Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czy można regulowac obr silnika 3-faz nie tylko falownikiem

20 Lis 2004 15:49 2451 12
  • Poziom 10  
    Uszkodził mi sie falownik sterujący silnikiem 1,5kw 3-fazowym w szlifierce do drewna. Koszta falownika są bardzo drogie ,wiec mam pytanie czy można go zastąpić innym układem z regulacją obrotów silnika.Z góry bardzo dziękuje za radę.
  • Poziom 13  
    Nie, jezeli to silnik asynchroniczny

    silniki asynchroniczne
    n=(60*f):p (do tego jeszcze poslizg)
    n-predkosc pola (predkosc silnika obr/min)
    f-czestotliwosc
    p-pary biegunow
  • Poziom 10  
    Jeśli podłącze silnik 3-fazowy 1,5kW w trójkąt, podłączajac kondensator w jedna część uzwojeń, a drugą sterował z regulatora na traku w zależności jakie obroty będe potrzebował napieciem z sieci ~220V , to czy taka praca silnika ,nie spowoduje jego uszkodzenia przy długiej eksplatacji.
  • Poziom 29  
    Regulację prędkości silników asynchronicznych (pop. zwanych indukcyjnymi) możesz zrobić tylko poprzez zmianę częstotliwości.
    Regulacja napieciem zasilającym silnik daje bardzo niewielką możliwość regulacji.
    W Twoim przypadku napewno nie osiągnie ten silnik zadanej mocy po zasileniu go z 220VAC.

    Pozdrawiam !
    Marek
  • Poziom 22  
    Koledzy mają rację,może spróbuj znaleźc jakiś serwis który falownik naprawi ( napisz co to za sprzęt i w jakich okolicznościach mu się zdechło...)

    Pozdrawiam D
  • Poziom 31  
    Ale skokowo poprzez wyprowadzenie końcówek cewek stojana i zmianę ich połączeń, uzyskując zmianę ilości par biegunów.
    Za wzorem
    obroty=(60*f)/p
    minus sprawy wynikające z poślizgu.
  • Poziom 10  
    Bardzo dzieki wszyskim , i wyleczam sie z pomysłu innego sterowania niż falownik.Krótko opiszę problem mojego falownika Falownik jest kompletnie zablokowany ,brak jakichkolwiek mozliwosci wprowadzenia parametrów pracy ,jedynie tylko na wyswietlaczu ''HF 88''.
    Nie ma instrukji ,falownik firmy TELETECHNIQUES. Zasiegajac informacji,
    powiedziano mi że tylko do wymiany.
  • Poziom 22  
    Podaj dokładne oznaczenie z tabliczki znamionowej.
    Poszukam dokumentacji,jak znajdę to się odezwę...
    Pozdrowienia.D
  • Poziom 26  
    zeberko napisał:
    Ale skokowo poprzez wyprowadzenie końcówek cewek stojana i zmianę ich połączeń, uzyskując zmianę ilości par biegunów.
    Za wzorem
    obroty=(60*f)/p
    minus sprawy wynikające z poślizgu.

    :arrow: zeberko
    Czy widziałeś kiedyś uzwojenia silnika 3 fazowego?
    Jak masz zamiar zmienić poskok cewek?
    Są silniki wielobiegowe ale one są zupełnie inaczej nawijane.
  • Poziom 31  
    Pierwsze silniki 3 fazowe do pomp CO Grunfosa jak i na licencji Grunfosa podobne pompy z Leszna miały zmianę prędkości poprzez zmianę połączeń uzwojeń, za pomocą specjalnego złącza.
    Aktualnie w nowych seriach tych producentów regulacja jest płynna realizowana za pomocą falownika.
    Ten przykład z parami biegunami dałem jako przykład teoretyczny.
    Ale dokładnie wiem jak wygląda silnik asynchroniczny, dwa lata przewijalni, dwadzieścia lat pracy z silnikami i pompami w systemach CO.
    A i nie raz widziałem niemieckie silniki z lat 40 i 50 z wyprowadzonymi końcówkami cewek stojana.
    Problem nie leży czy da się to zrobić elektrycznie ale w tym by obsługa pod kątem bezpieczeństwa, jak praktycznego zastosowania nie były przyczyną problemów.
  • Poziom 10  
    Jest to falownik firmy <TECHNIQUES> Comander SE SE2D200150
    SE 2,5M/TL 1.5kW. Parametry
    V 200-240-50-60Hz U - V -W
    0--240 0-1000Hz
    I 19,3A/9,6A 7,5A
    Oznaczenie kodowe HF 88 alarmu prawdopodobnie oznacza że układ komunikacji
    '' Watchdog'' nie komunikuje się ?
    Jeżeli ktoś się spotkał z naprawą takiego typu to proszę o pomoc w naprowadzeniu jak to ''ugryść'' , czy jest mozliwość naprawy,ewentualnie
    kupno nowego.[/b]
  • Poziom 24  
    danamix napisał:
    Jest to falownik firmy <TECHNIQUES> Comander SE SE2D200150
    SE 2,5M/TL 1.5kW.

    Techniques ma stronę tu:
    http://www.controltechniques.com/index.asp
    Trzeba by ją przeszukać pod kątem manuala i instrukcji serwisowej. Ja spasowałem po tym, jak kazali się rejestrować.

    Kontakty w Polsce:
    http://www.controltechniques.com/support/Poland.asp
    http://www.acontrol.com.pl
    Szkoda, że danych nie zapodałeś wczoraj. Byli u nas przedstawiciele "Apatora" i prowadzili szkolenie z falowników. Bym ich przepytał "na żywo"...
  • Poziom 10  
    Wszedłem na strone i sciągnołem instrukcję obsługi ,nastawy parametrów.
    Dzwoniłem do serwisu ,ale oni chcą bym go przesłał do nich , ocenią stan
    uszkodzenia i naprawią ,tylko koszty naprawy nie dużo mniejsze niż kupno nowego. Chciełem coś wyciągnąć , jakąś informację zwązana z problemem ale bez powodzenia .