Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SIMSON S51 nie zapali, strzela w gaźnik i tłumik

19 Lip 2011 18:25 9982 6
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich, mam problem z moim simsonem a właściwie mam go dość już,tyle zdrowia przy nim zjadłem że masakra. Ale do rzeczy, simek jest 4biegowy nie dawno założony nowy cylinder wraz z tłokiem, oraz został przerobiony na platynki (nowe koło i cały iskrownik). Od tamtej pory palił na strzała lecz czar prysł mniej więcej po 100km, zaczął dymić w czasie jazdy ale jechał do końca. Po powrocie nie zapalił za nic i strzelał raz w tłumik raz w gaźnik. Wziąłem się za zapłon i o dziwo zapalił lecz nie chciał wchodzić na obroty, jak już wszedł to było git, postanowiłem wyczyścić gaźnik i jeszcze podregulować zapłon. I teraz za żadne skarby nie zapali strzela tak jak wcześniej świeca sucha, nie okopcona, iskra jest, po wlaniu paliwa bezpośrednio do cylindra zero reakcji. Próbowałem zapalać bez tłumika żeby upewnić się, że nie jest przypadkiem zatkany i również nic.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Jak wspomniałem świeca jest sucha a w takim wypadku była by w oleju
  • Poziom 42  
    Sprawdź iskrę ale na samym kablu bez fajki i świecy. Ma skakać na 8 mm. Jak mniej to podejrzany jest kondensator. Dołącz zewnętrzny przy stacyjce.
    Zdejm magneto (przy okazji okaże się czy klin nie jest ścięty) i podstawę iskrownika i sprawdź simmering.
    Twój argument że świeca byłaby w oleju nijak ma się do rzeczywistości. Z resztą rzadko się zdarza aby puszczał simmeing od strony sprzęgła.
    Czy połowiłeś silnik?
    Czy słychać jakieś metaliczne stuki z okolicy głowicy?
  • Poziom 9  
    Nic podejrzanego nie słychać, silnik może i kiedyś rozpoławiany ale to raczej dawno temu, jutro ściągnę koło i sprawdzę simering i klina i dam znać


    cyt Dołącz zewnętrzny przy stacyjce----jak mam to zrobić tzn do jakich przewodów to wpiąć?
  • Poziom 9  
    Klin ok, simering również, ustawiłem zapłon ponownie, nie strzela i chodzi dobrze. Natomiast, po przejechaniu kilku km, nie wchodzi na obroty i gaśnie, jak wystygnie znowu jest wszystko ok.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Kondensator dołącz do styku nr 2, brązowo-białego kabla przy stacyjce a drugą nóżkę (lub obudowę kondensatora) do masy.
    Z reguły wymiana oryginalnego kondensatora wciskanego w podstawę iskrownika jest nieskuteczna z powodu małego wcisku. Można też kondensator uszkodzić przy wciskaniu.
    Osobiście wlutowuję kondensator "elektroniczny" 220n/400V do wyprowadzenia cewki zapłonu od spodu podstawy iskrownika. Oczywiście drugi koniec do masy.
    Sprawdź czy magneto nie ociera o cewki. Ma być odstęp 0.4-0.6 mm między magnesami a nabiegunnikami cewek.