Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scenic II 1.5dci, po wymianie Pompy wtryskowej i 4 wtrysków+ magistarala

oko26 22 Lip 2011 14:26 7005 8
  • #1 22 Lip 2011 14:26
    oko26
    Poziom 9  

    Witam

    jestem po wymianie pompy wtryskowej i wszystkich czterech wtryskiwaczy, sprzęt używany, wtryski sprawdzone na maszynie wszystkie cztery idealne. Wtryski po wprowadzeniu do sterownika. Silnik odpalił pracuje równiutko, ale tak jak by wolniej wchodził na obroty(mniej siły) niż przed naprawą, rozpędza się wolniej, i gdy gaszę samochód to tak trzęsie silnikiem że aż czuć to w całym aucie i gdy dodam gazu tak na 3-4tys obr. to gdy puszcze nagle pedał gazu i gdy obroty już spadną odczuwam przez jakieś 3-4sec takie skokowe kołysanie które znika po jakimś czasie

    Powód wymiany:

    Powodem była łuszcząca się pompa(opiłki metalu),. opiłki które powędrowały we wtryski i podobno je załatwiły. Czyszczony był cały układ paliwowy, wymienione wtryski x4, no i pompa. Pierwszy raz auto odpaliło na dotyk, teraz po nocnym postoju ledwo odpalił i chodził tak jakby na trzy cylindry(trzęsło silnikiem) po dodaniu gazu wszedł na obroty i już było ok, dodam jeszcze że przy odpalaniu po nocnym postoju buchną mi białym dymem i zapaliła się komunikat "Insputing Controlen"( to znaczy "Sprawdź układ wtryskowy"). Jak silnik jest już rozgrzany samochód pali na dotyk. Aha i jeszcze jedno, na przewodzie powrotu paliwa widać cały czas że idzie paliwo razem z powietrzem, to wszystko co zauważyłem. Silnik to 1.5 dci 60KW Model. K9K 722

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dodam jeszcze że Auto po nocnym postoju, ciężko pali (za drugim razem odpali) jak już odpali to chodzi nierówno przez parę sekund i kopci na biało przez parę sekund, potem wszystko się normuje i jest ok. Auto na ciepłym silniku odpala bez problemu

    0 8
  • #2 22 Lip 2011 20:55
    jurekk55
    Poziom 34  

    "Na ciepłym" czyli odpowietrzonym,zacznij od uszczelnienia układu paliwowego,jak się uporasz sprawdź przelewy.

    0
  • #3 23 Lip 2011 13:13
    oko26
    Poziom 9  

    wczoraj skasowałem błędy, dziś rano auto zapaliło dobrze za pierwszym strzałem i nie wywala już błędów, pompa pod kompem ma super ciśnienie na każdych obrotach, jedynie auto przy rozpędzaniu ma trochę mniej kopa niż przed naprawą

    Dodano po 1 [minuty]:

    Aha i jeszcze jedno na przewodach od gruszki pełno powietrza, i na odpływie z pompy pełno powietrza

    Dodano po 2 [minuty]:

    Na poborze paliwa niema powietrza, tylko na przelewie odprowadzającym od pompy jest powietrze. Czy to powietrze może być? Auto było odpowietrzane na wtryskach

    0
  • #4 23 Lip 2011 16:21
    decybel91
    Poziom 38  

    Pompa może się rozszczelniać.

    0
  • #5 23 Lip 2011 22:31
    oko26
    Poziom 9  

    Ciśnienie na pompie jest idealne na każdych obrotach, więc wątpię że to pompa

    0
  • #6 24 Lip 2011 12:36
    decybel91
    Poziom 38  

    W takim razie powietrze bierze się z komory spalania przez wtryski.

    0
  • #7 24 Lip 2011 17:14
    jurekk55
    Poziom 34  

    W tym motorze :
    -oringi przelewów
    -filtr paliwa
    to najczęściej miejsca zapowietrzania.

    0
  • #8 25 Lip 2011 10:51
    oko26
    Poziom 9  

    Auto Pali już na dotyk, niby wszystko ok, ale wyczuwam mniejszą moc (Auto nie zbiera się już tak jak wcześniej) i podczas jazdy nieraz wyświetla mi się serwis i napis "insputing controlen" - auto jak by traci moc po czym napis znika i auto odzyskuje moc, tak jak by coś się zawieszało

    0
  • #9 03 Wrz 2011 19:22
    robi1214
    Poziom 31  

    Prawdopodobnie problem z krążącymi opiłkami w układzie .

    0