Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie licznika oraz środkowego wyświetlacza z Astry II w Astrze F

Silnoręki85 19 Lip 2011 21:48 23491 41
  • #1 19 Lip 2011 21:48
    Silnoręki85
    Poziom 11  

    Witam.
    Potrzebuję pomocy w podłączeniu licznika i wyświetlacza w Astrze f.
    Za sprawę biorę się na poważnie. Mam już dechę od Astry II i niebawem chcę to włożyć. Na pewno sama konsola będzie pasować.
    Problem z licznikiem polega na tym, że nie wiem jak zastąpić linkę w efce, żeby mi prędkość poprawnie później pokazywało.
    Potrzebuję także schematy wtyczek z obu modeli Astr od liczników, panelu z klimą manualną, wyświetlaczy oraz airbagu kierowcy i pasażera.
    Wszelkie informacje mogą być dla mnie bardzo pomocne dlatego też proszę o pomoc. Posiadam Astrę f z silnikiem x16xel.
    Mile widziane zdjęcia wtyczek, schematy.
    Pomocne linki temat będę śledził na bieżąco.
    Pozdrawiam.

    0 29
  • #5 28 Wrz 2011 20:49
    Silnoręki85
    Poziom 11  

    Potrzebne mi są pilnie :
    1 rozpiska pinów wtyczki panelu sterowania nawiewu z klimą astra f i astra g
    2 rozpiska pinów licznika astry f i astry g
    3 rozpiska pinów przełącznika świateł astra f i astra g
    4 rozpiska pinów wyświetlacza astra f i astra g - zwykły z temperaturą bez cudaczenia

    Wszystko już mam wszystkie kable z dechy też , brakuje mi tylko górny plastik od nagrzewnicy z astry g do podłączenia nawiewów które są zespolone w desce a w 1 nie, jak nie załatwię to zatkam w cholerę te boczne rury nawiewu z fki i przypasuje to do dechy z g po cuduje trochę ewentualnie z matą szklaną :) po całej operacji zdam fotorelacje tutaj i na AKP , ludzie pomóżcie mi trochę , mogę to zrobić w 2-3 dni ale nie chce babrać się z tym cały rok , nie robie bo brakuje mi ważnych informacji :cry:
    poniżej foto - moja decha(dwa środkowe zdj.)
    pierwsze z lewej(astra f) i ostanie z prawej(astrag) zapożyczyłem z neta żeby było wiadomo z czym się zmierzę ..

    Podłączenie licznika oraz środkowego wyświetlacza z Astry II w Astrze F Podłączenie licznika oraz środkowego wyświetlacza z Astry II w Astrze F Podłączenie licznika oraz środkowego wyświetlacza z Astry II w Astrze F Podłączenie licznika oraz środkowego wyświetlacza z Astry II w Astrze F

    0
  • #6 28 Wrz 2011 21:16
    ociz
    Moderator Samochody

    Przecież to wszystko jest w schematach co link podałem. Przynajmniej fo F-ki bo od G dokładnie nie przeglądałem wszystkiego.

    0
  • #7 28 Wrz 2011 21:24
    Silnoręki85
    Poziom 11  

    tak ale to są schematy instalacji - ogólne a ja potrzebuje schemat z opisem (opis kabli we wtyczce) np. rozpiska wtyczki od licznika - pin nr 1 tj np awaryjne pin nr 2 to np check , pin nr3-masa , pin nr 4 - + po zapłonie itp... takie coś potrzebuje kolego

    trochę gubię się w takich schematach jak podałeś wyżej ja nie wiem w kturym pinie każdej z tych kostek co jest co a to muszę wiedzieć żeby wykonać odpowiednie połączenia :|

    0
  • #8 28 Wrz 2011 22:16
    kidu22
    Poziom 35  

    Kolego WTF chcesz zrobić .
    Sciągnij autodate przynajmniej, bo 2 ręce nie wystarczą.

    0
  • #9 28 Wrz 2011 22:22
    ociz
    Moderator Samochody

    Ale tak jak piszesz jest trudniej się połapać. :) Jak już rozumiesz takie schematy to bardzo łatwo jest się po nich poruszać.
    Spójrz np w tym poniżej, po środku wydzielone linią przerywaną masz cały licznik. Są przy nim z złącza (nie zamknięta linia przerywana) X21 i X22, na górze masz w opisie że X21 to ta 16-pinowa wtyka a X22 14-pinowa.
    Teraz przykładowo chcesz prześledzić pin nr 7 ze złącza X21. Przewód koloru BLSW czyli niebieski z czarnym paskiem, idzie on do złącza X6 czyli wg opisu 64-pinowe między kokpitem a tyłem samochodu, pin nr 5. Dalej już prosto do S4 czyli do czujnika poziomu paliwa. I jeszcze jedno, wcześniej ten przewód odchodzi jeszcze w bok i jest prostokącik opisany MID a wewnątrz kwadratu liczba, teraz spójrz na dolny pasek, masz tam kolejne liczby, znajdujesz tą z prostokątu i masz na tej wysokości kolejny z liczbą 549 i opisem INS, to jest dalej ten sam przewód.
    Mam nadzieję że choć trochę pomoże to co napisałem. :)
    Podłączenie licznika oraz środkowego wyświetlacza z Astry II w Astrze F
    Teraz tylko czekać co wykombinujesz ze wskaźnikiem temperatury...

    0
  • #11 28 Wrz 2011 23:17
    ociz
    Moderator Samochody

    Czytałeś w ogóle tematy co na początku linki podałem?

    0
  • #12 29 Wrz 2011 08:14
    Silnoręki85
    Poziom 11  

    Tak czytałem , tylko że nie wszystko jest do końca dla mnie jasne - np czy tą część z podłączeniem linki wstawił do licznika od astry razem z silniczkiem prędkościomierza czy też zrobił tak jak np jest na tym zdjęciu co znalazłem wczoraj i puścił kabelek z tego impulsatora , co do schematu to narazie dla mnie ten schemat to jest czarna magia 8-0 , ale dzięki za poradę , może mógłbyś mi to rozrysować i opisać same wtyczki co ? bo ja tego nie mogę coś ogarnąć :-/
    I zastanawiam się czy nie da rady poprzekładać wszystkiego z licznika od astry f do tego od g razem z tą folią ze ścieżkami i pozmieniać położenia tych silniczków z fki tylko obawiam się że może się nie udać bo była by to za duża babranina i ryzyko że rozwalę tylko obydwa liczniki , wskażnik temperatury myślę żeby też przeszczepić od fki , tylko pozostanie temat wyświetlacza , pomyślę ale muszę poznać pierw te piny :-/

    0
  • #13 29 Wrz 2011 08:50
    ociz
    Moderator Samochody

    Tak jak na zdjęciu. A ja będę robił inaczej, hałasującej linki w ogóle nie będzie tylko impulsator taki jak w Polonezach i niektórych starszych Oplach przy skrzyni.
    Tak w ogóle to ja też będę wkładał do swojej GSI zegary od dwójki ale to dopiero w zimę jak się będę nudzić.

    0
  • #14 29 Wrz 2011 14:51
    Silnoręki85
    Poziom 11  

    Pewnie dużo lepiej się prezentują te zegary niż standardowe w I , na pewno podzielę się doświadczeniem w razie co.
    wtyczka 12pin :
    1- pasy bezpieczeństwa
    2-poduszka powietrzna
    6-kierunkowskazy przyczepy
    8-abs
    10-automatyczna skrzynia biegów
    11-świece żarowe
    12-światła mgielne tylne

    wtyczka 16pin:
    1-wolny
    2-ładowanie akumulatora
    3-czujnik przebytej drogi
    4-masa
    5-oświetlenie zegarów
    6-temperatura cieczy chłodzącej
    7-poziom paliwa
    8-obrotomierz
    9-12v
    10-lampka kontrolna układu hamulcowego
    11-kontrolka hamulca ręcznego
    12-check engine
    13-kierunkowskaz lewy
    14-kierunkowskaz prawy
    15-ciśnienie oleju
    16-światła drogowe

    0
  • #15 29 Wrz 2011 16:04
    ociz
    Moderator Samochody

    W 16-pinowym brakuje 11, u mnie jest osobno kontrolka hamulca ręcznego.

    0
  • Pomocny post
    #17 29 Wrz 2011 17:30
    ociz
    Moderator Samochody

    A wszystko jest na schematach...
    1 czarno-niebieski kontrolka przeciwmgielne tył
    2 brązowy masa
    3 wolny
    4 czerwony stały +12V
    5 czerwono-żółty kontrolka ASB
    6 brązowo-fioletowy, kontrolka ASB
    7 biało-zielony kontrolka przyczepy
    8 czarno-zielony kierunek lewy
    9 czarno-biały kierunek prawy
    10 brązowo-żółty kontrolka ABS
    11 czarny kontrolka przeciwmgielne tył
    12 brązowo-czarny kontrolka pasów
    13 brązowo-zielony kontrolka trakcji
    14 wolny
    15 wolny
    16 niebiesko-biały kontrolka ładowania
    17 biały kontrolka światła drogowe
    18 brązowo-żółty kontrolka poduszek
    To na razie połowa bo zdążyłem obiad zjeść pisząc to jedną ręką.
    No i reszta:
    19 brązowo-biały gniazdo diagnostyczne
    20 zielony obrotomierz
    21 wolny
    22 czarny +12V po stacyjce
    23 wolny
    24 brązowy masa
    25 niebiesko-czarny wskaźnik paliwa
    26 wolny
    27 niebiesko-czerwony VSS
    28 niebieski wskaźnik temperatury
    29 był wolny, po coś w swoim dołożyłem przewód tylko nie pamiętam teraz po co
    30 niebiesko-żółty kontrolka świece żarowe
    31 brązowo-niebieski kontrolka układu chłodzenia
    32 wolny
    33 niebiesko-zielony kontrolka ciśnienie oleju
    34 brązowo-niebieski kontrolka check engine
    35 brązowo-biały kontrolka poziom płynu hamulcowego
    36 szaro-żółty podświetlenie

    0
  • #18 29 Wrz 2011 18:22
    Silnoręki85
    Poziom 11  

    jutro już jadę wkładać dechę po 13ej do szwagra mechanika , muszę jeszcze wyczaić tylko na szybko piny wtyczek od włącznika swiateł ,żeby jakoś wrócić do miasta bo elektrykę będę robił dalej u siebie , co do temperatury wody gdyby nie zatrybiło i jeśli nie da rady wydzielić jakoś tego układu z licznika od efki to wtedy zastosuje gotowca np takie coś: http://allegro.pl/wskaznik-temperatury-wody-auto-gauge-indiglo-i1831372091.html

    0
  • #19 30 Wrz 2011 23:14
    Silnoręki85
    Poziom 11  

    No i już dzisiaj wywaliłem deche z Astry , wygląda to teraz jakby tam granat wybuchł w środku 8-O , trochę problem jest żeby dopasować nawiewy , z bocznymi bez problemu sobie poradziłem te w desce z astry G odciąłem i wpasowałem w te od F ,środkowy nawiew w nagrzewnicy zaślepiłem bo w nim tylko leci zawsze zimne z zewnątrz , ale ze środkowego też będzie mi wiało bo trochę przerobiłem połączenie nawiewu żeby na szyby , i środkowych kratek w desce - w razie co można go zamknąć i tyle.
    Żeby wykonać przejście z nagrzewnicy do nawiewów z deski od astry g użyłem grubej gąbki na 10cm o powierzchni 30 na 40cm (takich jak np od wygłuszenia albo wypełnień foteli w samochodach) którą dociąłem na kształt oby dwóch środkowych tunelów wychodzących z nagrzewnicy , i już jutro to czymś tylko przykleję żeby mi nie spadło jak będę zakładał nową dechę , gdy wcisnę na nią deskę to ładnie mi się to uszczelni i nie będzie uciekało nic do wnętrza konsoli.
    Już zauważyłem że deska różni się szerokością o jakiś 1 albo 1,5 cm przy okolicy od początku słupków do podszybia ale gdy to lekko przytnę to nawet nikt nie będzie wiedział że coś było tam majstrowane , z rzeczy z którymi może być problem to zauważyłem że panel sterowania nawiewami od astry g nie jest sterowany z podciśnienia jak w astrze f tylko jest całkowicie elektroniczny - będe musiał go przerobić wykorzystując panel od efki , coś wykombinuje z tym , jutro myślę że decha będzie już chociaż włożona , ale głowy nie dam bo muszę pierwsze co dojść do ładu z kablami od świateł ze względu na utrudniony dostęp jaki bym miał po ich zamontowaniu.
    nie wiem czy nie będę też musiał wydłużyć ramienia kolumny kierowniczej żeby kierownica nie była zbyt blisko deski , ale to okaże się pewnie też jutro , ale mam gazy wiec jak coś to się ztuninguje to :D
    Trzeba będzie porobić nowe otwory do mocowania dechy w podszybiu (przypierdzielę to na grube blachowkręty)
    Zastanawiam się tylko poważnie czy zostawić poduszkę pasażera czy też dać gdzieś na kompa żeby wyłączyli ją - chodzi o bezpieczenstwo , w razie wypadku ( a tfu...) źle zamontowana poduszka względem deski może więcej wyrządzić krzywdy jak jej całkowity brak , i tyle na dziś , kupa roboty ogólnie , ale jeśli ma się sprzęt jako taki to jest to wykonalne.
    Jutro już będę rzeźbił dalej od 7 rana żeby zrobić jak najwięcej

    0
  • #20 30 Wrz 2011 23:35
    ociz
    Moderator Samochody

    Tylko lepiej żeby Ci nie przyszło do głowy podłączać światła bezpośrednio do przełącznika przy kierownicy od Astry G bo to straszna tandeta i spali się po kilku minutach.

    0
  • #21 01 Paź 2011 00:50
    Silnoręki85
    Poziom 11  

    nie , nie , właściwie to nawet same przełączniki łatwo się palą , kurcze aż strach to ruszać , bo to tylko chwila pyk i już ścieżka spalona ale nie mogę znaleźć opisu pinów , tym razem od gniazda włącznika świateł od fki i od g , do tego pod gniazdo od astry g muszę dodatkowo wpiąć kabelki od przeciwmgielnych tylnych oraz przednich , oraz regulacje wysokości świateł

    0
  • #22 01 Paź 2011 01:04
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Bo Ty schematów szukaj tam masz piny poznaczone.

    0
  • #23 01 Paź 2011 01:12
    Silnoręki85
    Poziom 11  

    no szukam i szukam , i nic nie mogę wynaleźć a jak znajdę to nie umiem rozszyfrować , naprawdę już siedzę kupę czasu przed kompem , późno jest a rano muszę wstać i jechać za miasto żeby robić dalej i nie wiem co z tymi złączami , ja piszę na tym forum bo nie znam się do końca i też potrzebuje pomocy trochę , jak na razie to tylko Ociz mi pomaga...

    0
  • #24 01 Paź 2011 01:20
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    mirekk85 napisał:
    a jak znajde to nie umiem rozszyfrować

    Tu jest kolego problem. Na Twoim miejscu, podłączyłbym światła chwilowo tak jak są, a resztę robił po przyjeździe do domu. Na spokojnie.
    Może Kolega Ociz dalej będzie chętny do pomocy. Ja czasu nie mam aby szukać i opisywać kostki.

    0
  • #25 01 Paź 2011 01:28
    Silnoręki85
    Poziom 11  

    Spoko , no chyba tak zrobię , odpuszczę sobie już szukanie i zostawię na razie te stare przełączniki luźno a później jakoś się tam dostane najwyżej do nich jak już będę coś więcej wiedział , szybciej zjadę do domu autem to będę mógł sobie dłubać w tych kablach na bieżąco

    0
  • #26 03 Paź 2011 12:59
    Silnoręki85
    Poziom 11  

    Dla zainteresowanych tematem deskę trzeba poważnie mocno skrócić z tyłu o jakieś 30 cm żeby nie wystawała zbyt mocno , jak już wlezie to trzeba z kolei coś zrobić z boczkami bo nie zamkniemy drzwi , jeśli wykonamy nowe wloty nawiewów podszybia i uda nam się to jako tako poskładać to jest wtedy spory problem ze spasowaniem nawiewów ,(zwłaszcza podszybie) ogólnie lipa ,straszny cyrk.
    Jak widać jest możliwe żeby ją wsadzić tak jak ja to zrobiłem i widać to na fotkach , ale na razie nie jestem zbytnio zadowolony z tej przekładki ze wzgl na te nawiewy (fotki poniżej) , ale skoro już tak daleko zabrnąłem to to skończę.
    Wymyśliłem już jak spasuje nawiewy z nagrzewnicą , i całą resztę
    Do połączeń zastosuje Elastyczny przewód aluminiowy tzw "aluflex" , cały nawiew na szybę pod deską wykonam z żywicy i maty szklanej żeby to było porządnie zrobione , na razie boczki są odcięte w miejscach gdzie pokrywają się drzwi z deską i nie ma problemu z zamykaniem , pozostanie kwestia estetyki...(boczki przerobie po swojemu i wykonam częsciowo z blachy ryflowanej)
    Gdy skończę walkę z elektryką , to zdemontuje to i na nowo poprawie te połączenia , trochę żałuje że się za to zabrałem , jest to robota na conajmniej kilka tygodni , auto złożyłem na razie jako tako bo potrzebowałem na ten tydzień także jeżdżę bez zegarów i z dyndającymi przełącznikami świateł :-/ na które gdyby ktoś podał mi szczegółowy opis pinów to byłbym bardzo wdzięczny
    Podłączenie licznika oraz środkowego wyświetlacza z Astry II w Astrze F
    Podłączenie licznika oraz środkowego wyświetlacza z Astry II w Astrze F

    0
  • Pomocny post
    #28 03 Paź 2011 20:38
    ociz
    Moderator Samochody

    Problem będzie z regulacją podświetlenia. Jak widać na schemacie jest tam potencjometr (nr 2) w układzie dzielnika napięcia. Nie możesz tam podłączyć bezpośrednio podświetlenia bo go spalisz.
    Włączniki świateł przeciwmgielnych też nie będą mogły bezpośrednio nimi sterować.

    0
  • #29 04 Paź 2011 16:43
    Silnoręki85
    Poziom 11  

    kurza twarz to co ja mam z tym teraz zrobić ? 8-O
    Aż sie dziwie bo jeden koleś włożył taką deskę do kadeta i widać na jego fotach że ma wszystko podłączone razem ze środkowym wyświetlaczem , niestety nie mam namiaru na niego tak to bym wypytał go o parę rzeczy :|

    No chyba że się pobawił w kosmetykę i jakoś poprzekładał bebechy w tych przełącznikach...

    0
  • #30 04 Paź 2011 18:09
    ociz
    Moderator Samochody

    Pisałem tylko o tym z czym będzie problem.
    Czyli:
    - wskazanie temperatury silnika, sygnał PWM
    - światła przeciwmgielne
    - regulacja podświetlenia
    - sterowanie klimatyzacji i obiegu zamkniętego
    - wskazanie prędkości i poziomu paliwa, trzeba by zmodyfikować zawartość pamięci licznika żeby były poprawne.
    Resztę można śmiało podłączać tak samo jak w F-ce.

    0