Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R 420 hpi brak mocy

21 Lip 2011 23:10 4852 10
  • Poziom 9  
    Witam,kolega kupił scanie R 420 hpi na kołach 315/70,zmienił na 315/80.Pojechał do serwisu,tam mu zmienili rozmiar tych kół na komputerze i coś jezscze,że teraz nie ma mocy przy zmianie biegów.Czy jest zły moment obrotowy,czy chodzi o coś innego,prosze o pomoc?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 11  
    witam chcę zmienic rozmiar kół w Scani 124 obecnie posiadam 315/80/22,5 a chce załozyć 315/70/22,5 mozna to zrobić bez jezdzenia do serwisu
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    niestety musisz przeprogramowac rozmiar opon
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    STUBBORN napisał:
    Witam,kolega kupił scanie R 420 hpi na kołach 315/70,zmienił na 315/80.

    poprzedni post a ten :
    maro pl napisał:
    witam chcę zmienic rozmiar kół w Scani 124 obecnie posiadam 315/80/22,5 a chce załozyć 315/70/22,5 mozna to zrobić bez jezdzenia do serwisu

    to dwa różne przypadki!
    saron22 napisał:
    niestety musisz przeprogramowac rozmiar opon

    To nie wszystko. Pozostaje jeszcze przełożenie przekładni głównej.
  • Poziom 11  
    dziękuje za zainteresowanie
  • Poziom 10  
    U nas w firmie robiliśmy zmiany kołek z 315/70 na 295/80 w R420 z 2009r i oprócz kalibracji tacho niczego nie robiliśmy, samochody maja siłę i nie ma żadnych problemów.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Jasne nic nie trzeba robić a te opcje w programie SDP3 kolesie ze scanii zrobili sobie dla zabawy po prosu się im nudziło :| A pózniej ,,Pani bo ten układ OPC a scanii to dziadostwo biegi zgrzytają,szarpie nie da się tym jechać a pali..."Ale co tam Pan Józek co całe życie Polskie i Ruskie wynalazki klepał wie lepiej... :D
  • Poziom 10  
    Dzięki szaman108 za wyczerpujące info. Ja niestety nie mam dostępu osobiście do sdp3 przez co takie moje opinie. Choć tak jak wspomniałem u nas w firmie dwa auta maja zmienione kolka z 315/70 na 295/80 i w zasadzie auta nie pala duzo. Nie wiem czy ma to związek w BMS wyświetla błąd o znaczącej różnicy prędkości pomiędzy tachografem a komputerem samochodu przy czym tacho był kalibrowaniem po wymianie kołek. Chciałbym to w komputerze przestawić na prawidłowy rozmiar.

    Ogólnie potrzebowałbym sdp3 bo bez tego cieżko naprawiać a nie idzie liczyć na innych co maja bo maja za tyle roboty że nie są chętni pomagać :(
  • Poziom 1  
    Witam. Mam problem tego typu: moja scania z fabryki wyszla na oponach 315/80 i jest troche mulowata mam wrazenie ze cos ja trzyma, szybko wytraca predkosc na prostej, nic nie blokuje (przebieg ok 700000, wskazania parametrow na serwisie ok),spalanie w granicach 31-32l.,chcialbym zamienic te opony na 315/70. Cale zycie jezdze scaniami i mam pewnosc, ze jesli bylaby troche mocniejsza palilaby mniej. Mam scanie na oponach 315/70(most 2.92), sile ma i pali ok 28l. Dodam ze w scani na oponach 315/80 przelozenie mostu jest 3.08. Czy przy zamianie opon wystarczy tylko legalizacja tacha?

    Dodano po 10 [minuty]:

    Moze ktos mi wyjasnic EMS,GMS I BMS

    Dodano po 12 [sekundy]:

    Moze ktos mi wyjasnic EMS,GMS I BMS

    Dodano po 17 [minuty]:

    I jak to bedzie wygladalo z obrotami? Teraz przy 89km/h obroty niecale 1400
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    yogi1982 napisał:
    Moze ktos mi wyjasnic EMS,GMS I BMS
    Lenistwo do potęgi ....
    kolego jest to wszystko wyszczególnione w tym dziale nawet wyróżnionym kolorem jako jeden z początkowych tematów.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    yogi1982 napisał:
    Czy przy zamianie opon wystarczy tylko legalizacja tacha?


    Prócz legalizacji trzeba jeszcze zmienić parametry (jeśli mnie pamięć nie myli) w BMS.