Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa b 1.5 Isuzu temperatura ok 100 C i wentylator nie działa

18 Lip 2011 17:39 6305 10
  • Poziom 2  
    Mam problem z Corsa b 1.5 Isuzu.
    Wymieniłem czujnik i nadal nic.
    Dziwi mnie dziura wywiercona w korku od wlewu płynu.
    Jak przykręcę inny korek to powstaje ciśnienie i to całkiem spore.
  • Poziom 21  
    Bezpieczniki od dmuchawy sprawdzone? Czy po zwarciu pinów we wtyce od czujnika temp. wentylator się włącza? Obraca się w ogóle wentylator?
  • Poziom 17  
    Miałem kiedyś podobną sytuację, że wentylator w ogóle się nie załączał... Wymieniłem termostat - to samo. Drugi raz wymieniłem - zero zmian. Po raz trzeci wymieniłem i w końcu wszystko zaczęło działać. Po prostu trafiłem na uszkodzone egzemplarze.

    Zrobiłem podczas walki z temperaturą silnika taki trik, że włączałem nadmuch ciepłego powietrza w kabinie (nie polecam latem, jak u mnie) oraz ręczny włącznik/wyłącznik wentylatora. To drugie rozwiązanie okazało się o wiele bardziej skuteczne, aczkolwiek jak napisałem wyżej zniecierpliwiony niewygodą ciągłego włączania i wyłączania wentylatora wymieniałem termostat na w końcu działający.
  • Poziom 2  
    a czy cos wskazywało na to ze termostat nie otwieral sie czy chłodnica była zimna czy wszystko ok było
  • Poziom 13  
    Zobacz sobie czujnik bimetaliczny w czajniku z wodą. Sposób prymitywny, ale skuteczny.
  • Poziom 2  
    czujnik ok a co z tym termostatem
  • Poziom 17  
    zmieniłeś termostat? bo od tego powinienes zacząć. Aczkolwiek zanim sie za to zabierzesz wybadaj dokladnie gdzieten termostat sie znajduje, bo ja w astrze 1,4 8v mialem pod rozrzadem, wiec nie za ciekawie...
  • Poziom 13  
    Odkopię. Tak mi się przypomniało, gdy ktoś wywierca dziurkę w korku od chłodnicy to znak że spaliny idą w płyn chłodzący. Sam tak robilem na krótką metę, dziurka daje upust cisnieniu, które powstaje gdy przerwie się właśnie uszczelka pod głowicą. pzdr
  • Poziom 9  
    Witaj.
    Ople (większość) tak mają.
    Potrafią się nagrzewać do 100st i jest to normą.
    przy 105st włącza się wentylator.
    Starsze modele mają ten punkt na 95st.
    Co ważne! aby był zalany płynem chłodniczym a nie wodą!

    Jeżeli jest wywiercona dziura w korku to są jakieś kombinacje...niestety układ musi być szczelny i musi być w nim ciśnienie.Wtedy płyn ma ok 100st.
    Pod żadnym względem nie otwieraj korka przy pełnej temp płynu!!!!
    Jeżeli nadal ciśnienie będzie rosło może to świadczyć o uszkodzeniu głowicy.
    Jeżeli kupiłeś niedawno auto to sprawdź czy czasem jakiś domowy tiuner nie zakrył chłodnicy kartonem czy czymś takim.
  • Poziom 1  
    temperatura ok 100 i wentylator nie dziala - HALO A DLACZEGO MIALBY DZIALAC?? 100 na blacie w oplu to cos dziwnego? czuujnik od wentylatora jest na dole w chłodnicy i to on włącza wentylator i niema to nic wspolnego z temperatura jaka jest na zegarze.
    A jezeli chodzi o dziure ktora ktos tam zrobil w korku to napewno po to zeby cisnienie uchodzilo... przecierz oryginalny korek tez ma zaworki i nie dokreca sie go na sile bo logiczne ze cisnienie gdzies musi ujsc. i moze poprostu wystarczylo by kupic sobie nowy korek a ten wyrzucic i zobaczyc co sie bedzie dzialo... bo co jak co ale zeby spaliny byly pompowane w uklad chłodzenia - bzdury totalne!!!