Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania R 420 hpi brak mocy

STUBBORN 21 Jul 2011 23:10 6055 10
  • #1
    STUBBORN
    Level 10  
    Witam,kolega kupił scanie R 420 hpi na kołach 315/70,zmienił na 315/80.Pojechał do serwisu,tam mu zmienili rozmiar tych kół na komputerze i coś jezscze,że teraz nie ma mocy przy zmianie biegów.Czy jest zły moment obrotowy,czy chodzi o coś innego,prosze o pomoc?
  • #2
    maro pl
    Level 11  
    witam chcę zmienic rozmiar kół w Scani 124 obecnie posiadam 315/80/22,5 a chce załozyć 315/70/22,5 mozna to zrobić bez jezdzenia do serwisu
  • #3
    saron22
    Trucks specialist
    niestety musisz przeprogramowac rozmiar opon
  • #4
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    STUBBORN wrote:
    Witam,kolega kupił scanie R 420 hpi na kołach 315/70,zmienił na 315/80.

    poprzedni post a ten :
    maro pl wrote:
    witam chcę zmienic rozmiar kół w Scani 124 obecnie posiadam 315/80/22,5 a chce załozyć 315/70/22,5 mozna to zrobić bez jezdzenia do serwisu

    to dwa różne przypadki!
    saron22 wrote:
    niestety musisz przeprogramowac rozmiar opon

    To nie wszystko. Pozostaje jeszcze przełożenie przekładni głównej.
  • #5
    maro pl
    Level 11  
    dziękuje za zainteresowanie
  • #6
    sansiu
    Level 11  
    U nas w firmie robiliśmy zmiany kołek z 315/70 na 295/80 w R420 z 2009r i oprócz kalibracji tacho niczego nie robiliśmy, samochody maja siłę i nie ma żadnych problemów.
  • Helpful post
    #7
    szaman108
    Level 31  
    Jasne nic nie trzeba robić a te opcje w programie SDP3 kolesie ze scanii zrobili sobie dla zabawy po prosu się im nudziło :| A pózniej ,,Pani bo ten układ OPC a scanii to dziadostwo biegi zgrzytają,szarpie nie da się tym jechać a pali..."Ale co tam Pan Józek co całe życie Polskie i Ruskie wynalazki klepał wie lepiej... :D
  • #8
    sansiu
    Level 11  
    Dzięki szaman108 za wyczerpujące info. Ja niestety nie mam dostępu osobiście do sdp3 przez co takie moje opinie. Choć tak jak wspomniałem u nas w firmie dwa auta maja zmienione kolka z 315/70 na 295/80 i w zasadzie auta nie pala duzo. Nie wiem czy ma to związek w BMS wyświetla błąd o znaczącej różnicy prędkości pomiędzy tachografem a komputerem samochodu przy czym tacho był kalibrowaniem po wymianie kołek. Chciałbym to w komputerze przestawić na prawidłowy rozmiar.

    Ogólnie potrzebowałbym sdp3 bo bez tego cieżko naprawiać a nie idzie liczyć na innych co maja bo maja za tyle roboty że nie są chętni pomagać :(
  • #9
    yogi1982
    Level 1  
    Witam. Mam problem tego typu: moja scania z fabryki wyszla na oponach 315/80 i jest troche mulowata mam wrazenie ze cos ja trzyma, szybko wytraca predkosc na prostej, nic nie blokuje (przebieg ok 700000, wskazania parametrow na serwisie ok),spalanie w granicach 31-32l.,chcialbym zamienic te opony na 315/70. Cale zycie jezdze scaniami i mam pewnosc, ze jesli bylaby troche mocniejsza palilaby mniej. Mam scanie na oponach 315/70(most 2.92), sile ma i pali ok 28l. Dodam ze w scani na oponach 315/80 przelozenie mostu jest 3.08. Czy przy zamianie opon wystarczy tylko legalizacja tacha?

    Dodano po 10 [minuty]:

    Moze ktos mi wyjasnic EMS,GMS I BMS

    Dodano po 12 [sekundy]:

    Moze ktos mi wyjasnic EMS,GMS I BMS

    Dodano po 17 [minuty]:

    I jak to bedzie wygladalo z obrotami? Teraz przy 89km/h obroty niecale 1400
  • #10
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    yogi1982 wrote:
    Moze ktos mi wyjasnic EMS,GMS I BMS
    Lenistwo do potęgi ....
    kolego jest to wszystko wyszczególnione w tym dziale nawet wyróżnionym kolorem jako jeden z początkowych tematów.
  • #11
    saron22
    Trucks specialist
    yogi1982 wrote:
    Czy przy zamianie opon wystarczy tylko legalizacja tacha?


    Prócz legalizacji trzeba jeszcze zmienić parametry (jeśli mnie pamięć nie myli) w BMS.