Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak przyśpieszenia Ford Focus 1,8 TDDI pompa wtryskowa VP44

dogger007 20 Lip 2011 10:09 8592 10
  • #1 20 Lip 2011 10:09
    dogger007
    Poziom 7  

    Witam,

    Mam problem z wkręcaniem się na obroty z wolnych obrotów do ok 1500
    temat praktycznie taki sam jak https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1808497.html
    Jednak u mnie po rozkręceniu pompy wtryskowej (vp44) a dokładniej jej modułu sterującego i ponownym skręceniu auto zaczęło działać tak jak powinno. tj wkręcało się na obroty jak nowiutki diesel. Jeździłem nim przez ponad tydzień i cały czas było ok. Jednak autko od jakiegoś czasu (ok 2 lata) trochę kopciło i postanowiłem kupić wtryski (sprawdzone używane) i po ich prawidłowej zmianie... sytuacja powróciła do stanu z przed rozkręcenia pompy czyli zamuły z tą różnicą że przestał całkowicie kopcić a spaliny są niewidoczne.
    Próbowałem ponownie rozkręcić pompę i powtórzyć działania ale niestety nie odniosły one zamierzonego skutku.
    Czy macie jakiś pomysł co mogło się "naprawić" przy rozkręceniu pompy??

    dodam że miesiąc temu wymieniłem pedał gazu na nowy a auto nie ma żadnych błędów. Problem ten mam od 5 lat

    0 10
  • #2 20 Lip 2011 11:32
    decybel91
    Poziom 39  

    Przestawiacz dawki się zaciera.

    0
  • #3 20 Lip 2011 18:30
    dogger007
    Poziom 7  

    Która to z części? czy da się ją w jakiś sposób wymienić lub naprawić nie wydając kilku tysięcy?
    Zaznaczam że przez ok tydzień auto jeździło bez najmniejszych objawów uszkodzenia nawet na chwilę. Pogorszyło się dopiero po wymianie wtrysków i odpowietrzeniu układu.

    Czy chodzi ci o wymianę tranzystora irfz44 ? w sumie mam taki już kupiony jednak nie chciałem bez potrzeby nic lutować na płytce jeżeli nie mam pewności czy to to właśnie padło. Szczególnie zastanawia mnie fakt że auto działało bezbłędnie przez cały tydzień a popsuło się dopiero po zrobieniu wtrysków.

    0
  • #4 21 Lip 2011 13:25
    corvus_pl
    Poziom 11  

    Zmień na stare wtryski to będziesz wiedział.
    Mogło być tak że przy odpowietrzaniu się coś przytarło. Jeśli padł tranzystor to sama wymiana pomoże raczej na krótko. Trzeba ta pompę jeszcze mechanicznie naprawić bo właśnie od uszkodzenia mechanicznego ten tranzystorek pada.

    0
  • #5 22 Lip 2011 08:40
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Zaciera się zawór dawki.Jest to ten zawór przy rurkach idących na wtryski na 2 czarne przewody . Ten z boku mniejszy jest od kąta wtrysku.

    0
  • #6 22 Lip 2011 12:10
    tzok
    Moderator Samochody

    ...a mógł się zatrzeć po wymianie wtrysków jak przed odpowietrzeniem pompy przez chwilę chodził na sucho. Jakby padł tranzystor to byłby błąd w sterowniku.

    0
  • #7 25 Lip 2011 19:35
    corvus_pl
    Poziom 11  

    Miałem przypadek kiedy tranzystorek wywaliło a błędów brak

    0
  • #8 25 Lip 2011 20:19
    dogger007
    Poziom 7  

    w najbliższy weekend przelutuje tranzystorek i dam wam znać jakie będą efekty.
    zmiast irfz44n wsadzę irfz44nl podobno jest lepszy do tego typu urządzenia. Co o tym myślicie? n czy nl

    0
  • #9 25 Lip 2011 21:23
    decybel91
    Poziom 39  

    Myślę że nie każdego stać na diesla i ten nie każdy to większość mądrych polaczków.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Ostrzeżenie. Co Twój post wnosi do tematu, poza złośliwością?

    0
  • #10 13 Sie 2011 21:30
    dogger007
    Poziom 7  

    witam ponownie
    dzisiaj przelutowałem tranzystorek ze sterownika pompy i niestety nic sie nie zmieniło. Macie jakieś inne pomysły??

    0
  • #11 02 Gru 2011 22:36
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Tak, naprawić mechaniczne uszkodzenie pompy.

    0