Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo MKIII TDCI 2002r. - Maglownica czy pompa wspomagania

21 Lip 2011 23:25 18584 5
  • Poziom 9  
    Witam
    Ostatnio zaczęło coś mi strasznie buczeć podczas skrętów. Pierwsze co to zmieniłem płyn poprzedni czarny jak smoła. Operacja trochę pomogła nawet momentami była względna cisza zazwyczaj po dłuższej jeździe. Po tygodniu znowu wymieniłem płyn gdyż z czerwonego znowu się zrobił czarny (przejechane 500 km.) W zbiorniczku podczas wymiany dało się zauwarzyć coś jakby opiłki żelaza. Pompa buczy jak buczała czasami bardziej czasami mniej płynu nie ubywa jedynie się pieni. Wspomaganie działa chociaż ostatnio wyczuwałem lekkie odbijanie kierownicy (opony 235/45/R17) Podczas jazdy na wprost są też wyczuwalne drgania kierownicy , ale mam bankowo końcówki drążka do wymiany.
    I co dalej robić żeby się nie pchać w niepotrzebne koszta. Mechanicy obstawiają pompę ja się trochę w temat zagłębiłem i mi się ta cała maglownica pojawiła. Mam już dosyć jazdy autem i nasłuchiwania czy buczy stuka czy puka itp.
    Może ktoś coś poradzi, podpowie ???
  • Poziom 9  
    to nie jest pompa bo jak by ci siadla to bys nie dal rady przekrecic kierownicy
  • Poziom 17  
    Jednak obstawiałbym pompę. Nie siadła na amen, ale już daje o sobie znać. Te opiłki w na to wskazują. Skoro podczas skrętu miewasz opory to po prostu czasami nie daje rady. Z drugiej strony rodzi się pytanie. Czy blokuje Ci się czasem kierownica? jeśli tak to faktycznie możesz mieć maglownicę do regeneracji (koszt samej regeneracji to około 500zł + montaż i demontaż).
    Pozostaje jeszcze jedna głupia błachostka. Zerknij czy pasek klinowy się czasami nie ślizga, ale tylko podczas skręcania kierownicą bowiem wówczas występuje obciążenie. Możliwe, że łożysko na której rolce blokuje pasek i pompa ma za mało siły...
  • Poziom 9  
    blokowania kierownicy nie zauważyłem. Wogóle nawet nie muszę nasłuchiwać czy buczy czy nie bo jest to odczuwalne na kierownicy no i jeszcze na pełnym skręcie to buczenie jest bardzo silne.
    Rano na zawracaniu było wuczuwalne jakby blokowanie kierownicy czyli co panowie pompa mówi baj?
  • Poziom 17  
    no tak bym obstawiał... przy skrajnych pozycjach kierownicy to normalne, że pompa dostaje wycisk. Posłuchaj sobie u kogoś ze zdrowym wspomaganiem, ale jeśli u Ciebie jest to głośne, a nawet zdarza się przy normalnych pozycjach to ta pompa testamentem zalatuje..
  • Poziom 9  
    A więc poleciały obydwie pompy i wody i wspomagania. Ponoć wyciek z pompy wody zatarł pompę wspomagania,części wyglądały na mocno wyeksploatowane i jedynie mogłem polegać na słowie speców z KarForda trochę $$$ poszło ale jadę i słucham..... radyjka i mruczenia 130 TDCi.