Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FIat Brava 1.4 12V - opinie

Piotre255 19 Lip 2011 22:58 10376 7
  • #1 19 Lip 2011 22:58
    Piotre255
    Poziom 17  

    Witam.
    Mam Fiata Bravo jak w temacie do takich różnych poprawek Blacharskich i elektrycznych.. Ale mniejsza z tym.
    Chodzi o to, że zastanawiam się, czy po wyszykowaniu samochodu nie zostawić sobie dla siebie ponieważ elegancko się nim jeździ.
    Poszukałem opinii na temat tego samochodu ale co z tego, jak większość są to opinie użytkowników sprzed paru lat kiedy to kupili nowy samochód i chwalili jaki to dobry. A mnie bardziej interesowałaby opinia aktualna, użytkowników którzy teraz jeżdżą tym autkiem, starszym, bardziej wyjeżdżonym itd.
    Jak z awaryjnością, bo to najważniejsze?
    Wszystkie opinie mnie interesują.

    1 7
  • #2 20 Lip 2011 20:41
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    A co konkretnie kolego interesuje Ciebie na temat tego modelu Fiata i z tym silnikiem? Pozdrawiam!

    0
  • #3 24 Lip 2011 18:26
    Piotre255
    Poziom 17  

    Ogólnie interesuje mnie awaryjność czyli co się najczęściej sypie, a co jest solidne.
    Jak z wytrzymałością tych silników?

    0
  • Pomocny post
    #4 02 Paź 2011 19:15
    mietek882
    Poziom 10  

    odgrzewam kotlet ale posiadam taki model wiec powiem kilka slow na jego temat...sam jak szukalem po roznych forach to wlasnie wersja silnikowa 1.4 12v ma ta najgorsza opinie..bardzo awaryjny jesli chodzi o elektronike...ale osobiscie nie zgadzam sie z opiniami innych ludzi bo moj akurat swietnie sie spisuje...jedyna wada elektroniczna jaka mialem to przepalanie sie zarowek pod zegarami i nie dzialajaca tylna wycieraczka ale chyba to banal?! blacha tylko progi bo one nie sa powlekane aluminium...ogolnie jezdze 3 lata i jestem zadowolony z zakupu ;) chyba ze trafilem na perełke :P pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #5 02 Paź 2011 19:59
    rafalrychert1
    Poziom 9  

    No ja posiadam ogólnie Bravo tyle że 1.2 16v ogólnie nie narzekam;-)jakieś drobne naprawy typu amorki,chamulce,uszczelka pod głowicą,ale to są cześci ekspleatacyjne wiec nie ma sie czym dziwić.Moja opinia to super samochody.Jeśli sie kupi niezajechany egzemplarz i sie o niego dba to naprawde sie odwdzięcza:-)Ale pewnie za chwilie sie pojawią tzw golfiści i będą sie nabijać;-)no cóż... pozdrawiam wszystkich.

    0
  • Pomocny post
    #6 02 Paź 2011 22:18
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Wada tych silników (1,4 12V) jest nieudany sposób dystrybucji oleju na wałek rozrządu ( konsekwencja jest jego wytarcie ).
    Jest to tzw "pająk z rurek stalowych, które sie zapychają nagarem.
    Doświadczeni mechanicy zalecają czyszczenie tego cuda co 1-2 wymiany oleju.

    0
  • #7 03 Paź 2011 01:20
    władziowek
    Poziom 19  

    rafalrychert1 napisał:
    ...jakieś drobne naprawy...uszczelka pod głowicą,ale to są cześci ekspleatacyjne...


    :shocked!: :shocked!: :D:D:D

    0
  • Pomocny post
    #8 04 Paź 2011 16:21
    SPEAKERS_XP
    Poziom 24  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Wada tych silników (1,4 12V) jest nieudany sposób dystrybucji oleju na wałek rozrządu ( konsekwencja jest jego wytarcie ).
    Jest to tzw "pająk z rurek stalowych, które sie zapychają nagarem.
    Doświadczeni mechanicy zalecają czyszczenie tego cuda co 1-2 wymiany oleju.


    Ja ze swojej strony silnik 1.4 12V bede chwalil.

    Moje Bravo ma juz nastukane grubo ponad 200tys. u mnie jest od 5lat...nigdy nie czyscilem magistrali olejowej...w tym roku zmienialem rozrzad - walek wyglada jak nowy - zadnych wzerow, nawet zarysowan nie widac...wiec to czyszczenie magistarli chyba mocno przesadzone...
    Wystaczy niekatowac silnika, oszczedzac na nierozgrzanym i sumiennie zmieniac olej co mask. 10000km.
    Silnik to chyba jedyna rzecz w tym samochodzie ktora nie wymagala do tej pory zadnej naprawy - pomimo duzego przebiegu wszysko dziala jak nalezy - nawet poziom oleju pozostaje niewzruszony od wymiany do wymiany.

    Ogolnie w tych samochodach psuja sie drobnostki...jakies wycieraczki, elektryka itp. Nietrwale jest tez przednie zawieszenie (w tym silniku nie ma sensu inwestowac w drogie zamienniki wahaczy).
    W niezadbanych egzempalrzach tez pojawia sie dosc gleboka korozja - szczegolnie podwozia - na to trzeba uwazac, widzialem juz spora ilosc aut z dziurami w podlodze - troche podobnie jak w Punto z tego okresu.

    Samo auto swietnie sie prowadzi - jest wyjatkowo twarde. Silniczek pomimo stosunkowo malej mocy daje sporo radosci z jazdy...mi sie jeszcze nie znudzilo i nie zamierzam sie autka pozbywac.

    Jezeli mamy sie czepiac tego silnika to ma jedna wade - jest to jednostka z jednopunktowym wtryskiem przez co jest dosc zachlanna na paliwo w stosunku do nowszych konstrukcji...srednie spalanie wynosi ok. 8l/100km

    0