Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dziwny przypadek z olejem w VW Bora

18 Lip 2011 15:34 3884 10
  • Poziom 9  
    Witam

    Mam następujący problem, który mnie bardzo zdziwil. Posiadam VW Bora 1.4 16V benzyna 1999r. Samochod ma przejechane okolo 230000km. Od dawna mialem problem typu, ze samochod bral olej. Ale ostatnio zauwazylem dziwny przypadek. Na calkowicie zimnym samochodzie, stojacym na idealnie prostym podlozu pod czas sprawdzania oleju na bagnecie mialem poziom oleju w granicy MIN. Wytarlem bagnet i go schowalem z powrotem. Za chwile odkrecilem korek od wlewu oleju bo chcialem sprawdzic czy nie czuc zadnego paliwa w oleju (robie to zawsze profilaktycznie bo nigdy nie mialem problemu, ze mi cos uciekalo do oleju) i chcialem dolac olej. Zazwyczaj po odkreceniu korka dolewalem odrazu olej ale tym razem go zakrecilem i jeszcze raz sprawdzilem poziom oleju. Co sie okazalo oleju przybylo i w tym momencie bylo prawie MAX. Zdziwilo mnie to bardzo ale zostawilem samochod na cala noc i postanowilem rano sprawdzic olej bo sadzilem, ze pewnie opadnie ale okazalo sie, ze olej nadal jest na tym samym poziomie a mianowicie prawie MAX. Teraz mam dylemat co sie dzieje. Bo wkoncu nie wiem czy ten silnik bierze ten olej czy nie bo nigdy nie sprawdzalem w ten sposow tylko patrzylem, ze jest malo to dolewalem a tu sie okazalo, ze ten olej tak jakby nie wracal i dopiero jak odkrece korek i zamkne to poziom sie zwieksza. Mozecie mi powiedziec od czego to moze byc i ktory pomiar tego oleju jest prawdziwy? Sytuacja powtarza sie caly czas
  • Poziom 26  
    Może samochód robi psikus i olej ucieka na drugą stronę niż jest bagnet? Innego wyjścia nie ma. Zostaw go niech pochodzi z minutę, zgaś na 10 niech zcieknie i sprawdź.
    W ten przebieg wierzysz?
    Nie wiem jak w Twoim samochodzie ale u mnie jak jest przy min (było to wtedy jak olej uciekał) to dolewałem około 0.5l i było 3/4 bagnetu. Podłoże może nie być idealne więc. Ale na ten korek to nie mam wyjaśnienia.
  • Poziom 28  
    Czy po odkręceniu korka nie psyknęło albo nie zabulgotało?
    Sprawdzałeś odmę czy jest drożna?
  • Poziom 9  
    Wierze w ten przebieg bo na 100% jest prawdziwy. Samochod byl kupowany w salonie przez mojego kuzyna, odkupilem go od niego z 1.5 roku temu. Z tym sprawdzeniem oleju sprawdze wieczorem. Rozmawialem juz z kilkoma mechanikami i juz slyszalem kilka opini ale wolale sprawdzic opinie jeszcze innych osob. Zastanawiam sie nad remontem silnika albo wymianą ale teraz juz nie wiem o co chodzi z tym wszystkim bo juz nie wiem czy mam dolewac olej czy nie.


    Po odkreceniu korka nic nie bylo slychac. Ani psykania ani nic. Odmy nie sprawdzalem, ale z odma faktycznie mam problem tylko zima bo mi zamarza
  • Poziom 39  
    Pewnie wszystko jest dobrze tylko poprzednim razem miarki nie dopchnąłeś do końca.
  • Poziom 9  
    Wszystko bylo dopchniete. Miarka byla wepchnieta do samego konca. Akurat na takie szczegoly zwracam bardzo uwage
  • Moderator Samochody
    W silniku wytworzyło się podciśnienie i zassało olej z rurki. Odmę umyj to pewnie i spalanie oleju się zmniejszy.
  • Poziom 9  
    Prosze o informacje w jaki sposob mam to wyczyscic. Czy to jest bardzo skomplikowane? A jezeli chodzi o zabrudzona odme to mi sie wydawalo, ze jak odma jest niedrozna to olej wywala na zewnatrz a nie okazuje sie, ze obniza jego poziom. W zime jak mi zamarza odma to olej jest wypychany bagnetem na zewnatrz i to w duzych ilosciach (przy moim dzisiejszym przypadku jest odwrotnie, poniewaz oleju jest malo a w momencie odkrecenia korka dopiero go przybywa)
  • Poziom 22  
    ociz napisał:
    W silniku wytworzyło się podciśnienie i zassało olej z rurki

    Możliwe,ale jedynie w silnikach gdzie długość bagnetu jest taka sama jak długość rurki w którą ją wkładamy.Nie wiem jak jest w VW Bora,ale większość samochodów ma bagnet dużo dłuższy(o około 5-15 centymetrów)od samej rurki więc opcja "podciśnienia w rurce",choć jak najbardziej słuszna-jest niemożliwa.
    I skąd taka duża różnica w poziomach oleju?Między MAX a MINI jest często litr(a czasem i więcej) oleju.
    Na moje oko:błąd pomiaru.
  • Poziom 9  
    Nie mozliwy jest blad pomiaru, poniewaz za kazdym razem sie to powtarza. Z ta odma co koledzy pisali wczesniej jest sensowne, poniewaz w VW Bora notorycznie sa problemy z ta odma i nie byla czyszczona. Podjade na dniach do jakiegos mechanika znajomego zeby mi pokazali jak sie to wszystko odkreca i czysci. Z tego co patrzylem nie jest to skomplikowane ale wole jak mi chociaz raz pokarze osoba, ktora sie na tym zna. Od kad zaczalem odkrecac ten korek i olej mi wraca to zauwazylem, ze samochod przy odpalaniu jak postoi i jest zimny juz nie kopci. Czasami puszczal mi taka wielka chmure dymu jak go odpalalem, teraz nie ma tego problemu i zaczal odpalac od strzała. Powiedzcie mi jeszcze bo ostatnio pojechalem do mechanika bo na przegladzie pokazywali mi, ze gdzies mi sie poci silnik od spodu. Mechanik mi sprawdzil i powiedzial, ze tego juz nie ma co robic bo silnik sie juz cisnieniu poddaje i zystal tylko remont silnika. Powiem szczerze, ze przestalem im ufac bo za remont silnika bez robocizny powiedzieli mi okolo 4000 zl. Rozmawialem z innymi mechanikami i nawet robili mi wycene wszystkich czesci i 4000 zl to jest owiele za duzo. Czy te przedmuchy na spodzie moga byc spowodowane wlasnie tym zapowietrzeniem?