Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GenShock - zawieszenie samochodowe wytwarzające energię elektryczną

Mateusz120986 18 Lip 2011 20:47 2565 8
  • GenShock - zawieszenie samochodowe wytwarzające energię elektrycznąZ punktu widzenia wykorzystania energii, samochód jest piecem spalinowym, który dodatkowo potrafi się przemieszczać. Jedynie 10-16% energii zawartej w paliwie wykorzystywane jest do poruszania pojazdem, a cała reszta ulega rozproszeniu. Kilka niezależnych zespołów inżynierów pracuje nad zmniejszeniem tego marnotrawstwa energii przy wykorzystaniu zawieszenia samochodowego – elementu samochodu, który do tej pory był pomijany przez konstruktorów opracowujących rozwiązania służące do odzysku energii.

    Tradycyjne amortyzatory rozpraszają energię wytwarzaną podczas jazdy po nierównym terenie, wykorzystując do tego tłumiki hydrauliczne. Jednym z pomysłów, jak wykorzystać tą energię jest połączenie wszystkich amortyzatorów w jeden obwód hydrauliczny. Drgania amortyzatorów wymuszałyby przepływ cieczy przez obwód, napędzając turbinę wytwarzającą energię elektryczną. Opracowany system posiada nazwę GenShock i jest obecnie testowany w pojazdach wojskowych. Jego stosowanie w samochodach hybrydowych może podnieść ich zasięg nawet o 6%.

    Zespół naukowców z Uniwersytetu Stony Brook do odzysku energii chce wykorzystać zjawisko indukcji elektromagnetycznej zachodzącej pomiędzy cewką a przemieszczającym się względem niej magnesem. Według ich założeń system mógłby zmniejszyć zużycie paliwa o 1-4% w samochodach spalinowych oraz zwiększyć zasięg pojazdów hybrydowych nawet o 8%.

    Źródło: http://www.fastcompany.com/1766846/bumps-in-r...ompany+Headlines%29&utm_content=Google+Reader

    Fajne! Ranking DIY
    O autorze
    Mateusz120986
    Poziom 22  
    Offline 
    sprzedam programator AVR + PIC, USBasp i Brenner 8 http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1812499&highlight=
    Specjalizuje się w: automatyka, mikrokontrolery
    Mateusz120986 napisał 647 postów o ocenie 25, pomógł 5 razy. Mieszka w mieście Gdynia. Jest z nami od 2004 roku.
  • #2
    Dziarski Hank
    Poziom 28  
    Na niemieckich autostradach to się nie sprawdzi, co innego na naszych drogach ;) +50% do zasięgu :D
  • #3
    felixd
    Poziom 12  
    Dziarski Hank napisał:
    Na niemieckich autostradach to się nie sprawdzi, co innego na naszych drogach ;) +50% do zasięgu :D


    Na naszych 50% a co na ukraińskich ???? i na dalekim wschodzie :DDD
  • #4
    fanatykstaroci
    Poziom 13  
    Mateusz120986 napisał:
    Jego stosowanie w samochodach hybrydowych może podnieść ich zasięg nawet o 6%.

    Mateusz120986 napisał:
    wydłużyć zasięg pojazdów hybrydowych nawet o 8%.


    To ile w końcu?
  • #5
    arti4-92
    Poziom 16  
    Ta, tylko zeby nie bylo tak ze jak tylnie kolo wpata w dol, to przednie podskakuje do gory...
  • #6
    fanatykstaroci
    Poziom 13  
    Pewnie nadwyżkę gdzieś magazynują. W końcu powietrze jest bardziej ściśliwe niż płyn, może więc jakoś tak? Żresztą, tradycyjne amorki też nie wybuchają gdy się je ściśnie a płyn nie wycieka od razu :)
    No ale tak czy inaczej, na pewno jakoś to rozwiązali :)
  • #7
    Maticool
    Poziom 20  
    fanatykstaroci napisał:
    Mateusz120986 napisał:
    Jego stosowanie w samochodach hybrydowych może podnieść ich zasięg nawet o 6%.
    Mateusz120986 napisał:
    wydłużyć zasięg pojazdów hybrydowych nawet o 8%.
    To ile w końcu?

    W artykule jest mowa o dwóch systemach - jeden wykorzystujący hydraulikę i turbinę a drugi korzystający z indukcji elektromagnetycznej w zmodyfikowanych amortyzatorach.
  • #8
    arti4-92
    Poziom 16  
    Jakoś drugie rozwiązanie mi się podoba, chociaż można użyć dwóch rozwiązań na raz. Ale zaraz pojawia się problem wagi, może być tak ze waga wzrośnie o tyle ze ostateczna sprawność bezie np o 1% lepsza zin w oryginale :)
  • #9
    w@mpir
    Poziom 18  
    Wydaje mi się że podając zysk uwzględniają testy na prototypach z zainstalowanym systemem więc zysk teoretyczny np 10% ale 2 procent zużywa masa instalacji w rezultacie mamy 8% zysku.