy ostrzeżnie prawie od roku ale moc miał i szef tak kazał jeżdzić

    Wszystko zależy jakiego rodzaju problem jest w systemie.niektóre błędy nie powodują zmniejszenia mocy, a niektóre tak.U ciebie musi być to podrzędny błąd, skoro ma od roku na desce ostrzeżenie, a mocy nie redukuje.
    Ta wybiórczość w redukowaniu mocy lub i nie zależy od tego, jak bardzo błąd jest w stanie wpłynąć na skład spalin.decyduje o tym norma EOBD.

    1
  • #9 31 Lip 2011 00:50
    kryś184
    Poziom 14  

    Witam dzięki za wyczerpującą podpowiedz
    Co do parametrów w EAS to jest ich sporo są ciśnienia powietrza przed otwarciem zaworu i po otwarciu ale co nie wiem jakie ma być prawidłowe wartości ciśnień nie wiencej w jakich granicach się one mieszczą pozatym gdy pada moduł miksujący powietrze to w EAS pojawia się usterka względne ciśnienie powietrza po otwarciu zaworu jakoś tak z pamięci pisze to akurat tester zazwyczaj objaśnia. Ale moduł mógł zaliczyć zgon i dlatego moc ograniczyło narazie nic jeszcze niewiem co tam w serwisie stwierdzono . Ogólnie sprawa wygląda następująco jak jakiś daf przyjedża na baze z uszkodzonym układem ad blue i bez mocy to ja go diagnozuje i mówie co jest i póżniej zazwyczaj auto jedzie na serwis i raz że szef porównuje moją diagnoze z serwisem a po drugie naprawiają tylko cholernie nie lubie jak auto odsyłają na serwis jakiekolwiem ogólnie aut jest sporo ponad 70sztuk reno dxi man mercedes volvo i do tych wszystkich aut mam jeden tester dafa jeszcze jakoś idzie robić ale reno dxi i volvo to tylko po powierzchownie. Ale co zrobić trzeba jakoś pracować

    Dodano po 25 [minuty]:

    Dzięki za podpowiedzi astym gościem z serwisu co za dopłata usługi robi to trzeba dać sobie spokój jak coś to na biednego nie trafi szczególnie w moim regionie gdzie uczciwo pracą jedynie garba można się dorobić.

    Pozdrowienia

    0
  • #10 31 Lip 2011 19:20
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    kryś184 napisał:
    w moim regionie gdzie uczciwo pracą jedynie garba można się dorobić
    Jeśli będziesz jadł łopatą a nie łyżeczką.
    Zakres uprawnień do diagnostyki jest uzależniony od wysokości abonamentu i jest to w gestii Twojego szefa.
    krisbrumm napisał:
    Niektóre rodzaję błedów, czyli LONG time errors, i tak zostaną w pamięci przez wspomniane 400 dni.
    Dzieje się tak także i w innych markach aut, i większość usterek mniej poważnych po 3 "normalnych" startach dezaktywuje tą usterkę a jeśli występuje nadal, należy przeprowadzić szereg testów wymagających demontażu wtryskiwacza np. test ilości adblue, który podejrzewam występuje nie tylko w Dafie ale i w Volvo , Renault dxi, MANie, do wykonania testerem który posiadasz. W TEXIE w ostatniej wersji są wszystkie niezbędne testy układów AdBlue dla chyba wszystkich marek. (Wersja 23 dla Navigator TXT C z 05.2011)

    -1
  • #11 04 Sie 2011 07:01
    kryś184
    Poziom 14  

    Witam
    Po wizycie w serwisie okazało się że to czujnik temperatury przed katalizatorem był walnięty i przez niego były występujące usterki w EAS co do błędu nieokreślonego to DAVIE podpowiedział że ten czujnik przed katalizatorem mam wewnętrzne zwarcie. Kierowca mówił mi że z ad blue poszło szybko gorzej było ze zgaszeniem komunikatu zużyte okładziny hamulcowe klocki hamulcowe nowe po zakładne u nas na warsztacie mój tester pokazuje na każdym z kół 102% w sterowniku EBS myślałem że DAVIE pokaże prawdę co do wartości stanu okładzin jaką widzi sterownik i gdzie znajduje problem jednak nie mechanicy z serwisu po schemacie szukali w instalacji i znależli także daf spędził na serwisie ponad osiem godzin także po problemie jeszcze będę miał pare pytań także nie zamykam tematu

    Dzięki za podpowiedzi

    0
  • #12 04 Sie 2011 08:52
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    102% to z tego co pamietam oznaczalo brak sygnalu

    0
  • #13 04 Sie 2011 13:24
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Davie nie ma nic do obwodu zużycia okładzin.Nie ma w VIC-u ani też w EBS błędu: zużyte okładziny hamulcowe.To prosty obwód.Po jego przerwaniu zapala się zużyte okładziny na desce, ale DAVIE nie jest tego ani w żaden sposób zresetować, ani nawet zobaczyć jako błąd.
    A co do czujnika temperatury, to tak jak sugerowałem wcześniej: zamienić wtyczki tego przed katem z tym za katem, i zobaczyć Jaltestem, czy błąd przeszedł do drugiego czujnika.jeśli nie- to instalacja.Jeśli tak- to czujnik.
    Nowe czujniki są zmodyfikowane, czyli pozmianowe, bo te pierwszej generacji często nawalały.
    Nieźli mechanicy w tym servisie, skoro zajęło im to aż 8 godzin na zdiagnozowanie i naprawę czujnika temperatyury spalin i obwodu czujników zużycia okładzin!
    połowę tego czasu to max!

    0
  • #14 05 Sie 2011 23:33
    kryś184
    Poziom 14  

    Witam
    Co do tych mechaników to jeszcze nie taka tragedia po prostu ponoć czas serwisowy na wymianę czujnika temperatury spalin to dwie godziny a co do znalezienia usterki w instalacji tego to nie powiedzieli chyba nieokreślony tak jak błędy w moim testerze. Lepszy był przypadek szef mój namówił swojego kolegę na zakup ciężarówek i kupił pare Marcedesów Actrosów MPII w automacie i w jednym z nich coś stukało w skrzyni biegów podczas ruszania noi żeby uniknąć awarii na drodze zaprowadził auto do serwisu stwierdzili że skrzynia biegów się kończy ,noi zrobili remont skrzyni i nic nie pomogło dalej słychać stuki w skrzyni rachunek za tą usługę to ponad 20tys. do zapłaty i nikt z serwisu nawet tym się nie przejął że lipe odstawili i nie ma gadania że nie zapłaci i o jakieś reklamacji . U nas na warsztacie wyciągnęlśmy skrzynie znalazł ten kupel szefa firme zajmującą się naprawą skrzyń gościu zrobił zamontowalśmy i jest ok.Także różnie to jest z serwisem jeszcze było pare wpadek ale człowiek nie maszyna może czegoś zapomnieć dokręcić

    0
  • #15 05 Sie 2011 23:59
    pitool
    Poziom 30  

    Więc krisbrumm nie dziw się że u nas w Polsce taki przewoźnik szuka rozwiązania na własną rękę.Pisałeś kiedyś że skoro kogoś stać na ciągnik jakiejś tam wartości to dla czego nie zaprowadzi do serwisu.Nie wiem jak jest na wyspie,ale tu na kontynencie jest coś takiego jak leasing i wierz mi że czasy są jakie są i na dzień dzisiejszy nie stać wielu na takie manewry.Mi udało się złapać pracę u faceta który ma trzy zestawy w transporcie międzynarodowym i jeżdżę ale gdy przychodzi mi rozkopać silnik/skrzynie to się nawet nie zastanawiam bo mam z tego dobrą kasę.A w serwisie(bynajmniej Polskim) jak wiadomo nie zawsze potrafią naprawić nie wymieniając przy tym zbędnych podzespołów.
    przykład:
    Man;czujnik ciśnienia na listwie cr-serwis stwierdził wtryskiwacze
    Daf:modył miksujący powietrze z Adblue(wystarczyło rozebrać i wymyć wodą z mydłem)-serwis że pompa w module
    Volvo:brak mocy(zawór w obudowie filtra paliwa)-serwis że pompa do wymiany.
    To tak troszkę nie na temat.

    0
  • #16 06 Sie 2011 00:07
    kryś184
    Poziom 14  

    Jeszcze miałbym pytanie w dafie 95.430 w sterowniku EBS występuje następująca usterka Elektrozawór wyloty powietrza w przednim lewym kole zwarcie do plusa usterka pojawia podczas jazdy w deszcz wtedy EBS się zapala na desce i jest takie wrażenie jakby tylko przód hamował tak twierdzi kierowca.Zawór główny hamulcowy wymieniony ten po pedałem hamulca i dalej lipa jak daf wrócił z trasy dalej ta usterka jako błąd zapamiętany jest sprawdziłem wiązkę o zaworu głównego do sterownika i od zaworu ABS przód lewa strona i jest ok. Wymieniałem też ten zawór ABS w przednim lewym na razie nie wiem czy jest dobrze daf jest w trasie ale jak coś to jaki jeszcze zawór odpowida za przednie lewe koło

    Pozdrowienia

    0
  • #17 11 Sie 2011 12:34
    wisol74
    Poziom 2  

    Witam wszystkich. Jestem nowy na forum i nie wiem czy w dobrej rubryce piszę . Niedawno szef ściągnął z niemiec DAFa 105 (VIN XLRTE47MS0E738105). Od początku wyświetlał ostrzeżenie błędu silnika i układu wydechowego. Po podłączeniu Texy pokazał błędy adblue (Moduł EAS silnik pompy Adblue AKT, dozowanie (długoterminowe) ZAP i kilka innych. Na tabliczce modułu sa numery Bosch 0 444 010 009 i Daf 1693191. Z kolei jak się łączę Texą to pokazuje numer Hardware DAF 1791541 a numer wersji sprzętu ECU 0 444 010 009. Od kumpla przełożyliśmy jego moduł adblue (na tabliczce miał też jak u mnie 0 444 010 009 i DAF 1693191) ale wogóle nie było połączenia z jego modułem. Z kolei jak założyliśmy jego moduł na jego auto to wszystko chodziło a texa pokazywała u niego numer hardware DAF 1693191 , numer wersji sprzętu ECU 0 444 010 009. Czy mógły ktoś z kolegów mi wyjaśnić o co chodzi z tymi numerami i czemu w elektronice jest co innego niż na tabliczce? Czy jak piszecie to jakaś aktualizacja oprogramowania? Czemu może nie widzieć jak podmieniam moduł o takim samym numerze na tabliczce? U jeszcze innego kolegi sprawdziłem na jego DAFie na tabliczce miał numer Bosch 0 444 010 018 i DAF 1746947 zaś Texa pokazywała numer Hardware DAF 1818625 i numer wersji sprzętu ECU 0 444 010 018. ???
    I znowu coś innego niż widzi komputer (u znajomego widziałem z kolei moduł z numerem na tabliczce DAF identycznym 1818625. kumpel mówił że te numery oznaczają generację adblue 16... pierwsza, 17... druga i 18... trzecia. czy ktoś byłby na tyle miły i wyjaśnił o co chodzi z tymi numerami i jak można je zamieniać ( czy za 18... mogę dać 16... lub 17.... Na jaki numer mogę zamienić mój (niestety kupno nowego na razie nie wchodzi w grę).
    Jeszcze jedno. Jak teksą chcę wejść w sterowanie silnika to pokazuje, że VCI nierozpoznane i system będzie się bronił przechodząc w jakiś tryb awaryjny i żeby to anulować trzeba wyjąć jakiś bezpiecznik??? O co może chodzić?
    Jak będę miał chwilę to dodam PrtSc z TEXY
    Pozdrawiam

    0
  • #18 11 Sie 2011 14:22
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    To co jest na tabliczce to jest numer czesci Bosha, a to co wyswietla Texa to jest software version oraz DAFowski numer oprogramowania
    Texa nie jest najlepsza do dafow-pokazuje dziwne rzeczy.

    0
  • #19 13 Sie 2011 22:51
    kryś184
    Poziom 14  

    Witam
    Co chodzi o oprogramowanie w texie w moim przypadku to nie chodzi o nowszą wersje oprogramowania tylko o dostęp do funkcji specjalnych dla dafa to jest kasowanie błędów z EAS i aktywacje podzespołów. Moja podpowiedz jest taka żeby porównać parametry w EAS twoje i kolegi . Ogólnie gdy tester nie ma połączenia z sterownikiem jest spowodowane brakiem jego zasilania ale u ciebie to raczej odpada jak zdiagnozowałeś że moduł padł. Jeszcze sprawdził bym te dwa przekażniki z szerokimi pinami G0126 a drugiego numeru nie pamiętam może któryś z nich jest odpowiedzialny za diagnoze. Co do tych numerów części to tylko numer z części może coś powiedzieć czy to jest to samo a texą nie sugerował bym się

    Pozdrowienia

    0
  • #20 14 Sie 2011 11:06
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    kryś184 napisał:
    sprawdził bym te dwa przekażniki z szerokimi pinami G0126 a drugiego numeru nie pamiętam może któryś z nich jest odpowiedzialny za diagnoze

    to są przekaźniki zapłonu, bez których silnik nie zapali, a ponad to inne systemy w aucie będą martwe, co powoduje całą litanię ostrzeżeń na desce.
    On ma malfunkcję w systemie redukcji NOX, ale auto normalnie pali i jeźdxi.
    Ja nie przejmował bym się za bardzo tymi numerami, gdyż one mogą różnić się znacznie i nie mieć związku z generacją systemy czy autem.Po prostu DAF zmieni byle pierdółkę w pompce, i już wszystko ma inny numer etc.

    0
  • #21 19 Sie 2011 06:53
    wisol74
    Poziom 2  

    Dziękuję koledzy za odpowiedzi. Niestety DAF kolegi poleciał w trasę i nie mam możliwości dalszych eksperymentów z jego modułem. Czy moglibyście mi napisać jak można zamieniać moduły adblue. Chcę poszukać i kupić używkę , ale nie wiem czy znajdę o takim samym numerze jak mój (też nie wiem w końcu którym numerem się sugerować-na tabliczce, czy "wersją oprogramowania" z TEXY) a szkoda wywalać kasę, bo szef na pewno nie będzie zadowolony. O co chodzi z generacjami adblue?-po czym poznać, który moduł jest jakiej generacji i czym one się różnią. Czy do mojego DAFa mogę założyć jakąś inną generację. Dzięki za odpowiedzi

    0
  • #22 19 Sie 2011 13:26
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    tak, różnią się i to znacznie.Możesz mieć do czynienia z generacją euro 4 lub euro 5. Euro 4 może być w specyfikacji OBD 1 albo OBD 1+ MODUŁ Euro 5 oczywiście będzie w speku OBD2.
    Zobacz czy auto dawcy ma tyle samo czujników tlenków azotu, co i twoje (jeden lub dwa czujniki NoX- za i przed katalizatorem). Jezeli masz auto z jednym czujnikiem NoX, to sprawdź, czy jest on przed katalizatorem (Wczesne Euro 4 czyli OBD1), dwa czujniki Nox (za-i-przed katem)- wówczas będzie to pełne Euro 4, czy też ma jeden czujnik NoX- tylko za katalizatorem (Euro 5). Może być i tak, że masz auto EURO 5/EEV, wówczas będzie miał dwa NoX sensory.
    auto dawcy musi być tej samej generacji i specyfikacji co i twoje.
    Wersje oprogramowania na razie pomiń.Po prostu im wyższa, tym system działa inaczej, aby był bardziej niezawodny, gwarantuje opóźnione ograniczanie mocy w przypadku wykrycia malfunkcji o 50 godzin, tudzież inaczej dozuje ilość AdBlue ( wczesne software versions trochę "przelewały" AdBlue, tzn wtryskiwały więcej, niż to było potrzebne do redukcji związków azotu do wymaganego poziomu) czasami powodowało to wręcz "zatynkowanie" siateczki wlotowej do katalizatora i blokowanie przepływu spalin.
    Pamiętaj, że zeby zweryfikować, czy "nowy" (inny) moduł głowny jest sprawny, musisz to auto przepędzić z pełnym ładunkiem gdzieś dalej, najlepiej po autostradzie (chmmmm. nie dot. Polski), tak, aby system miał szansę na aktywację w warunkach pełnego obciążenia i zaczął wtryskiwać AdBlue.W cyklu miejskim czy nawet na krótkich trasach nigdy nie zostaną spełnione warunki do jego wtrysku.

    0
  • #23 23 Wrz 2011 22:40
    kryś184
    Poziom 14  

    Witam do kolegi krisbrumm cytując jego podpowiedz
    Tak, masz rację, po naprawie w systemie AdBlue, nie jest konieczne kasowanie błędów, system z uwagi na legislację EOBD sam powinien wykryć prawidłowość działania systemu i zgasić lampkę MIL. to sie nazywa driving cycle.
    Jeden driving cycle, to jest silnik pracuje przec co najmniej minutę a następnie zapłon jest wyłączony przez kolejną minutę.Całość to właśnie driving cycle.
    Niektóre błędy potrzebują jeden driving cycle, niektóre dwa, a niektóre potrzebują trzy driving cycles, żeby zgasić lamplkę MIL.

    Z prośbą o podpowiedz co do przeprowadzenia driving cycle czy muszą być jakieś spełnione warunki do przeprowadzenia tej operacji np. określona temperatura spalin w systemie ad blue czy jakieś inne warunki żeby ten driving cycles zgasił ostrzeżenie na na wyświetlaczu układ wydechowy ostrzeżenie i zgasił lampkę MIL
    Miałem taki przypadek w EAS występowała na następująca usterka system NOX can brak informacji kierowcy brakowało ad blue i dolał wody do zbiornika i podczas dalszej jazdy zapaliła się kontrolka MIL i ostrzeżnie na wyświetlaczu . Po uzupełnieniu da blue i po zrobieniu około 100km ostrzeżenia na wyświetlaczu dalej nie zgasły wienc poszedłem na parking i próbowałem ten driving cycle

    Dodano po 8 [minuty]:

    Może z dziesięć razy ale bez rezultatu dalej ostrzeżenia na desce tylko właśnie robiłem to na zimnym silniku może dlatego. Ale gdy daf pojechał w trase to mocy nie ograniczyło kierowca po pauzie odpalił dafa i osterzenia pogasły

    Jakbyś miał chwile prosze o podpowiedz

    0
  • #24 24 Wrz 2011 11:20
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    niektore typy bledow sá kasowane automatycznie przez system po wykonaniu jednego, dwoch lub trzech driving cycle, a niektore nie wykasuje sie w ten sposob, tylko aby je wykasowac, system musi widziec redukcje NoX w spalinach, co znaczy, ze system dziala.Jezeli blád byl typu continuity error, to wystarczy trzy driving cycles, natomiast jezeli jest to blad typu plausability error, to sprawa nie jest juz taka prosta.
    Do zgaszenia lampki MIL po wykonaniu trzech driving errors nie potrzebne sa zadne dodatkowe warunki, tzn. wymagana temp. spalin itd.

    0
  • #25 26 Wrz 2011 23:28
    kryś184
    Poziom 14  

    Witam kosibrumm dzięki za odpowiedz czy do tych typów błędów co można usunąć przez drving cycle należą czujniki temperatur przed i za katalizatorem i moduł miksujący . Tak pytam z ciekawośći czy to zadziała i moc odzyska w razie wymiany części
    Pozdrowienia

    0
  • Pomocny post
    #26 27 Wrz 2011 00:12
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    czujniki temperatury tak, ale moduł miksujący- zależy jaki błąd w module zaistniał.Otwarty obwód czy zwarcie-tak.Ale już zatkaniem skrystalizowanym AdBlue nie.

    1
  • #27 27 Wrz 2011 00:58
    kryś184
    Poziom 14  

    Właśnie że tester którym się posługuje raczej tego nie objaśnia z tego co wyżej pisałem chodziło o czujnik przed katalizatorem ale jak wspomniałem był juz uszkodzony długi czas ale po rozmowie z kierowcą co to przez czujnik miało moc ograniczyć to ponoć nie czujnik chociaż ponoć jego wewnętrzne zwarcie to powoduje ale do czego zmierzam wyjechał daf z serwisu może 200km dalej ostrzeżenia na desce okazało się ze moduł misujący sie z skrystalizował może to zbieg okoliczności ale ten błąd nieokreślony 127 to dalej wystepuje jako błąd zampietany w tym i innych

    Dodano po 20 [minuty]:

    Ale i tak dobrze jest dzięki za podpowiedz ad blue w dafie 105 do prostych rzeczy nie należy 95xf ma swoją wade uszczelki pod głowicą ale da rade to zrobić silnik nie jest tak skąplikowany jak w dafie 105 ale co zrobić technika idzie do przodu także dzięki że wogule kolega sie dzieli informacjami na ten temat. Ale ogólnie wiem o co chodzi w tym temacie także dzięki
    Pozdrowienia

    0
  • #28 11 Paź 2011 19:36
    krzemiu
    Poziom 9  

    Witam mam prosbe do kolegi krisbrumm. Bardzo prosze o kontakt na krzemiu(malpa)yahoo.co.uk , ewentualnie 07889336817. Jak klopot to przeslij maila lub nr telefonu to zadzwonie , napisze.
    Pozdrawiam Piotrek

    0
  • #29 22 Lut 2012 06:44
    gucio~1
    Poziom 21  

    Witam. Mam problem z układem eas2. Błąd 85.1 napięcie zasilania modułu dozowania zbyt niskie. Oporność cewki elektrozaworu wynosi 14 ohm. Kable sprawdzone. Czy ktoś ma jakieś sugestie?

    0
  • #30 22 Lut 2012 08:26
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    A czym to jest sprawdzane, tzn. ten błąd w EAS2 ?

    0