Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa b 1.5 Isuzu temperatura ok 100 C i wentylator nie działa

kochaniemoje 18 Jul 2011 17:39 6590 10
  • #1
    kochaniemoje
    Level 2  
    Mam problem z Corsa b 1.5 Isuzu.
    Wymieniłem czujnik i nadal nic.
    Dziwi mnie dziura wywiercona w korku od wlewu płynu.
    Jak przykręcę inny korek to powstaje ciśnienie i to całkiem spore.
  • #2
    archaniol40
    Level 21  
    Bezpieczniki od dmuchawy sprawdzone? Czy po zwarciu pinów we wtyce od czujnika temp. wentylator się włącza? Obraca się w ogóle wentylator?
  • #3
    QCoo
    Level 17  
    Miałem kiedyś podobną sytuację, że wentylator w ogóle się nie załączał... Wymieniłem termostat - to samo. Drugi raz wymieniłem - zero zmian. Po raz trzeci wymieniłem i w końcu wszystko zaczęło działać. Po prostu trafiłem na uszkodzone egzemplarze.

    Zrobiłem podczas walki z temperaturą silnika taki trik, że włączałem nadmuch ciepłego powietrza w kabinie (nie polecam latem, jak u mnie) oraz ręczny włącznik/wyłącznik wentylatora. To drugie rozwiązanie okazało się o wiele bardziej skuteczne, aczkolwiek jak napisałem wyżej zniecierpliwiony niewygodą ciągłego włączania i wyłączania wentylatora wymieniałem termostat na w końcu działający.
  • #4
    kochaniemoje
    Level 2  
    a czy cos wskazywało na to ze termostat nie otwieral sie czy chłodnica była zimna czy wszystko ok było
  • #5
    jwieckowski
    Level 13  
    Zobacz sobie czujnik bimetaliczny w czajniku z wodą. Sposób prymitywny, ale skuteczny.
  • #6
    kochaniemoje
    Level 2  
    czujnik ok a co z tym termostatem
  • #7
    QCoo
    Level 17  
    zmieniłeś termostat? bo od tego powinienes zacząć. Aczkolwiek zanim sie za to zabierzesz wybadaj dokladnie gdzieten termostat sie znajduje, bo ja w astrze 1,4 8v mialem pod rozrzadem, wiec nie za ciekawie...
  • #8
    adamk1990
    Level 13  
    Odkopię. Tak mi się przypomniało, gdy ktoś wywierca dziurkę w korku od chłodnicy to znak że spaliny idą w płyn chłodzący. Sam tak robilem na krótką metę, dziurka daje upust cisnieniu, które powstaje gdy przerwie się właśnie uszczelka pod głowicą. pzdr
  • #9
    szczygielek
    Level 10  
    Witaj.
    Ople (większość) tak mają.
    Potrafią się nagrzewać do 100st i jest to normą.
    przy 105st włącza się wentylator.
    Starsze modele mają ten punkt na 95st.
    Co ważne! aby był zalany płynem chłodniczym a nie wodą!

    Jeżeli jest wywiercona dziura w korku to są jakieś kombinacje...niestety układ musi być szczelny i musi być w nim ciśnienie.Wtedy płyn ma ok 100st.
    Pod żadnym względem nie otwieraj korka przy pełnej temp płynu!!!!
    Jeżeli nadal ciśnienie będzie rosło może to świadczyć o uszkodzeniu głowicy.
    Jeżeli kupiłeś niedawno auto to sprawdź czy czasem jakiś domowy tiuner nie zakrył chłodnicy kartonem czy czymś takim.
  • #10
    waldek82
    Level 1  
    temperatura ok 100 i wentylator nie dziala - HALO A DLACZEGO MIALBY DZIALAC?? 100 na blacie w oplu to cos dziwnego? czuujnik od wentylatora jest na dole w chłodnicy i to on włącza wentylator i niema to nic wspolnego z temperatura jaka jest na zegarze.
    A jezeli chodzi o dziure ktora ktos tam zrobil w korku to napewno po to zeby cisnienie uchodzilo... przecierz oryginalny korek tez ma zaworki i nie dokreca sie go na sile bo logiczne ze cisnienie gdzies musi ujsc. i moze poprostu wystarczylo by kupic sobie nowy korek a ten wyrzucic i zobaczyc co sie bedzie dzialo... bo co jak co ale zeby spaliny byly pompowane w uklad chłodzenia - bzdury totalne!!!