Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowarka Zettelmeyer Multi-zet jaka prądnica?

cyborg39 21 Lip 2011 15:49 4320 5
  • #1 21 Lip 2011 15:49
    cyborg39
    Poziom 24  

    Mam problem z ładowaniem w takim właśnie urządzeniu, jest tam silnik Hatz diesel dwucylindrowy chlodzony powietrzem, prądnica jest umieszczona za wirnikiem wentylatora. Nie jestem pewien jaki to rodzaj prądnicy i jak połączyć przewody ktore są w stanie agonalnym. Otoż z samej prądnicy wychodzą prawdopodobnie tylko dwa żółte przewody. Regulator napięcia jest na zewnątrz (Ducati 9110). wychodzi z niego 6 przewodow, oznaczonych wyłącznie cyframi od 1 do 6 o następujących kolorach: 2 pierwsze żółte (łączą się z tymi z prądnicy), następnie 2 czerwone (łączą sie w jeden grubszy i to jest plus ładowanie - idzie do rozrusznika), i na końcu czarny oraz biały. Wszystko wskazuje na to że to alternator dwufazowy z magnesem trwałym (coś jak w japońskich motocyklach, z tym że tam są przeważnie trójfazowe), ale nie jestem pewien. Dużym problemem jest demontaż wentylatora i po prostu rozłożenie prądnicy więc chciałbym tego uniknąć. Nie wiem co z tymi przewodami-czarnym i białym. Czarny to może być masa (chociaż masa jest rownież na obudowie regulatora), ale gdzie podłączyć biały? Dodam jeszcze, że w odróżnieniu od motocykli z taką prądnicą, w ładowarce występowała kontrolka ładowania, możliwe że biały jest od kontrolki ale jak ją podłaczyć? Czy z plusem po stacyjce czy może z masą po stacyjce? Może ktos mi coś doradzi co zrobić z tym fantem?

    0 5
  • #2 22 Lip 2011 19:27
    cyborg39
    Poziom 24  

    Nie wiem czy ktos w ogole czytal ten temat, dodam jednak tyle ze zdemontowalem wentylator, i jak podejrzewalem jest to alternator z magnesem trwalym, z tym ze jednofazowy a nie dwufazowy. Jest uszkodzony ale bedzie przezwojony, jednak problem z podlaczeniem regulatora pozostaje, moze ktos ma jakies przemyslenia co do tych przewodow czarnego i bialego?

    0
  • Pomocny post
    #3 24 Lip 2011 23:09
    kkknc
    Poziom 42  

    Spokojnie kolego czytamy to jest alternator 2f a nie 1f schemaciki podłączenia zaraz podeślę.
    Ładowarka Zettelmeyer Multi-zet jaka prądnica?

    0
    Załączniki:
  • #4 25 Lip 2011 12:26
    cyborg39
    Poziom 24  

    Ogromne dziekuje za schemat, jednak praedopodobnie regulator jest uszkodzony (tzn jego czesc odpowiedzialna za kontrolke ladowania. Jesli podlaczam przewod bialy lub czarny (na schemacie oznaczone jako C i L) na plus po stacyjce to efekt jest taki sam czyli alternator zaczyna ladowac, czyli to jest jakby wzbudzenie. Po wlaczeniu w szereg z jednym z przewodow zarowki zaczyna sie ona żarzyć, jednak jak dotykam drugi przewod do plusa po stacyjce zarowka gasnie (nawet przy wylaczonym silniku). Zrezygnuje z tradycyjnej kontrolki i zamontuje diodowy wskaznik ladowania z Allegro (jedna dioda trzykolorowa)

    0
  • Pomocny post
    #5 25 Lip 2011 13:03
    kkknc
    Poziom 42  

    Podrzuciłem koledze jeszcze jeden schemacik z kolorami. Można też dać voltomierz też za parę złotych. Można też dać dodatkowy moduł tylko do żarówki.
    Ładowarka Zettelmeyer Multi-zet jaka prądnica?

    0
  • #6 19 Kwi 2012 11:08
    cyborg39
    Poziom 24  

    Dziekuje za pomoc, alternator laduje, zrobilem tak jak pisalem-podpialem diodowy wskaznik napiecia z allegro

    1