Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kłopotliwa konfiguracja falownika Toshiba VF-S11 1f, 0,75Kw

18 Lip 2011 19:19 2953 4
  • Poziom 8  
    witam, czy mógłby ktoś mi pomóc w konfiguracji tego sprzętu? silnik (400V, 1,5A, 1400 Rpm, 0,55Kw, 50Hz), uzwojenie silnika mam połączone w trójkąt. Silnik ma być sterowany zewnętrznie z przełącznika 3 pozycyjnego P/0/L, potencjometru zewnętrznego i dodatkowy przycisk do hamowania. Strasznie dużo parametrów ma ten falownik. Nie bardzo rozumiem jak mam zrobić aby hamować silnik. W falowniku np LG jest to proste bo wystarczy dać przełącznik 2 pozycyjny i zwierać 2 wyjścia i silnik hamuje. W tej toshibie jest to jakoś dziwnie rozwiązane. Jest opcja że można ustawić czas w jakim częstotliwość maleje do 0 Hz ale czy to to samo?
  • Spec od Falowników
    Nie widzę zbytnich różnic w stopniu skomplikowania między LG a VF...
    Wejście F w prawo
    wejście R w lewo
    potencjometr "gołym okiem widać".
    Oczywiście parametry domyślne !

    Kłopotliwa konfiguracja falownika Toshiba VF-S11 1f, 0,75Kw
  • Poziom 8  
    witam, czym się różni Logika dodatnia (wspólny zacisk P24) od Logika ujemna (wspólny zacisk CC) ?? nie bardzo rozumiem jak z tym hamowaniem, na jakiej zasadzie to hamowanie się odbywa, w instrukcji jest podany ten rezystor o jakich parametrach ma być więc mam rozumieć ze wystarczy go tylko podpiąć do układu tak jak na zdjęciu? chodzi mi czy da się zrobić to hamowanie na przycisku 2 pozycyjnym tak jak w LG np.
  • Spec od Falowników
    Jeżeli korzystamy z napięcia wewnętrznego, łączymy jak na rysunku, jeżeli chcemy korzystać z napięcia zewnętrznego (sterować "plusem" lub "minusem") mamy taką możliwość.
    Krótko mówiąc sterujemy wejścia cyfrowe potencjałem dodatnim lub ujemnym. Większość przemienników ma taką możliwość.
    Hamowanie nie wymaga stosowania rezystora.
    Ten opisany podłączamy w celu wytracania energii "generatorowej" przemiennika gdy taka występuje np. przy krótkich czasach hamowania z dużą masą bezwładnościową np. wirówki.
    polecam instrukcję, jest wszystko opisane !!!
    pozdrawiam ;)
  • Poziom 8  
    Witam, falownik już skonfigurowałem i silnik działa, ale mam kilka pytań:

    1)dla silnika (400V, 1,5A, 1400Rpm, 0,55Kw, 50Hz) jaki ustawić prąd jałowy? 60% z 1,5A? wyczytałem że dla małych mocy silników jest to 60% a dla dużych 20% prądu znamionowego?

    2)hamowanie ustawiłem sobie czasem przyśpieszania i hamowania, parametr DE[, A[[, strona 64 z instrukcji.
    Wydaje mi się że lepszym rozwiązaniem jest hamowanie prądem stałym strona 112 z instrukcji i tutaj mam pytanie jak to skonfigurować?
    nie wiem jak ustawić parametr F250, na ile??
    F251 jest ustawiony fabrycznie na 50% prądu
    F252 też jest fabrycznie ustawiony na 1S

    Żeby uruchomić hamulec i zatrzymać silnik to trzeba zewrzeć F z CC??Chodzi mi o to aby podpiąć wyłącznik bezpieczeństwa bo tym sprzętem zasilam tokarkę i czasami jest potrzebny nagły hamulec gdyby doszło do jakiejś niemiłej sytuacji.
    Zaznaczam że wyjście F już wykorzystuję do sterowania kierunkiem obrotów silnika, czy to nie będzie miało jakiejś kolizji?