Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra x16XEL brak błędów,szarpanie i szatkowanie silnika-ciężka sprawa

duszi3 18 Lip 2011 20:41 3309 3
  • #1 18 Lip 2011 20:41
    duszi3
    Poziom 9  

    Witam. Od dłuzszego czasu mam problem z moją astrą (1998-x16xel Vauxhall-mieszkam w UK)
    Autko szarpie w przedziale 2000-3000tyś. A przy mocniejszym nacisnieciu gazu silnik szatkuje, słychać nierówną pracę i powoli wkręca sie na obroty. Kupiłem sobie elm327 i sprawdziłem błedy-wyszło że EGR więc go wyciągnąłem. Okazał sie zapchany i grzybek wogóle niechiał chodzić. Na szrocie znalazłem prawie nowy używany który powinien być dobry gdyż zaworek po naciśnieciu śrubokrętem chodzi bardzo płynnie. Jednakże szarpanie i szatkowanie pozostało. Rok temu zanim kupiłem auto poprzedni własciciel, moj kolega mówił ze auto jeżdzi swietnie. Auto zostało oddane przez niego do warsztatu gdyż zrobiła sie dziura w środkowym wydechu. Mechanik który go naprawiał musiał porządnie potraktowac katalizator młotkiem zeby spasowac cześci, efekt-katalizator rozsypał sie w kawałki. Jakiś czas temu gdy zaczeło mi rzegotać sprawdziłem i kupiłem nowy kat. wyczyściłem rury ale szarpanie i brak mocy pozostało. Kolejni mądrzy mechanicy radzili mi wymieniać czujniki położenia rozrządu i wałka oraz czujnik położenia przepustnicy-brak efektów. Przepustnice oczywiście wyczyściłem przy rozbieraniu pokazywały mi sie rożnorakie błedy czyli Lambda,obwód wtryskiwacza i czujniki odpowietrzania zbiornika z paliwem. Suma sumarum ogrzebałem sie przy aucie masę czasu, na chwilę obecną błedow brak a auto dalej szarpie i szatkuje. Dodam że pali na tyk i czasami na jałowym obroty lekko lecą w dół(krokowy czyściłem).
    -Pytania czy ktoś może sie orientuje co moze być przyczyną skoro komputer już niewywala chceck engine a auto dalej szarpie??
    -Kolejne pytanie to: mam elma ale jedynie co moge zrobić to odczytać błedy za pomoca masterelm scaner. Inne programy sie niechą połaczyć bo wywala ze niemoze odczytac protokołu. wiem ze elm scaner łączy sie za pomocą KWP2000 ale inne programy też obsługują ten protokół. Zalezy mi na tym zeby mieć wgląd do statystyk podczas pracy silnika. Czy ktos spotkał sie z takim problemem przy połączeniu ECU.
    Bardzo dziekuje za wypowiedzi w stylu jedz do ASO, bo w ASO mi powiedzieli ze cięzko powiedzieć co moze być zepsute i szukanie i naprawa moze kosztować wiecej niż auto gdyż licza za godzinę. Dlatego staram sie sam naprawić moje auto i czegoś sie przy tym nauczyć gdyż kazdy od czegoś zaczynał.
    Pozdrawiam jezeli trzeba podam więcej informacji.[/b]

  • #2 18 Lip 2011 21:38
    rs07
    Poziom 20  

    Wtaj duszi3
    Ja miałem podobny problem z moją Astrą. Mój silnik wprawdzie inny, 1.8 x18xe1 ale zachowania podobne. W zakresie obrotów do 2500 często szarpał i szatkował jak piszesz; szczególnie przy większym wciśnięciu gazu. Musiałem bardzo delikatnie przyśpieszać przy obrotach do 3 tyś. Wymieniłem cewkę zapłonową tzw DIS i jak ręką odjął.

  • #3 18 Lip 2011 22:54
    duszi3
    Poziom 9  

    Rozumiem ale czy usterka DiS nie powinna sie pojawiać jako błąd na ECU?? Objawy niby te same wiec warto koło tego sie zakręcić zwłaszcza ze w DIS czyściłem tylko styki na świece. Ale czy istnieje realny sposób na sprawdzenie modułu za pomocą narzędzi mam namyśli omomierz lub narzędzia elektryczne??

  • #4 19 Lip 2011 01:18
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Kolego, poczytaj najpierw na forum, doszkolisz się to naprawisz auto. Teraz szans nie widzę, chyba, że będziesz podmieniał wszystko po kolei. Jeden element do podmiany już masz.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME