Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5, słaby akumulator czy brak ładowania ?

kalmar1 22 Lip 2011 12:33 12377 20
  • #1 22 Lip 2011 12:33
    kalmar1
    Poziom 13  

    Witam. Od kilku dni w moim samochodzie zachodzi dziwne zjawisko, tzn. przy odpalaniu autka występuje 3 razy sygnał dźwiękowy. Wyczytałem gdzieś że oznacza to że akumulator jest słaby. Podładowałem akumulator prostowmikiem, wyczyściłem klemy, ale niestety nic to nie dało. Dochodzi do tego, że przy zapalaniu wariują zamki (centralny zamek otwiera i zamyka drzwi) Czy to oznacza że akumulator jest do wymiany i nawet nie da się go podładować ? Akumulator jest bezobsługowy. Autko to VW Passat B5 2001 r., Kombi.

    1 20
  • #2 22 Lip 2011 12:40
    foxfoxfox123
    Poziom 12  

    zalany modul komfortu, pada ostanio

    0
  • #3 22 Lip 2011 12:47
    kalmar1
    Poziom 13  

    czyli co trzeba z tym zrobić i gdzie jest ten moduł komfortu ?

    0
  • #4 22 Lip 2011 13:06
    enauto
    Poziom 29  

    Nie wiesz jaki stary jest akumulator, nie wiesz jakie jest ładowanie a chcesz się brać za moduł komfortu. Przy trochę zawysokim ładowaniu po przejechaniu ze Zgorzelca nad morze akumulator może być suchy, a jak jest bezobsługowy to nawet nie można dolać wody. Zacznij tak jak ci radzono od sprawdzenia akumulatora i ładowania.

    0
  • #5 22 Lip 2011 13:11
    kalmar1
    Poziom 13  

    Sprawdzę dzisiaj akumulator. Wydaje mi się tylko, że skoro jest bezobsługowy to nic mu już nie pomoże, skoro ładowanie prostownikiem nie pomogło, a dolać nic nie można nawet gdyby była sahara w środku.

    0
  • #6 22 Lip 2011 13:13
    heretapawel
    Poziom 23  

    foxfoxfox123 napisał:
    zalany modul komfortu, pada ostanio
    Gdyby zalało moduł to zamek wariowałby cały czas a nie tylko w czasie odpalania.Akumulator lub rozrusznik.

    -1
  • #7 22 Lip 2011 13:33
    foxfoxfox123
    Poziom 12  

    heretapawel napisał:
    foxfoxfox123 napisał:
    zalany modul komfortu, pada ostanio
    Gdyby zalało moduł to zamek wariowałby cały czas a nie tylko w czasie odpalania.Akumulator lub rozrusznik.


    szyby i zamki maja zabezpieczenie przeciazeniowe

    skoro zapala to chyba aku jest dobre, niech sie autor wypowie jak kreci silnik

    0
  • #8 22 Lip 2011 13:36
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    warto najpierw ustalić ile ma lat aku :idea:

    0
  • #9 22 Lip 2011 13:58
    kalmar1
    Poziom 13  

    Silnik jest na tyle sprawny że pali na jeden obrót, słabiej kręci i jakby mocy było w aku do kręcenia, takie odczucie. Napisałem dlatego że zamki wariują podczas kręcenia i myślałem że to coś rozjaśni innym.

    0
  • #10 22 Lip 2011 14:06
    foxfoxfox123
    Poziom 12  

    a wykladzina pod fotelem kierowcy sucha?

    0
  • #11 26 Lip 2011 07:10
    kalmar1
    Poziom 13  

    Akumulator jest dosyć stary, wygląda na 8 latek, ale sytuacja jest o tyle dziwna, że po nocy samochód pali i wspomniane 3 dźwięki nie występują (sytuacja z wczoraj). Po przejechaniu kilkunastu kilometrów (poszedłem tylko do sklepu) autko zapaliło też bez problemu,ale już 3 sygnały dźwiękowe pojawiły się. I tu jest sprawa dziwna, bo przecież gdyby aku był padnięty to powinien przede wszystkim po nocy sygnał dźwiękowy wystąpić a po przejechaniu powinien doładować i przy kolejnym zapalaniu powinien nie ostrzegać sygnałem dźwiękowym. Wygląda na to, że albo coś z ładowaniem albo akumulator siada i raz trzyma lepiej raz gorzej. Acha i jeszcze jedno, co może wykluczyć złe ładowanie, a mianowicie - aku był podłączony pod prostownik, ładowany małym prądem i niestety przy zapalaniu (prostownik odłączony) sygnał dźwiękowy wystąpił.

    0
  • #12 26 Lip 2011 10:11
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    Wszystko jasne aku jest już do wymiany :idea: ,jedz do punktu gdzie sprzedają aku i najpierw zmierz moc ropzruchową ,i czy jest ładowanie na aku i po kłopocie :idea:

    0
  • #13 26 Lip 2011 11:39
    kalmar1
    Poziom 13  

    Prąd rozruchu zmierzę sam bo będę miał miernik specjalny do tego dzisiaj. A jak zmierzyć ładowanie na aku ? wystarczy że odkręcę jedną klemę i zmierzę napięcie przy włączonym samochodzie ?

    1
  • #14 26 Lip 2011 11:54
    heretapawel
    Poziom 23  

    NIE odpinaj klemy przy pracującym silniku,możesz uszkodzić alternator.

    Dodano po 2 [minuty]:

    foxfoxfox123 napisał:
    a wykladzina pod fotelem kierowcy sucha?
    Daj spokój z tym modułem komfortu.

    0
  • #15 26 Lip 2011 12:01
    kalmar1
    Poziom 13  

    To jak sprawdzić ładowanie ? Bez odpinania klemy na aku + i masa ? Czy to da wiarygodną wartość napięcia ?

    0
  • #16 26 Lip 2011 12:32
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    powtórze raz jeszcze jedz tam gdzie te wszystkie przyrzady ktoś ma i na tym wszystkim się zna ,bo widze że za nim tam pojedziesz to jeszcze sobie coś uszkodzisz i zwiekszysz koszta :idea::D

    Dodano po 1 [minuty]:

    powtórze raz jeszcze jedz tam gdzie te wszystkie przyrzady ktoś ma i na tym wszystkim się zna ,bo widze że za nim tam pojedziesz to jeszcze sobie coś uszkodzisz i zwiekszysz koszta :idea::D ,a zrobią to przecież ci za darmo :idea::idea:

    0
  • #17 26 Lip 2011 12:43
    kalmar1
    Poziom 13  

    Za darmo to raczej nic nie ma, nikt w dzisiejszych czasach za darmo nie będzie sprawdzał. Jak pojadę do warsztatu, to zaraz każą otworzyć zlecenie itp., itd. i min. 50-70 zł skasują.
    Napięcie zmierzyć to chyba nie jest trudna sprawa i uszkodzić nic się nie da. Pytałem tylko czy przy włączonym silniku pokaże faktyczny stan czy alternator ładuje aku.

    0
  • #18 26 Lip 2011 13:12
    Zico63
    Poziom 37  

    kalmar1 napisał:
    Akumulator jest dosyć stary, wygląda na 8 latek,

    No to go trzeba kupić. I teraz Kolega sobie wybierze z internetu punkt blisko miejsca zamieszkania, gdzie można korzystnie nabyć takiej samej wielkości (ale niekoniecznie marki) akumulator. A gdy już Kolega podjedzie na zakup - to to napięcie zmierzą Koledze gratis - jeśli to jest taką straszną i dramatyczną kwestią.

    kalmar1 napisał:
    Napięcie zmierzyć to chyba nie jest trudna sprawa i uszkodzić nic się nie da

    Da się! Sam Kolega miał zły pomysł z odpinaniem klemy na pracującym silniku.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Dopisałem, żeby nie było niejasności! Nigdy nie odpinamy klem przy pracującym silniku lub "włączonym zapłonie".

    0
  • #19 26 Lip 2011 13:13
    tzok
    Moderator Samochody

    Masz zmierzyć napięcie ładowania akumulatora - co w tym jest niezrozumiałego lub wymagającego wyjaśnienia? Oczywiście, że mierzysz przy włączonym silniku na zaciskach akumulatora (normalnie podłączonego do instalacji samochodu).

    Poprosić o sprawdzenie starego akumulatora możesz w sklepie z akumulatorami, niekoniecznie w serwisie samochodowym.

    0
  • #20 26 Lip 2011 13:33
    kalmar1
    Poziom 13  

    wszystko jasne, upewnić się jednak nic nie kosztuje. Później zrobię pomiary i zobaczymy co wyjdzie.

    2
  • #21 27 Lip 2011 05:41
    kalmar1
    Poziom 13  

    Wszystko już wyjaśnione. Zrobiłem pomiar aku przy wyłączonym silniku i słabiutko to wygląda, tzn, 10,5 V. Przy zapalonym na zaciskach aku ok. 14.3 V. Dodatkowo sprytnym miernikiem sprawdziłem prąd rozruchu, gdzie nominalna jego wartość zgodnie z opisem aku wynosi 680A, a niestety z pomiaru wyszło 420, więc trochę mało. Wyszło także że cela jest uszkodzona. Dla pewności zrobiłem pomiar napięcia na alternatorze, które wyszło super.
    Sprawa prosta - akumulator trzeba wymienić na nowy.
    Sprawa rozwiązana więc temat zamykam.

    2
  Szukaj w 5mln produktów