Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dymi gdy zimny ,śmierdzi..

22 Lip 2011 01:11 7790 8
  • Poziom 8  
    Auto Fiat Stilo 1.9 JTD 16v.

    Po wymianie pierścieni,panewek,korbowodów i zrobiona cała głowica = tzn uszczelniacze,planowanie itp..

    Problem zaczyna się rano i po każdym odpaleniu na zimno.

    Z rury wydostaje się delikatny dymek - jakby krążył w rurze i delikatnie uciekał do atmosfery..

    Dymienie ustaje po osiągnięciu 80 stopni.
    Z rury czuć nie miły smak oleju-może spalin - ciężko mi to odróżnić..
    Zapach nie znika gdy auto staje się ciepłe - wystarczy stanąć obok by czuć ten niemiły zapach..

    Po oględzinach jakby wydostawał się gdzieś spod spodu auta ,bo po otwarciu maski nie czuć nigdzie zapachu ,śmierdzi natomiast w okół auta i z rury wydechowej..

    Auto przechodziło mały remont ponieważ wcześniej wywaliło turbinę - puścił zaczep od dolnej rury w IC wylały się 2 setki oleju..

    Zablokowany był zawór wydechowy,urwany hydropopychacz,kolektor ssący ubabrany w oleju na grubość 3mm w gęstej smole - szoook.!

    Po dłuższym postoju czy np na światłach dymił na biało-niebiesko przy ruszaniu - po wymianach problem zniknął pozostaje jedynie poranne dymienie..

    Gładzie cylindrów bez rys i pęknięć..

    W przewodach od turbiny sucho ,po 2100km jazdy na trasie olej nie zniknął z bagnetu.. Woda cały czas w tym samym miejscu - brak oznak przedostawania się czy to w zbiornik z płynem czy w olej innych substancji..

    Jednym słowem delikatny dymek po zapaleniu i śmierdzi..

    Wycięty katalizator,tłumiki miały sporo oleju bo są okopcone - zresztą po myciu auta w okolicach tylnego zderzaka po 200km znowu delikatne okopcenia..

    Zastanawiam się nad wtryskami,EGR,może odma,nieszczelny układ wydechowy..?

    Auto ciągnie bez problemu - docierane było przez 1000km do 2.200 obr ,kolejny 1000km do 2.500obr..

    Spalanie na trasie na poziomie 4.7L = prędkość 90-130km/h..

    Ma ktoś jakiś pomysł..?
  • Poziom 17  
    Sprawdź czy grzybek w EGR poprawnie odbija... może się nie domyka, chociaż przy egr powinieneś mieć lekki spadek mocy
    Nie wiem czy to rozwiąże Twój problem, ale nic mi lepszego nie przychodzi do głowy narazie
  • Poziom 10  
    Miałem kiedyś podobny problem jak spadł uszczelniacz na zaworze wydechowym.
  • Moderator Samochody
    Olej Ci się wlewa do układu wydechowego - sprawdź "gorącą" stronę "nowej" turbiny, czy nie puszcza oleju.
  • Poziom 8  
    w przewodach od turbiny z każdej strony sucho..

    Zauważyłem,że jak pojeżdżę i temperatura spadnie poniżej 80 stopni znowu zaczyna się delikatnie podkapcanie.. tzn nie leci ciurkiem ,nie zostawia chmur ,ale widać delikatną mgiełkę wydostającą się z tłumika..

    Dzisiaj podstawiliśmy innego Schumachera 1.9 16v - sprawdziliśmy czy przy 90 stopniach po otworzeniu bagnetu dymi delikatnie - i dymi tak samo jak mój.. Więc między bajki można wsadzić teorię i dmuchaniu z bagnetu = przedmuch - ponieważ kolega który również ma Schumi'ego jeździ z tym odkąd go kupił,a więc od 50.000km i olej nie znika i nic się nie dzieje..

    Aczkolwiek oba na zimno z bagnetu nie dymią z tą różnicą ,że mój delikatnie przez rurę ,a drugi Schumacher nic..
  • Poziom 32  
    Katalizator! którego nie ma :D po to go wymyslono.
  • Poziom 31  
    To co wopor plus jeszcze reszta oleju w pozostałych tłumikach
  • Poziom 8  
    Nie jestem aż tak biegły w temacie katalizatorów - możliwe , że jego brak będzie powodowa l delikatnie obłoczki gdy auto ma poniżej 70 stopni..?

    Najbardziej dziwi mnie właśnie to ,że tyle km za mną ,a oleju nie ubywa,od turbo sucho,woda cały czas w tym samym miejscu ,a jednak coś się tam w tej rurze dzieje..

    Pytanie jak można przyśpieszy chociaż ciut wypalanie się oleju z tłumika ,bo jak na razie machnąłem ponad 2000 od remontu i sadzi delikatnie sadzę..

    Dzięki za zainteresowanie ;)
  • Moderator Samochody
    Jeśli w tłumikach był olej to je wymień, w końcu to nie majątek (mniej niż 300zł za oba tłumiki). Bez katalizatora tak czy inaczej będzie trochę dymił, jeśli się go nie pozbyłeś to można go zregenerować i wspawać z powrotem, będzie ciszej i czyściej.